Skocz do zawartości
pedro.831

spalona instalacja od radia pomocy!!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szukam podobnego tematu ale już mi oczy wysiadają i nic nie mogę znalezć,mianowicie problem ,podczas sprzątania auta nagle zaczęła palić się instalacja od radia na szczęście udało mi się odpiąć klemę wiec samochód nie spłonął,wynik to stopiona izolacja na plusie kabel czerwony az do stacyjki,świecące podświetlenie zegarów bez kluczyka w stacyjce do tego podnoszenie szyb centalny zamek swiatło wenątrz nie działały po drodze sporo kabli stopionych ze sobą wymieniłem wszystkie kable i zonk,nie działa centralny z pilota i podświetlenie wnętrza.bezpieczniki ok gdzie może być problem są jeszcze jakieś bezpieczniki od centralnego??ma ktoś jakieś pomysły dodam ze elektryka to moja pieta achillesa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kojarzy mi się że kolega kiedyś radio podłączył źle i nie działał mu centralny z pilota bo + gdzieś tam na któryś kabel radio podawało. Zacznij może od odłączenia radia i spróbuj czy działa jak nie to sprawdź moduł komfortu pod siedzeniem być może ucierpiał.

Edytowane przez newusher

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem zero śladu zwarcia kable jak nowe, niestety wszystkie zaczepy z listwy na progu poszły w ......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W aucie z rocznika z Twego profilu były piloty łezki, jaki Ty masz??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem w tym ze radio mam nie podłaczone kable puściłem nowe i sa zaizolowane osobno,

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

W aucie z rocznika z Twego profilu były piloty łezki, jaki Ty masz??

prostokątny scyzoryk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błędy komfortu i zobaczyć w blokach czy widzi sygnał z pilota.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Błędy komfortu i zobaczyć w blokach czy widzi sygnał z pilota.

 

Pisz w zrozumiałym dla mnie języku:roll czyli co trzeba podpiąć kompa domniemywam???a miałem nadzieję że to jakiś ukryty bezpiecznik przekaznik lub inne ustrojstwo

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ale czemu nie działa oświetlenie wnętrza??? bezpiecznik całe prąd dochodzi,dodam że przed zwarciem wszystko działało,już mam rebusa że jakiś kabel ominąłem i jak pomyślę o ponownym zdejmowaniu deski i pruciu całej instalacji to mnie krew zalewa :kwasny

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ma ktoś jeszcze jakieś sugestie pomysły??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wie ktoś może jak dostac sie do bezpieczników które są za wszystkimi przekaznikami pod kierownicą???chodzi mi o te pod belką niestety od dołu nie ma tam dojścia za mało miejsca,niemiecka technologia ale dla małych chiński rączek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zdjąć dywan pod fotele kierowcy i zobaczyć, czy jest stały plus na przewodzie grubym czerwono - niebieskim. Tam pod fotelem kilka łączy się z jednym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz jest jeszcze taki problem ze jak podłącze radio to gra po wyciągnięciu kluczyka a wcześniej gasło,już mi nerwy puszczają dodam że kostke podłączyłem tak jak wcześniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz jest jeszcze taki problem ze jak podłącze radio to gra po wyciągnięciu kluczyka a wcześniej gasło,już mi nerwy puszczają dodam że kostke podłączyłem tak jak wcześniej

 

W pin od podtrzymania dajesz zasilanie 12V+ dlatego Ci nie gaśnie, najlepiej sprawdź miernikiem na jakim kablu znika zasilanie jak wyciągasz kluczyk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W pin od podtrzymania dajesz zasilanie 12V+ dlatego Ci nie gaśnie, najlepiej sprawdź miernikiem na jakim kablu znika zasilanie jak wyciągasz kluczyk.

 

Trochę to dziwne bo wszystkie kable podpiąłem jak dawniej,nie zapala sie tez swiatło w podsufitce jak wyciągam kluczyk,no i ten centralny nie działa z pilota,a który kabel jest odpowiedzialny za pilot ???chyba trzeba będzie znowu ściągać deskę i szukać po kablach dodam ze kabel stopił sie jeden, plus czerwony od radia aż do stacyjki więc skoro dawniej kostka była tak samo podpięta i radio nie działało wiec gdzieś musi być zwarcie

Edytowane przez pedro.831

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pociesze Cie, mialem kiedys przypadek ze po spaleniu kabla od instalacji radia padl sterownik silnika. Dokladniej kabel od radia do laczenia w glownej wiazce tuz za wzmocnieniep pod deska rozdzielcza. Jak u Ciebie padl modul komfortu to masz szczescie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam więc sprawa się wyjaśniła,no połowicznie więc jeszcze raz zdjąłem deskę rozprułem wszystkie wiązki i nic kable lekko przytopione ale żadnego zwarcia ale nagle zaczął działać centralny z pilota,no to banan na twarzy zacząłem wszystko skręcać do kupy,wszystko było cacy do momentu założenia kierownicy i przekręceniu kluczyka,o mały włos nie dostałem zawału jakaś syrena zaczęła wyć w bagażniku,odpiąłem aku cisza podłączam znowu przekręcam kluczyk i to samo,więc zacząłem szukać problemu w kostkach przy manetkach okazało się że kostka która idzie do stacyjki a raczej kabel który wymieniłem na nowy robi zwarcie i włącza się alarm,więc po prostu wypiąłem ten kabel z kostki i cisza wszystko działa.dodam że wczesniej na tym kablu był prąd 12v a teraz nie ma.Jest to kabel który się stopił wymieniłem na nowy i prąd zniknął a wiem że był odpowiedzialny za gaśnięcie radia po wyciągnięciu kluczyka dziwne rzeczy się dzieją:taksobie nie mniej wszystko działa, na razie,jak zobaczę łunę na parkingu to wiem że to passat,Na razie pojeżdżę i zobaczę co się bedzie dziać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem i też musiałem wszystko pruć. Tylko u mnie spaliło kabel przez moduł komfortu. Więc tak spalił ci się zapewne kabel który wchodzi do stacyjki do pinu bodajże 86s (czerwony- prąd po włożeniu kluczyka)? Więc zmartwię cie, właśnie ten kabel mi też się spalił i on idzie właśnie ze stacyjki do radia oraz do modułu komfortu który jest pod siedzeniem kierowcy do tej większej kostki do pinu chyba 1 albo 3. I właśnie też podaje prąd na moduł. Jak go wymieniałem to ciągnąłem nowy właśnie do modułu i radia, oczywiście przez bezpiecznik w razie ponownej awarii coby się z tym już nie *******i* :wojak Ja bym to sprawdził na twoim miejscu. Co lepsze też mam 110KM, taka ich przypadłość:bezzebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja również naprawiałem koledze spaloną instalacje po przywarciu tej lini 86s - Safe do masy radia.

Wszystko wskazuje że producent popełnił błąd nie zabezpieczając tej linii bezpiecznikiem. Każde jej zwarcie do masy będzie skutkowało widowiskowym sfajczeniem instalacji.

Warto na to uważać szczególnie jeżeli montuje się nie oryginalne radio.

stykS.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności