dlugiiii Zgłoś #1 Napisano 13 Października 2014 Hej. Problem mam zawsze przy pierwszym odpaleniu po nocy. Przez ok 5s ciśnienie oleju jest ok 0.5 Bara A później wskakuje na 5 bar. Przy gorącym oleju na wolnych obrotach ciśnienie nie spada poniżej 1.2 Bara A od 2 tyś jest ok 3 bar. Zawór regulacji ciśnienia dziala, bo widać skok ciśnienie powyżej 3 bar. Czy taki rozruch zaciera turbiny czy 0.5 Bara wystarczy na smarowanie przy wolnych obrotach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neon Zgłoś #2 Napisano 13 Października 2014 na jakim oleju teraz jezdzisz? - - - - - aktualizacja - - - - - napisz cos wiecej ile masz przebiegu na liczniku i ile realnego moze byc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #3 Napisano 13 Października 2014 (edytowane) na jakim oleju teraz jezdzisz? - - - - - aktualizacja - - - - - napisz cos wiecej ile masz przebiegu na liczniku i ile realnego moze byc. Przy 187tyś robiłem remont(Nowe tuleje bloku,pierścienie,panewki i regeneracja głowicy. Nie wymieniłem wszystkich popychaczy hydraulicznych) .Teraz mam 268tyś i od remontu mam mobil 1 5W-50. Filtr oleju knecht. Od wymiany do wymiany 10tyś zużywa znikoma ilość oleju lub powiedzmy wcale. Zachowuje się tak jakby olej spływał i po nocy musi ponownie napełnić magistrali olejowa. Martwię się czy przez niskie ciśnienie nie dostanie turbina przy rozruchu. Edytowane 13 Października 2014 przez dlugiiii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #4 Napisano 13 Października 2014 (edytowane) O cisnieniu oleju w 1,8t jest dość obszerny temat,wystarczy poszukać,sam miałem podobne objawy,i cisnienie lekko falowało na wolnych obrotach,zresztą na filmiku wskazówka lekko skaka. http://forum.vw-passat.pl/threads/254-MIGAJACA-KONTROLKATROLKA-CISNIENIA-OLEJU-B5-1-8T/page22 Edytowane 13 Października 2014 przez marcin007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #5 Napisano 13 Października 2014 ... od remontu mam mobil 1 5W-50. ......Zachowuje się tak jakby olej spływał i po nocy musi ponownie napełnić magistrali olejowa. To chyba oczywiste, że olej splywa do miski olejowej Wydaje mi się, że olej o indeksie lepkości "50" nie jest dedykowany do tego silnika. A im bardziej lepki olej tym więcej czasu potrzeba żeby "napełnił" cały układ olejowy czyli dotarł do najodleglejszych miejsc (czyli turbiny pewnie). Nie wiem czy w istalacji olejowej silnika jest coś w rodzaju zaworków zwrotnych (raczej nie ma) więc nic dziwnego że olej spływa do miski olejowej , a ponieważ jest lepki to po rozruchu silnika długo płynie tam gdzie powinien dopłynąć szybko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #6 Napisano 13 Października 2014 U mnie problem nie polega na falowaniu ciśnienia ,bo przy 90 stopniach ciśnienie na wolnych obrotach( i nie tylko) jest idealnie stabilne. Sam już nie wiem czy te 4-6 sekund słabego ciśnienia jest powodem do alarmu ?! U innych tak nie ma Wydaje mi się, że olej o indeksie lepkości "50" nie jest dedykowany do tego silnika. Z tego co czytałem 5W50 wszyscy polecają do 1.8T jeżeli silnik jeszcze nie bierze oleju. Jak mylę się to poprawcie mnie ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #7 Napisano 14 Października 2014 U mnie problem nie polega na falowaniu ciśnienia ,bo przy 90 stopniach ciśnienie na wolnych obrotach( i nie tylko) jest idealnie stabilne. Sam już nie wiem czy te 4-6 sekund słabego ciśnienia jest powodem do alarmu ?! U innych tak nie ma Z tego co czytałem 5W50 wszyscy polecają do 1.8T jeżeli silnik jeszcze nie bierze oleju. Jak mylę się to poprawcie mnie ... Problemem na pewno nie jest olej. Ponieważ 5w50 czy 5w30 na zimnym silniku mają taką samą płynność. w50 oznacza że w wysokich temperaturach film olejowy jest grubszy co za tym idzie jest gęstszy. Cyfra 5 oznacza płynność gdy jeszcze silnik jest zimny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #8 Napisano 14 Października 2014 (edytowane) Miałem podobny problem kiedyś w Skodzie. Przyczyna leżała u uszkodzonym zaworze zwrotnym znajdującym się wewnątrz filtra. Olej spływał przez noc z filtra do miski, a rano zanim pompa podtłoczyła olej to ciśnienia na magistrali nie było przez kilka sekund. Pomogła wymiana filtra. Potem miałem takie objawy w Opelku. Gość w serwisie mówił że jest to przyczyna jakiegoś zaworka, ale będą musieli ściągać bo to bardzo rzadko się zdarza. Ale zanim naprawi to skasowałem samochód i się nie dowiedziałem w czym problem Edytowane 14 Października 2014 przez Stalker Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #9 Napisano 17 Października 2014 ... Przyczyna leżała u uszkodzonym zaworze zwrotnym znajdującym się wewnątrz filtra. ..... Pomogła wymiana filtra. Filtr oleju odpada ,bo zmieniałem już kilka razy(Knecht,Filtron) ... Gość w serwisie mówił że jest to przyczyna jakiegoś zaworka,..... W moim silniku jaki znam zawór do regulacji ciśnienia oleju, który znajduje się w podstawie filtra oleju. Kiedyś sprawdzałem działanie i powyżej chyba 3,2bar redukuje w dół ciśnienie i później wzrastało do chyba 5 bar ( nie pamiętam dokładnie wartości, ale były w normie). Przy spadaniu z obrotów efekt był taki sam tylko podbijał ciśnienie. Na biegu jałowym nie drga ciśnienie więc raczej działa dobrze .Zresztą na zimnym po odpaleniu wskakuje na pewne 5 bar więc nawet przy otwartym chyba powinien więcej wskazywać niż 0,5 bara Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopytko1 Zgłoś #10 Napisano 17 Października 2014 Przy 187tyś robiłem remont(Nowe tuleje bloku,pierścienie,panewki i regeneracja głowicy. Nie wymieniłem wszystkich popychaczy hydraulicznych) mam pytanie może głupie ale po jaką hol......e robiłeś remont silnika przy 187 tyś ??? założe się ze auto ma przejechane 3x tyle a jak tak jest to pompa mimo te jest wytrzymała też ma pewnie luzy i nie tłoczy już tak szybko jak dawniej ( logika ) tak "rzodki" olej na gorącym silniku lepiej łapie ciśnienie przynajmniej z 2 powodów 1 olej nie zdązył spłynąć 2 pompA jest rozgrzana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #11 Napisano 18 Października 2014 moim zdaniem wszystko jest ok u mnie po nocy 5s slychac luz zaworow po chwili robi sie cicho i slinik pracuje normalnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LUMBERJACK Zgłoś #12 Napisano 28 Listopada 2022 Witam wszystkich mam dokładnie taki sam problem po remoncie kapitalnym w Iveco Daily 3 l HPI pompa nowa wymieniłem filtry trzy razy i gubi olej na magistrali na chłodnym silniku i na ciepłym za każdym razem po 15 minutach do pół godziny czyli na zimnym 4 sekundy Po ponownym odpaleniu kontrolka gaśnie od razu ale po kilkunastu minutach Znowu ten czas się przedłuża siedzę nad tym już 10 dni i nie wiem co się dzieje⁉️😬 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach