sYlAr Zgłoś #1 Napisano 18 Lipca 2014 Witam wszystkich od kilku dni mam duży problem z samochodem. Przy wymianie oleju postanowiłem wymienić również słynny imbus w pompie oraz wypłukać silnik i zalać MOTULEM. Po wypłukaniu i wymianie bolca w pompie został zalany nowy olej MOTUL Specific 504.00 - 507.00, wymienione wszystkie filtry...po odpaleniu samochodu silnik pracował zdecydowanie głośniej niż wcześniej, na wolnych obrotach ok ale po dodaniu gazu był wyraźnie bardziej basowy mruczący oraz dziwne odgłosy z okolic turbiny świst i i po odpuszczeniu gazu również dziwnie chodziła. Mechanik stwierdził że to awaria turbiny, więc została zdemontowana. Zawiozłem do regeneracji niby wałek był nadpalony i nie można było wyważyć został zregenerowana i dziś zamontowana w samochodzie...Niestety niewiele to pomogło nadal silnik dziwnie głośno pracuje oraz podobne dźwięki są słyszalne z okolic turbiny.... Ktoś ma jakieś sugestie lub spotkał się z czymś podobnym... Doadam jeszce że węże zostały przeglądnięte i wygladają OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #2 Napisano 18 Lipca 2014 Powiedz mi po co lałeś płukankę do auta? Zapewne przebieg masz ponad 200 tyś zalałeś płukankę i wyczyściłeś cały nagar z silnika, a tym samym pewnie coś gdzieś rozszczelniłeś w nim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #3 Napisano 18 Lipca 2014 a może buczenie to tylko jakiś rezonans? może co jest niedokręcone i dostaje wibracji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cubus00 Zgłoś #4 Napisano 18 Lipca 2014 Powiedz mi po co lałeś płukankę do auta?Zapewne przebieg masz ponad 200 tyś zalałeś płukankę i wyczyściłeś cały nagar z silnika, a tym samym pewnie coś gdzieś rozszczelniłeś w nim. brawo !!! super tekst!! płukanka nie rozszczelni silnika , nie opowiadaj bajek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #5 Napisano 18 Lipca 2014 brawo !!! super tekst!!płukanka nie rozszczelni silnika , nie opowiadaj bajek Poczytaj dokładnie o tym i dopiero pisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chriso Zgłoś #6 Napisano 18 Lipca 2014 Pytanie jaka płukanka. Taką na bazie rozpuszczalników rzeczywiście można sobie krzywdę zrobić, na bazie detergentów (np. liqui moly) są ok. Ja zrobiłem i przez długi czas miałem kłopot ze sprawdzeniem poziomu oleju, bo taki olej był czysty. Silnik pracuje jak najbardziej ok, i póki co grama oleju nie wziął. Olej zmieniłem na tego samego Motula z Castrola LL. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #7 Napisano 18 Lipca 2014 Pytanie jaka płukanka. O to mi chodzi właśnie jak zalane gó.... to nikt mi nie powie że nic nie rozszczelni w silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberto190 Zgłoś #8 Napisano 18 Lipca 2014 A co było z bolcem w pompie? Moze podczas tej wymiany coś poszło nie tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sYlAr Zgłoś #9 Napisano 18 Lipca 2014 (edytowane) Podczas wymiany wszytko OK, stary bolec był już dość wytarty. Ja też podejrzewam że winna była płukanka było to jakieś KLEEN FLO czy coś takiego. Silniki gdyby się rozszczelnił to by jakieś wycieki się pojawiły a tu jest suchutko, płyn chłodniczy czysty... I dalej nie wiadomo co jest grane. Jutro chyba jeszcze raz olej wymienie i chyba będzie powrót do castrola... Turbina również czysta i sucha... Edytowane 18 Lipca 2014 przez sYlAr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cubus00 Zgłoś #10 Napisano 18 Lipca 2014 Poczytaj dokładnie o tym i dopiero pisz nie musze czytac, znam z autopsji , plucze co dwie trzy wymiany, a wymieniam co 10-12 tys ,poprzednia mialem alfe 156 Ts ,to sa silniki ktore lubia popic oliwy i nic im płukanka nie zrobila, to takie same fanaberie jak zalewanie oleju 5w30 w zamian za 5w40 i obawa o rozszczelnienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberto190 Zgłoś #11 Napisano 18 Lipca 2014 (edytowane) Wycieki jeżeli juz to pojawia sie za jakiś czas, ja mam Mobil 1 ESP Formula 5w30 i jestem zadowolony, silnik chodzi cicho Edytowane 18 Lipca 2014 przez roberto190 . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cubus00 Zgłoś #12 Napisano 18 Lipca 2014 Podczas wymiany wszytko OK, stary bolec był już dość wytarty. Ja też podejrzewam że winna była płukanka było to jakieś KLEEN FLO czy coś takiego. Silniki gdyby się rozszczelnił to by jakieś wycieki się pojawiły a tu jest suchutko, płyn chłodniczy czysty...I dalej nie wiadomo co jest grane. Jutro chyba jeszcze raz olej wymienie i chyba będzie powrót do castrola... ze niby co ?plukanka rozpuscila ci bolec, daj spokoj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #13 Napisano 18 Lipca 2014 ,to sa silniki ktore lubia popic oliwy i nic im płukanka nie zrobila Widziałeś teraz silnik, który nie zje oleju bo ja nie. Cubus00 ja nie mam zamiaru się przegadywać na ten temat. Ale nie markowa płukanka za dobrze dla silnika nie robi, i jak dla mnie zbędny zabieg. Wolę olej wymieniać co 10 tyś km (jak zawsze robię) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stad Zgłoś #14 Napisano 18 Lipca 2014 (edytowane) Takie plukanki nie są dobre dla aut z dużymi przebiegami, wypłukany nagr może zrobić spore spustoszenie. Takie płukanki daja super efekty jeśli robi się to od nowości silnika. Warto jest tez lac uszlachetniacz do paliwa. Używam innego auta gdzie nagar i nieczyste spaliny zabijają silnik bardzo szybko. Edytowane 18 Lipca 2014 przez Stad ortografia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sYlAr Zgłoś #15 Napisano 18 Lipca 2014 ze niby co ?plukanka rozpuscila ci bolec, daj spokoj Kolego czytaj posty od początku bolec był wymieniany przy okazji zmiany oleju... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stad Zgłoś #16 Napisano 18 Lipca 2014 Ja nie mowię ze w każdym przypadku ale bardzo często. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angelus Zgłoś #17 Napisano 18 Lipca 2014 niestety ale zgodzę się z kolegą Woźnym płukanka na bazie rozpuszczalnika morze zaszkodzić jeśli robisz to pierwszy raz i po bardzo dużym przebiegu. Jeśli robisz to regularnie jest ok. Kiedyś dla eksperymentu wypłukaliśmy autko po przelocie 400tyś i do dziś wiem że nie warto było. Kolego sYlAr nagraj dzwięk to coś więcej da Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sYlAr Zgłoś #18 Napisano 18 Lipca 2014 Jutro nagram i wrzucę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #19 Napisano 19 Lipca 2014 wlasnie, nie schodzmy z tematu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sYlAr Zgłoś #20 Napisano 19 Lipca 2014 Pierwsza przyczyna nieprawidłowej pracy silnika jest prawdopodobnie znaleziona...Mechanik wyjmując pompę nie ustawił rozrządu na znakach i po włożeniu mogło się przestawić a tam są wałki wyrównoważające... tylko pytanie jest jeszcze takie czy to mogło spowodować również nieprawidłową pracę turbiny??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach