Skocz do zawartości
sYlAr

Problem po wymianie oleju.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich od kilku dni mam duży problem z samochodem. Przy wymianie oleju postanowiłem wymienić również słynny imbus w pompie oraz wypłukać silnik i zalać MOTULEM. Po wypłukaniu i wymianie bolca w pompie został zalany nowy olej MOTUL Specific 504.00 - 507.00, wymienione wszystkie filtry...po odpaleniu samochodu silnik pracował zdecydowanie głośniej niż wcześniej, na wolnych obrotach ok ale po dodaniu gazu był wyraźnie bardziej basowy mruczący oraz dziwne odgłosy z okolic turbiny świst i i po odpuszczeniu gazu również dziwnie chodziła.

Mechanik stwierdził że to awaria turbiny, więc została zdemontowana. Zawiozłem do regeneracji niby wałek był nadpalony i nie można było wyważyć został zregenerowana i dziś zamontowana w samochodzie...Niestety niewiele to pomogło nadal silnik dziwnie głośno pracuje oraz podobne dźwięki są słyszalne z okolic turbiny....

Ktoś ma jakieś sugestie lub spotkał się z czymś podobnym...

Doadam jeszce że węże zostały przeglądnięte i wygladają OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi po co lałeś płukankę do auta?

Zapewne przebieg masz ponad 200 tyś zalałeś płukankę i wyczyściłeś cały nagar z silnika, a tym samym pewnie coś gdzieś rozszczelniłeś w nim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może buczenie to tylko jakiś rezonans?

może co jest niedokręcone i dostaje wibracji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiedz mi po co lałeś płukankę do auta?

Zapewne przebieg masz ponad 200 tyś zalałeś płukankę i wyczyściłeś cały nagar z silnika, a tym samym pewnie coś gdzieś rozszczelniłeś w nim.

 

brawo !!! super tekst!!

płukanka nie rozszczelni silnika , nie opowiadaj bajek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
brawo !!! super tekst!!

płukanka nie rozszczelni silnika , nie opowiadaj bajek

 

Poczytaj dokładnie o tym i dopiero pisz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chriso

Pytanie jaka płukanka. Taką na bazie rozpuszczalników rzeczywiście można sobie krzywdę zrobić, na bazie detergentów (np. liqui moly) są ok. Ja zrobiłem i przez długi czas miałem kłopot ze sprawdzeniem poziomu oleju, bo taki olej był czysty. Silnik pracuje jak najbardziej ok, i póki co grama oleju nie wziął. Olej zmieniłem na tego samego Motula z Castrola LL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie jaka płukanka.

 

O to mi chodzi właśnie jak zalane gó.... to nikt mi nie powie że nic nie rozszczelni w silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co było z bolcem w pompie? Moze podczas tej wymiany coś poszło nie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas wymiany wszytko OK, stary bolec był już dość wytarty. Ja też podejrzewam że winna była płukanka było to jakieś KLEEN FLO czy coś takiego. Silniki gdyby się rozszczelnił to by jakieś wycieki się pojawiły a tu jest suchutko, płyn chłodniczy czysty...

I dalej nie wiadomo co jest grane.

Jutro chyba jeszcze raz olej wymienie i chyba będzie powrót do castrola...

Turbina również czysta i sucha...

Edytowane przez sYlAr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poczytaj dokładnie o tym i dopiero pisz :)

 

nie musze czytac, znam z autopsji , plucze co dwie trzy wymiany, a wymieniam co 10-12 tys ,poprzednia mialem alfe 156 Ts ,to sa silniki ktore lubia popic oliwy i nic im płukanka nie zrobila, to takie same fanaberie jak zalewanie oleju 5w30 w zamian za 5w40 i obawa o rozszczelnienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wycieki jeżeli juz to pojawia sie za jakiś czas, ja mam Mobil 1 ESP Formula 5w30 i jestem zadowolony, silnik chodzi cicho

Edytowane przez roberto190
.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podczas wymiany wszytko OK, stary bolec był już dość wytarty. Ja też podejrzewam że winna była płukanka było to jakieś KLEEN FLO czy coś takiego. Silniki gdyby się rozszczelnił to by jakieś wycieki się pojawiły a tu jest suchutko, płyn chłodniczy czysty...

I dalej nie wiadomo co jest grane.

Jutro chyba jeszcze raz olej wymienie i chyba będzie powrót do castrola...

 

ze niby co ?plukanka rozpuscila ci bolec, daj spokoj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
,to sa silniki ktore lubia popic oliwy i nic im płukanka nie zrobila

 

Widziałeś teraz silnik, który nie zje oleju :) bo ja nie.

Cubus00 ja nie mam zamiaru się przegadywać na ten temat.

Ale nie markowa płukanka za dobrze dla silnika nie robi, i jak dla mnie zbędny zabieg.

Wolę

olej wymieniać co 10 tyś km (jak zawsze robię)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie plukanki nie są dobre dla aut z dużymi przebiegami, wypłukany nagr może zrobić spore spustoszenie. Takie płukanki daja super efekty jeśli robi się to od nowości silnika. Warto jest tez lac uszlachetniacz do paliwa. Używam innego auta gdzie nagar i nieczyste spaliny zabijają silnik bardzo szybko.

Edytowane przez Stad
ortografia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ze niby co ?plukanka rozpuscila ci bolec, daj spokoj

Kolego czytaj posty od początku bolec był wymieniany przy okazji zmiany oleju...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mowię ze w każdym przypadku ale bardzo często.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety ale zgodzę się z kolegą Woźnym płukanka na bazie rozpuszczalnika morze zaszkodzić jeśli robisz to pierwszy raz i po bardzo dużym przebiegu. Jeśli robisz to regularnie jest ok. Kiedyś dla eksperymentu wypłukaliśmy autko po przelocie 400tyś i do dziś wiem że nie warto było.

Kolego sYlAr nagraj dzwięk to coś więcej da

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro nagram i wrzucę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie, nie schodzmy z tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza przyczyna nieprawidłowej pracy silnika jest prawdopodobnie znaleziona...Mechanik wyjmując pompę nie ustawił rozrządu na znakach i po włożeniu mogło się przestawić a tam są wałki wyrównoważające... tylko pytanie jest jeszcze takie czy to mogło spowodować również nieprawidłową pracę turbiny???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności