kaniol Zgłoś #1 Napisano 25 Czerwca 2014 (edytowane) Witam. Od razu piszę, że używałem szukajki, i naczytałem się trochę ale szczerze mówiąc jest już tyle tego na forum, że wszystko zaczęło mi się już mieszać i nie wiem nic na tą chwilę Błędy: 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 35-00 - - 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 35-00 - - Objawy: Po skasowaniu nie ma problemu jest moc, nic się nie dzieje ale tylko przez parę km. Autko na chipsie więc ciśnienie w peaku przy 3tys 1,15 bar i dalej leci płynnie do 0,6, przepływka 165g. Czyli wyniki jak typowe 185hp. Niestety tak jak napisałem po skasowaniu błędów po paru km ale również na postoju po paru minutach auto traci moc, obroty na biegu jałowym strasznie falują wręcz silnik się dławi i bardzo wzrosło spalanie tj 17-20l/100km. Tak jak napisałem trochę poczytałem, także zacząłem od testu szczelności dolotu. Podłączyłem pod kompresor i dopiero przy ciśnieniu 1,2 bar minimalnie zaczęło wyciskać się powietrze spod uszczelki kolektora dolotowego czyli nie powinno mieć to wpływu na pracę silnika na postoju na biegu jałowym. Czytając dalej zacząłem diagnozować działanie sondy lambda. Oto logi na biegu jałowym: Log (0 - 030,031,033) Log (1 - 031,032,033) Log (2 - 030,031,033) Log (3 - 030,031,032) Log (4 - 030,031,032) Robione na Pb i LPG ale nie ma różnicy na jakim paliwie bo wychodzą tak samo. W linku nr 2 widać jak w bloku nr 32 w pierwszym polu wartość At Idle czyli stan wyuczonych wartości na biegu jałowymz każdą sekundą rośnie a czytając artykuł: http://forum.vw-passat.pl/threads/129394-Diagnostyka-sond-lambda-i-katalizatora-1-8T wiem, że ta wartość powinna być zbliżona do zera. Druga sprawa w bloku nr 33 w pierwszym polu PreCat O2 Reg czyli korektę lambda krótkoterminową w moich logach widać wartość 22-26 gdzie prawidłowa wartość to również 0. Trzecia sprawa również w bloku 33 ale w drugim polu PreCat Voltage czyli aktualne napięcie sondy lambda przed katalizatorem z tego co wyczytałem na biegu jałowym optymalna wartość to 1,5V natomiast u mnie z każdą sekundą spada ta wartość z 1,180 do 0,020 czyli też jest coś nie tak. Podsumowując skasuję błędy na postoju, chwilę jest po czym silnik zaczyna coraz bardziej falować a z komina wydobywa się czarny dym z tego co zrozumiałem czytając różne posty dym bierze się z tego że go zalewa paliwem tylko dlaczego tak się dzieję? Nadmienię, że problem narastał stopniowo. Jeśli ktoś miałby chwilkę wolną to proszę o pomoc w poskładaniu tego do kupy bo sam już nie wiem za co się zabrać, czy to sonda uszkodzona czy coś innego. Pozdrawiam [TABLE=class: siatka] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE=class: siatka] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [/TABLE] Edytowane 25 Czerwca 2014 przez rainman777 Przeniesiony do prawidłowego działu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #2 Napisano 25 Czerwca 2014 Wszystko wskazuje na problem z sonda, podaje błędne info do ecu i ten zalewa paliwem silnik powodując kopcenie na czarno, pokaz jeszcze jak masz jakiegoś loa statycznego 002+033 i dynamicznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaniol Zgłoś #3 Napisano 4 Sierpnia 2014 Witam ponownie. Niestety nie udało się zlokalizować i usunąć usterki tj. obecnie jest założona nowa sonda i przepływomierz oczywiście oryginały Bosch ale problem ten sam sonda cały czas widzi mieszankę zbyt ubogą i podlewa strasznie paliwem. Czy ktoś z obecnych na forum ma jakikolwiek jeszcze pomysł co mogłoby być nie tak? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #4 Napisano 4 Sierpnia 2014 Zrób logi o których pisałem, może powrót do serii a potem diagnoza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaniol Zgłoś #5 Napisano 4 Sierpnia 2014 Jutro zrobię 002+033 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #6 Napisano 5 Sierpnia 2014 I napisz wszystko o aucie bo widziałem że na racing opisąłes modyfikacje a tu nie, piszesz ze masz przepływke 3 cale i wtryski 380, kwestia czy w sofcie została przeliczony maf pod obudowe 3 i prawidłowo skalibrowane wtryski, bo tak to nigdy nie dojdziesz. Jak chcesz kompa serie bez immo to pisz na priv. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaniol Zgłoś #7 Napisano 5 Sierpnia 2014 Łeee kurcze już kupiłem kompa od AWT seria bo miałem niedaleko siebie. Modyfikacje: Filtr gąbka Pipercross Przepływomierz 3 cale Sztywny TIP z kwasu Turbo K04 Borg&Warner FMIC chinol + orurowanie i silikony z Fmic.pl BOV Properfect typ II Wtryski 380cc Bosch Wydech przelot 2,5 cala na dwóch tłumikach N75 z Audi s2 komplet nowych wężyków z silikonu Na tą chwilę program jest zrobiony pod większe wtryski i obudowę przepływki ale te logi co wstawiłem były robione na seryjnych wtryskach i przepływce, dotychczas żadna modyfikacja nie wpłynęła na ten problem, nie jest ani gorzej ani lepiej. Obecnie jest 206HP i 290Nm bo tuner stwierdził że nie może zrobić więcej gdyż jest przepływomierz padnięty ale mi się wydaje, że to właśnie poprzedni program stanowi problem, zwłaszcza, że tuner coś wspominał, że poprzedni tuner, który robił program na 190HP jakoś dziwnie coś zrobił z paliwem i coś mu się w tym nie podoba. Dzisiaj zrobię te logi a później biorę się za przełożenie kompa zgodnie z tą instrukcją: http://forum.vw-passat.pl/threads/45955-Wymiana-sterownika-silnika wsadzę stare wtryski i przepływkę i zobaczymy, jeśli parametry sondy będą ok mamy sprawcę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #8 Napisano 5 Sierpnia 2014 To tuner nie pisął od nowa programu na org sofcie tylko na sciągnitym z auta? masz pin od tego nowego stera i swój? bo inaczej nie zaadaptujesz i nie odpalisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaniol Zgłoś #9 Napisano 5 Sierpnia 2014 No właśnie pisał na ściągniętym z auta No w tej instrukcji niby jest napisane jak odczytać piny ze sterowników a jak nie pójdzie to już się orientowałem u znajomego elektronika że on sobie z przekładką bez problemu poradzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #10 Napisano 5 Sierpnia 2014 Spoko, to tuner mega widać, jeden coś nagrzebał nie wiadomo co i drugi dołożył swoje, to nie bedzie jeżdzić no nic wrzucaj seryjne graty i ster bedzie wiadomo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaniol Zgłoś #11 Napisano 6 Sierpnia 2014 Przełożyłem sterownik, niestety nie udało mi się zaadaptować go wg touriala z forum więc immo z niego jest usunięte. Trochę pojeździłem i póki co nie ma błędu, zachowuje się stabilnie. Zrobiłem logi. Najpierw logi statyczne 002+033 na starym sterowniku po tych programach, wtryski 380cc i przepływka 3cale robione po skasowaniu błędu: http://vaglog.rtnet.pl/log_181888.html teraz to samo po przejażdżce gdy już wyskoczył błąd o ubogiej mieszance: http://vaglog.rtnet.pl/log_181891.html teraz również 002+033 zrobione dzisiaj na seryjnym programie z nowego sterownika, wtryski i przepływka seria, po skasowaniu błędu i przejażdżce (błąd nie wyskoczył) (przez pierwszą minutę się zakręciłem i była włączona klima, później wyłączyłem: http://vaglog.rtnet.pl/log_181892.html teraz 002+033 na seryjnych gratach i ECU pod obciążeniem: http://vaglog.rtnet.pl/log_181894.html i dla uzupełnienia seria pod obciążeniem 002+115+118 http://vaglog.rtnet.pl/log_181895.html Nie wiem czy są to idealne logi ale na pewno wyglądają dużo lepiej niż po programach. Podoba mi się ciśnienie doładowania idealna seria Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #12 Napisano 7 Sierpnia 2014 (edytowane) Odczyty sondy nadal nie są prawidłowe, dziwne jest to że napiecie sondy wskazuje na bogatą mieszanke a ecu wprowadza korekty dodatnie i jeszcze dolewa paliwa, dla pewności zapytam jeszcze przepływka i sonda włożona taka jak powinna być dobrana po numerach? czy w aucie oprócz tego co wypisałeś wyżej są jeszcze jakieś inne modyfikacje w osprzecie, pousuwane jakieś systemy? Czujnik temp. w 001 prawidłowo wskazuje? Edytowane 7 Sierpnia 2014 przez bodzik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaniol Zgłoś #13 Napisano 7 Sierpnia 2014 (edytowane) Tak czujnik temp. pokazuje prawidłowo. Przepływka i sonda są ori i te same nr. Zresztą mogę przełożyć stare bo wynika z tego, że też są sprawne :/Wywalone jest SAI i zaślepiony EGR oraz założony filterek na odmę. Edytowane 7 Sierpnia 2014 przez kaniol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #14 Napisano 7 Sierpnia 2014 Znaczy sie sai czyli pompa plus przewody, piszac egr masz na mysli zawór kombinowany z tyłu głowicy? zaslepione szczelnie jest miejsce w głowicy po nim? a filterek na odme w krórym miejscu jest daj zdjecie jakieś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaniol Zgłoś #15 Napisano 7 Sierpnia 2014 (edytowane) To wypierdzieliłem: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/7342b4277981dc50.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/70150d31812cde08.html A tak to teraz wygląda: https://www.youtube.com/watch?v=GFIGCBMUCCo&feature=youtu.be oczywiście wężyk, który wychodził z zaworka pod kolektorem został zaślepiony. Zaślepka, która jest w miejscu egr trzyma się solidnie i nie przepuszcza. Edytowane 7 Sierpnia 2014 przez kaniol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #16 Napisano 7 Sierpnia 2014 Aha w ten sposób, sai jest zaślepione dobrze wiec chyba odpada, z ta odmą to nie do końca dobrze bo bedzie podciągać lewe powietrze na wolnych obr. i przy małych obciżeniach nie zmierzone przez przepływke ale i tak nie powinno miec aż takiego wpływu na wariowanie sondy, no i ten bov atmosferyczny nie jestem zwolennikiem tego rozwiązania w 1.8t, wszystko to jest ok ale trzeba dostosowac do tego oprogramowanie w ecu bez tego nie ma to sensu. Na ta chwile brak mi pomysłów na rozwiazanie tego przez neta, może jeszcze o czyms zapomniałes napisać albo może pamietasz w którym momencie pojawił sie ten problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaniol Zgłoś #17 Napisano 7 Sierpnia 2014 No właśnie najgorsze jest to, że za zmianę turbo i całej reszty zabierałem się dwa lata bo nie miałem garażu żeby to zrobić a mam auto do pracy i tym nie miałem ciśnienia żeby jeździć. W międzyczasie wywaliłem SAI, egr wszedł FMIC i BOV ale ogólnie kiepsko u mnie z pamięcią więc za bardzo nie wiem kiedy wyskoczył ten błąd i zaczęły się problemy. Jak już był problem tłumaczyłem sobie go jakąś nieszczelnością i mówiłem, że zrobię wszystko jak będzie wymiana turbiny. Teraz jest wymienione praktycznie wszystko na nowe, sprawdzałem szczelność i trzyma idealnie. Na temat BOV naczytałem się zanim go założyłem i o ile podczas obciążenia może wywalać powietrze, które ECU liczy że jest w obiegu to już na biegu jałowym sprawdzałem i dzięki dwutłoczkowemu systemowi jest zamknięty i nie łapie lewego powietrza a regulacje są jak widać. Mimo tego wszystkiego żeby wykluczyć negatywne działanie BOV pojeździłem trochę na DV - niestety to samo. Myślę cały czas ale nic więcej mi do głowy nie przychodzi. Dodam jeszcze tylko, że mody typu SAI, EGR, FMIC, BOV, odma rozbiłem jednocześnie z kolegą który miał Audi A4 (chyba AJV ale ni ejestem pewien) u niego żadne problemy nie wystąpiły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #18 Napisano 8 Sierpnia 2014 Jesteś pewien, że w tym sterowniku, który kupiłeś jest ori seryjny soft? SAI nie wali dodatkowym błędem na nim?? Trzeba by się skupić na serii tj. ori soft na 150KM, ori wtryski, ori przepływka z obudową, DV. Szczelność mówisz OK?? Sonada zaprzecza sama sobie tak jak Łukasz wcześniej wspomniał korekta na + , napięcie odwrotnie. Nie masz gdzieś sondy przypadkiem podpiętej pod LPG?? Zainteresuj się grupą 099 i spróbuj wyłączyć sondę VAG-iem. Elementy LPG, którą są wpięte w kolektor są szczelne?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaniol Zgłoś #19 Napisano 8 Sierpnia 2014 (edytowane) Co do sterownika 100% pewien nie mogę być bo kupiłem go od kolesia, który rozbiera auta ale musiałbym mieć niezłego pecha, żeby trafić na pogrzebany, poza tym osiągane ciśnienie doładowania i przepływki wskazywałyby na serię. Póki co nie ma jeszcze błędu SAI ale muszę przyznać, że ogólnie bardzo rzadko mi on wyskakiwał. Dzisiaj dla pewności zrobiłem jeszcze raz test szczelności i przy prawie 2 Bar ani syknięcia nigdzie ale nie dziwi mnie to bo bardzo dużą uwagę przyłożyłem do tego aby wszystkie wężyki były szczelne a opaski dawałem sgb i mini sgb, również instalacje gazową przejrzałem, po dokręcałem dysze w kolektorze i wszędzie nowe opaski. Również nowa uszczelka wylądowała pod kolektorem ssącym i wydechowym, pod pokrywą zaworów, turbo - DP, miska olejowa, powrót oleju. Sonda nie jest podpięta pod LPG, pytałem się gazownika ale żeby mieć pewność sam też sprawdziłem. Chyba nie jestem aż tak obryty w Vagu bo nie wiem jak się wyłącza sondę ale wszedłem w bloki pomiarowe wpisałem kanał 99 i w trzecim polu [ PreCat O2 Reg ] były wartości 22-26% natomiast w ostatnim polu [ Lambda ON/OFF ] było napisane O2-Reg ON więc intuicyjnie przełączyłem na Basic Settings a wtedy w trzecim polu widniała wartość 0,0% a w czwartym polu O2-Reg OFF i wtedy silnik zaczął pracować płynnie i się nie dławił, działo się tak przy każdym przełączaniu z MB na BS. Za cicho jest w pasacie, żeby było to słychać na filmie więc postawiłem na kokpicie szklankę z wodą i po drganiach widać kiedy silnik faluje i się dławi a kiedy nie: https://www.youtube.com/watch?v=zu66s2S121s&feature=youtu.be Edytowane 8 Sierpnia 2014 przez kaniol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #20 Napisano 8 Sierpnia 2014 Chyba nie jestem aż tak obryty w Vagu bo nie wiem jak się wyłącza sondę ale wszedłem w bloki pomiarowe wpisałem kanał 99 i w trzecim polu Obryty możesz nie być, ale sam w pierwszym poście podałeś linka do mojego tematu o sondach, a tam to jest. :dance Jak wyłączasz sondę VAG-iem to odczyt idzie na sztywno z mapy tzw. Open Loop. Jeżeli po wyłączeniu jest lepiej to trzeba bliżej przyjrzeć się sondzie. Z tego co pisałeś to masz starą i nową. O jakich nr?? To oryginał Bosha? Co do podłączenia do LPG to gazownicy najczęściej robią to przy wtyczkach, ale dla pewności przejrzyj całą wiązkę do samego ECU czy nie jest wpięty jakiś kabelek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach