Skocz do zawartości
nowson

Wysoki poziom oleju.... 2.0 TDi

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Sprawdzałem ostatnio poziom oleju i tu niespodzianka dużo za dużo. Około cm nad wskażnikiem max. Odessałem jakiś litr i teraz mam w połowie. Ale zastanawiam się co może być powodem przybywania oleju? Czy wspaniały wynalazek DPF spowodował wzrost poziomu oleju , dodam że jeżdżę większości na krotkich odcinkach i ostatnio zauważyłem częste wypalanie filtra (zawsze czekam do skonczenia procesu wypalania). Wczoraj rano odpalił normalnie pojechałem do pracy i po pracy wchodzę do auta kręce i nie chce odpalić , kręcę drugi raz i tak ciężko miał zaskoczyć. Zastanawiam się czy jakiś pompowtryskiwacz dostał po dupie że był za wysoki poziom oleju ( no i olej był rozrzedzony). Dopiero za 6 tygodni będę jechał na urlop do Polski i zastanawiam się czy wymienić teraz już olej czy mogę jechać i zmienić go w ASO.

 

ps. może ktoś z kolegów wie jaki kabel vag kupić żeby działał na 100%

2,0 tdi (bgw) 2004 r

Edytowane przez nowson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro przybywa oleju,to jakiegoś płynu raczej musi ubywać.Uszczelka pod głowicą na początek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoro przybywa oleju,to jakiegoś płynu raczej musi ubywać.Uszczelka pod głowicą na początek

 

a zapomniałem dodać że płynu nie ubywa wogule. Auto ma moc , nie kopci ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wiesz,płynu do spryskiwaczy raczej nie ubywa.Odkręć korek oleju i sprawdź czy nie ma niepokojących zapachów na początek,kopcić nie musi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co może być powodem przybywania oleju?
kręce i nie chce odpalić , kręcę drugi raz i tak ciężko miał zaskoczyć.
Do wymiany uszczelki pompo-wtrysków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No wiesz,płynu do spryskiwaczy raczej nie ubywa.Odkręć korek oleju i sprawdź czy nie ma niepokojących zapachów na początek,kopcić nie musi

 

nie musisz być uszczypliwy , dobrze wiesz że chodzi mi o płyn w chłodnicy

 

o jakich zapachach mówisz (czym ma śmierdzieć :P)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej spalinami,jeśli nie,patrz również post powyżej:DNikt tu nie jest uszczypliwy,raczej obdarzony poczuciem humoru powiedziałbym:P

Edytowane przez weak_michael

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby olej był rozrzedzony płynem na bazie wody, miałbyś w silniku emulsję koloru kawy z mlekiem. Ponieważ jej nie masz, olej jest rozrzedzany paliwem. "kłaniają" się krótkie trasy w połączeniu z lejącymi wtryskami. Zalecenie: jak najszybciej zmienić olej, usunąć usterkę i ... przemyśleć dopasowanie typu samochodu do charakteru eksploatacji. :swirus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... przemyśleć dopasowanie typu samochodu do charakteru eksploatacji. :swirus

 

to co zostaje tylko benzyna do wyboru...??? czy te nowsze silniki po 2007 r są już jakoś lepiej rozwiązane bo zastanawiam się właśnie nad zmianą auta na nowsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas wypalania DPF wtryski podlewają ci ostro gary a ty przez miejską jazdę nie jesteś wstanie tego wypalić i ropa dostaje się do układu smarowania. Usuń trwale DPF, zmień olej i powinno być już dobrze.

 

Tu maż w B6 odpowiedni temat: http://forum.vw-passat.pl/threads/79944-Zwi%C4%99kszanie-si%C4%99-poziomu-oleju!

Edytowane przez bmateuszd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie teraz nie wiem czy zmieniać uszczelniacze wtrysków czy wycinac dpf?? uszczelniacze muszę wymienić sam bo w warsztacie to pewnie by mi kazali wymienić silnik a i ceny za usługi są z kosmosu

czy jak wytne dpf co podczas przeglądu czy wyjdą wieksze spaliny ( mieszkam w Norwegii nie wiem jak oni tu kotrolują )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego zmień sobie uszczelniacze pompowtrysków, to co dostaje się do oleju to na 100% jest ropa, po wymianie gumek zmień sobie też olej na nowy i będzie ok :) Dpf-em się nie przejmuj narazie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to co zostaje tylko benzyna do wyboru...???
Niekonieniecznie, możesz od czasu do czasu wziąć na jakąś wycieczkę poza miasto żonę albo koleżankę :oszit. Przy okazji wypalisz sadze w rurze wydechowej i odparujesz paliwo z oleju :fajny

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

czy te nowsze silniki po 2007 r są już jakoś lepiej rozwiązane
Nie sądzę. Samochody teraz konstruują ekoterroryści i księgowi. Efektem są trzycylindrowe silniki 1,2 litra, 200 KM, 500 Nm i ... tego jeszcze nie wie nikt, ale czarno to widzę. :hmm Edytowane przez Stalker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego zmień sobie uszczelniacze pompowtrysków, to co dostaje się do oleju to na 100% jest ropa, po wymianie gumek zmień sobie też olej na nowy i będzie ok :) Dpf-em się nie przejmuj narazie :)

 

a masz może nr tych uszczelniaczy , chciałbymm kupić orginał , zależy mi na jakości nie na kasie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chciałbymm kupić orginał
No to chyba tylko w serwisie, a tam nie będą mieli problemów z dobraniem :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymienić uszczeleczki a póżniej jeździć częściej za miasto :)

 

038 198 051C nr oryginału zestawu naprawczego albo w zamienniku dużo korzystniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niekonieniecznie, możesz od czasu do czasu wziąć na jakąś wycieczkę poza miasto żonę albo koleżankę . Przy okazji wypalisz sadze w rurze wydechowej i odparujesz paliwo z oleju

 

jak ma odparować paliwo z oleju? :o pomoże tylko wymiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak juz go tyle sie nazbieralo to tylko wymiana. W bieżącej eksploatacji też są przecieki, ale odparowuja w rozgrzanym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakbybyły wycieki o ktorych piszesz to Twoj silnik zatarł by sie po 100 tysiącach. To nie stary zeby na takim czyms jeździc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności