Skocz do zawartości
Stalker

Dlaczego koło dwumasowe nie jest wieczne?

Rekomendowane odpowiedzi

Nawet najlepsze koła dwumasowe ulegają zużyciu. Są jednak sposoby na to, by służyły dłużej. Oto co należy wiedzieć, aby uniknąć niepotrzebnych wydatków.

Mimo iż zwolennicy teorii spiskowej twierdzą, że dwumasowe koła zamachowe wprowadzono jedynie po to, by narazić właścicieli na dodatkowe wydatki, to prawda jest zupełnie inna. Koło dwumasowe, które jeszcze w latach 90-tych wydawało się ekstrawaganckim i zbyt skomplikowanym rozwiązaniem, nie bez przyczyny jest dziś montowane w 70% nowych samochodów, jakie sprzedaje się w Europie. Rozpowszechnienie tego wynalazku było naturalną konsekwencją dwóch trendów: coraz bardziej wyśrubowanych norm emisji spalin i wyżyłowanych osiągów. Choć pozornie wydają się to czynniki bez znaczenia, to w rzeczywistości jest zupełnie inaczej.

 

Czytaj więcej na http://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/porady/news-dlaczego-kolo-dwumasowe-nie-jest-wieczne,nId,1534121#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

:kawka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy artykuł. Można się z niego dowiedzieć, że koło dwumasowe stosuje się m. in. ze względów ochrony środowiska (emisja CO itd.), a jednocześnie celem wydłużenia trwałości nie zaleca się jeżdżenia z obrotami poniżej 1500 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wedle Ciebie to poniżej 1500 rpm emisja CO i CO2 jest najmniejsza???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koło dwumasowe jako najtańsze z zestawu silnik, skrzynia, koło jest tak zrobione żeby to ono się zepsuło chroniąc 2 pozostałe elementy układanki. I tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koło dwumasowe jako najtańsze z zestawu silnik, skrzynia, koło jest tak zrobione żeby to ono się zepsuło chroniąc 2 pozostałe elementy układanki. I tyle.

 

Słaby argument, MB 123 300D nie miał dwumasy, zarówno silnik jak i skrzynia spokojnie robiły po milion kilometrów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mkpol ma rację, ale zapomniał dodać: "i pozwala zachować wysoki komfort użytkowania auta".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Artykuł coś dziwnie zachwala dwumas. Sporo ciekawych rzeczy, ale teksty o tym, że 2mas jest najtańszy spośród skrzyni i silnika - dlatego on się psuje (porównanie do klocków hamulcowych i tarcz) są po prostu na poziomie Miecia, który jest po zawodówce i naprawia traktory w stodole..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Słaby argument, MB 123 300D nie miał dwumasy, zarówno silnik jak i skrzynia spokojnie robiły po milion kilometrów.

Słabe porównanie - stare diesle nie miały tyle Nm co dzisiejsze i to dostępnych przy stosunkowo niskich prędkościach obrotowych silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Słabe porównanie - stare diesle nie miały tyle Nm co dzisiejsze i to dostępnych przy stosunkowo niskich prędkościach obrotowych silnika.

 

dokładnie, zresztą na forum jest też temat o zamianie dwumasy na normalne koło i wrażenia po zamianie... też warto sobie poczytać jako uzupełnienie tego tematu............

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalne ze takie rzeczy sie psuja, samochody musza byc oszczedniejsze i bardziej ekologiczne przez co wszysztko jest lzejsze. A jak jest lzejsze to mniej solidne, mniej wytrzymale...

Normalna kolej rzeczy ze podzespoly ktore wczesniej byly nie do zajechania dzisiaj sie psuja na potege. Kto by pomyslal ze chlodnica wody w vw przegnije po 50-80kkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności