nowson Zgłoś #1 Napisano 31 Maja 2014 (edytowane) Cześć. Sprawdzałem ostatnio poziom oleju i tu niespodzianka dużo za dużo. Około cm nad wskażnikiem max. Odessałem jakiś litr i teraz mam w połowie. Ale zastanawiam się co może być powodem przybywania oleju? Czy wspaniały wynalazek DPF spowodował wzrost poziomu oleju , dodam że jeżdżę większości na krotkich odcinkach i ostatnio zauważyłem częste wypalanie filtra (zawsze czekam do skonczenia procesu wypalania). Wczoraj rano odpalił normalnie pojechałem do pracy i po pracy wchodzę do auta kręce i nie chce odpalić , kręcę drugi raz i tak ciężko miał zaskoczyć. Zastanawiam się czy jakiś pompowtryskiwacz dostał po dupie że był za wysoki poziom oleju ( no i olej był rozrzedzony). Dopiero za 6 tygodni będę jechał na urlop do Polski i zastanawiam się czy wymienić teraz już olej czy mogę jechać i zmienić go w ASO. ps. może ktoś z kolegów wie jaki kabel vag kupić żeby działał na 100% 2,0 tdi (bgw) 2004 r Edytowane 31 Maja 2014 przez nowson Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #2 Napisano 31 Maja 2014 Skoro przybywa oleju,to jakiegoś płynu raczej musi ubywać.Uszczelka pod głowicą na początek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowson Zgłoś #3 Napisano 31 Maja 2014 Skoro przybywa oleju,to jakiegoś płynu raczej musi ubywać.Uszczelka pod głowicą na początek a zapomniałem dodać że płynu nie ubywa wogule. Auto ma moc , nie kopci .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #4 Napisano 31 Maja 2014 No wiesz,płynu do spryskiwaczy raczej nie ubywa.Odkręć korek oleju i sprawdź czy nie ma niepokojących zapachów na początek,kopcić nie musi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #5 Napisano 31 Maja 2014 co może być powodem przybywania oleju? kręce i nie chce odpalić , kręcę drugi raz i tak ciężko miał zaskoczyć.Do wymiany uszczelki pompo-wtrysków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowson Zgłoś #6 Napisano 31 Maja 2014 No wiesz,płynu do spryskiwaczy raczej nie ubywa.Odkręć korek oleju i sprawdź czy nie ma niepokojących zapachów na początek,kopcić nie musi nie musisz być uszczypliwy , dobrze wiesz że chodzi mi o płyn w chłodnicy o jakich zapachach mówisz (czym ma śmierdzieć ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #7 Napisano 31 Maja 2014 (edytowane) Raczej spalinami,jeśli nie,patrz również post powyżej:DNikt tu nie jest uszczypliwy,raczej obdarzony poczuciem humoru powiedziałbym:P Edytowane 31 Maja 2014 przez weak_michael Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #8 Napisano 1 Czerwca 2014 Gdyby olej był rozrzedzony płynem na bazie wody, miałbyś w silniku emulsję koloru kawy z mlekiem. Ponieważ jej nie masz, olej jest rozrzedzany paliwem. "kłaniają" się krótkie trasy w połączeniu z lejącymi wtryskami. Zalecenie: jak najszybciej zmienić olej, usunąć usterkę i ... przemyśleć dopasowanie typu samochodu do charakteru eksploatacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowson Zgłoś #9 Napisano 1 Czerwca 2014 ... przemyśleć dopasowanie typu samochodu do charakteru eksploatacji. to co zostaje tylko benzyna do wyboru...??? czy te nowsze silniki po 2007 r są już jakoś lepiej rozwiązane bo zastanawiam się właśnie nad zmianą auta na nowsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #10 Napisano 1 Czerwca 2014 (edytowane) Podczas wypalania DPF wtryski podlewają ci ostro gary a ty przez miejską jazdę nie jesteś wstanie tego wypalić i ropa dostaje się do układu smarowania. Usuń trwale DPF, zmień olej i powinno być już dobrze. Tu maż w B6 odpowiedni temat: http://forum.vw-passat.pl/threads/79944-Zwi%C4%99kszanie-si%C4%99-poziomu-oleju! Edytowane 1 Czerwca 2014 przez bmateuszd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowson Zgłoś #11 Napisano 1 Czerwca 2014 właśnie teraz nie wiem czy zmieniać uszczelniacze wtrysków czy wycinac dpf?? uszczelniacze muszę wymienić sam bo w warsztacie to pewnie by mi kazali wymienić silnik a i ceny za usługi są z kosmosu czy jak wytne dpf co podczas przeglądu czy wyjdą wieksze spaliny ( mieszkam w Norwegii nie wiem jak oni tu kotrolują ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrg1991 Zgłoś #12 Napisano 1 Czerwca 2014 Kolego zmień sobie uszczelniacze pompowtrysków, to co dostaje się do oleju to na 100% jest ropa, po wymianie gumek zmień sobie też olej na nowy i będzie ok Dpf-em się nie przejmuj narazie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #13 Napisano 1 Czerwca 2014 (edytowane) to co zostaje tylko benzyna do wyboru...??? Niekonieniecznie, możesz od czasu do czasu wziąć na jakąś wycieczkę poza miasto żonę albo koleżankę . Przy okazji wypalisz sadze w rurze wydechowej i odparujesz paliwo z oleju :fajny - - - - - aktualizacja - - - - - czy te nowsze silniki po 2007 r są już jakoś lepiej rozwiązane Nie sądzę. Samochody teraz konstruują ekoterroryści i księgowi. Efektem są trzycylindrowe silniki 1,2 litra, 200 KM, 500 Nm i ... tego jeszcze nie wie nikt, ale czarno to widzę. :hmm Edytowane 1 Czerwca 2014 przez Stalker Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowson Zgłoś #14 Napisano 1 Czerwca 2014 Kolego zmień sobie uszczelniacze pompowtrysków, to co dostaje się do oleju to na 100% jest ropa, po wymianie gumek zmień sobie też olej na nowy i będzie ok Dpf-em się nie przejmuj narazie a masz może nr tych uszczelniaczy , chciałbymm kupić orginał , zależy mi na jakości nie na kasie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #15 Napisano 1 Czerwca 2014 chciałbymm kupić orginał No to chyba tylko w serwisie, a tam nie będą mieli problemów z dobraniem :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #16 Napisano 1 Czerwca 2014 wymienić uszczeleczki a póżniej jeździć częściej za miasto 038 198 051C nr oryginału zestawu naprawczego albo w zamienniku dużo korzystniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #17 Napisano 1 Czerwca 2014 Niekonieniecznie, możesz od czasu do czasu wziąć na jakąś wycieczkę poza miasto żonę albo koleżankę . Przy okazji wypalisz sadze w rurze wydechowej i odparujesz paliwo z oleju jak ma odparować paliwo z oleju? pomoże tylko wymiana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #18 Napisano 1 Czerwca 2014 Jak juz go tyle sie nazbieralo to tylko wymiana. W bieżącej eksploatacji też są przecieki, ale odparowuja w rozgrzanym silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #19 Napisano 1 Czerwca 2014 Jakbybyły wycieki o ktorych piszesz to Twoj silnik zatarł by sie po 100 tysiącach. To nie stary zeby na takim czyms jeździc... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach