Skocz do zawartości
Paaweł

Proszę o sprawdzenie logów Passat B5 silnik 1,8T AEB

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma chętnych bo aeb trudny w diagnozie, logi nie wygladają źle lekka korekcja zapłonów w 020, przepływka w granicach normy, mogłes chociaż jeden 002 zrobić do końca obr. Adaptacje długoterminowe w 008 tez wyglądaja poprawnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

" logi nie wygladają źle lekka korekcja zapłonów w 020"

 

Sory ale ja nie logowałem 020, kolega Bodzik chyba pomylił posty.

 

Czy mogę liczyć na kogoś kto solidnie zerknie w te logi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego "bodzik" za zainteresowanie tematem.

Mam pytanie co masz na myśli z "lekką korekcją zapłonów" ?

Pytam bo coraz częściej pojawia się u mnie problem z szarpnięciem podczas jazdy, tak jak by wypadał zapłon.

Czytałem że często w 1.8t padają cewki zapłonowe zwłaszcza po założeniu LPG.

Czyżby ten problem z cewkami mnie dotyczył ?

Czy da się to konkretnie zdiagnozować? Nie uśmiecha mi się wymiana 4 cewek po 150pln...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem cewek raczej nie dotyczy aeb, występuje w nowszych 1.8t, u Ciebie jeśli chodzi o układ zapłonowy bardziej awaryjny jest moduł zapłonu na obudowie filtra powietrza, problem dotyczy tylko lpg? jakie masz świece załozone? skontroluj jakie przeryw są na elektrodach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego bodzik 16.10.2014 napisałeś :

" logi nie wygladają źle lekka korekcja zapłonów w 020"

Czyli jakieś problemy występowały w układzie zapłonowym ? Bo problem się nasila i to znacznie zwłaszcza przy przyśpieszaniu muszę wolno naciskać pedał gazu bo przerywa, ale nie zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak jak pisałem, choć korekcja zapłonów to troche inna sprawa niż przerywanie, ale jak najbardziej moze to dotyczyć układu zaponowego czyli jak pisałem swiece itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytając ABC diagnostyki 1.8t forumowicza "marecek" na temat cewek, postanowiłem zrobić log kanału 015 i 016.

 

http://vaglog.pl/log_203003.html

 

Proszę o zerknięcie czy tam wszystko w porządku.

Dodam że w polu "knock" nie zawsze występują zera, a różnica w poszczególnych polach Voltage jest większa niż 0,5 V

Nie mam ochoty na wymianę cewek bo to koszt ok. 600 pln...

Proszę o radę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te grupy w AEB nic nam nie powiedzą. ;) Jedynie w nowszych 1.8T. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Grucha piszesz że:

"Te grupy w AEB nic nam nie powiedzą. Jedynie w nowszych 1.8T. ", a może na temat wypadania zapłonów powie coś grupa 013 ? oto log:

http://vaglog.pl/log_203416.html

Czy to zbieg okoliczności że akurat jak przerywał to w polach "Knock Reg." pojawiły się pola niezerowe ?

Dodam że wymieniłem świece na nowe takie jak mają być platynowe NGK, parę dni był spokój mam wrażenie że autko trochę lepiej się zbiera, ale nadal potrafi szarpnąć ...

Chyba czas zbierać kasę na cewki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a może na temat wypadania zapłonów powie coś grupa 013 ?

Ta grupa wskazuje cofanie zapłonu co może być spowodowane układem zapłonowym, ale nie tylko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Przerywanie przy przyśpieszaniu ustąpiło po wymianie cewek, ale moc pojawiła się dopiero po regeneracji turbiny.

Zakupiłem manometr (dokładniejszy niż ten którego dotychczas używałem) po wpięciu którego okazało się że turbo dmucha niecałe 0,5 bara.

Przyczyną była popękana "gorąca strona" turbiny i grzybek dokładnie nie domykał, po regeneracji ciśnienie 0,6 bara niby niewielka różnica ale podczas jazdy odczuwalna.

Teraz jadąc na pierwszym biegu na suchym asfalcie po nagłym dodaniu gazu zrywa trakcję, tak jak pisali na ten temat niektórzy forumowicze.

Napisałem to bo być może komuś się to przyda w diagnozowaniu swojego AEB.

 

Mam jeszcze pytanie, bo zauważyłem ostatnio błąd który co jakiś czas się pojawia:

 

00561 - Mixture Adaptation

14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent

 

czy ten błąd może mieć związek ze źle wyregulowaną instalacją LPG ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

00561 - Mixture Adaptation

14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent

 

czy ten błąd może mieć związek ze źle wyregulowaną instalacją LPG ?

 

Tak...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę jeszcze raz o zerknięcie w logi dynamiczne:

 

http://vaglog.pl/log-002_007_wpi404.html

http://vaglog.pl/log-002_007_eGD5W.html

http://vaglog.pl/log-002_013_L2iOH3.html

http://vaglog.pl/log-002_025_3qPFfn8.html

 

Ostatnio padła przepływka więc zakupiłem oryginalną używkę.

Auto czasami nie wiedzieć czemu nie trzyma wolnych obrotów, lubi mieć 1000-1050 obr/min.

 

Pojawiają się także błędy przepustnicy:

 

01165 - Throttle Body Control Module (J338)

17-10 - Control Difference - Intermittent

17972 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting

P1564 - 35-10 - - - Intermittent

17973 - Throttle Actuator (J338): Lower Stop not Reached

P1565 - 35-10 - - - Intermittent

00670 - Throttle Position Sensor (G127)

06-10 - Signal to High - Intermittent

16507 - Throttle Position Sensor (G69): Signal too High

P0123 - 35-10 - - - Intermittent

 

Kiedyś podmieniałem przepustnicę od innego auta ale też pojawiły się błędy ale już nie wiem czy te same.

 

Może z analizy logów coś wyniknie ?

Proszę o pomoc i pozdrawiam forumowiczów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności