Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Ja ostatnio trochę się zmartwiłem. Trasa Katowice <-&gt; Trnava (SK) i spalanie wyszło 5,5 w tamta stronę, a wracając 6,6?!? Silnik AVF, przyspiesza ładnie, zadymi lekko (lekko) z rana. Byłem na stacji sprawdzić opory toczenia, i wyszło delikatnie gorzej z prawej strony - przód i tył. W/g diagnosty nie powinno to wpływać na większe spalanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chciałbym aby mój Pasek tyle palił. Ja gdy jadę na tempomacie 100 km/ h komputer pokazuje 7 - 7,2l/100 km. W mieście średnio wychodzi mi 50 zł - 50 km i tu mam pytanie bo chyba coś jest nie tak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chciałbym aby mój Pasek tyle palił. Ja gdy jadę na tempomacie 100 km/ h komputer pokazuje 7 - 7,2l/100 km. W mieście średnio wychodzi mi 50 zł - 50 km i tu mam pytanie bo chyba coś jest nie tak ?

 

 

Zdecydowanie nie TAK! 50zł za 50 km to blisko 20 per 100.... Latałem swego czasu A6 (służbowe wozidło) z takim motorem i owszem bywało że po 16l piła jak ganiała wokoło komina niedogrzana z butem w podłodze. Ale tak normalnie...w mieście 10.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poważnie kolego w zimę za 50 zł było 50 km przejechane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem jedenaście stron i wydaje mi się, że moje spalanie około 5,5-6,5 l po górkach w tzw trasie ~ 90-100km/h i 7-9 l po mieście jest jak teraz najbardziej zadowalające. No może z wyjątkiem tego (zdjęcie w razie gdybym sprzedawał kiedyś auto :))

 

2d7eq9c.jpg

 

Chociaż, kiedyś palił mniej, mianowicie moja pierwsza trasa 230 km na 11 litrach. Też po górkach. Z tymże bez wycieku ropy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój AVF, 6 biegów przy na prawdę bardzo delikatnej jeździe po mieście spalał 8.2 - 8.5l/100km. Po podłączeniu laptopa na VAG-COM wyszło, że silnik nie dogrzewa się i osiąga max 70-73 st. C. Wymieniłem termostat na nowy Wahlera (łączny koszt z wymianą 93zł).

Spalanie spadło ok 1.2 - 1.5l/100km. Teraz jadąc mega spokojnie po mieście spala mi 7.0l/100km i 8.0-8.5l/100km przy dynamicznej jeździe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w automacie to normalne spalanie po mieście. jak miałem automat to właśnie tyle palił, po włożeniu skrzyni manualnej spalanie po mieście spadło o około 3,5 litra.

Ile Cie przyszła ta przyjemność i jaki był powód przekładki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, oddalem sam do regeneracji wtryskow i nagle po odebraniu sam na postoju na biegu jalowym komputer pokazuje spalanie 1,7 l/h gdzie do tej pory pokazywal 0,7 l/h - 0,9 l/h. Średnie spalanie tez sie zwiekszylo z 8 l/100 na 11-12 l/100. Prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, oddalem sam do regeneracji wtryskow i nagle po odebraniu sam na postoju na biegu jalowym komputer pokazuje spalanie 1,7 l/h gdzie do tej pory pokazywal 0,7 l/h - 0,9 l/h. Średnie spalanie tez sie zwiekszylo z 8 l/100 na 11-12 l/100. Prosze o pomoc

 

Popatrz ostatnie posty w temacie: http://forum.vw-passat.pl/threads/50261-Jak-sprawdzić-rozrząd-VAG-COM-1-9-tdi-PD/page18

Ja pytałem niedawno dokładnie o to samo. I już sobie z tym poradziłem, przestawiłem synchronizację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, od 2 miesięcy jestem w posiadaniu Paska kombi 1,9 AVF , skrzynia 6-biegowa, wersja Highline, waży 1530kg.

Martwi mnie duże spalanie na trasie. Nie mogę zejść nigdy poniżej 6,4l/100km mimo bardzo spokojnej jazdy 80-90km/h na 5 biegu lub 100km/h na 6 biegu. Oczywiście jazda bez klimy.

 

Przebieg oryginalny(sprawdzany) to 267tys km.

Auto było na hamowni w Fabryce Mocy w Lublinie i wyszło 137koni i 318Nm. Diagnosta mówił, że to dość słabo jak na seryjnego AVF.

Podczas hamowania wyszły lekko podwyższone korekcje na 4 cylindrze: ok 0.60-0.70, pozostałe trzy 0.05-0.15

Przy mocniejszym przyśpieszaniu auto troszkę przykopci, ale nie jest to typowy Stefan Batory.

Spalanie na postoju mam 0.6-0.7 l/h.

Opony letnie, 15" 195. Ciśnienie sprawdzane. Nic ciężkiego nie wożę w bagażniku.

 

W aucie do tej pory wymieniłem/zrobiłem:

1. Nowy termostat Wahlera, gdyż stary był uszkodzony (spalanie spadło ok litra)

2. Wlewałem preparaty do czyszczenia układu paliwowego i wtryskiwaczy, STP niebieskie i czarne oraz Liqui Moly Spulung

3. Wymieniłem olej na 5W40 Quaker State(Midland) z normą dla PD, filtr powietrza, paliwa, oleju

4. Staram się co najmniej raz dziennie trochę przegonić samochód do 4000rpm

 

Silnik pracuje bardzo cicho i spokojnie, osiągi jak dla mnie także bardzo dobre (bez porównania ze starym AFN w B5 3B).

Tylko to spalanie.

Dodam jeszcze, że 3 razy podczas ostrego gazowania pod górkę zdarzyło mi się, że autko wpadło w tryb awaryjny.

 

Co jeszcze mogę zrobić aby spadło spalanie na trasie ?

Może katalizator już zatkany i pora wyciąć ?

Edytowane przez axlotic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz układ podcisnienia od servo do pompy vacum

Sprawdź kruciec w vacu pompie czy nie ma luzu

Sprawdź wezyki podcisnienia czy luźno nic nie lata albo nie przetarty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Od kilku dni jestem (mam nadzieję) szczęsliwym posiadaczem passata combi 1.9 130km w automacie 2004

Auto zdecydowanie za duzo pali jak na trsę któa pokonuję. 40 km ekspresówką, 25 warszawa. średnie spalanie 11 litrów. Przy prędkosc 120 -140 spalenie 8,5-9.5 litra. Jak go kupowałem diagnosta nic nie znalazł, zero błedów. Od czego zacząc diagnostykę?, czy lepiej się tym nie bawić i oddać do magika?

 

aha, spalanie na jałowym na załacoznym Parking wynosi 1.7l/h, po załaczeniu Drive wskakuje na 2.1l/h, na załaczonej klimie osiąga 2.7l/h!! to juz jest hardcore. ;/

Edytowane przez adrianiekno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej sprawdzic podciśnienie i VACUM!!!

passata combi 1.9 130km w automacie

Znajomy miał spalanie ok 9-10 L

Sprawdził kruciec na vacum i lużny...uszczelnił tylko na próbe i odrazu pasek ożył i spalanie spadło wiec diagnoza trafna :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podpiłem dzisiaj paska do kompa. silnik po 70 km, postoju ok 15 minut, i przejażdżce później też około 10-15 minut ciągle wskazuje 77 stopni. Chyba coś nie tak. Jeden z tych wężyków od pompy vacum się obraca i lekko chodzi góra dól, nie da rady tej opaski bardziej scisnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podpiłem dzisiaj paska do kompa. silnik po 70 km, postoju ok 15 minut, i przejażdżce później też około 10-15 minut ciągle wskazuje 77 stopni. Chyba coś nie tak. Jeden z tych wężyków od pompy vacum się obraca i lekko chodzi góra dól, nie da rady tej opaski bardziej scisnąć.

 

albo 4pinowy czujnik do wymiany albo termostat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
albo 4pinowy czujnik do wymiany albo termostat

 

właśnie od tego zacznę, jutro jeszcze jak rano będę do roboty jechał to podepnę konpa i sprawdzę czy przypadkiem termostat sie za wczesne nie otwiera, np przy 70 stopniach, ale i tak go wymienię.

Czy taki niedogrzewany TDI (a chyba można powiedzieć ze jest niedogrzany) ma wpływ na spalanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeden z tych wężyków od pompy vacum się obraca i lekko chodzi góra dól

wyczyść rozpuszczalnikiem i zsmaruj jakim klejem silikonem czy czym kup sobie mała tubke bo wystarczy

nie da rady tej opaski bardziej scisnąć.

opaska jest mocno ale to całość krućca się rusza w Vacum wiec zasmarować całość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra, dzisiaj jechałem cały czas do wawy z podłączonym kompem. Temperatura nie przekroczyła 81 stopni, czyli, co? za mało chyba? nie? A co ma to wspólnego ze spalaniem na jałowym biegu które wynosi ponad 2 litry\h

mam polskiego vaga i na zimnym silniku pokazuej coś koło 3300 mg\h na bodajże trzecim bloku, nie pamiętam juz. Wogole szkoda że nie są opisane te bloki, można było by więcej wywnioskować.

 

ps. na którym ekranie znajdę ustawienie kąta wtrysku? Poprzedni właściciel wymieniał rozrząd, a naczytałem się że podobno trzeba po takiej wymianie lepiej sprawdzić te kąty

 

 

wyczyść rozpuszczalnikiem i zsmaruj jakim klejem silikonem czy czym kup sobie mała tubke bo wystarczy

 

quote_icon.png Zamieszczone przez adrianiekno viewpost-right.png

nie da rady tej opaski bardziej scisnąć.

 

 

 

opaska jest mocno ale to całość krućca się rusza w Vacum wiec zasmarować całość

 

dzisiaj spróbuję to uszczenić, zobaczymy czy się coś zmieni

Edytowane przez adrianiekno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Piszę w tym temacie gdyż nie mogę jeszcze założyć tematu.

 

Czy pompowtryski o nr. 038130073AR będą pasować do 3B6 19.Tdi AVF 130km ?

Muszę wymienić a mam możliwość kupna takowych.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

apropo pompo-wtrysków.

Dizisja wracając od siostry zaleciałem do podobno mega szpecyka od VW. Gość chyba rpacye w ASO i takie tam. na podwóku z 6 aut, same niemce.

Powiedziałem mu że silnik ma ciągle 70 stopni, że pompa vacum tez chyba nie jest dobra( pedał po ok 5 uderzeniach staje się betonem i nie hamuje auto), że nie kopci, że ma moc jak trzeba, odpala od strzała. Gość podniósł maskę, popatrzył, i orzekł....wtryskiwacze do wymiany, 800 pln regeneracja, 1100 nowy. Ja się pytam, a może pod kompa go podpiąć? Wykresy zobaczyć, dawki itd. Gostek na to że to i tak nic nie da, bo wskazania i tak będą nie miarodajne i trzeba wymienić wtryski. Jak się spytałem czy na dzień dobry muszę włożyć 4 koła w silnik, to powiedział ze mogę kupić cały silnik za 1.5 tysia z rozbitego anglika. Co prawda wziąłem od niego numer, ale raczej tam nie wrócę. Jak Wam się to widzi? Zastanawiać się nad tym czy olać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności