Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

 

Paweł, za ca 200 kpln nie kupisz 5ki 4x4 Touring z minimalnym przebiegiem. Gratuluję również bezawaryjności autka. 5ka ma dużo wad praktycznie nieeliminowalnych, np ściąganie w prawo. Serwis jest bezradny , a problem ogromny.

 

mam co prawda sedana w xdrivie ale kupiony w katowickiej Bawari za nieco ponad 200k

z gwarancją bezwypadkowości i normalna gwarancja bmw z możliwością jej przedłużania itp.

Jak kupowałem auto to mieli jeszcze co najmniej dwie sztuki w podobnym konfigu i cenie.

Także można?

hmm nie zwróciłem uwagi na ściąganie w prawo ... sprawdzę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem po prostu mniejszy budżet ~160k - i za te pieniądze nic rozsądnego nie było. Tz. bylo ale dla naiwniaka. Można tu wymieniać wiele atutów piątki - wystarczy usiąść w tym samochodzie za kierownica i już jest problem z wyjściem :)) ale z drugiej strony - zakup BMW bez pakietu serwisowego to strzał w kolano - serwis jest mega drogi roboczogodzina 500 PLN - wymiana opon np. 750 PLN... Itd...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam co prawda sedana w xdrivie ale kupiony w katowickiej Bawari za nieco ponad 200k

z gwarancją bezwypadkowości i normalna gwarancja bmw z możliwością jej przedłużania itp.

Jak kupowałem auto to mieli jeszcze co najmniej dwie sztuki w podobnym konfigu i cenie.

Także można

hmm nie zwróciłem uwagi na ściąganie w prawo ... sprawdzę

 

paweł - tu masz do poczytania:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=138437

 

zajrzę z ciekawości na stronę bawarii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam pytanie jak sprawuje Wam sie aktywny tempomat, czy da sie ustawic predkosc powyzej 160 (zeby dzialal jak tradycyjny tempomat)?

 

Czy auto z pakietem drogowym jest w rzeczywiscie samo jechac na autostradzie (na jezdzie testowej dawalo rade, ale jak to w praktyce wyglada)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie da się ustawić prędkości powyżej 160kmh wcale, tylko pedał przyspieszenia pomoże.

Auto nie pojedzie autonomicznie samo dłużej niż ok. 10 sekund. Zaraz będzie komunikat żeby złapać za kierownicę, a jak tego nie zrobisz, to po kolejnym komunikacie i szarpnieciu hamulcami, auto zatrzyma się całkowicie. To jest system który ma uratować Cię przed kraksą jakbyś zasłabł albo zasnął za kółkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto nie pojedzie autonomicznie samo dłużej niż ok. 10 sekund. Zaraz będzie komunikat żeby złapać za kierownicę, a jak tego nie zrobisz, to po kolejnym komunikacie i szarpnieciu hamulcami, auto zatrzyma się całkowicie. To jest system który ma uratować Cię przed kraksą jakbyś zasłabł albo zasnął za kółkiem.

 

Wiem, ale na jezdzie probnej zauwazylem, ze jak lekko opieram rece na kierownicy to wystarczy by auto jechalo same, skrecalo na luku i trzymalo sie pasa.

 

Czy ktos ma wieksze doswiadczenia z trasy, czy mozna temu zaufac, czy jednak trzeba zachowac czujnosc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już wiem skąd większa podwyżka dla biTDI 240KM w porównaniu do reszty silników. Dla biTDi 240KM (dla TSI 280KM zresztą też) Pakiet Business ma być w cenie 890 a nie 3390 zł. Więc jak ktoś pytał wcześniej, jest coś jednak ekstra. Może to nie jest standardowe wyposażenie, ale z tym silnikiem chyba każdy dobiera ten pakiet. Swoją drogą (oczywiście umownie rzec biorąc) uatrakcyjniła się cena TSI 280KM. Po pierwsze nie podrożał, a po drugie również ma tańszy w/w pakiet.

 

Co do tempomatu powyżej 160km/h. Pisałem 1-2 strony wcześniej, że bym się obył bez tego do 210km/h. Ale wczoraj poleciałem dłuższy kawałek autostradą po raz pierwszy od kiedy zacząłem konfigurować B8 i zaczynam mieć wątpliwości czy jednak nie dołożyć tego do 210k/h skoro już jest taka możliwość. To takie moje małe "demony". Najpierw biłem się z silnikiem (1.8 czy 2.0), potem grzaną szybą przednią, a teraz jednak przerabiam tempomat (160 czy 210). Ująłbym to w ten sposób. Jeżeli będziesz eksploatował (prywatnie lub służbowo) auto dłuższy okres, jesteś gadżeciarzem i masz możliwość konfiguracji zawierającej bardzo interesujące Cię dodatki to bierz, a potem nigdy nie żałuj i nie roztrząsaj ewentualnych pomyłek. Ja tak eksperymentuję z Head Up. Będzie wtopa to będzie wyłączony i trudno.

 

 

I jeszcze w kontekście wcześniejszych wpisów dot. alternatywy dla B8. W cenie konfiguracji mojego B8 mogłem wziąć roczne A6 2.0 TDI 190KM Stronic z przebiegiem 25-30 tys. Większość dealerów sprzedaje takie z programu Audi Premium Select. Wybrałem B8 gdyż:

- tym razem chciałem TSI (po latach z TDI), dużo krótkich podmiejskich odcinków (bez korków)

- to nowe auto wyspecyfikowane pod siebie, kolor, tapicerka, felga oraz dużo więcej interesujących mnie dodatków

- Passat mimo wszystko tańszy w eksploatacji plus lepsze warunki leasingowe

- B8 TSI jest bardziej zwinny i dynamiczny od w/w A6 TDI

- Passat ma lepsze fotele (niesłychanie ważne jak dla mnie) od standardowych oraz sportowych w A6 (w Audi jedynie komfortowe do mnie przemawiają)

- poziom wykończenia B8 jest praktycznie na poziomie premium (inaczej ujmując na poziomie całkowicie mnie satysfakcjonującym)

 

 

Do Radka i Szymona

Udało się Wam porównać Wasze samochody?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, padał deszcz i było ślisko, nie było sensu testować, ale jeszcze będzie okazja ☺

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Już wiem skąd większa podwyżka dla biTDI 240KM w porównaniu do reszty silników. Dla biTDi 240KM (dla TSI 280KM zresztą też) Pakiet Business ma być w cenie 890 a nie 3390 zł. Więc jak ktoś pytał wcześniej, jest coś jednak ekstra. Może to nie jest standardowe wyposażenie, ale z tym silnikiem chyba każdy dobiera ten pakiet. Swoją drogą (oczywiście umownie rzec biorąc) uatrakcyjniła się cena TSI 280KM. Po pierwsze nie podrożał, a po drugie również ma tańszy w/w pakiet.....

 

Bardzo dobra wiadomość, dzięki że zwróciłeś na to uwagę; mi to jakoś umknęło czytając cennik. Byłem rozczarowany postawą VAG w kwestii podwyżki dla BiTdi, a teraz jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tempomatu powyżej 160km/h. Pisałem 1-2 strony wcześniej, że bym się obył bez tego do 210km/h. Ale wczoraj poleciałem dłuższy kawałek autostradą po raz pierwszy od kiedy zacząłem konfigurować B8 i zaczynam mieć wątpliwości czy jednak nie dołożyć tego do 210k/h skoro już jest taka możliwość. To takie moje małe "demony". Najpierw biłem się z silnikiem (1.8 czy 2.0), potem grzaną szybą przednią, a teraz jednak przerabiam tempomat (160 czy 210). Ująłbym to w ten sposób. Jeżeli będziesz eksploatował (prywatnie lub służbowo) auto dłuższy okres, jesteś gadżeciarzem i masz możliwość konfiguracji zawierającej bardzo interesujące Cię dodatki to bierz, a potem nigdy nie żałuj i nie roztrząsaj ewentualnych pomyłek. Ja tak eksperymentuję z Head Up. Będzie wtopa to będzie wyłączony i trudno.

 

Jezeli mozesz wziac tempomat do 210 to zdecydowanie polecam. Na autostradzie czesto jezdze z predkoscia w okolicach 170 i ten limit 160 strasznie mnie denerwuje. Jak jechalem mazda 6 kolegi, ktora ma limit do 200 to wbrew pozorom sie z tego korzysta (oczywiscie jezeli ktos czesto jezdzi na autostradach).

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze w kontekście wcześniejszych wpisów dot. alternatywy dla B8. W cenie konfiguracji mojego B8 mogłem wziąć roczne A6 2.0 TDI 190KM Stronic z przebiegiem 25-30 tys. Większość dealerów sprzedaje takie z programu Audi Premium Select. Wybrałem B8 gdyż:

- tym razem chciałem TSI (po latach z TDI), dużo krótkich podmiejskich odcinków (bez korków)

- to nowe auto wyspecyfikowane pod siebie, kolor, tapicerka, felga oraz dużo więcej interesujących mnie dodatków

- Passat mimo wszystko tańszy w eksploatacji plus lepsze warunki leasingowe

- B8 TSI jest bardziej zwinny i dynamiczny od w/w A6 TDI

- Passat ma lepsze fotele (niesłychanie ważne jak dla mnie) od standardowych oraz sportowych w A6 (w Audi jedynie komfortowe do mnie przemawiają)

- poziom wykończenia B8 jest praktycznie na poziomie premium (inaczej ujmując na poziomie całkowicie mnie satysfakcjonującym)

 

zapomniałeś o najważniejszym - jest fabrycznie nowy. Nikt nie dłubał w silniku, nic nie było malowane, masz pewność że nie był butowany na zimno. I nikt nie pierdział w fotel.

Porównywanie TDI do TSI nie ma w ogóle sensu.

W przypadku TSI 280 mam tylko jedną zagwozdkę - jest bardzo mało informacji o tym silniku w passacie. Ciężko nawet dowiedzieć się ile to realnie pali. I nie chodzi mi o miasto , bo czy spali 12 czy 15 to bez znaczenia. Ale na autostradzie w przedziale 140 - 180 już może ważyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nikt nie sprzedaje dobrego auta przed upływem 3 -4 letniego leasingu. Wszystko, co wypływa wcześniej to mina bo dobre auto od kogoś, komu powinęła się noga albo wstał rano i stwierdził,że od jutra będzie jeździł ską nawet nie wypływa do sprzedaży. I nie mam tu na myśli ogłoszenia w mediach :)

I tak jest praktycznie z każdym segmentem aut. Dodatkowo w tych pow. 2 litrów dochodzą jeszcze wałki z akcyzą przy autach sprowadzonych jako tzw. "specjalne". To wszystko jest weryfikowane i lidzie płaczą i płacą.

 

Święta prawda którą niestety mało kto rozumie. Ogół społeczeństwa wierzy że "Niemiec" kupuje diesla za 35-50 tys E i po roku - dwóch sprzedaje, albo jeszcze lepiej jeździ nim po 8-10 tys km rocznie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zapomniałeś o najważniejszym - jest fabrycznie nowy. Nikt nie dłubał w silniku, nic nie było malowane, masz pewność że nie był butowany na zimno. I nikt nie pierdział w fotel.

Porównywanie TDI do TSI nie ma w ogóle sensu.

W przypadku TSI 280 mam tylko jedną zagwozdkę - jest bardzo mało informacji o tym silniku w passacie. Ciężko nawet dowiedzieć się ile to realnie pali. I nie chodzi mi o miasto , bo czy spali 12 czy 15 to bez znaczenia. Ale na autostradzie w przedziale 140 - 180 już może ważyć.

to pierdzenie do mnie najbardziej przemawia?

Pamiętajcie że ja miałem w opcji B7 a nie B8. Jeżdżę B7 i sorry ale z całym szacunkiem f10 to inna klasa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I nie chodzi mi o miasto , bo czy spali 12 czy 15 to bez znaczenia. Ale na autostradzie w przedziale 140 - 180 już może ważyć.

 

Jeśli w jeździe po mieście spalanie na poziomie 15l/100 km jest dla ciebie akceptowalne ("bez znaczenia") to dziwię się, że "martwisz" się spalaniem na autostradzie.

No chyba, że 90% przebiegu masz po autostradach.

Zresztą, jak ktoś kupuje samochód za 180k pln to na paliwie chyba nie oszczędza ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Już wiem skąd większa podwyżka dla biTDI 240KM w porównaniu do reszty silników. Dla biTDi 240KM (dla TSI 280KM zresztą też) Pakiet Business ma być w cenie 890 a nie 3390 zł. Więc jak ktoś pytał wcześniej, jest coś jednak ekstra. Może to nie jest standardowe wyposażenie, ale z tym silnikiem chyba każdy dobiera ten pakiet. Swoją drogą (oczywiście umownie rzec biorąc) uatrakcyjniła się cena TSI 280KM. Po pierwsze nie podrożał, a po drugie również ma tańszy w/w pakiet.....

 

Bardzo dobra wiadomość, dzięki że zwróciłeś na to uwagę; mi to jakoś umknęło czytając cennik. Byłem rozczarowany postawą VAG w kwestii podwyżki dla BiTdi, a teraz jest ok.

Chodzi o to ze BiTdi i TSI 280 km maja ledy basis w standardzie, wiec branie takiej samej kwoty za pakiet biznes z innymi silnikami bylo noramlnym zlodziejstwem. A teraz podniesli cene samochodu a obnizyli cene pakietu biznes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli w jeździe po mieście spalanie na poziomie 15l/100 km jest dla ciebie akceptowalne ("bez znaczenia") to dziwię się, że "martwisz" się spalaniem na autostradzie.

No chyba, że 90% przebiegu masz po autostradach.

Zresztą, jak ktoś kupuje samochód za 180k pln to na paliwie chyba nie oszczędza ?

 

:) czuję lekko pod żebro ale postaram się jakoś wybronić.

Do firmy mam 700 m albo 950 m. , zależy którędy pojadę.

Ale samochód muszę brać ponieważ bardzo często muszę po prostu wyskoczyć pozałatwiać jakieś sprawy.

Opcje zostawiania samochodu w domu i chodzenia po niego w razie "w" juz przerabiałem. Nie udała się , jeżdżę więc do pracy. Dzienny przebieg średni w mieście to max 20 km ale bardzo często dosłownie 2 km.

Ile by auto nie paliło , tu mnie nie ukłuje.

W obecnym samochodzie zrobiłem 95 tkm/4 lata w takim właśnie systemie jazdy.

2000 km/mc z czego 500 -max 700 miasto, reszta autostrada. Ale nie jest to jakieś bardzo regularne, tzn we wakacje, ferie jakieś dłuższe wolne jeździmy. Reszta czasu dużo mniej. Przy takiej eksploatacji TDI się męczy, w mieście nie schodzi poniżej 10 l. Ale już na autostradzie przy naprawdę konkretnym bucie nie przebił 10 litrów nigdy. Jeżeli warunki nie pozwalają na bardzo szybką jazdę to b. niskie 9 l jest realne.Drogi krajowe z średnią V= 120-130 km/h pewnie niskie 8.

Jeżeli TSI ma palić 15-17 na auto. to już jest to realnie odczuwalna różnica.

Przy baku ca 65 litrów nawet tankowanie co 450 km może być irytujące.

 

Co do Twojego ostatniego zdania, odpowiem tak: zdziwił byś się ile sprzedaje się s-klasy 250 CDI.

Albo inaczej, anegdotka z życia. Kolega hoduje gołębie. Na wystawie odpicowany w krawat targuje się o cenę jakiegoś upatrzonego gołąbka. Sprzedający mówi do niego - ma Pan na taki ładny krawat i jeszcze się targuje. Odpowiedział mu +/- tak: Mam na taki ładny krawat bo nie przepłacam bez powodu za gołębie.

 

No offence Kolego, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No offence Kolego, pozdrawiam

 

Spoko luzik

Często ktoś ma na tyle specyficzne "uwarunkowania", że innym wydają się one wbrew logice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak - jak tak liczyłem kiedyś różnice miedzy tdi i tsi i wlasnie miałem w głowie te wyjazdy/wakacje/ferie - ale na koncu podsumowanie było śmieszne. Bo biorąc pod uwagę różnice 2l na 100 km na korzyść tdi przy podróży na weekend np. do 3mista i spowrotem (800 km) mówimy o około 15l paliwa czyli ~60pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie czekania na auto. Przesunięto mi odbiór auta na styczeń 2016. Początkowo miał być do odbioru teraz we wtorek.:rozpacz. Zamówiony w czerwcu 2015.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja czekałem 8 miesięcy, więc i tak jesteś szybszy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności