Skocz do zawartości
bigthomas

Prośba o analizę logów - ATJ 115 KM Passat B5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po regeneracji turbo mam biały/siwy dym - najwięcej jest go jak puszczam nogę z gazu, ale jak trzymam na obrotach to również jest ale nie aż tyle jak zaraz po puszczeniu gazu.

 

Auto tak jak w temacie Passat B5 silnik ATJ 1.9 TDI PD 115 KM

 

Wiem że czujnik temperatury mam do wymiany bo pokazuje mi na zegarach 90 stopni a raz 0 stopni.

 

BASIC SETTINGS:

Grupa 000: http://vaglog.rtnet.pl/log_187467.html

Grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/log_187468.html

Grupa 011: http://vaglog.rtnet.pl/log_187469.html

 

STATYCZNE:

Grupa 007: http://vaglog.rtnet.pl/log_187466.html

Grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/log_187465.html

Grupa 023: http://vaglog.rtnet.pl/log_187464.html

Grupa 013: http://vaglog.rtnet.pl/log_187463.html

Grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/log_187462.html

Grupa 001: http://vaglog.rtnet.pl/log_187461.html

Grupa 000: http://vaglog.rtnet.pl/log_187460.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Po regeneracji turbo mam biały/siwy dym - najwięcej jest go jak puszczam nogę z gazu, ale jak trzymam na obrotach to również jest ale nie aż tyle jak zaraz po puszczeniu gazu.

 

Auto tak jak w temacie Passat B5 silnik ATJ 1.9 TDI PD 115 KM

 

Wiem że czujnik temperatury mam do wymiany bo pokazuje mi na zegarach 90 stopni a raz 0 stopni.

 

BASIC SETTINGS:

Grupa 000: http://vaglog.rtnet.pl/log_187467.html

Grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/log_187468.html

Grupa 011: http://vaglog.rtnet.pl/log_187469.html

 

STATYCZNE:

Grupa 007: http://vaglog.rtnet.pl/log_187466.html

Grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/log_187465.html

Grupa 023: http://vaglog.rtnet.pl/log_187464.html

Grupa 013: http://vaglog.rtnet.pl/log_187463.html

Grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/log_187462.html

Grupa 001: http://vaglog.rtnet.pl/log_187461.html

Grupa 000: http://vaglog.rtnet.pl/log_187460.html

 

Nie patrze tu nawet na logi bo przy uszkodzonym czujniku temp nie ma to sensu. Silnik zyje wtedy własnym życiem.

Wymień czujnik i zrób logi. Być może nawet nie trza będzie bo wszystko wróci do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie patrze tu nawet na logi bo przy uszkodzonym czujniku temp nie ma to sensu. Silnik zyje wtedy własnym życiem.

Wymień czujnik i zrób logi. Być może nawet nie trza będzie bo wszystko wróci do normy.

 

Mimo to proszę o zerknięcie - czujnik przed wymiana turbo był ten sam a nie dymiło :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mimo to proszę o zerknięcie - czujnik przed wymiana turbo był ten sam a nie dymiło :/

 

gr 3 EGR masz zaślepiony lub uszkodzony(zawieszony,lub brak podciścienia,lub uszkodzony czujnik N 18)

 

gr 7 czujnik temp umarł

gr 23 bipy liche

gr 13 korekcje ok

gr 4 silnik zbyt zimny aby coś ocenić synchro rozrządu +1 oraz kolumna 2 nie gra

gr 1 czujnik temp kompletnie zdechł

Nie bierz sobie do serca tego co tu napisałem.

Uszkodzony czujnik temp nie da wiarygodnych pomiarów. Mimo że silnik jest ciepły to komp widzi że jest zimny, bo czujnik umarł.

Ogólnie nic tu nie gra, bo nie będzie grało. Powiedz na jakiej podstawie? Dla kompa on jest zimny i tyle i dawkuje, pompuje, jak chce i co chce.

Nie dziwię się ze dymi bo będzie dymił. i nie jeżdzij tak jak chcesz go na dlużej dla siebie

 

Wymień czujnik i będzie gitara. Potem wrzuć logi według schematu i ocenimy kondycję silnika, tej regenerowanej turbiny.

Jezeli korzystasz z usług mechanika to pier... go w łeb :krzeslem, bo to partacz jakiś.

90% mechaników nie zna się na swojej robocie,dlatego mój klekot ich nie odwiedza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK czujnik wymieniony, wcześniej zapomniałem dopisać że EGR mam zaślepiony od około 2 lat.

Po wymianie czujnika logi prezentują się następująco:

 

STATYCZNE:

Grupa 000: http://vaglog.rtnet.pl/log_187533.html

Grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/log_187534.html

Grupa 001: http://vaglog.rtnet.pl/log_187535.html

Grupa 013: http://vaglog.rtnet.pl/log_187536.html

Grupa 007: http://vaglog.rtnet.pl/log_187537.html

Grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/log_187538.html

Grupa 018: http://vaglog.rtnet.pl/log_187539.html

Grupa 023: http://vaglog.rtnet.pl/log_187540.html

 

BASIC SETTINGS:

Grupa 000: http://vaglog.rtnet.pl/log_187530.html

Grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/log_187531.html

Grupa 011: http://vaglog.rtnet.pl/log_187527.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Synchronizacja skacze, mógłbyś ją poprawić. Reszta ok. Zrób dynamiczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączam logi dynamiczne - proszę o sprawdzenie:

 

DYNAMICZNE:

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_189540.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_189541.html

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_189542.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_189543.html

Grupa 008: http://vaglog.pl/log_189544.html

Grupa 010: http://vaglog.pl/log_189545.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_189546.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dołączam logi dynamiczne - proszę o sprawdzenie:

 

DYNAMICZNE:

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_189540.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_189541.html

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_189542.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_189543.html

Grupa 008: http://vaglog.pl/log_189544.html

Grupa 010: http://vaglog.pl/log_189545.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_189546.html

 

Jakie problemy się utrzymują?

Czujnik wymieniłeś?

Kiedy rozrząd wymieniany?

Chwilowo turbo przeładowuje 2300-2600obr ale później jest OK. Przegoń go od czasu do czasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakie problemy się utrzymują?

Czujnik wymieniłeś?

Kiedy rozrząd wymieniany?

Chwilowo turbo przeładowuje 2300-2600obr ale później jest OK. Przegoń go od czasu do czasu.

 

 

Problemy takie jak w tym wątku

 

Rozrząd wymieniany rok temu, czujnik temperatury wymieniłem (już o tym pisałem).

Turbo jest po regeneracji, w sumie 2 razy było rozbierane. Na tylnej klapie mam krople oleju i dalej kopci przy ruszaniu ale tylko na ciepłym silniku.

Chociaż mogę powiedzieć że jak zrobiłem logi to dymienie ustało, ale po przejechaniu ok 5 - 10 km spokojniej i znowu przy gwałtownym przyspieszaniu chmura dymu.

Mechanicy od turbo mówią że to nie turbo bo sprawdzali jej szczelność na maszynie i było OK. Znowu inny mechanik mówił że to na 99% turbina. I bądź tu mądry :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krople oleju na tylnej klapie? Co z wydechu wali olej? Jak z poziomem oleju w silniku? Dużo ubywa? Jaki kolor dymu?Jak biały,szary,czarny?

Palony olej może być od turbiny,ale również zużyte uszczelniacze zaworowe będą dawały podobny objaw.

Ściągnij wąż od intercoolera i zobacz ile oleju wyleci stamtąd. Delikatne zaolejenie jest w normie. Ale w okolicach 100ml już napewno NIE.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego sprawa jest jasna jak słońce, czego Ty jeszcze nie wiesz? Turbo wali Ci olejem w wydech (że, o zgrozo aż kapie!!!). Pisałeś że od wymiany turbo zrobiłeś 210 km i zużyłeś na tym dystansie ponad litr oleju silnikowego, a przed wymianą ubytku nie zaobserwowałeś więc...??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego sprawa jest jasna jak słońce, czego Ty jeszcze nie wiesz? Turbo wali Ci olejem w wydech (że, o zgrozo aż kapie!!!). Pisałeś że od wymiany turbo zrobiłeś 210 km i zużyłeś na tym dystansie ponad litr oleju silnikowego, a przed wymianą ubytku nie zaobserwowałeś więc...??

 

W temacie kolega bigthomas nic nie napisał o sytuacji zużycia takich ilości oleju.

Po co tu się mordować na forum, jak konkretnych info brak :kciuki

 

Pisałem ci kolego kilka postów wyżej co masz uczynić z mechanikiem :mlotkiem

 

Jezeli korzystasz z usług mechanika to pier... go w łeb chair.gif, bo to partacz jakiś.

90% mechaników nie zna się na swojej robocie,dlatego mój klekot ich nie odwiedza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Krople oleju na tylnej klapie? Co z wydechu wali olej? Jak z poziomem oleju w silniku? Dużo ubywa? Jaki kolor dymu?Jak biały,szary,czarny?

Palony olej może być od turbiny,ale również zużyte uszczelniacze zaworowe będą dawały podobny objaw.

Ściągnij wąż od intercoolera i zobacz ile oleju wyleci stamtąd. Delikatne zaolejenie jest w normie. Ale w okolicach 100ml już napewno NIE.

 

Dolot sprawdzałem i wąż w środku jest zaolejony ale z niego nie kapie.

Dym koloru siwy, lekko niebieski.

 

W temacie kolega bigthomas nic nie napisał o sytuacji zużycia takich ilości oleju.

Po co tu się mordować na forum, jak konkretnych info brak :kciuki

 

Pisałem ci kolego kilka postów wyżej co masz uczynić z mechanikiem :mlotkiem

 

Jezeli korzystasz z usług mechanika to pier... go w łeb chair.gif, bo to partacz jakiś.

90% mechaników nie zna się na swojej robocie,dlatego mój klekot ich nie odwiedza.

 

Mój też omija mechaników ale niestety turbo sam nie wyważę. I już wolałem dać do mechanika żeby turbo wyjął zregenerował i wstawił. żeby nie mówił że to coś przy zakładaniu spartolone.

 

Mówił tez coś o tym że olej może nie spływać z turbo i wymienił mi wężyk od którego olej z turbo idzie do silnika.

 

No nic będę musiał trzeci raz się u niego pojawić :[

Edytowane przez bigthomas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dolot sprawdzałem i wąż w środku jest zaolejony ale z niego nie kapie.

Dym koloru siwy, lekko niebieski.

 

 

 

Mój też omija mechaników ale niestety turbo sam nie wyważę. I już wolałem dać do mechanika żeby turbo wyjął zregenerował i wstawił. żeby nie mówił że to coś przy zakładaniu spartolone.

 

Mówił tez coś o tym że olej może nie spływać z turbo i wymienił mi wężyk od którego olej z turbo idzie do silnika.

 

No nic będę musiał trzeci raz się u niego pojawić :[

 

210km-1l oleju:zeco Ty wiesz ile to jest. Może uszczelniaczy zapomnieli założyć. Jezeli test z odmą w butelce nie rozwiązał problemu to tylko i wyłącznie turbo. Uszczelniacze zaworowe czy nawet zużyte pierścienie to nie ta ilość oleju.

A może majster się machnął i nie twoje turbo wrzucił do twojej bryki,albo co gorsza zregenerował sobie-twoim kosztem

Ty goń tam do nich i to jak najszybciej. Trzeba tępić partaczy i oszustów:cisza

Edytowane przez driver77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisze dopiero teraz bo brak czasu miałem - problem rozwiązany. Wina było turbo. Turbo było sprawdzane na maszynie i oleju nie puszczało a po włożeniu do auta olej szedł od strony gorącej prosto w wydech. założyli inne zregenerowane turbo i po problemie. Ale mimo tych perypetii to szczerze zakład polecam !!! Miła i fachowa obsługa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pisze dopiero teraz bo brak czasu miałem - problem rozwiązany. Wina było turbo. Turbo było sprawdzane na maszynie i oleju nie puszczało a po włożeniu do auta olej szedł od strony gorącej prosto w wydech. założyli inne zregenerowane turbo i po problemie. Ale mimo tych perypetii to szczerze zakład polecam !!! Miła i fachowa obsługa.

 

Trochę to dziwne że na maszynie OK a po zamontowaniu do auta nie jest OK???

No ale jak problem rowiazany to nie ma co dalej drążyc tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trochę to dziwne że na maszynie OK a po zamontowaniu do auta nie jest OK???

No ale jak problem rowiazany to nie ma co dalej drążyc tematu.

 

I właśnie dlatego że mnie nie zbyli tylko drążyli temat do końca szczerze polecam zakład (info na PW).

 

 

Ile masz KM/Nm?

 

Fabrycznie 115 KM ale jak go kupowałem to sprzedawca mówił że kiedyś zmodyfikował program. Niestety dowodów nie miał to mu nie wierzyłem. Ale jak każdy wsiada to nie wierzy że to 115 KM a dużo więcej.

Edytowane przez bigthomas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności