djmca Zgłoś #1 Napisano 15 Lipca 2014 Witam Samochód Passat b5 sedan 1997 1.8t +gaz Problem: 1. Przy odpalaniu obroty przez 2-5 sekund w granicach 500 obrotów: - gdy odpalam z wciśniętym padałem gazu i wkręcę go na 2000-3000 puszczam pedał gazu i autko normalnie zaczyna pracować 2. Na zimnym silniku dziwnie szarpie autkiem przy wciskaniu pedału gazu 3. Od czasu do czasu gdy zatrzymuję się na światłach zaczynają falować delikatnie obroty, szarpie delikatnie silnikiem, objaw na gazie i benzynie Na gazie jeszcze bardziej pływają obroty niż na benzynie. 4. Na postoju podczas włączania klimatyzacji efekt telepania natychmiastowy Czy może być to wina przepustnicy? Nigdy nie czyściłem auto mam 4-5lat. Rok temu wymianiany na nie orginalny sterownik zapłonu, czy coś takiego taka kostka znajdująca się na obudowie od filtra powietrza. Cewki nie wymianiane od kiedy mam samochód. Świece wymianiane rok temu, niby na specjalne do zagazowanego samochodu. Zaczęło sie od szarpania delikatnie silnikiem, ale teraz gdy już mam problem z odpalaniem zacząłem się naprawde martwic... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Norbert123 Zgłoś #2 Napisano 15 Lipca 2014 Witaj, miałem podobny problem z obrotami 1.8t czysta benzyna wyczyściłem przepustnice i wszystko gra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmca Zgłoś #3 Napisano 15 Lipca 2014 Witaj, miałem podobny problem z obrotami 1.8t czysta benzyna wyczyściłem przepustnice i wszystko gra. Rozumiem, że z odpaleniem miałeś takie same problemy? Od tygodnia muszę mieć wciśnięty pedał gazu, aby spokojnie go odpalić. Jak wyczyściłeś przepustnice? Wiem, że dużo jest na ten temat, ale z ciekawości chciałbym właśnie Ciebie się zapytać Odpinałeś ją, nie miałeś problemów z adaptacją ? Ogólnie dziękuję za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurson_ski Zgłoś #4 Napisano 17 Lipca 2014 a jakiejs bledy wywala? moga byc wypadajace zaplony u mnie tez mieszala sonda obroty falowaly i przerywal przy przyspieszaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmca Zgłoś #5 Napisano 17 Lipca 2014 a jakiejs bledy wywala? moga byc wypadajace zaplony u mnie tez mieszala sonda obroty falowaly i przerywal przy przyspieszaniu Nie sprawdzałem błędów. Fakt pierwsze co muszę zrobić to podpiąć pod komputer Odpisze jak tylko będę coś wiedział Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarorp Zgłoś #6 Napisano 18 Lipca 2014 Witam. Miałem ten sam problem z Moim passatem silnik AEB. Wymieniłem świece, cewki zapłonowe, przeczyściłem przepustnice, sprawdziłem wszystkie przewody ciśnieniowe czy nie zasysa lewego powietrza , na komputerze nie było żadnych błędów- przynajminie tak mi w serwisie powiedzieli, no i nic nadal mi przerywał i szarpał. Został Mi do wymmiany tylko moduł zapłonu i przepływomierz powietrza, wymieniłem przepływomierz powietrza i jak ręką odjął. Tak było u mnie, za przepływomierz powietrza zapłaciłem jakieś 150 zł. na alleg.... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmca Zgłoś #7 Napisano 19 Lipca 2014 Witam.Miałem ten sam problem z Moim passatem silnik AEB. Wymieniłem świece, cewki zapłonowe, przeczyściłem przepustnice, sprawdziłem wszystkie przewody ciśnieniowe czy nie zasysa lewego powietrza , na komputerze nie było żadnych błędów- przynajminie tak mi w serwisie powiedzieli, no i nic nadal mi przerywał i szarpał. Został Mi do wymmiany tylko moduł zapłonu i przepływomierz powietrza, wymieniłem przepływomierz powietrza i jak ręką odjął. Tak było u mnie, za przepływomierz powietrza zapłaciłem jakieś 150 zł. na alleg.... Pozdrawiam Witam Widzę, że ładne koszta Moduł zapłonu rok temu wymianiłem, ale dlatego, że miałem problem z 3 cewką Mógłbyś mi dokładnie opisać jak autko Ci działało wtenczas? Chciałbym porównać do swoich spostrzeżeń w moim aucie. Na cieplym silniku juz odpala normlanie. Zadnych problemow Rano na zimnym jak odpale to chwile poszarpie i pozniej juz ok, tylko zaczynaja się szarpania silnika na biegu jałowym, telepania dlatego stawiam na przepustnice, ale czy ona może powodować problem z odpalaniem na zimnym ? Chyba, że ten moduł zapłonu już padł wymianiłem na zamiennik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarorp Zgłoś #8 Napisano 19 Lipca 2014 Witam Widzę, że ładne koszta Moduł zapłonu rok temu wymianiłem, ale dlatego, że miałem problem z 3 cewką Mógłbyś mi dokładnie opisać jak autko Ci działało wtenczas? Chciałbym porównać do swoich spostrzeżeń w moim aucie. Na cieplym silniku juz odpala normlanie. Zadnych problemow Rano na zimnym jak odpale to chwile poszarpie i pozniej juz ok, tylko zaczynaja się szarpania silnika na biegu jałowym, telepania dlatego stawiam na przepustnice, ale czy ona może powodować problem z odpalaniem na zimnym ? Chyba, że ten moduł zapłonu już padł wymianiłem na zamiennik Autko odpalało bez uwag ale po jakimś czasie jak się troszkę rozgrzał to falowały obroty pomiędzy 500 a 1400- bieg jałowy, na paliwie było podobnie. Jeżeli chodzi o jazdę , to było spoko, dopóki nie zatrzymywałem się w jakimś korku- wtedy była masakra. Nie mogłem w ogóle, ruszyć z miejsca, musiałem pompować pedałem gazu aż zaskoczy i w tedy ruszałe z piskiem, czasami mi gasł i nie mogłem go odpalić, a czasami sam musiałem go z gasić bo już miałem dość. Fajnie było by, jakbyś miał kogoś znajomego kto może Tobie udostepnic podzespoły to byś sobie sprawdził takie elementy jak moduł zapłonu, przepływomierz powietrza itp... Ja niestety nie miałem takiej osoby i wszystko robiłem drogą eliminacji, dlatego takie koszta. Na forum też ciężko trafić- inni mówią, że jak wymienili przepustnicę i ją na nowo zaadoptowali to było wszystko OK, drudzy zaś jak wymienili cewki albo świece to też przestał Im falować na obrotach, itp... Dlatego też Ja piszę co Mi się działo i co wymieniłem, co pomogło a co było niepotrzebnym wydaniem pieniędzy. Pozdrawiam P.S. wymieniłem też termostat i przewód od odmy ale też przerywał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #9 Napisano 20 Lipca 2014 Jak masz gaz to swiece zuzywaja sie szybciej. Sprawdz czy nie sa wypalone. Jesli sa to juz wyeleminujesz jeden problem- lekkie poszarpywanie na jalowym. Dokladnie wczoraj po walce z zaplonem, czyli falowanie, szarpanie na gazie, przy wlaczonej klimie masakra, jezdzic sie nie da. Wczesniej wymienione przewody i cewka, na koniec sprawdzilem swiece ostatnio wymieniane 30tkm temu. Wypalone, zakup boscha do LPG i samochod ozyl. Jak podlaczysz go pod kompa to sprawdz jakie wartosci podaje czujnik temperatury plus logi przeplywki do tego. U mnie przy uszkodzonym czujniku pokazywal licznik 90st. przy nagdzanym, odpalenie zimnego owocowalo falowaniem obrotow od 800 do 2000 obr./min. po wymianie sie uspokoilo jednak termostat byl otwarty... max 80st. W twoim przypadku do sprawdzenia podcisnienia, odma, przepustnica, swiece, czujnik temp., przeplywka, sonda lambda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r4d3oN Zgłoś #10 Napisano 20 Lipca 2014 Jeśli faluje tylko na lpg to sprawdź wtryski, być może któryś przepuszcza gaz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #11 Napisano 21 Lipca 2014 Napisal ze na benzynie i na gazie. Mozesz jeszcze sprubowac zakrecic gaz, moze rzeczywiscie puszcza gaz przy pracy na benzynie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmca Zgłoś #12 Napisano 21 Lipca 2014 Napisal ze na benzynie i na gazie.Mozesz jeszcze sprubowac zakrecic gaz, moze rzeczywiscie puszcza gaz przy pracy na benzynie. Mogłoby to być przyczyną kłopotliwego odpalania rano ? Dzisiaj autko stało 8 godzin w pracy w sloncu i odpalilo bez problemu. Tylko rano w garazu jak odpalam musze miec wcisniety pedal gazu aby odpalil normlanie, bo w przciwnym razie po porostu dławi sie przez chwilke i dopiero łapie obroty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #13 Napisano 21 Lipca 2014 Masz skads zalatwic cisnieniomierz? moze warto by bylo zmierzyc jakie ma cisnienie na cylindrach na zimno. Wyglada na zawieszajace sie szklanki, tak wiem ze sie powtarzam ale na to wyglada. Z moich obserwacji szkanki zawieszaja sie czesciej przy wysokich temperaturach zewnetrznych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmca Zgłoś #14 Napisano 1 Sierpnia 2014 Pierwsze podpięcie pod Polskiego Vaga 16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY po usunięciu tych błędów pojeździłem dwa dni i dwa błędy się powielają: 16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości brak osprzętu / nie związany ze sprzętem Co może być przyczyną tych błędów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #15 Napisano 1 Sierpnia 2014 Sonda i czujnik do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #16 Napisano 1 Sierpnia 2014 (edytowane) A ja bym jeszcze wyrzucił te świece do kosza i zalożył zwykłe tylko jakieś markowe np. NGK lub Bosch. Jak montowałem lpg do siebie to gazownik kazał omijac takie swiece do lpg tylko zakładać zwykłe jak przewiduje producent. Do tego sprawdź przewody WN czy nie mają przebicia. Napisz jeszcze jakie masz wtryski od gazu, a najlepiej podjedź gdzies do gazownika niech Ci sprawdzi elektrozawory od LPG i benzyny bo mogą sie przycinać i nie odcinać dopływu jednego lub drugiego paliwa. Taki błąd sondy moze byc również przy źle zrobionej lub braku emulacji sondy. Edytowane 1 Sierpnia 2014 przez pietrek_g Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmca Zgłoś #17 Napisano 2 Sierpnia 2014 A ja bym jeszcze wyrzucił te świece do kosza i zalożył zwykłe tylko jakieś markowe np. NGK lub Bosch. Jak montowałem lpg do siebie to gazownik kazał omijac takie swiece do lpg tylko zakładać zwykłe jak przewiduje producent. Do tego sprawdź przewody WN czy nie mają przebicia. Napisz jeszcze jakie masz wtryski od gazu, a najlepiej podjedź gdzies do gazownika niech Ci sprawdzi elektrozawory od LPG i benzyny bo mogą sie przycinać i nie odcinać dopływu jednego lub drugiego paliwa. Taki błąd sondy moze byc również przy źle zrobionej lub braku emulacji sondy. W poniedziałek jadę wymienić czujnik temperatury. To co napisałeś wydaje mi się bardzo rozsądne. Gdy tylko wrocę z urlopu będę musiał działać z tymi świecami również się zastanawioe nad wymianą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #18 Napisano 2 Sierpnia 2014 Przewody wystarczy, ze wieczorem zdejmie osłonę z góry silnika i przejrzysty się dobrze przewodów. Jak będzie miał któryś przebicie to będzie widać iskre. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #19 Napisano 2 Sierpnia 2014 On nie ma przewodów w swoim aucie tylko pojedyncze cewki. Co do świec to tylko takie jakie zaleca producent, a nie pseudo do LPG. Co tam w ogóle za LPG siedzi? To, że problem jest na PB i LPG to nie znaczy, że to nie jest wina LPG. Porządna diagnostyka czymś normalnym, logi, a nie durnym polskim VAG-iem. Albo trzeba to zrobić jak należy, albo zgadujcie dalej... Przypominam, że to nie jest Fiat 125P tu już jest trochę tej elektroniki. Podobne objawy w innym aucie nie świadczą o identycznej przyczynie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #20 Napisano 2 Sierpnia 2014 Dlatego napisałem żeby na dzień dobry kolega wyrzucił te świece do kosza, a założył zwykłe tylko jakieś porządne. Świece tez mają wbrew pozorom duże znaczenie. Co do przewodów albo raczej ich braku to nie wiedziałem. Sorry. Tak jak pisałem sprawdzić elektrozawory. Jakie wtryski do LPG kolega ma u siebie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach