Skocz do zawartości
Kukiel

Proszę o analize logow passat b4 1.9 tdi 1z

Rekomendowane odpowiedzi

Kabelek już mam i tyle co z wersji demo udało mi się odczytać to przy Coolant tem 48 stopni C Injection Qantiti wynosi 3,6 3,4 skacze tak sobie i wraz ze wzrostem temperatury silnika chyba maleje bo przy 56 stopniach skacze sobie od 3.6 do 3,2 a dawkę sprawdzić na zimnym czy na 90 stopniach? W innym z bloków zastanawia mnie różnica MAFspecified to chyba zakładane i wynosi 246mg/R i mieści się w tolerancji a MAF actual wynosi 485mg/R i znacznie przekracza więc czy coś jest nie tak czy to tak ma być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR nie jest zaślepiony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyściłem go z miesiąc temu bo był tak brudny że można powiedzieć o zaślepieniu ale nie zaślepiałem go i przy nim nie ma zaślepki chyba że na tej rurze (chłodniczce) co idzie w dół poprzedni właściciel zaślepił ale raczej w tak mało dostępnym miejscu by nikt tego nie robił więc EGR nie zaślepiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyściłem go z miesiąc temu bo był tak brudny że można powiedzieć o zaślepieniu ale nie zaślepiałem go i przy nim nie ma zaślepki chyba że na tej rurze (chłodniczce) co idzie w dół poprzedni właściciel zaślepił ale raczej w tak mało dostępnym miejscu by nikt tego nie robił więc EGR nie zaślepiony

 

Tam też zaślepiają :respect

Wyczyściłeś go dokładnie na glans?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak i trochę go nawet rozruszałem ale może po prostu uszkodzony lub niżej zaślepiony sprawdzę to w wolnej chwili choć raczej jak zaślepiony to nic się z autem nie powinno dziać chyba że uszkodzony i to może kolidować w pracy samochodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej narazie ten temat. Nic się nie będzie działo jak przelot powietrza jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oto co udało mi się uchwycić akurat w chwili szarpania na zimnym silniku

http://vaglog.pl/log_200820.html

http://vaglog.pl/log_200821.html

http://vaglog.pl/log_200822.html

http://vaglog.pl/log_200823.html

http://vaglog.pl/log_200824.html

http://vaglog.pl/log_200825.html

http://vaglog.pl/log_200826.html

Jeśli coś jest nie tak z tymi logami to przepraszam i proszę napisać co należy powtórzyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomoże mi ktoś z tym szarpaniem bo aż boję się o rozrząd a szkoda mi mojej perełki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś się dzieje z kątem. Do oceny potrzebuje wykonane na cieplym silniku loga statycznego, BS i dynamicznego 004 oraz stat. i BS 000.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

śnieg spadł ale jak tylko będę mógł to zrobię. Potrzebny Ci statyczny MS i BS 004 i dynamiczny 004. I statyczny MS i BS 000.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pomoże mi ktoś z tym szarpaniem bo aż boję się o rozrząd a szkoda mi mojej perełki

 

Na cieplym też się to dzieje na jałowym?,podczas jazdy szarpie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na ciepłym silniku nie szarpie ani podczas jazdy ani na biegu jałowym. Jedynie podczas jazdy na 5 biegu przy 70km/h drży delikatnie lecz nastawnik czyściłem dalej było to samo i na innej pompie też bo brałem z innego paska który nie faluje nie szarpie itp

Oto logi na Ciepłym silniku

BS

 

http://vaglog.pl/log_200934.html

http://vaglog.pl/log_200937.html

MS

http://vaglog.pl/log_200938.html

 

http://vaglog.pl/log_200936.html

Dynamiczne zrobiłem dwa na 3 biegu i na 4 ale zbyt mało miejsca miałem żeby dłużej ciągnąć na 4 biegu i jest chyba tylko do 3200RPM ale może będzie coś bardziej widać. Na 3 biegu powyżej 4tys jest.

http://vaglog.pl/log_200939.html

http://vaglog.pl/log_200940.html

Edytowane przez Kukiel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może jeszcze potrzeba wam jakiś logów czy coś? Bo jeśli trzeba to będę robił wszystko żeby dojść do tej usterki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Więc dziś rano odłączyłem czujnik temperatury tak jak kolega driver77 radził. Początkowo odpaliłem auta aby zobaczyć czy szarpie i auto szarpało więc odłączyłem czujnik na zgaszonym silniku, odpaliłem i silnik na biegu jałowym pracował cały czas normalnie bez szarpania itp cały czas równo choć albo mi się wydawało albo zmieniał lekko pracę tak jakby zmniejszał lub wyłączał dawkę startową czy coś. Samochód chodził około 10 minut zwykle to przez tyle czasu szarpie :) a tu nic ale gdy dodałem gazu to jak zszedł z obrotów to słychać było tak jakby sobie lekko falował (piszę lekko bo to nie takie uciążliwe jak moje szarpanie i nie czuć tego tak po budzie) Więc teraz idąc dalej mam wymienić czujnik tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj kontrolnie logi czujników w/g

Na całkiem zimnym i zagrzanym.

W sumie 4 logi. Silnik nie musi chodzić.

I wykasuj błąd czujnika bo napewno sie zapisał po odpięciu wtyczki.

 

Jest jeszcze opcja czujnika paliwa G 81 który jest w pompie, ale zobaczymy.

Edytowane przez driver77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

logi zrobiłem tylko w BS bo jeśli chodzi o 17-Instruments czy coś takiego to jest No response from controler więc chyba takiej opcji w autku nie ma ;P

Oto logi robiłem zimny ciepły i zapalony zimny oraz zapalony ciepły.

 

http://vaglog.pl/log_201199.html -zimny zgaszony

 

http://vaglog.pl/log_201203.html -chodzący zimny

 

http://vaglog.pl/log_201202.html -chodzący ciepły

 

http://vaglog.pl/log_201201.html -ciepły zgaszony i właśnie podczas logu akurat pod koniec w czwartym okienku coolant temp na chwilę wyskoczyły bardzo dziwne wartości i nawet chyba w logu to widać prawie przy samym końcu.Więc powtórzyłem log i oto następny lecz nic już takiego nie wyskoczyło

 

http://vaglog.pl/log_201200.html -ciepły zgaszony 2 log

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyczyny:

1) pompa - mówisz podmieniałeś,zamieniałeś szarpie

2) zasyfiony nastawnik- czyszczony,przekładany wraz z pompą,regulowany szarpie

3) przepływka OK szarpie

4) EGR mówisz czyscileś szarpie

5) czujniki OK szarpie

6) Błedów brak szarpie

7) Wtrysk sterujący- sprawdzić kostkę,podmienić (nie sprawdziłeś) do sprawdzenia szarpie

8) Filtr powietrza paliwa (sprawdź)

9) Możliwa usterka czujnika tem paliwa w pompie G 81(raczej błąd by wyskoczył)

10) koło pasowe na wale do sprawdzenia

11) świece zarowe grzeją?

12) układ nie zapowietrza się?

13) odepnij wtyczkę prędkościomierza przy skrzyni na zimnym i zapal (zrób to w pierwszej kolejności). Daj znać czy coś się zmieniło.

14) szczelność dolotu(węże cybanty,przetacia,ew dziury)

15) czujnik połozenia wału

16) podciśnienia

 

W 90 % przyczyną szarpania jest problem z nastawnikiem

Jeżeli po sprawdzeniu wszystkich punktów nadal szarpie to niech wypowie się ktoś jeszcze w tym temacie :kawka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te skoki temperatury, które udało ci się zlogować będą jak najbardziej powodować drgania. Zastanawiające jest, że jednocześnie zmiana temp. wystąpiła na czujniku temp. powietrza zasysanego i temp. cieczy. Sugeruje to problem z instalacją elektryczną. Sprawdził bym pierw wtyczkę przy ECU (zaśniedzenia, korozja, wysunięte piny), a następnie przeglądnął wiązke pod kątem przetarć lub innych uszkodzeń. Ciekawy problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest tam dziwny skok na jakiś - ale powiem nie spotkałem sie z czymś takim ale jest to zastanawiające :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności