nTomek Zgłoś #21 Napisano 8 Sierpnia 2017 Pin 2 - żarówka prawego światła cofania (druga strona: Bordnetz złącze B, pin 1). Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #22 Napisano 8 Sierpnia 2017 Ale to nie tylko w vw tak jest, dostawców wiązek nie ma tylu co producentów aut, ostatnio robiłem Opla Merive i tam też problem z klapą i przerwanymi przewodami. Wszystkie czarne... na szczęście pomału takie wiązki są do dostania, nie trzeba już ciąć na klapie i w aucie (w miejscu zgięcia musi być nowy przewód ). Do merivy akurat cała wiązka od słupka wewnętrznego do wnętrza klapy kosztowała coś ok150zł w serwisie. Nowe miękkie przewody wytrzymają dłużej niż lutowane sztywne stare. Od złącza do złącza były czarne przewody ale na aucie od kostki są już kolorowe jak i na klapie od kostki łączeniowej. Być może "czarne wiązki" to takie "przedłużacze" które wymienia się na nowe bo wiadomo że pracują i ulegną uszkodzeniu. Jak nie ma wiązek dostępnych to odcinam na słupku i wewnątrz klapy dając nowy przewód, tak robię z całą wiązką żeby za tydzień/miesiąc/rok nie naprawiać następnego przewodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarkFace Zgłoś #23 Napisano 8 Sierpnia 2017 Ale to nie tylko w vw tak jest, dostawców wiązek nie ma tylu co producentów aut, ostatnio robiłem Opla Merive i tam też problem z klapą i przerwanymi przewodami. Wszystkie czarne... na szczęście pomału takie wiązki są do dostania, nie trzeba już ciąć na klapie i w aucie (w miejscu zgięcia musi być nowy przewód ). Do merivy akurat cała wiązka od słupka wewnętrznego do wnętrza klapy kosztowała coś ok150zł w serwisie. Nowe miękkie przewody wytrzymają dłużej niż lutowane sztywne stare. Od złącza do złącza były czarne przewody ale na aucie od kostki są już kolorowe jak i na klapie od kostki łączeniowej. Być może "czarne wiązki" to takie "przedłużacze" które wymienia się na nowe bo wiadomo że pracują i ulegną uszkodzeniu. Jak nie ma wiązek dostępnych to odcinam na słupku i wewnątrz klapy dając nowy przewód, tak robię z całą wiązką żeby za tydzień/miesiąc/rok nie naprawiać następnego przewodu. Tak na serwisach całą wymieniają bo jak jeden jest uszkodzony to na pewno następne w kolejności pójdą. szkoda kasy i czasu na jeden lepiej wymienić wszystkie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
power Zgłoś #24 Napisano 9 Sierpnia 2017 Widzę że już nie raz to rozbieraliście Panowie a ja siedzę 3 dzień i niewielkie postępy. Problemem jest żarówka w bagażniku mojego kombi. Na początku był brak masy wymieniłem zamek jest masa i 11,3V po włożeniu żarówki ciemność i koło 6v, led ledwo się żarzy. Spróbowałem + z wiązki i mase z klapy to mi się włączał alarm. Na klapie jest punkt styku masy odkręciłem go całkiem a na wiązce do oświetlenia dalej 11,3 więc stwierdziłem że masa lampki musi być gdzieś indziej. Rozebrałem kawałek podsufitki i tylnego słupka i widzę że ta wiązka idzie w dół, nie na klapę. Ktoś wie gdzie te dwa kable od lampki się kończą lub ma jakiś pomysł jak to zdiagnozować ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #25 Napisano 9 Sierpnia 2017 Lampka w bagażniku zasilana jest z tej samej linii co lampki "do makijażu". Druga strona tej lampki zamyka się do masy przez zamek w klapie. Jak ci "siada" napięcie do 6V, a lampki z przodu świecą dobrze to znaczy, że masz problem z ciągłością połączenia. Rozumiem, że te napięcia mierzysz względem jakiejś dobrej masy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
power Zgłoś #26 Napisano 18 Sierpnia 2017 Jak podaję na krótko masę na żarówkę z pominięciem zamka/ modułu to świeci normalnie. Lampki "do makijażu" świecą dobrze. Rozebrałem wnętrze bagażnika i kabel od lampki faktycznie idzie gdzieś do przodu auta i tu własnie chciałem się spytać gdzie? Chciałbym go zmierzyć na jego początku i końcu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #27 Napisano 18 Sierpnia 2017 Jeśli podanie masy na żarówkę powoduje, że ona zapala się pełnym światłem to masz problem z połączeniem na drodze żarówka>zamek>masa. Sprawdź czy taki sam efekt uzyskujesz jak podasz masę na kabel od żarówki, który wchodzi do modułu zamka (pin 2). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach