Stalker Zgłoś #1 Napisano 13 Października 2014 Nawet najlepsze koła dwumasowe ulegają zużyciu. Są jednak sposoby na to, by służyły dłużej. Oto co należy wiedzieć, aby uniknąć niepotrzebnych wydatków.Mimo iż zwolennicy teorii spiskowej twierdzą, że dwumasowe koła zamachowe wprowadzono jedynie po to, by narazić właścicieli na dodatkowe wydatki, to prawda jest zupełnie inna. Koło dwumasowe, które jeszcze w latach 90-tych wydawało się ekstrawaganckim i zbyt skomplikowanym rozwiązaniem, nie bez przyczyny jest dziś montowane w 70% nowych samochodów, jakie sprzedaje się w Europie. Rozpowszechnienie tego wynalazku było naturalną konsekwencją dwóch trendów: coraz bardziej wyśrubowanych norm emisji spalin i wyżyłowanych osiągów. Choć pozornie wydają się to czynniki bez znaczenia, to w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Czytaj więcej na http://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/porady/news-dlaczego-kolo-dwumasowe-nie-jest-wieczne,nId,1534121#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox :kawka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #2 Napisano 22 Października 2014 Ciekawy artykuł. Można się z niego dowiedzieć, że koło dwumasowe stosuje się m. in. ze względów ochrony środowiska (emisja CO itd.), a jednocześnie celem wydłużenia trwałości nie zaleca się jeżdżenia z obrotami poniżej 1500 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry_poznan Zgłoś #3 Napisano 22 Października 2014 A wedle Ciebie to poniżej 1500 rpm emisja CO i CO2 jest najmniejsza??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #4 Napisano 22 Października 2014 Koło dwumasowe jako najtańsze z zestawu silnik, skrzynia, koło jest tak zrobione żeby to ono się zepsuło chroniąc 2 pozostałe elementy układanki. I tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #5 Napisano 22 Października 2014 Koło dwumasowe jako najtańsze z zestawu silnik, skrzynia, koło jest tak zrobione żeby to ono się zepsuło chroniąc 2 pozostałe elementy układanki. I tyle. Słaby argument, MB 123 300D nie miał dwumasy, zarówno silnik jak i skrzynia spokojnie robiły po milion kilometrów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #6 Napisano 22 Października 2014 mkpol ma rację, ale zapomniał dodać: "i pozwala zachować wysoki komfort użytkowania auta". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1192 Zgłoś #7 Napisano 22 Października 2014 Artykuł coś dziwnie zachwala dwumas. Sporo ciekawych rzeczy, ale teksty o tym, że 2mas jest najtańszy spośród skrzyni i silnika - dlatego on się psuje (porównanie do klocków hamulcowych i tarcz) są po prostu na poziomie Miecia, który jest po zawodówce i naprawia traktory w stodole.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekgo_vw Zgłoś #8 Napisano 22 Października 2014 Słaby argument, MB 123 300D nie miał dwumasy, zarówno silnik jak i skrzynia spokojnie robiły po milion kilometrów. Słabe porównanie - stare diesle nie miały tyle Nm co dzisiejsze i to dostępnych przy stosunkowo niskich prędkościach obrotowych silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #9 Napisano 22 Października 2014 Słabe porównanie - stare diesle nie miały tyle Nm co dzisiejsze i to dostępnych przy stosunkowo niskich prędkościach obrotowych silnika. dokładnie, zresztą na forum jest też temat o zamianie dwumasy na normalne koło i wrażenia po zamianie... też warto sobie poczytać jako uzupełnienie tego tematu............ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #10 Napisano 23 Października 2014 Normalne ze takie rzeczy sie psuja, samochody musza byc oszczedniejsze i bardziej ekologiczne przez co wszysztko jest lzejsze. A jak jest lzejsze to mniej solidne, mniej wytrzymale... Normalna kolej rzeczy ze podzespoly ktore wczesniej byly nie do zajechania dzisiaj sie psuja na potege. Kto by pomyslal ze chlodnica wody w vw przegnije po 50-80kkm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach