Skocz do zawartości
djmca

1.8t + gaz, falują obroty, kłopot z odpalaniem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Samochód Passat b5 sedan 1997 1.8t +gaz

 

Problem:

1. Przy odpalaniu obroty przez 2-5 sekund w granicach 500 obrotów:

- gdy odpalam z wciśniętym padałem gazu i wkręcę go na 2000-3000

puszczam pedał gazu i autko normalnie zaczyna pracować

2. Na zimnym silniku dziwnie szarpie autkiem przy wciskaniu pedału

gazu

3. Od czasu do czasu gdy zatrzymuję się na światłach zaczynają falować

delikatnie obroty, szarpie delikatnie silnikiem, objaw na gazie i benzynie

Na gazie jeszcze bardziej pływają obroty niż na benzynie.

4. Na postoju podczas włączania klimatyzacji efekt telepania natychmiastowy

 

Czy może być to wina przepustnicy? Nigdy nie czyściłem auto mam 4-5lat.

Rok temu wymianiany na nie orginalny sterownik zapłonu, czy coś takiego

taka kostka znajdująca się na obudowie od filtra powietrza. Cewki nie wymianiane

od kiedy mam samochód. Świece wymianiane rok temu, niby na specjalne do

zagazowanego samochodu. Zaczęło sie od szarpania delikatnie silnikiem,

ale teraz gdy już mam problem z odpalaniem zacząłem się naprawde martwic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj, miałem podobny problem z obrotami 1.8t czysta benzyna wyczyściłem przepustnice i wszystko gra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witaj, miałem podobny problem z obrotami 1.8t czysta benzyna wyczyściłem przepustnice i wszystko gra.

 

Rozumiem, że z odpaleniem miałeś takie same problemy? Od tygodnia muszę mieć wciśnięty pedał gazu, aby spokojnie go odpalić. Jak wyczyściłeś przepustnice? Wiem, że dużo jest na ten temat, ale z ciekawości chciałbym właśnie Ciebie się zapytać :) Odpinałeś ją, nie miałeś problemów z adaptacją ? Ogólnie dziękuję za odpowiedź :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakiejs bledy wywala? moga byc wypadajace zaplony u mnie tez mieszala sonda obroty falowaly i przerywal przy przyspieszaniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jakiejs bledy wywala? moga byc wypadajace zaplony u mnie tez mieszala sonda obroty falowaly i przerywal przy przyspieszaniu

 

Nie sprawdzałem błędów. Fakt pierwsze co muszę zrobić to podpiąć pod komputer :) Odpisze jak tylko będę coś wiedział :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem ten sam problem z Moim passatem silnik AEB. Wymieniłem świece, cewki zapłonowe, przeczyściłem przepustnice,

sprawdziłem wszystkie przewody ciśnieniowe czy nie zasysa lewego powietrza , na komputerze nie było żadnych błędów- przynajminie tak mi w serwisie powiedzieli, no i nic nadal mi przerywał i szarpał. Został Mi do wymmiany tylko moduł zapłonu i przepływomierz powietrza, wymieniłem przepływomierz powietrza i jak ręką odjął. Tak było u mnie, za przepływomierz powietrza zapłaciłem jakieś 150 zł. na alleg.... Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Miałem ten sam problem z Moim passatem silnik AEB. Wymieniłem świece, cewki zapłonowe, przeczyściłem przepustnice,

sprawdziłem wszystkie przewody ciśnieniowe czy nie zasysa lewego powietrza , na komputerze nie było żadnych błędów- przynajminie tak mi w serwisie powiedzieli, no i nic nadal mi przerywał i szarpał. Został Mi do wymmiany tylko moduł zapłonu i przepływomierz powietrza, wymieniłem przepływomierz powietrza i jak ręką odjął. Tak było u mnie, za przepływomierz powietrza zapłaciłem jakieś 150 zł. na alleg.... Pozdrawiam

 

 

Witam :) Widzę, że ładne koszta :( Moduł zapłonu rok temu wymianiłem, ale dlatego, że miałem problem z 3 cewką ;) Mógłbyś mi dokładnie opisać jak autko Ci działało wtenczas? Chciałbym porównać do swoich spostrzeżeń w moim aucie. Na cieplym silniku juz odpala normlanie. Zadnych problemow ;) Rano na zimnym jak odpale to chwile poszarpie i pozniej juz ok, tylko zaczynaja się szarpania silnika na biegu jałowym, telepania :/ dlatego stawiam na przepustnice, ale czy ona może powodować problem z odpalaniem na zimnym ? Chyba, że ten moduł zapłonu już padł :/ wymianiłem na zamiennik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam :) Widzę, że ładne koszta :( Moduł zapłonu rok temu wymianiłem, ale dlatego, że miałem problem z 3 cewką ;) Mógłbyś mi dokładnie opisać jak autko Ci działało wtenczas? Chciałbym porównać do swoich spostrzeżeń w moim aucie. Na cieplym silniku juz odpala normlanie. Zadnych problemow ;) Rano na zimnym jak odpale to chwile poszarpie i pozniej juz ok, tylko zaczynaja się szarpania silnika na biegu jałowym, telepania :/ dlatego stawiam na przepustnice, ale czy ona może powodować problem z odpalaniem na zimnym ? Chyba, że ten moduł zapłonu już padł :/ wymianiłem na zamiennik

 

 

 

Autko odpalało bez uwag ale po jakimś czasie jak się troszkę rozgrzał to falowały obroty pomiędzy 500 a 1400- bieg jałowy, na paliwie było podobnie. Jeżeli chodzi o jazdę , to było spoko, dopóki nie zatrzymywałem się w jakimś korku- wtedy była masakra. Nie mogłem w ogóle, ruszyć z miejsca, musiałem pompować pedałem gazu aż zaskoczy i w tedy ruszałe z piskiem, czasami mi gasł i nie mogłem go odpalić, a czasami sam musiałem go z gasić bo już miałem dość.

Fajnie było by, jakbyś miał kogoś znajomego kto może Tobie udostepnic podzespoły to byś sobie sprawdził takie elementy jak moduł zapłonu, przepływomierz powietrza itp... Ja niestety nie miałem takiej osoby i wszystko robiłem drogą eliminacji, dlatego takie koszta. Na forum też ciężko trafić- inni mówią, że jak wymienili przepustnicę i ją na nowo zaadoptowali to było wszystko OK, drudzy zaś jak wymienili cewki albo świece to też przestał Im falować na obrotach, itp... Dlatego też Ja piszę co Mi się działo i co wymieniłem, co pomogło a co było niepotrzebnym wydaniem pieniędzy. Pozdrawiam

P.S. wymieniłem też termostat i przewód od odmy ale też przerywał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz gaz to swiece zuzywaja sie szybciej. Sprawdz czy nie sa wypalone. Jesli sa to juz wyeleminujesz jeden problem- lekkie poszarpywanie na jalowym.

Dokladnie wczoraj po walce z zaplonem, czyli falowanie, szarpanie na gazie, przy wlaczonej klimie masakra, jezdzic sie nie da.

Wczesniej wymienione przewody i cewka, na koniec sprawdzilem swiece ostatnio wymieniane 30tkm temu. Wypalone, zakup boscha do LPG i samochod ozyl.

Jak podlaczysz go pod kompa to sprawdz jakie wartosci podaje czujnik temperatury plus logi przeplywki do tego.

U mnie przy uszkodzonym czujniku pokazywal licznik 90st. przy nagdzanym, odpalenie zimnego owocowalo falowaniem obrotow od 800 do 2000 obr./min. po wymianie sie uspokoilo jednak termostat byl otwarty... max 80st.

 

W twoim przypadku do sprawdzenia podcisnienia, odma, przepustnica, swiece, czujnik temp., przeplywka, sonda lambda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faluje tylko na lpg to sprawdź wtryski, być może któryś przepuszcza gaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisal ze na benzynie i na gazie.

Mozesz jeszcze sprubowac zakrecic gaz, moze rzeczywiscie puszcza gaz przy pracy na benzynie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisal ze na benzynie i na gazie.

Mozesz jeszcze sprubowac zakrecic gaz, moze rzeczywiscie puszcza gaz przy pracy na benzynie.

 

Mogłoby to być przyczyną kłopotliwego odpalania rano ? Dzisiaj autko stało 8 godzin w pracy w sloncu i odpalilo bez problemu. Tylko rano w garazu jak odpalam musze miec wcisniety pedal gazu aby odpalil normlanie, bo w przciwnym razie po porostu dławi sie przez chwilke i dopiero łapie obroty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz skads zalatwic cisnieniomierz? moze warto by bylo zmierzyc jakie ma cisnienie na cylindrach na zimno. Wyglada na zawieszajace sie szklanki, tak wiem ze sie powtarzam ale na to wyglada. Z moich obserwacji szkanki zawieszaja sie czesciej przy wysokich temperaturach zewnetrznych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze podpięcie pod Polskiego Vaga

 

16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17978 Moduł sterujący zablokowany

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

 

 

po usunięciu tych błędów pojeździłem dwa dni i dwa błędy się powielają:

 

16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

 

 

Co może być przyczyną tych błędów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sonda i czujnik do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja bym jeszcze wyrzucił te świece do kosza i zalożył zwykłe tylko jakieś markowe np. NGK lub Bosch. Jak montowałem lpg do siebie to gazownik kazał omijac takie swiece do lpg tylko zakładać zwykłe jak przewiduje producent. Do tego sprawdź przewody WN czy nie mają przebicia. Napisz jeszcze jakie masz wtryski od gazu, a najlepiej podjedź gdzies do gazownika niech Ci sprawdzi elektrozawory od LPG i benzyny bo mogą sie przycinać i nie odcinać dopływu jednego lub drugiego paliwa. Taki błąd sondy moze byc również przy źle zrobionej lub braku emulacji sondy.

Edytowane przez pietrek_g

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja bym jeszcze wyrzucił te świece do kosza i zalożył zwykłe tylko jakieś markowe np. NGK lub Bosch. Jak montowałem lpg do siebie to gazownik kazał omijac takie swiece do lpg tylko zakładać zwykłe jak przewiduje producent. Do tego sprawdź przewody WN czy nie mają przebicia. Napisz jeszcze jakie masz wtryski od gazu, a najlepiej podjedź gdzies do gazownika niech Ci sprawdzi elektrozawory od LPG i benzyny bo mogą sie przycinać i nie odcinać dopływu jednego lub drugiego paliwa. Taki błąd sondy moze byc również przy źle zrobionej lub braku emulacji sondy.

 

 

W poniedziałek jadę wymienić czujnik temperatury. To co napisałeś wydaje mi się bardzo rozsądne. Gdy tylko wrocę z urlopu będę musiał działać :( z tymi świecami również się zastanawioe nad wymianą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewody wystarczy, ze wieczorem zdejmie osłonę z góry silnika i przejrzysty się dobrze przewodów. Jak będzie miał któryś przebicie to będzie widać iskre.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

On nie ma przewodów w swoim aucie tylko pojedyncze cewki. ;)

Co do świec to tylko takie jakie zaleca producent, a nie pseudo do LPG.

Co tam w ogóle za LPG siedzi? To, że problem jest na PB i LPG to nie znaczy, że to nie jest wina LPG.

Porządna diagnostyka czymś normalnym, logi, a nie durnym polskim VAG-iem.

Albo trzeba to zrobić jak należy, albo zgadujcie dalej... Przypominam, że to nie jest Fiat 125P tu już jest trochę tej elektroniki. Podobne objawy w innym aucie nie świadczą o identycznej przyczynie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego napisałem żeby na dzień dobry kolega wyrzucił te świece do kosza, a założył zwykłe tylko jakieś porządne. Świece tez mają wbrew pozorom duże znaczenie. Co do przewodów albo raczej ich braku to nie wiedziałem. Sorry. Tak jak pisałem sprawdzić elektrozawory. Jakie wtryski do LPG kolega ma u siebie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności