Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie

Kumpel ma BMW 535D 313 KM i tam wydech też d!@# nie urywa. Rurki jak w Lagunie dci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podgrzewana kierownica - fajna sprawa ale jak 20 lat jeżdżę to raz stwierdziłem, że by mi się przydała ( było -24stC ).

Jeśli garażujesz to za te 620 pln to można sobie fajne rękawiczki szofera sprawić :-)

 

Park assist - dla kogoś kto umie parkować - właściwie bajer. Raz-dwa użyjesz i tak będziesz parkować samodzielnie.

Kamera cofania - fajna sprawa ale wolałbym:

 

Areaview - wyjeżdżasz przodem czy tyłem - widzisz na kamerze szerokokątnej to czego nie widzisz z pozycji kierowcy.

Na parkingu jak Cię zastawią to widzisz dokładnie ile Ci zostało do przeciwników. Na pikacze nie zawsze idzie się zorientować.

Jak jedziesz wolno po wyboistej drodze to procesor przedniej kamery może Cię ostrzec o zbyt wysokim kamieniu .

Wjeżdżając w wąską*zatoczkę na kamerach widzisz czy się zmieścisz czy narożnika nie obetrzesz.

Zakręcając na wstecznym na samych czujnikach możesz zgarnąć bokiem coś niskiego ( słupek, psa, rowerek, krawężnik, dziecko ).

Fakt - kamery trzeba czyścić - pewnie tą z przodu najbardziej ale niewielka cena z lepszą orientację.

Sensory odległości ostrzegają że COŚ jest. Na kamerach widzisz CO i w przypadku areaview z każdej strony.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

Side assist - gdyby było oddzielnie, byłby wart rozważenia. Line assist jest bez sensu. Jak nie umiesz się trzymać między liniami

to idź na kawę lub do lekarza. Dwie LEDy w lusterkach za ponad 4800 pln w Pakiecie Drogowym ? Nieee...

 

Przednia szyba grzana - jak najbardziej tak. Nawet za cenę obowiązkowego zestawu telefonicznego.

 

Pakiet drogowy działa jako całość doskonale, idąc twoim tokiem rozumowania, wrócilibyśmy do czasów B1 - każdy powinien z pewnością sam wybrać co jest mu potrzebne i to wybrać. Mnie do pakietu drogowego przekonało to, iż auto może jechać samo, gdy coś się wydarzy - nie miałeś nigdy sytuacji ekstremalnego zmęczenia w długiej podróży, lub chwili rozproszenia z różnych powodów - ten system może przydać się naprawdę może raz, ale nie będzie wtedy ratował jak aeraview przed zarysowaniem kawałka blachy, lecz przed czymś o wiele poważniejszym .

Pakiet domówiłem dopiero 3 miesiące po złożeniu zamówienia, po pierwszej jeździe próbnej autem w niego wyposażonym i po takich przemyśleniach jak wyżej ;-)

Edytowane przez IQM1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ech te wydechy :)

Na szczęście w TDI 190KM jest dwururka z lewej strony i jest profeska :) a nie jakieś tam udawanie czegoś, czego nie ma

 

Dokładnie tak ja mówisz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie. Mi chodzi o bezpieczenstwo...glupie ledy w lusterkach duzo pomagaja np przy czestych zmianach pasa we Wrocku gdy czlowiek zmeczony ma dosc tych *****... korkow :) i buja z pasa lewego do prawego. Jezdzilem sporo czasu mazdą 6 nowa z tymi bajerami. I chce to miec :)

A jak z tym rline ? Mozna juz konfigurowac ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pakiet drogowy działa jako całość doskonale, idąc twoim tokiem rozumowania, wrócilibyśmy do czasów B1 - każdy powinien z pewnością sam wybrać co jest mu potrzebne i to wybrać. Mnie do pakietu drogowego przekonało to, iż auto może jechać samo, gdy coś się wydarzy - nie miałeś nigdy sytuacji ekstremalnego zmęczenia w długiej podróży, lub chwili rozproszenia z różnych powodów - ten system może przydać się naprawdę może raz, ale nie będzie wtedy ratował jak aeraview przed zarysowaniem kawałka blachy, lecz przed czymś o wiele poważniejszym .

Pakiet domówiłem dopiero 3 miesiące po złożeniu zamówienia, po pierwszej jeździe próbnej autem w niego wyposażonym i po takich przemyśleniach jak wyżej ;-)

 

OK może jeśli masz już DSG. Ja wolę 4800pln ( plus 9000 pln w moim przypadku bo mam manual) przeznaczyć na hotel po drodze i dobre rozplanowanie trasy. Opisane przez Ciebie sytuacje powinny zdarzać się rzadko a najlepiej wcale ale rozumiem Twój tok myślenia.

Na początku też wybrałem ten pakiet. Po przemyśleniu - wyborów zacząłem dokonywać na zasadzie co będę najczęściej używał

a nie na zasadzie co może się kiedykolwiek stać. Wolę żeby auto co najwyżej wspomagało a nie zastępowało kierowcę.

Pakiet drogowy jest IHMO takim małym diabełkiem: " Skoro mam super system to mogę jechać " i bałbym się pokusy takiego myślenia.

Nie mam super pakietu - muszę uważać i koniec. Chce się spać za kółkiem = przerwa na kawę lub do hotelu.

Line assist załatwi byle jaka droga bez pasów i cała ta technika idzie w łeb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak wyglada wydech w 1.8 Tsi jest prosty podwójny po jednej stronie czy jak ???

 

Podwójny, prosty z lewej strony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokladnie. Mi chodzi o bezpieczenstwo...glupie ledy w lusterkach duzo pomagaja np przy czestych zmianach pasa we Wrocku gdy czlowiek zmeczony ma dosc tych *****... korkow :) i buja z pasa lewego do prawego. Jezdzilem sporo czasu mazdą 6 nowa z tymi bajerami. I chce to miec :)

A jak z tym rline ? Mozna juz konfigurowac ?

 

Pozdrawiam Wrocław. Stare dobre czasy :-)

 

W korku Side assist non stop będzie Ci zapalał zajętość pasa obok. Na żyletkę z tym nie pojedziesz, chyba że migaczy nie używasz :-)

Może za stary jestem ale bałbym się zjeżdżać na pas obok tylko dlatego, że mi się led-a nie zapaliła ...

 

Ale jak ktoś ładnie napisał: "Każdemu według potrzeb".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pakiet drogowy działa jako całość doskonale, idąc twoim tokiem rozumowania, wrócilibyśmy do czasów B1 - każdy powinien z pewnością sam wybrać co jest mu potrzebne i to wybrać. Mnie do pakietu drogowego przekonało to, iż auto może jechać samo, gdy coś się wydarzy - nie miałeś nigdy sytuacji ekstremalnego zmęczenia w długiej podróży, lub chwili rozproszenia z różnych powodów - ten system może przydać się naprawdę może raz, ale nie będzie wtedy ratował jak aeraview przed zarysowaniem kawałka blachy, lecz przed czymś o wiele poważniejszym .

Pakiet domówiłem dopiero 3 miesiące po złożeniu zamówienia, po pierwszej jeździe próbnej autem w niego wyposażonym i po takich przemyśleniach jak wyżej ;-)

Twój tok rozumowania jest jak najbardziej rozsądny. Sęk w tym, ze ten system sprawdza sie na autostradzie, i niestety tylko tam. Na drogach lokalnych, krajowych, w mieście tyle razy próbuje Cię poprawić, ze zaczyna drażnić i po prostu go wyłączasz. Ja wyłączyłem dosyć szybko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na żylete tez nie lubie... Ale we Wro strasznie zapieprzaja wszyscy sie spiesza. Nie ma nikogo na lewym pasie a nagle jeb...:) systemy sa pomocne bardzo. Line bajer ale tez pewnie nie jednemu spiochowi zycie uratowal.... Kto wie.

 

W mercu jest tak ze po najechaniu na pas, kierownica wibruje. Ciekawe jak to jest w pasku.... Bo w mazdzie w glosnikach zalezy z ktorej strony najechalem na pas to dzwiek w tych glosnikach taki smieszny sie wydobywal :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na żylete tez nie lubie... Ale we Wro strasznie zapieprzaja wszyscy sie spiesza. Nie ma nikogo na lewym pasie a nagle jeb...:) systemy sa pomocne bardzo. Line bajer ale tez pewnie nie jednemu spiochowi zycie uratowal.... Kto wie.

 

W mercu jest tak ze po najechaniu na pas, kierownica wibruje. Ciekawe jak to jest w pasku.... Bo w mazdzie w glosnikach zalezy z ktorej strony najechalem na pas to dzwiek w tych glosnikach taki smieszny sie wydobywal :)

 

W pasku, kierownica stawia lekki opór przy dojechaniu do linii, dla mnie nie jest to uciążliwe i system mam cały czas włączony - działa wszędzie gdzie są dwie linie, informuje o tym kolorem podświetlenia.

Staram się zawsze jechać wypoczęty, lecz czasem życie płata nam figle i po prostu nie możesz się zatrzymać w hotelu - nie zamierzam nic nikomu udowadniać i nikogo do niczego przekonywać - wyraziłem tylko swoją opinię ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co myslicie.... Superb 3 lepszy od Paska ?

 

10 lat od nowosci superba 1 mialem. Kazdy mowil ze duzo ladniejszy od b5 i lepiej wyposazony. O 2ce zdania nie mam ale 3 zapowiada sie ciekawie: i te kominy trapezowe. Ciekawe czy tez ma full ledy i takie bajery typu zegary lcd i area view....

 

 

 

ja dlatego czekam na cennik superb (juz 09.04br) - dlaczego superb?:

- zdecydowanie bardziej mi sie podoba niz passat

- zegary lcd zdyskwalifikowalem (klasyczne zegary maja swoj urok, brak mozliwosci regulacji intesywnosci podswietlenia w lcd, poza tym najbardziej w lcd b8 podobał mi sie widok "klasycznych zegarów" - fakt fajnie np pokazuje animacje np side assist)

- ledy - superb bedzie miał z przodu bi-ksenon z afs (jak w golfie gti, tj aktywnie zasłaniając obszar w którym jest samochód przed nami czy z ten najezdzajacy z przeciwka (na tym mi zależało) - dla mnie led daje mniej doswietlony obszar centralny od bi-xenon)

- area view nie bedzie (dobry bajer przy pierwszym uzyciu, choc wprowadza dezorientacje; bede zamawial tylko tylna kamere)

- poza tym sprytne rozwiazania simply clever

- nie bede sie czuł tak dymany jak w vw (np alu 19 5800pln - doplata z '17)

[ATTACH=CONFIG]130288[/ATTACH]

Edytowane przez barteka3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.passat.com/int/en/home.html?page=thepassatalltrack&video-0313f57a-162e-45fa-8b01-272de8b6d968=5.GTE-Alltrack-Movie.html

 

Filmik na dole strony. Alltrack, GTE, R-line i inne ...

 

Reklamówki coraz dłuższe całkiem jak terminy odbiorów :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- ledy - superb bedzie miał z przodu bi-ksenon z afs (jak w golfie gti, tj aktywnie zasłaniając obszar w którym jest samochód przed nami czy z ten najezdzajacy z przeciwka (na tym mi zależało) - dla mnie led daje mniej doswietlony obszar centralny od bi-xenon)

 

Możesz podeprzeć jakimś źrodłem? Według mojej wiedzy jest to technicznie niemożliwe choćby ze względu na konstrukcje (soczewka), by ksenon wyłączyl z doświetlenia wybrany obszar. tam sa dwa tryby-albo światło drogowe jest włączone, albo nie. Funkcja skrętu nie ma wpływu na wyłączenie doświetlenia wybranego obszaru objętego dana soczewka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja dlatego czekam na cennik superb (juz 09.04br) - dlaczego superb?:

- zdecydowanie bardziej mi sie podoba niz passat

- zegary lcd zdyskwalifikowalem (klasyczne zegary maja swoj urok, brak mozliwosci regulacji intesywnosci podswietlenia w lcd, poza tym najbardziej w lcd b8 podobał mi sie widok "klasycznych zegarów" - fakt fajnie np pokazuje animacje np side assist)

- ledy - superb bedzie miał z przodu bi-ksenon z afs (jak w golfie gti, tj aktywnie zasłaniając obszar w którym jest samochód przed nami czy z ten najezdzajacy z przeciwka (na tym mi zależało) - dla mnie led daje mniej doswietlony obszar centralny od bi-xenon)

- area view nie bedzie (dobry bajer przy pierwszym uzyciu, choc wprowadza dezorientacje; bede zamawial tylko tylna kamere)

- poza tym sprytne rozwiazania simply clever

- nie bede sie czuł tak dymany jak w vw (np alu 19 5800pln - doplata z '17)

[ATTACH=CONFIG]130288[/ATTACH]

 

Superb tez dla mnie jest duzo ladniejszy. Ale ja jezdze często z kolegą CLSem mercem na full ledach z tym ze w pelnej opcji - dlugie caly czas chodzą non stop tylko cos tam steruje ze nikt nie mruga :) mysle ze passat ma tak samo - ja ślepy wiec dla mnie bomba.

no chyba ze tak jak piszesz ten system bixenon taka samą robote robi.

Licznik bajer ale tez mi nie zależy. Najbardziej to ja chce dwa kominy :):)

 

 

a co do przeslony i dlugich swiateł... nie moge znalezc filmu gdzie chyba jetta byla i pokazywali jak ta przeslona dziala ze dlugich nie trzeba wylaczac.

 

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie moje życie straciło sens.

 

Pod blokiem stanął czarny B8. Wysiadł sąsiad.

Kur... już nie będę pierwszy w mojej miejscowości :-(

 

:-) Lecę oglądać, wezmę gwóźdź :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na forum go zaproś lepiej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja dlatego czekam na cennik superb (juz 09.04br) - dlaczego superb?:

- zdecydowanie bardziej mi sie podoba niz passat

- zegary lcd zdyskwalifikowalem (klasyczne zegary maja swoj urok, brak mozliwosci regulacji intesywnosci podswietlenia w lcd, poza tym najbardziej w lcd b8 podobał mi sie widok "klasycznych zegarów" - fakt fajnie np pokazuje animacje np side assist)

- ledy - superb bedzie miał z przodu bi-ksenon z afs (jak w golfie gti, tj aktywnie zasłaniając obszar w którym jest samochód przed nami czy z ten najezdzajacy z przeciwka (na tym mi zależało) - dla mnie led daje mniej doswietlony obszar centralny od bi-xenon)

- area view nie bedzie (dobry bajer przy pierwszym uzyciu, choc wprowadza dezorientacje; bede zamawial tylko tylna kamere)

- poza tym sprytne rozwiazania simply clever

- nie bede sie czuł tak dymany jak w vw (np alu 19 5800pln - doplata z '17)

[ATTACH=CONFIG]130288[/ATTACH]

 

cennik Superba jest już w Czechach, można sobie ceny przemnożyć przez 0,15zł dorzucić z 10-15% i pewnie wyjdzie cennik w Polsce.

http://www.skoda-auto.cz/SiteCollectionDocuments/skoda-auto/ke-stazeni/novy-superb-cenik.pdf

 

Co do LED, to LED LEDowi nie równy. Np. nowy Leon nie ma dobrych opinii.

W VW są dostępne dwa systemy aktywnych reflektorów: Zwykły Light Assist (który włącza/wyłącza światła drogowe jak kogoś wykryje) i Active Light Assist (ten co przysłania innych użytkowników drogi na bieżąco) Nawet w Pasku B7 jest ta opcja, więc Superb też mógł to dostać.

A co do jasności to mam porównanie B7 xenon i B8 LED i wg mnie lepiej świeci B8 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co do przeslony i dlugich swiateł... nie moge znalezc filmu gdzie chyba jetta byla i pokazywali jak ta przeslona dziala ze dlugich nie trzeba wylaczac.

Czyli tak jak mówiłem, co obrazowane jest na animacji - reflektor działa albo w trybie światła drogowego, albo mijania. Rejestrując obiekt w polu zasięgu komputer przełącza lewy reflektor ze światła drogowego na mijania, drugi pozostawia w trybie światła drogowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim za komentarze dotyczace mojego "ostatniego" pytania (are view czy inne gadżety ). Pozwole sobie odnieść się do nuch hurtem:).

 

Czytałem je bardzo uważnie, wróciłem nawet do stron już przeczytanych. Niestety w salonie do którego mam najbliżej nie ma teraz auta z area view, park assit, itd. A ja musze zamknąć sprawę w dniu dzisiejszym.

 

Czekam na "ostateczna" wycene takiej konfiguracji :

 

2.0 TDI CR BMT 150 KM (110 kW) DSG - HL

Pakiet Business

Dodatkowo przyciemniane szyby od drugiego rzedu siedzen wraz z szyba tylna

System nawigacji satelitarnej "Discover Pro" - dla pakietu Business

Area View

Autoalarm

Pakiet Lusterka

Lakier metalik

Pakiet drogowy

Gwarancja 36 mies./150 tys. km

Ambient

Podgrzewana kierownica

 

Wiem, że podgrzewana szyba to swietna rzecz, ale z telefonem premium do prawie 3400 zeta. Mam nadzieje że ogrzewanie przedniej szyby daje radę.

 

Jak widzicie zdecydowałem poprosić o wycene wersji z area view i pakietem drogowym.

Pakiet drogowy tylko ze względu na martwe pole mimo kolosalnej kwoty. Wole wspomóc się tymi ostrzeżeniami w lusterkach, mimo że rozumiem zastrzeżenia nie tylko co do ceny, ale również pewnego rodzaju lenistwa myślowego:).

 

Area view bo oprócz czujnków z przodu i z tyłu, chciałbym mieć jakiegoś dodatkowego asystenta w trudniejszych sytuacjach parkowania czy wyjazdu z parkingu.

 

Jak to wygląda po złożeniu zamówienia? Można jeszcze konfigurować z innymi opcjami?. Pytam bo dzisiejsza sytuacja na drodze do pracy kazała mi się zastanowić nad mocniejszym silnikiem. Konfiguracja 2.0 TDI CR BMT 190 KM (140 kW) DSG - 6 stopniowa zamiast area view i pakiet drogowy. Wtedy mieszczę się nadal w budżecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności