orson06 Zgłoś #1 Napisano 20 Września 2014 witam po kupnie passeratti wartości wtrysków wynosiła: -1,4. 0,40. 0,45 +1,45 Pojezdziłem nim z 3-4 dni i autko fajnie sie zwijało. Ale wiadomo po kupnie zrobiłem pakiet startowy. Po wymianie rozrzadu mechanik zająl sie tymi pompowtryskami i wymienił na nich uszczelki. Po odebraniu autka odczułem że jest słabszy, tzn ogolnie autko wkreca sie na obroty, czuc turbo, pali ładnie śr spalanie 7,1 ale brakuje mu tego wbijania w fotel, po sprawdzeniu vagiem rozrzad na 0,0 pompowtrysk 4 poprawił sie wiec jest ok. Pojechałem z tym wszystkim do mechanika z powrotem i faktycznie stwierdzil że nie rozpedza sie jak powinno i stwierdził ze turbo itd ok wg vag i ze problem lezy we wtryskach.Odczuwalnie troszke muli do 2000 obrotów potem na 1 i 2 biegu czuc przyspieszenie ale im wyzszy bieg tym jakby słabiej ,wkrecam go dalej ale czuc ze sie meczy. Tu logi zrobione przeze mnie: dynamiczne: http://vaglog.rtnet.pl/log_186328.html http://vaglog.rtnet.pl/log_186329.html http://vaglog.rtnet.pl/log_186330.html http://vaglog.rtnet.pl/log_186331.html Pomożcie bo nie usmiecha mi sie robienie wtrysków. Co sadzicie? Czy miał ktos taki przypadek? Czym zajac sie najpierw? Bo troche to podejrzane ze wczesniej ok a teraz mimo poprawy wartosci wtrysków sa do wymiany.. Czy moze przestawic ten rozrzad?Bede wdzieczny za spostrzezenia i porady - - - - - aktualizacja - - - - - jeszcze zauwazyłem jedno otóż na 1 biegu wkrecam silnik na 3200 redukcja na 2 i mimo ze obroty na sa poziomie ponad 2000 i pedał wcisniety chwile tak ok 1-2 sekundy silnik nie reaguje, nie wkreca sie dopiero po tej chwili idzie dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #2 Napisano 20 Września 2014 Podmiana 1 pompki z 2 na próbę, ale takie korekcje nie zmniejszałyby mocy. Pobaw się synchro lekko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orson06 Zgłoś #3 Napisano 20 Września 2014 mechanik mówil ze podmieniał pompki i twierdzil ze auto troche wariowało. A te synchro taka daje rożnice??MFA na postoju bez klimy na ciepłym pokazuje 0,9 do 1,0 l/h a z klima 1,3 do 1,4 l /h. A jak turbo,egr i przepływka na logach?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orson06 Zgłoś #4 Napisano 20 Września 2014 znalazlem filmik pokazujacy jak przestawic kąt tylko ze w fordzie. Tak samo jest w avf-ie w pasku? Czy mocno dokreca sie te sruby 13?? Bo znajac moje szczescie boje sie ze uwale je. I wyczytalem tez ze aby uzyskac na minusie-aby byla moc to krecic w prawo? - - - - - aktualizacja - - - - - to ten filmik:) - - - - - aktualizacja - - - - - wyczytałem że w grupie 003 poz 2 i 3 powinny sie pokrywac a u mnie jest poz 3 przekroczona a poz 4 nie jest w normie. Czyli cos z egr?? Jeszcze uprzednio przed wymiana rozrzadu słyszałem ten dziwny dzwiek chrumkania który wydobywał z siebie egr po jezdzie natomiast teraz po wymianie cisza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Biszczan Zgłoś #5 Napisano 21 Września 2014 Skoro auto było żwawsze przed wymianą rozrządu i uszczelek to tu bym szukał problemu, a dopiero później bawił się ustawieniem kąta synchro. U mnie po wymianie rozrządu u pseudo mechanika spalanie w VAG-COM pokazywało 0.8 l/h (wydawałoby się, że w normie) natomiast po ponownym (poprawnym?) ustawieniu spalanie na postoju wynosi 0.4 l/h. Ustawienie kąta synchronizacji: http://forum.vw-passat.pl/threads/50261-Jak-sprawdzi%C4%87-rozrz%C4%85d-VAG-COM-1-9-tdi-PD?highlight=k%B1t+synchronizacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #6 Napisano 21 Września 2014 Spalanie na postoju masz za duże, 0.6 -0.7 to jest już w normie, w PDku nie da się uzyskać 0.4 na prawidłowych parametrach pracy silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orson06 Zgłoś #7 Napisano 21 Września 2014 biszczan ale po ponownym ustawieniu kata?? czy na nowo rozrzadu??Spalanie na postoju mam duze ale ogólnie widze ze mfa odnosnie spalania strasznie mi przekłamuje. Średnie spalanie pod korek wyszlo 7,1 a komp pokazuje 9,9 l/100 wiec duza przepasc.Ten mechanik co to robil to zna sie na rzeczy bo juz dobre kilka lat robi grupe VW, kiedys robił w ASO. Analizowałe troche swoje logi i zobaczcie grupa 003 poz3,4 dziwne wartosci? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #8 Napisano 21 Września 2014 U mnie przy takim samym silniku spalanie na postoju 0.5 - 0.6 l/h czasami nawet 0.4 l/h się pojawi , synchornizacja ustawiona na -0.6 spróbuj się pobawić ustawieniem kąta synchronizacji i testuj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orson06 Zgłoś #9 Napisano 21 Września 2014 a powiedzcie czy nie za duze sa wartości z grupy 001 poz 2,3 odnosnie wtrysku paliwa?? poz 3 prawie na maksa.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Biszczan Zgłoś #10 Napisano 21 Września 2014 Spalanie na postoju masz za duże, 0.6 -0.7 to jest już w normie, w PDku nie da się uzyskać 0.4 na prawidłowych parametrach pracy silnika. Znam kilka osób u których spalanie na postoju rónież wynosi 0.4 l/h i nic złego się nie dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orson06 Zgłoś #11 Napisano 21 Września 2014 dzis postaram sie pobawic z katem synchro. Narazie poznaje autko i ogolnie zasade działania wszystkich układów. najlepiej musiałbym przestawic na -?czyli krecac w prawo? a czy jest opcja odkrecenia sruby tej 18-nastki? jak zaznaczyc sobie aktualne zerowe ustawienie zeby potem w razie czego do tego wrócic?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #12 Napisano 21 Września 2014 Odkręcasz tylko te trzy a w zasadzie popuszczasz ale musisz pamiętać że przestawienie choćby o pół milimetra ma już znaczenie a słyszałem o przypadkach że ktoś sobie regulował tak że już nie odpalił auta. Ja jak regulowałem to cienkopisem zrobiłem sobie znaki i po pół grubości kreski przestawiałem. Udało mi się ustawić na 0,0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orson06 Zgłoś #13 Napisano 21 Września 2014 a ja mam własnie 0.0 i teraz nie wiem czy to jest powodem braku mocy.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #14 Napisano 21 Września 2014 Spalanie na postoju masz za duże, 0.6 -0.7 to jest już w normie, w PDku nie da się uzyskać 0.4 na prawidłowych parametrach pracy silnika. co to znaczy na prawidłowych parametrach silnika? u mnie jest 0,4 l a synchro na (-1,1) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orson06 Zgłoś #15 Napisano 21 Września 2014 Posprawdzalem i tak na ustawieniach na -2.2 słabo jedzie i nie skręca się. Potem ustawilem na 0.0 do 0.6 i chodzi jak przed ruszeniem. Już nie przedstawialem dalej bo + muli więc zostawiłem..co dalej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #16 Napisano 21 Września 2014 Przepływomierz na próbę oczyść. Może być tak, że podczas wymiany uszczelnień PD mechanik czyścił ci końcówki wtrysków np. szczotką drucianą! Taki zabieg zabija wtryski, bo zatyka otworki we wtryskach. Nawet delikatne przetarcie wilgotną szmatką może pogorszyć rozpylanie! Po przeczytaniu, że po podmianie miejsc wtrysków silnik wariował, mam wrażenie, że coś kręci gość. Fakt na początku będzie lekko kulał z racji braku paliwa, ale po chwili powinien pracować normalnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Biszczan Zgłoś #17 Napisano 21 Września 2014 W grupie 001 dawka paliwa choć w granicy tolerancji ( 8mg) to jednak moim zdaniem jest dość niepokojąca podobnie jak wartości które pokazuje przepływka (jak wspomniał Darek). Przydałyby się logi sprzed w/w czynności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orson06 Zgłoś #18 Napisano 21 Września 2014 a o czym moze swiadczyc ta dawka paliwa? tu mam bs 003 dzis zrobiony: http://vaglog.rtnet.pl/log_187033.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
driver77 Zgłoś #19 Napisano 21 Września 2014 (edytowane) a o czym moze swiadczyc ta dawka paliwa?tu mam bs 003 dzis zrobiony: http://vaglog.rtnet.pl/log_187033.html Jaka dawka paliwa :lol3 Grupa 3 to powietrze przepływomierz. Na bank masz zaślepiony EGR i dlatego masy powietrza nie grają i grać nie będą na statycznym logu. Łopatologicznie: sterownik życzy sobie 250mg ale aktual będzie wyższy bo EGR nie puszcza spalin do ponownego dopalenia i więcej świerzego powietrza MAF podaje. U mnie to samo,a zaślepiony mam od 5 lat :beach: ściągnij pokrywę silnika i zobacz czy do EGR wężyk podciśnienia jest podłączony,oraz czy nie ma zaśleki wsadzonej między rurką od EGR a kolektorem. 80% TDI jeżdzi z wywalonym EGR. Ja mam rozrzad na 0. Zmieniany za mojej kadencji 3 razy. Spalanie na postoju 1l/h od zawsze i nie przeklada sie to w zaden sposob na spalanie ogólne które zamyka się w 7 l/100 przy jeździe mocno dynamicznej. Edytowane 21 Września 2014 przez driver77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orson06 Zgłoś #20 Napisano 21 Września 2014 mi chodziło o dawke paliwa w grupie 001.ja teraz rozrzad mam na 00,0 i skacze do 0,6. Jest ok czy lepiej powalczyc aby ponownie na 0,0?? - - - - - aktualizacja - - - - - czyli przepływka ok?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach