viking Zgłoś #261 Napisano 18 Października 2014 ok teraz ustawiłem ze mam kont -0,6do 0,0 spalanie na wolnym 0,9 i stoi nie skacze o 14 będę robił taka samą trase jak wczoraj tez pojade jak emeryt do 110max i zobaczymy spalanie , ale czuje ze to spalanie to może być od czego innego a nie od kąta wtryski w bloku 13 sa ,cyl 1 -2,59 cyl 2 -0,07 cyl 3 1,25 cyl 4 1,41 wiec może to wina wtryskiwaczy ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #262 Napisano 18 Października 2014 paweł U mnie w bloku 13 nie mam więcej jak ( + lub -) 0,4 . Ale pytanie jak ty jesteś w stanie sprawdzić średnie spalanie na tak krótkich odcinkach ? Ja mierzę zawsze od pełnego do pełnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #263 Napisano 18 Października 2014 paweł U mnie w bloku 13 nie mam więcej jak ( + lub -) 0,4 . Ale pytanie jak ty jesteś w stanie sprawdzić średnie spalanie na tak krótkich odcinkach ? Ja mierzę zawsze od pełnego do pełnego. no troszkę masz racje ze na takiej odległości ciężko o kakretnie sprawdzić spalanie ,ale w maju sprzedałem moja skode superb z tym samym silnikiem AWX i troszkę mniej paliła na takiej trasie , dzisiaj przejechałem ten sam odcinek i dalej takie same spalanie mi wychodzi znaczy , to co pokazuje fis , ale to może przez ten wtrysk takie spalanie wtrysk na pierwszym cylindrze jak dam na 2,2 do 3,3 to ma korektę -1,45 a jak dam tak jak teraz czyli 0,0 do -0,6 to korekta idzie w góre nawet do - 2,90 wiec może zacząć od wymiany wtrysku i potem ustawiac synchro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #264 Napisano 18 Października 2014 Nic nie wymieniaj , najpierw znajdź fachowca co dobrze ustawi pompowtryski . Ale problem jest na tych co są na + a nie na -. Te na - wyrównują dawki tych na + Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #265 Napisano 18 Października 2014 Nic nie wymieniaj , najpierw znajdź fachowca co dobrze ustawi pompowtryski . Ale problem jest na tych co są na + a nie na -.Te na - wyrównują dawki tych na + to znaczy co tam można ustawić ??? na czym polega regulacja?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #266 Napisano 18 Października 2014 tu jest opisane http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=161&highlight=wymiana+poppek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #267 Napisano 18 Października 2014 tu jest opisane http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=161&highlight=wymiana+poppek ok czyli co sufmiarka mam sprawdzić ustawienie czy wyregulować skok pompowtryskiwacza ? i pytanie czy jak będę nim krecił znaczy ustawiał z sufmiarka to musze dac nowe oringi i podkładki miedziane?? czy tylko sprawdzić ustawienie skoku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #268 Napisano 18 Października 2014 Jak się wyjmuje pompowtryski to powinno się zmienić oringi i podkladki..., przed ponownym montażem. a jak tylko je popuszczam by przekrecic je tylko o milimetr ??? to co tez wymieniam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #269 Napisano 18 Października 2014 paweł ja na twoim miejscu nic bym nie robił jeśli nie masz innych objawów oprócz zawyżonego spalania . Przekalkuluj czy ci się to opłaca , po wyjęciu PD moze okazać się , że są np. wyrobione są gniazda w głowicy , że wyrobiony gwint w głowicy na śrubie którą przykręca się PD , wałek wytarty. Bogusław a czy daje się też nowe śruby do przykręcenia PD i tzw " grzybki" ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #270 Napisano 18 Października 2014 a jak tylko je popuszczam by przekrecic je tylko o milimetr ??? to co tez wymieniam jak je tylko lekko popuścisz to one nie pójdą nawet na milimetr do góry gdyż są tak jakby zaciśnięte. Przestawiając je nawet o milimetr uszkodzisz oringi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #271 Napisano 18 Października 2014 ok czyli olac to wszystko i jezdzic ile się dai nieprzejmowac się tym troszkę większym spalaniem , tylko wiosna chciałem zrobić sobie mały chp tuning w tune up w gdansku wiec jak zobaczą te korekty to zapewne mi go nie zrobia dopóki niedoprowadze silnika do porzadku , wiec może sprawdze tylko ustawienie skoku dzisiaj miałem zdiet kape zaworów i wałek zero zużycia wtryski mam o oznaczeniu AT może troszkę duzy luz był na dzwigenkach od wtrysków pozatym ok , i ponawiam pytanie czy zostawić wyprzedzenie kata wtrysku 0,0 -0,6 i spalanie 0,9 na wolnym czy plus 2,2 do 2,8 i spalanie0,7 na wolnym imniejsza korekta na cylindrze pierwszym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #272 Napisano 19 Października 2014 a może warto wymienić ten jeden wtrysk na pierwszym cylindrze ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mic15hal Zgłoś #273 Napisano 17 Listopada 2014 Witam Panowie mam problem ze zwiększonym spalaniem od kilku dni. Wyjaśnię wszystko od początku. Od blisko dwóch miesięcy codziennie pokoju tę samą trasę (60km w jedną stronę). Dotychczas spalanie miałem w granicach 5-6L na 100km, nigdy więcej. Od zeszłego czwartku spalanie z dnia na dzień wzrosło o ponad 1,5L. Dziś liczyłem spalanie liczone z dystrybutora i wyszło 8L na przejechanych 120km... Sytuacja stała się z chwili na chwilę(większe spalanie zauważyłem podczas powrotu do domu w czwartek. Auto pracuje tak jak dotychczas, zupełnie żadnych zmian. Ciśnienie w oponach także nie uległo zmianie. Sprawdzałem parametry silnika w VCDS'ie i są takie same jakie były dwa tygodnie, miesiąc z i pół roku temu(a nawet wtryskiwacze mają coraz mniejsze korekcje - odpowiednio 1. 0,0 2. -0,2 3. +0,2 4. 0,0). Bipy także są w normie(max 15 na 1 cylindrze, reszta 0-5). Nie miałem czasu na zrobienie kompletnych logów - wykonam je w sobotę. Sprawdziłem też kody błędów i nie pojawiły się żadne - robiłem także diagnozę czujnika temperatury g62(kiedyś już go wymieniałem, ale wtedy robił on błąd w kompie) i czujnik wydaję się być sprawny. Auto nie straciło mocy, nie dymi oraz nie ma żadnych objawów typu gorsze odpalanie, słabsze wkręcanie się na obroty, itd. Myślicie że to kwestia filtrów? Od wymiany oleju + filtrów przejechałem 13kkm, więc wymiana w najbliższym czasie(olej motul + oryginalne filtry). Tylko czy za sprawą filtrów sytuacja stałaby się z chwili na chwilę? Raczej wątpię Sytuacja dotyczy auta z podpisu (2001 rok / AVB). Bardzo proszę o wszelką pomoc Pozdrawiam Michał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
repeta Zgłoś #274 Napisano 17 Stycznia 2015 Witam, tez mam problem ze zwiekszonym spalaniem, od jakiegos czasu moj pasek (TDI, 130km) ma znaczaco zwiekszone zuzycie siegajace 15-20%, gdy przyspieszam mam uczucie jakby chwilowo go cos przytrzymalo 2 i 3 bieg najbardziej wyczuwalne), jakby sie zakrztusil, wymienilem przeplywke ale zbytnio nie pomoglo, turbine wymienialem jakies 50tys km temu, wlalem mu srodek do oczyszczania bo nie wiem czy przypadkiem jakiegos syfu nie zaciagnalem na stacji ale dalej nie widze porpawy, komputer takze nie pokazal zadnych bledow na czujnikach, macie jakies pomysly? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #275 Napisano 17 Stycznia 2015 Witam, tez mam problem ze zwiekszonym spalaniem, od jakiegos czasu moj pasek (TDI, 130km) ma znaczaco zwiekszone zuzycie siegajace 15-20%, gdy przyspieszam mam uczucie jakby chwilowo go cos przytrzymalo 2 i 3 bieg najbardziej wyczuwalne), jakby sie zakrztusil, wymienilem przeplywke ale zbytnio nie pomoglo, turbine wymienialem jakies 50tys km temu, wlalem mu srodek do oczyszczania bo nie wiem czy przypadkiem jakiegos syfu nie zaciagnalem na stacji ale dalej nie widze porpawy, komputer takze nie pokazal zadnych bledow na czujnikach, macie jakies pomysly? Przyjrzyj się pompowtryskiwaczom. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hudek Zgłoś #276 Napisano 26 Stycznia 2015 Mój po mieście pali 9.3 L dużo ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maślak Zgłoś #277 Napisano 13 Lutego 2016 Raczej nie kopci choć muszę powiedzieć że jak wjade do garażu i zgasze paska to tak jakby było czuć bardziej intensywnie zapach spalin, poza tym wszystko raczej ok. Wiem że post pisany był dawno. Ale mam identycznie. Wszystko z mocą ok, tylko spalanie poszło do góry i czuję tak jak Ty intensywny zapach spalin. Wyjaśniło się co było tego przyczyną u Ciebie? POZDR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R@lph Zgłoś #278 Napisano 13 Lutego 2016 Wiem że post pisany był dawno. Ale mam identycznie. Wszystko z mocą ok, tylko spalanie poszło do góry i czuję tak jak Ty intensywny zapach spalin. Wyjaśniło się co było tego przyczyną u Ciebie?POZDR. Popatrzcie czy wam nie blokuja hamulce. U mnie bylo to samo,a felga jedna byla goraca,ze az dym lecial. A jesli nie to,to trzeba porobic logi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maślak Zgłoś #279 Napisano 13 Lutego 2016 Popatrzcie czy wam nie blokuja hamulce. U mnie bylo to samo,a felga jedna byla goraca,ze az dym lecial. A jesli nie to,to trzeba porobic logi.nie chciało mi się wierzyć, że to hamulce. Teraz byłem w sklepie i na parkingu poszedłem sprawdzić koła. Z tyłu felgi zimne, podchodzę z przodu od pasażera, zimna felga jak lód, jeszcze od strony kierowcy dotykam- a tam fela gprąca jak cholera! Czyli się chyba wyjaśnilo. Dzięki:)Jadę do mechanika w poniedziałek. A co jeśli można spytać było u Ciebie konkretnie przy hamulcach walnięte? Jeszcze raz dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #280 Napisano 13 Lutego 2016 z zawczasu kup nowe komplety uszczlniaczy tloki do obczyszczenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach