Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli masz system z czujnikami w kołach to po prostu wyświetli sie ze system został wyłączony, natomiast jeżeli jest to system oparty na ESP to tylko trzeba będzie skalibrować system

 

 

 

A teraz jeszcze wyczytałem ze kazde nowe auto od 2015 roku musi mieć czujniki w kolach

 

czyli jak będę miał kola zimowe to musze je zakupić czy nie pytam bo podobno 800 zl komplet do passata b8 kosztuje ??????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie musi mieć czujników, tylko system monitorowania ciśnienia. A to można rozwiązać bardzo prosto, np. poprzez wgranie softu i komputer czyta to z czujników ABS (jeśli w którymś kole jest niższe ciśnienie, to pod obciążeniem minimalnie zmienia się ugięcie /a więc i średnica/ koła i takie koło wykonuje większą ilość obrotów. Taki sygnał jest interpretowany jako spadek ciśnienia i pojawia się stosowna informacja na desce. Nie wiem, czy w Passacie też tak to zostanie rozwiązane, ale bardzo możliwe (tak jest najtaniej - dla producenta również). W BMW stosuje się to już od ponad dziesięciu lat.

 

EDIT: Sorry, chyba jestem ślepy - kolega napisał o tym dwa posty wcześniej ;)

Edytowane przez pawel934

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek nie myślałeś o DCC? Wiesz kiedy będą dostępne podwójne szyby?

 

 

DCC to ja już mam w konfigu. Prawdę mówiąc to mam wszystko oprócz DSG, pakietu siedzenia (bo wolę alcantarę) i okna dachowego bo wygląda okropnie po otwarciu i może klekotać (w Skodzie klekocze).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A teraz jeszcze wyczytałem ze kazde nowe auto od 2015 roku musi mieć czujniki w kolach

 

czyli jak będę miał kola zimowe to musze je zakupić czy nie pytam bo podobno 800 zl komplet do passata b8 kosztuje ??????????

 

Unia Europejska narzuca producentom obowiązek wyposażania aut w układ kontroli ciśnienia w oponach.

VW wybrnął z tego dwojako:

1.) Na podstawie ESP pomiar prędkości obrotowej i porównanie z zapisanym wzorcem. Wzorzec zapisujemy wciskając dłużej dedykowany przycisk.

Kontrola działa ponoć jak już jedziesz na prawie flaku ( musi być spore odkształcenie geometrii opony)

2.) Klasyczne czujniki ciśnienia w oponach. Ale:

- jak masz opony zima/lato to musisz mieć 2 kpl czujników ( w ASO 400 pln/szt)

- nie możesz zamieniać felg między osiami/ przód tył bez kodowania położenia czujnika opony w aucie ( LP,PP, TP,TL)

I tu pytanie: czy koduje się to już z komputera pokładowego przez użytkownika ?

- wulkanizatorzy biorą z reguły więcej za zmianę/naprawę opony bo istnieje ryzyko uszkodzenia czujnika

- czujniki działają do 3-4 lat. Mają zlaną na amen baterię. Po jej wyczerpaniu - musisz kupić i wkodować nowy czujnik.

- teoretycznie wyłączone/niesprawne czujniki = auto nie sprawne :-)

 

Dlatego w zakupie opcja kontroli ciśnienia w opcji 2 kosztuje "tylko" 670pln. Ciekawe czy koło zapasowe też ma czujnik i jak jest on wkodowany w system.

Przy dzisiejszych technologiach wulkanizacyjnych chyba lepiej kupować nowe opony niż komplet czujników co 3-4 lata.

Edytowane przez cayugo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Unia Europejska narzuca producentom obowiązek wyposażania aut w układ kontroli ciśnienia w oponach.

VW wybrnął z tego dwojako:

1.) Na podstawie ESP pomiar prędkości obrotowej i porównanie z zapisanym wzorcem. Wzorzec zapisujemy wciskając dłużej dedykowany przycisk.

Kontrola działa ponoć jak już jedziesz na prawie flaku ( musi być spore odkształcenie geometrii opony)

2.) Klasyczne czujniki ciśnienia w oponach. Ale:

- jak masz opony zima/lato to musisz mieć 2 kpl czujników ( w ASO 400 pln/szt)

- nie możesz zamieniać felg między osiami/ przód tył bez kodowania położenia czujnika opony w aucie ( LP,PP, TP,TL)

I tu pytanie: czy koduje się to już z komputera pokładowego przez użytkownika ?

- wulkanizatorzy biorą z reguły więcej za zmianę/naprawę opony bo istnieje ryzyko uszkodzenia czujnika

- czujniki działają do 3-4 lat. Mają zlaną na amen baterię. Po jej wyczerpaniu - musisz kupić i wkodować nowy czujnik.

- teoretycznie wyłączone/niesprawne czujniki = auto nie sprawne :-)

 

Dlatego w zakupie opcja kontroli ciśnienia w opcji 2 kosztuje "tylko" 670pln. Ciekawe czy koło zapasowe też ma czujnik i jak jest on wkodowany w system.

Przy dzisiejszych technologiach wulkanizacyjnych chyba lepiej kupować nowe opony niż komplet czujników co 3-4 lata.

 

ja mam jakirs czujniki co sa w standardzie w wersji hl innych nie dokupywalem wiec czy musze je miec w oponach zimowych czy nie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam jakirs czujniki co sa w standardzie w wersji hl innych nie dokupywalem wiec czy musze je miec w oponach zimowych czy nie ?

 

W hl w B8 czujniki trzeba ekstra dokupić ( opcja wyposażenia). W standardzie jest system bezczujnikowy.

Jak masz w letnich czujniki to w zimowych też powinieneś założyć i wkodować do komputera.

Możesz jeździć bez czujników ciśnienia na zimowych kołach ale auto będzie piszczeć , że nie ma,

chyba, że masz opcję dezaktywacji tych czujników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W hl w B8 czujniki trzeba ekstra dokupić ( opcja wyposażenia). W standardzie jest system bezczujnikowy.

Jak masz w letnich czujniki to w zimowych też powinieneś założyć i wkodować do komputera.

Możesz jeździć bez czujników ciśnienia na zimowych kołach ale auto będzie piszczeć , że nie ma,

chyba, że masz opcję dezaktywacji tych czujników.

Nic nie bedzie piszczec, jak przejedziesz kawalek to jest jeden gong ze system kontroli cisnienia zostal wylaczony i tyle, jak zalozysz potem kola z czujnikami to jest tak samo, po ok kilometrze gong ze system jest aktywny. W passacie czujnik nie jest przypisany do kola, kazde kolo ma wlasna antene, kolo zapasowe tez ma czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W hl w B8 czujniki trzeba ekstra dokupić ( opcja wyposażenia). W standardzie jest system bezczujnikowy.

Jak masz w letnich czujniki to w zimowych też powinieneś założyć i wkodować do komputera.

Możesz jeździć bez czujników ciśnienia na zimowych kołach ale auto będzie piszczeć , że nie ma,

chyba, że masz opcję dezaktywacji tych czujników.

 

 

kurcze no ma taka opcje przy zamówieniu jak skladalem:

 

Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach czy to jest to czt to sa te czujniki w kolach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to bardziej będzie na ESP a nie na czujnikach w każdym kole

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kurcze no ma taka opcje przy zamówieniu jak skladalem:

 

Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach czy to jest to czt to sa te czujniki w kolach ?

 

"Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach" jest w standardzie i jest to kontrola bezczujnikowa

"System kontroli ciśnienia w oponach" jest opcją zamawianą oddzielnie i to są właśnie czujniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
"Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach" jest w standardzie i jest to kontrola bezczujnikowa

"System kontroli ciśnienia w oponach" jest opcją zamawianą oddzielnie i to są właśnie czujniki.

 

 

acha dzięki to cale szczęście ze nie ma bo bym musial dokupywać do zimowek jeszcze te czujniki

balem się ze to draństwo w kolach siedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nic nie bedzie piszczec, jak przejedziesz kawalek to jest jeden gong ze system kontroli cisnienia zostal wylaczony i tyle, jak zalozysz potem kola z czujnikami to jest tak samo, po ok kilometrze gong ze system jest aktywny. W passacie czujnik nie jest przypisany do kola, kazde kolo ma wlasna antene, kolo zapasowe tez ma czujnik.

 

Aaaa to dowiedziałam się czegoś nowego. Dzięki :-)

Mnie denerwuje nawet gdy przy odpalaniu piszczy mi że płynu do spryskiwacza mało (B5).

Każdy dodatkowy gong/pisk to zło ...

Ciekawe czy idzie przeprogramować układ start stop tak, żeby działał w negatywie tzn:

Jak uruchamiam silnik to jest wyłączony, włączam go przyciskiem na żądanie ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DCC to ja już mam w konfigu. Prawdę mówiąc to mam wszystko oprócz DSG, pakietu siedzenia (bo wolę alcantarę) i okna dachowego bo wygląda okropnie po otwarciu i może klekotać (w Skodzie klekocze).

Kolego a skad wiesz ze w skodzie klekocze? A klekocze po otwarciu czy zamkniety tez halasuje? Bo tak sie zastanawiam nad tym szyberdachem ale jak ma halasowac to odpuszczam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego a skad wiesz ze w skodzie klekocze? A klekocze po otwarciu czy zamkniety tez halasuje? Bo tak sie zastanawiam nad tym szyberdachem ale jak ma halasowac to odpuszczam

 

Z forum Skody Superb (bo rozważałem ją jako alternatywę do Passata), z testu długodystansowego w ostatnim motorze. A widziałeś jak on brzydko po otwarciu na zewnątrz wygląda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z forum Skody Superb (bo rozważałem ją jako alternatywę do Passata), z testu długodystansowego w ostatnim motorze. A widziałeś jak on brzydko po otwarciu na zewnątrz wygląda?

Jak jest uchylony to wyglada ok, jak odsuniety to rzeczywiscie fatalnie...czytalem ten artykul ale po pierwsze suberb byl kombi wiec okno dachowe dwa razy wieksze a pozatym nowy passat ma znacznie sztywniejsza karoserie od suberba. W passacie cc dach jest bardzo podobny i nie slyszalem zeby jakos specjalnie halasowal. Moze ktos z kolegow kto ma cc z szyberdachem by sie wypowiedzial?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z forum Skody Superb (bo rozważałem ją jako alternatywę do Passata), z testu długodystansowego w ostatnim motorze. A widziałeś jak on brzydko po otwarciu na zewnątrz wygląda?

 

... i wymaga "grubszego" dachu więc jest mniej miejsca nad głową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale to mi akurat nie przeszkadza, nie mam 2 metrow wzrostu a z tylu jezdzi dziecko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak, ale to mi akurat nie przeszkadza, nie mam 2 metrow wzrostu a z tylu jezdzi dziecko.

 

Ale można wyżej fotel podnieść, żeby lepiej przed dziobem widzieć bez efektu klaustrofobii ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat lubie nisko siedziec ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja akurat lubie nisko siedziec ;-)

 

I jak tu nie kochać Passatów. Każdemu dogodzą :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności