Skocz do zawartości
Kukiel

Proszę o analize logow passat b4 1.9 tdi 1z

Rekomendowane odpowiedzi

Przyczyny:

1) pompa - mówisz podmieniałeś,zamieniałeś szarpie

2) zasyfiony nastawnik- czyszczony,przekładany wraz z pompą,regulowany szarpie

3) przepływka OK szarpie

4) EGR mówisz czyscileś szarpie

5) czujniki OK szarpie

6) Błedów brak szarpie

7) Wtrysk sterujący- sprawdzić kostkę,podmienić (nie sprawdziłeś) do sprawdzenia szarpie

8) Filtr powietrza paliwa (sprawdź)

9) Możliwa usterka czujnika tem paliwa w pompie G 81(raczej błąd by wyskoczył)

10) koło pasowe na wale do sprawdzenia

11) świece zarowe grzeją?

12) układ nie zapowietrza się?

13) odepnij wtyczkę prędkościomierza przy skrzyni na zimnym i zapal (zrób to w pierwszej kolejności). Daj znać czy coś się zmieniło.

14) szczelność dolotu(węże cybanty,przetacia,ew dziury)

15) czujnik połozenia wału

16) podciśnienia

 

W 90 % przyczyną szarpania jest problem z nastawnikiem

Jeżeli po sprawdzeniu wszystkich punktów nadal szarpie to niech wypowie się ktoś jeszcze w tym temacie :kawka

 

 

A więc tak zrobiłem wszystko to bo zostalo tu opisane jedyne czego nie zrobiłem to odpięcie wtyczki prędkościomierza ponieważ mam na linke a czujnik temp pompy raczej dobry bo na innej pompie to samo było. Normalnie brak mi już sił do tego auta ale idę zrobić to bo teraz napisaliście może coś znajdę :) a tak ogólnie to czy mogłoby być tak że komputer jest uszkodzony i tak czyta temperatury lub zbyt szybko wyłącza dawkę startową? bo po odpaleniu zawsze minutę chodzi ładnie później słychać jakby jakiś przekaznik za włącznikiem świateł jak pyknie to szarpie i po chwili znowu pyknie i obroty się stabilizują na chwilę i znowu zmienia pracę pyknie i szarpie. Po sprawdzeniu instalacji odpisze czy coś znalazłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed uruchomieniem zimnego silnika świece grzeją i pyka przekaźnik. Natomiast po odpaleniu one nadal grzeją przez jakieś 60-90 sekund i potem słychać znów pyknięcie- normalna rzecz. I to by było na tyle. Jeżeli u ciebie włacza i wyłacza świece co chwile to sprawdź ten przekażnik lub ten że właśnie nagły przeskok temp na - z wcześniejszego loga powoduje takie rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze Driver, ten pyk przekaźnika, to przekaźnik od świec żarowych. Ewidentnie masz coś z instalacją elektryczną, gdyż podczas dogrzewania świecami żarowymi jest zwiększony pobór prądu. Oprócz tego co pisałem wcześniej sprawdź połączenie masy na silniku, masy do karoserii nad skrzynką przekaźników pod kątem słabego połączeniu, zaśniedzenia, korozji połączeń. Generalnie główne połączenia plusa i minusa.

Czujnik temperatury paliwa w nastawniku masz sprawny - widać to w logu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc tak sprawdziłem całą instalację i nic ciekawego nie znalazłem lecz dla pewności wszystkie masy przeczyściłem a efekty tej masakry pod maską sprawdzę jutro bo kable dosłownie wszystkie wyprute były a zaśniedziałe były tylko jakieś dwa kable masowe idące do uchwytu który trzyma kostki od wtrysku sterującego i czujnika wału. Dla pewności wszystkie kostki itp przemyłem spirytuskiem i okaże się czy jest poprawa po odpaleniu rano zimnego silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyczyść porządnie. Szczególnie wazne są również te o których piszesz. Wszystkie są wazne. Niekiedy można pół wozu wymienić a dalej nie chodzi. Na sam koniec okazuje się że albo kabelek ułamany,albo styku brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko przejrzalem ostatnio i wyczyściłem a problem szarpania nie znika. Macie może jeszcze jakiś pomysł na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli sprawdziłes wszystko jak w poście #41 +to co pisał DarekS w #43 i nadal nie chodzi to mi pomysłów brak. Dziwny przypadek.

Jak ci się chce to nakręć jakiś film z pracy tego silnika w momencie szarpania i wrzuć go tu. Obejrzymy,posluchamy. Moze coś z tego wyniknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w najbliższe mrozy nakręcę filmik to ktoś zerknie ale chodzi podobnie jak ten golf z filmika tylko mój dłużej tak chodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komputer podmieniałeś? Szukaj dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wstawiłem autko do warsztatu już brakowało mi czasu i sił na szukanie przyczyny lecz tydzień mija a nikt nie daje znać więc dzisiaj zajadę spojrzeć co z nim. Jak już będę wiedział co mu jest to dam znać a jak nie będę wiedział to będę szukał dalej ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może polegli. Albo wymieniają graty metodą prób i błedów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego a czy wężyki przelewowe wymieniałeś ? miałem kiedyś taki problem w golfie II i było to winą zapowietrzania układu przez stare ,sparciałe wężyki przelewowe ale na wszelki wypadek prze lutował bym jeszcze przekaźnik świec żarowych- kolega miał taki problem w ibizie i miał zimne luty -po prze lutowaniu problem ustąpił.

Edytowane przez Suchy_PL_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wieczorem auto wróciło do mnie wymienili olej pompę oleju filtr bo niby pompa dawała przeszło 7barów i w sumie dałem za wszystko 350zł. Rano zrozumiałem że jestem 350zł lżejszy a problem nadal jest dzisiaj byłem już na szrocie mam drugiego kompa lecz blokuje go imo którego niestety nie potrafię wyłączyć nie wiem jak więc jak ktoś by mógł to nawet na priv poproszę bo auto pali i od razu gaśnie błąd to sterownik zablokowany czy coś takiego. Jeśli chodzi o wężyki to wszystkie wymieniłem wraz z filarami itp a przekaźnik szczerze mówiąc nie wiem który to i które luty tam sprawdzić. Jeśli ktoś może to proszę o pomoc z imo bo chce zobaczyć na tym kompie bo jak będzie dalej to samo to go oddam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wiec juz udalo mi sie odpalic auto na innym kompie i dzisiaj problem znikl. Jutro sprawdze jeszcze znowu rano i jak bedzie dobrze to super i dzieki wam za pomoc w poszukiwaniu tej usterki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ale żeś się na walczył z klekotem.

Tu już chyba wszystko co możliwe było sprawdzone.

Kolega DarekS pisał wcześniej o kompie.

Czasem pomaga wgranie nowej mapy lub wymiana kompa.

Daj znać jak będzie OK, bo to ciężki przypadek był.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam od razu pragnę podziękować kolegom w pomocy z moim przypadkiem DarekS miał rację i dzięki driver77 za wszelkie starania i pomoc. Po wymianie komputera drugi dzień znowu mróz i wszystko ok bez żadnych problemów więc dziękuję za pomoc teraz moje autko śmiga aż miło :) będę jednak potrzebował pomocy z b4 mojego wujka bo sporo pali jakieś 10 litrów a również ma silnik 1z szuka usterki od tamtej zimy miło by było jak byście chcieli spojrzeć na logi które zrobię może w weekend bo aktualnie cały czas praca. zauważyliśmy że nie ma u niego jakiegoś napięcia z pompy paliwa w bloku 9 ostatnie okienko i też nie wiemy dlaczego u mnie jest okolo 1.5 v a u niego nic nie pokazuje a do czego to jest i czy to może mieć coś wspólnego z tym wysokim spalaniem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to będzie dobrze. Szkoda że 350zł z kieszeni mechanik wyrwał.

Dawaj temat wujka, może pójdzie szybciej z diagnozą.

Wstępnie opisz temat lub inne objawy oprócz spalania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam a więc mam logi a teraz trochę opisze.

Auto słabo ciągnie na niskich obrotach, tak jakby szarpało powyżej 3tys obr i oczywiście dochodzi do tego bardzo duże spalanie i odpala tak jakby gorzej niż kiedyś. Filtry i czujniki wymieniane, wężyki również. Sprawdzane było na innej pompie i spalanie było jednakowe. Wtryski przekładane z innego i dalej to samo. Jedyną usterkę jaką było widać to dwa przytopione kable od wtyczki idącej do pompy wtryskowej na 3 piny, jeden od 109 a drugi od tego czujnika na dole pompy i po usunięciu spalanie się nie zmieniło. Nie posiadał napięcia w grupie 9 w 4 okienku lecz po zmianie komputera jest w nim napięcie ale spalanie dalej w okolicach 10l

A oto logi

Dynamiczne:

http://vaglog.pl/log_205979.html

http://vaglog.pl/log_205980.html

http://vaglog.pl/log_205981.html

http://vaglog.pl/log_205982.html

http://vaglog.pl/log_205983.html

http://vaglog.pl/log_205984.html

http://vaglog.pl/log_205985.html

http://vaglog.pl/log_205986.html

 

Statyczne MB:

http://vaglog.pl/log_205995.html

http://vaglog.pl/log_205996.html

http://vaglog.pl/log_205997.html

http://vaglog.pl/log_205998.html

http://vaglog.pl/log_205999.html

http://vaglog.pl/log_206000.html

 

Statyczne BS:

http://vaglog.pl/log_206001.html

http://vaglog.pl/log_206002.html

http://vaglog.pl/log_206003.html

http://vaglog.pl/log_206004.html

 

Jeśli będzie trzeba coś więcej to proszę napisać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

założę nowy wątek z tym problemem żeby się nie mieszało :)

 

 

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/144357-Du%BFo-pali-Prosz%EA-o-analiz%EA-log%F3w-Passat-B4-1-9-tdi-1z?p=2216831#post2216831

Edytowane przez Kukiel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności