Skocz do zawartości
mariusz9270

AFN - Logi i kilka problemów

Rekomendowane odpowiedzi

Kiepsko zrobiłeś log dynamiczny (ostatni). Nie było gazu do dechy - 010 ostatnia pozycja powinno być 100%.

Tak czy siak turbo do czyszczenia. W takim stanie zapieczenia vnt szybko je rozpier.... Przeładowuje ile wlezie.

Nic nie trzeba więcej dodawać. Po wyczyszczeniu turbiny log 011, 010 i 008 w celu weryfikacji i oceny przepływki.

Na chwilę obecną przepływki nie można w 100% ocenić, bo masz przeładowanie.

 

P.S. Niska temperatura silnika - czyżby niedogrzany? A może termostat puszcza...:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

turbo jest nowe, założone kilka miesięcy temu:/.

tam była zmiana biegu(byłem sam) dlatego też nie ma 100% kilka linijek wcześniej masz gaz do dechy.

Właśnie jednym z objawów jest to, że nie da się go zagrzać, rośnie max do 70 i stoi, czasami dojdzie do 90 ale to zależy od humoru. Temp szybko rośnie do 70 i koniec.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Turbo pracuje od około 2000obr, a u mnie do 2000to on właśnie ma takiego muła, że maluch się szybciej rozpędza..., no i ta dziwna sprawa tej nie równej pracy silnika połączonej z dymem gdy zimny?? tak samo jak mu włączyłem dziś test bs003 to silnik miał z budy wyskoczyć, nie mówiąc o tym, że dookoła auta nie było nic widać (dym, śmierdział bardziej ropą niż olejem)

Edytowane przez iwan88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co z tego, że zmieniałeś turbo jak masz przeładowanie, które nie schodzi w dół. Może już zasyfione, albo lipna ta regenracja, bo zapewne turbo nie jest za 2500PLN.

Zrób w takim razie nowy log, a najlepiej dwa w 011 na 3 biegu od 1500rpm do 4200rpm z nogą w podłodze.

Wątpię aby było dobrze, ale...

Co do muła - jak wyglądają krzywki wałka rozrządu i czy popychacze były sprawdzane, czy nie są miękkie lub dziurawe?

Odnośnie temperaturki - sprawdź po rozgrzaniu auta do tych 70st.C czy wąż za termostatem jest ciepły. Jeśli ciepły to wadliwy termostat, a jeśli nie to czujnik temp.

Może być też tak, że czujnik jest walnięty i na zimno pokazuje mniej niż temp. otoczenia i podaje więcej paliwa, stąd czarny dym z rury. Możesz sprawdzić co pokazuje kanał 007 po nocy przed odpaleniem oraz w instruments w kanale 003 czy wartości są sobie równe z engine 007. Tak samo po rozgrzaniu.

Edytowane przez banshee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

krzywki ani popychacze nie były sprawdzane bo też nie było takiej potrzeby, auto ma w tej chwili ori przebieg 200tys wiec tez mało prawdopodobne by były jakieś wyrobienia, choć nie mówię, że to nie możliwe. No nic to jutro wytargam to turbo i poczyszczę, tylko pytanie co mi potrzeba?jakieś uszczelki czy coś? miłe by były jakieś wskazówki bo jeszcze z turbo nie miałem do czynienia:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trudno poszukać?

http://forum.vw-passat.pl/threads/47508-Czyszczenie-oraz-zasada-dzia%C5%82ania-turbiny-ze-zmienn%C4%85-geo-w-AFN-110KM-%28Aktualizacja%29

Z tą różnicą, że masz inne wejście częsci zimnej na wąż i symetryczny pierścień wewnątrz turbiny.

Możesz kupić uszczelkę na wylot turbiny, pod spływ oleju ja stosuje niewielką ilość silikonu, a połączenie turbina-kolektor uszczelniam pastą bosal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukałem jednak tego akurat tematu nie widziałem:/ dzięki wielkie za pomoc, jutro się biorę za robotę, mam nadzieję, że się uda:) wstawię logi jak skończę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety turba nie da rady wytargać, śruby tak trzymają, że można tylko główki objechać, a niestety nie mam na podmianę, żeby te móc zniszczyć, za to zauważyłem coś, po wyciągnięciu przepływki silnik chodzi równiutko, jednak po jakimś czasie pojawia się niebieskawy dymek... i co do nie dogrzewania... silnik zagrzany do ok 60stopni a przewody zimne:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbo i tak trzeba wyczyścić. Sprawdź czujnik temp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzę, postanowiłem, że po poobcinam te nakrętki(innego sposobu na ich wyciągnięcie nie ma) i po obcięciu 1 widzę, dlaczego nie szło jej odkręcić- po prostu są tak miękkie jakby z plasteliny były... dużo poniżej klasy 5.8, teraz pytanie czy jak te oryginalne nakrętki zastąpię nakrętkami klasy 5.8 coś się stanie? Początkowo zastanawiałem się nad 8.8, ale lepiej dać troszkę słabsze żeby w przyszłości nie było większych problemów.

Czujnik sprawdzę jak już usiądę z turbo, tylko pytanie skąd ten dymek po ok 5minutach na wolnych obrotach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że nakrętki są oryginalnie bardzo twarde, bo jeszcze nigdy mi się w żadnym tdi nie objechała, czy to na wydechu, czy też kolektorze. Zawsze przy montażu używaj pasty miedzianej.

Co do dymka to nie mam pomysłu. Może ten czujnik coś knoci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poddałem się jak na razie, nie potrafię odkręcić a raczej obciąć tych 2 śrub na kolektorze (brak kanału) i nie chce za bardzo się okręcić ta rurka z zaworkiem przy turbo, tak więc jestem zmuszony poprosić znajomego mechanika by mi turbo wyjął. Zauważyłem przy tym wszystkim, że poci mi się uszczelka na klawiaturze więc przy okazji wymieni się uszczelkę i uszczelniacze.

Ja również 1 raz spotkałem się z tym żeby nakrętki były 1razowe, ale niestety tak było, ani jedna nie puściła tylko przy 1 pociągnięciu nawet delikatnym się objeżdżała... a w miejscu objechania widać miedź.

Wrzucę logi do oceny po wszystkim i napisze co było robione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, czekamy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po długiej przerwie...jak się okazuje jednak śruby są miedziane (oryginalnie), dlatego nie dało się ich odkręcić...

wstawiam logi do oceny:

Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/nsr123_179202.html

Grupy: 007,013,018 - http://vaglog.rtnet.pl/nsr123_179203.html

Grupy: 008,010,011 - http://vaglog.rtnet.pl/nsr123_179204.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/nsr123_179205.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/nsr123_179206.html

Grupy: 001,003,004 - http://vaglog.rtnet.pl/nsr123_179207.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz wszystko prawidłowo wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby tak, ale wydaje mi się dalej jakby miał muła do 2tyś obr...może to kwestia przyzwyczajenia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz chwile to zrób loga 008 razem z 011 od 1200rpm na 3 biegu.

Będzie widać jak wstaje turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż, wg mnie mogłoby byc lepiej poniżej 2000rpm.

Miałem kiedyś taki przypadek w swoim awx, że miał muła na niskich obrotach.

Winny był zaworek N18, który steruje zaworem EGR - chyba nie domykał sie i egr był minimalnie otwarty.

Możesz na próbę całkowicie go odłączyć - węzyk zasilający idący od pompy vacum do zaworka zaślepić jakimś kołkiem metalowym 9pręcikiem) i zrobić jazdę testową.

Jeśli pomoże to przeczyśc zaworek WD-40 i przedmuchaj go mocno ustami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaworek miałem rozebrany i zregenerowany, bo właśnie egr nie domagał, to są logi po remoncie:/ ale zauważyłem, że pojawia mi się czarna chmurka za autem przy wyższych obrotach..., wtryski wg logów pracują fajnie, więc teraz nie wiem gdzie szukać?? muszę sprawdzić IC(mogło by mieć wpływ i na dymka i na moc) lub??hmm sam nie wiem co może być przyczyną?

 

P.S. dalej mi się wydaję, że ta przepływka nie pracuje jak powinna

Edytowane przez iwan88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności