Poochini Zgłoś #181 Napisano 12 Marca 2014 Ja ostatnio trochę się zmartwiłem. Trasa Katowice < Trnava (SK) i spalanie wyszło 5,5 w tamta stronę, a wracając 6,6?!? Silnik AVF, przyspiesza ładnie, zadymi lekko (lekko) z rana. Byłem na stacji sprawdzić opory toczenia, i wyszło delikatnie gorzej z prawej strony - przód i tył. W/g diagnosty nie powinno to wpływać na większe spalanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papa2004 Zgłoś #182 Napisano 12 Marca 2014 chciałbym aby mój Pasek tyle palił. Ja gdy jadę na tempomacie 100 km/ h komputer pokazuje 7 - 7,2l/100 km. W mieście średnio wychodzi mi 50 zł - 50 km i tu mam pytanie bo chyba coś jest nie tak ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RafQ77 Zgłoś #183 Napisano 12 Marca 2014 chciałbym aby mój Pasek tyle palił. Ja gdy jadę na tempomacie 100 km/ h komputer pokazuje 7 - 7,2l/100 km. W mieście średnio wychodzi mi 50 zł - 50 km i tu mam pytanie bo chyba coś jest nie tak ? Zdecydowanie nie TAK! 50zł za 50 km to blisko 20 per 100.... Latałem swego czasu A6 (służbowe wozidło) z takim motorem i owszem bywało że po 16l piła jak ganiała wokoło komina niedogrzana z butem w podłodze. Ale tak normalnie...w mieście 10. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papa2004 Zgłoś #184 Napisano 15 Marca 2014 Poważnie kolego w zimę za 50 zł było 50 km przejechane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzych_MetFuk Zgłoś #185 Napisano 15 Marca 2014 Przeczytałem jedenaście stron i wydaje mi się, że moje spalanie około 5,5-6,5 l po górkach w tzw trasie ~ 90-100km/h i 7-9 l po mieście jest jak teraz najbardziej zadowalające. No może z wyjątkiem tego (zdjęcie w razie gdybym sprzedawał kiedyś auto Chociaż, kiedyś palił mniej, mianowicie moja pierwsza trasa 230 km na 11 litrach. Też po górkach. Z tymże bez wycieku ropy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
axlotic Zgłoś #186 Napisano 15 Marca 2014 Mój AVF, 6 biegów przy na prawdę bardzo delikatnej jeździe po mieście spalał 8.2 - 8.5l/100km. Po podłączeniu laptopa na VAG-COM wyszło, że silnik nie dogrzewa się i osiąga max 70-73 st. C. Wymieniłem termostat na nowy Wahlera (łączny koszt z wymianą 93zł). Spalanie spadło ok 1.2 - 1.5l/100km. Teraz jadąc mega spokojnie po mieście spala mi 7.0l/100km i 8.0-8.5l/100km przy dynamicznej jeździe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #187 Napisano 15 Marca 2014 w automacie to normalne spalanie po mieście. jak miałem automat to właśnie tyle palił, po włożeniu skrzyni manualnej spalanie po mieście spadło o około 3,5 litra. Ile Cie przyszła ta przyjemność i jaki był powód przekładki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kepus Zgłoś #188 Napisano 16 Marca 2014 Witam, oddalem sam do regeneracji wtryskow i nagle po odebraniu sam na postoju na biegu jalowym komputer pokazuje spalanie 1,7 l/h gdzie do tej pory pokazywal 0,7 l/h - 0,9 l/h. Średnie spalanie tez sie zwiekszylo z 8 l/100 na 11-12 l/100. Prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jedrzej Zgłoś #189 Napisano 21 Marca 2014 Witam, oddalem sam do regeneracji wtryskow i nagle po odebraniu sam na postoju na biegu jalowym komputer pokazuje spalanie 1,7 l/h gdzie do tej pory pokazywal 0,7 l/h - 0,9 l/h. Średnie spalanie tez sie zwiekszylo z 8 l/100 na 11-12 l/100. Prosze o pomoc Popatrz ostatnie posty w temacie: http://forum.vw-passat.pl/threads/50261-Jak-sprawdzić-rozrząd-VAG-COM-1-9-tdi-PD/page18 Ja pytałem niedawno dokładnie o to samo. I już sobie z tym poradziłem, przestawiłem synchronizację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
axlotic Zgłoś #190 Napisano 13 Maja 2014 (edytowane) Panowie, od 2 miesięcy jestem w posiadaniu Paska kombi 1,9 AVF , skrzynia 6-biegowa, wersja Highline, waży 1530kg. Martwi mnie duże spalanie na trasie. Nie mogę zejść nigdy poniżej 6,4l/100km mimo bardzo spokojnej jazdy 80-90km/h na 5 biegu lub 100km/h na 6 biegu. Oczywiście jazda bez klimy. Przebieg oryginalny(sprawdzany) to 267tys km. Auto było na hamowni w Fabryce Mocy w Lublinie i wyszło 137koni i 318Nm. Diagnosta mówił, że to dość słabo jak na seryjnego AVF. Podczas hamowania wyszły lekko podwyższone korekcje na 4 cylindrze: ok 0.60-0.70, pozostałe trzy 0.05-0.15 Przy mocniejszym przyśpieszaniu auto troszkę przykopci, ale nie jest to typowy Stefan Batory. Spalanie na postoju mam 0.6-0.7 l/h. Opony letnie, 15" 195. Ciśnienie sprawdzane. Nic ciężkiego nie wożę w bagażniku. W aucie do tej pory wymieniłem/zrobiłem: 1. Nowy termostat Wahlera, gdyż stary był uszkodzony (spalanie spadło ok litra) 2. Wlewałem preparaty do czyszczenia układu paliwowego i wtryskiwaczy, STP niebieskie i czarne oraz Liqui Moly Spulung 3. Wymieniłem olej na 5W40 Quaker State(Midland) z normą dla PD, filtr powietrza, paliwa, oleju 4. Staram się co najmniej raz dziennie trochę przegonić samochód do 4000rpm Silnik pracuje bardzo cicho i spokojnie, osiągi jak dla mnie także bardzo dobre (bez porównania ze starym AFN w B5 3B). Tylko to spalanie. Dodam jeszcze, że 3 razy podczas ostrego gazowania pod górkę zdarzyło mi się, że autko wpadło w tryb awaryjny. Co jeszcze mogę zrobić aby spadło spalanie na trasie ? Może katalizator już zatkany i pora wyciąć ? Edytowane 13 Maja 2014 przez axlotic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #191 Napisano 14 Maja 2014 Sprawdz układ podcisnienia od servo do pompy vacum Sprawdź kruciec w vacu pompie czy nie ma luzu Sprawdź wezyki podcisnienia czy luźno nic nie lata albo nie przetarty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrianiekno Zgłoś #192 Napisano 14 Maja 2014 (edytowane) Witam, Od kilku dni jestem (mam nadzieję) szczęsliwym posiadaczem passata combi 1.9 130km w automacie 2004 Auto zdecydowanie za duzo pali jak na trsę któa pokonuję. 40 km ekspresówką, 25 warszawa. średnie spalanie 11 litrów. Przy prędkosc 120 -140 spalenie 8,5-9.5 litra. Jak go kupowałem diagnosta nic nie znalazł, zero błedów. Od czego zacząc diagnostykę?, czy lepiej się tym nie bawić i oddać do magika? aha, spalanie na jałowym na załacoznym Parking wynosi 1.7l/h, po załaczeniu Drive wskakuje na 2.1l/h, na załaczonej klimie osiąga 2.7l/h!! to juz jest hardcore. ;/ Edytowane 14 Maja 2014 przez adrianiekno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #193 Napisano 14 Maja 2014 Tak jak pisałem wcześniej sprawdzic podciśnienie i VACUM!!! passata combi 1.9 130km w automacie Znajomy miał spalanie ok 9-10 L Sprawdził kruciec na vacum i lużny...uszczelnił tylko na próbe i odrazu pasek ożył i spalanie spadło wiec diagnoza trafna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrianiekno Zgłoś #194 Napisano 14 Maja 2014 podpiłem dzisiaj paska do kompa. silnik po 70 km, postoju ok 15 minut, i przejażdżce później też około 10-15 minut ciągle wskazuje 77 stopni. Chyba coś nie tak. Jeden z tych wężyków od pompy vacum się obraca i lekko chodzi góra dól, nie da rady tej opaski bardziej scisnąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fan_VW Zgłoś #195 Napisano 14 Maja 2014 podpiłem dzisiaj paska do kompa. silnik po 70 km, postoju ok 15 minut, i przejażdżce później też około 10-15 minut ciągle wskazuje 77 stopni. Chyba coś nie tak. Jeden z tych wężyków od pompy vacum się obraca i lekko chodzi góra dól, nie da rady tej opaski bardziej scisnąć. albo 4pinowy czujnik do wymiany albo termostat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrianiekno Zgłoś #196 Napisano 14 Maja 2014 albo 4pinowy czujnik do wymiany albo termostat właśnie od tego zacznę, jutro jeszcze jak rano będę do roboty jechał to podepnę konpa i sprawdzę czy przypadkiem termostat sie za wczesne nie otwiera, np przy 70 stopniach, ale i tak go wymienię. Czy taki niedogrzewany TDI (a chyba można powiedzieć ze jest niedogrzany) ma wpływ na spalanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #197 Napisano 14 Maja 2014 Jeden z tych wężyków od pompy vacum się obraca i lekko chodzi góra dól wyczyść rozpuszczalnikiem i zsmaruj jakim klejem silikonem czy czym kup sobie mała tubke bo wystarczy nie da rady tej opaski bardziej scisnąć. opaska jest mocno ale to całość krućca się rusza w Vacum wiec zasmarować całość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrianiekno Zgłoś #198 Napisano 15 Maja 2014 (edytowane) dobra, dzisiaj jechałem cały czas do wawy z podłączonym kompem. Temperatura nie przekroczyła 81 stopni, czyli, co? za mało chyba? nie? A co ma to wspólnego ze spalaniem na jałowym biegu które wynosi ponad 2 litry\h mam polskiego vaga i na zimnym silniku pokazuej coś koło 3300 mg\h na bodajże trzecim bloku, nie pamiętam juz. Wogole szkoda że nie są opisane te bloki, można było by więcej wywnioskować. ps. na którym ekranie znajdę ustawienie kąta wtrysku? Poprzedni właściciel wymieniał rozrząd, a naczytałem się że podobno trzeba po takiej wymianie lepiej sprawdzić te kąty wyczyść rozpuszczalnikiem i zsmaruj jakim klejem silikonem czy czym kup sobie mała tubke bo wystarczy Zamieszczone przez adrianiekno nie da rady tej opaski bardziej scisnąć. opaska jest mocno ale to całość krućca się rusza w Vacum wiec zasmarować całość dzisiaj spróbuję to uszczenić, zobaczymy czy się coś zmieni Edytowane 15 Maja 2014 przez adrianiekno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nici_ezg Zgłoś #199 Napisano 15 Maja 2014 Witam. Piszę w tym temacie gdyż nie mogę jeszcze założyć tematu. Czy pompowtryski o nr. 038130073AR będą pasować do 3B6 19.Tdi AVF 130km ? Muszę wymienić a mam możliwość kupna takowych. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrianiekno Zgłoś #200 Napisano 15 Maja 2014 apropo pompo-wtrysków. Dizisja wracając od siostry zaleciałem do podobno mega szpecyka od VW. Gość chyba rpacye w ASO i takie tam. na podwóku z 6 aut, same niemce. Powiedziałem mu że silnik ma ciągle 70 stopni, że pompa vacum tez chyba nie jest dobra( pedał po ok 5 uderzeniach staje się betonem i nie hamuje auto), że nie kopci, że ma moc jak trzeba, odpala od strzała. Gość podniósł maskę, popatrzył, i orzekł....wtryskiwacze do wymiany, 800 pln regeneracja, 1100 nowy. Ja się pytam, a może pod kompa go podpiąć? Wykresy zobaczyć, dawki itd. Gostek na to że to i tak nic nie da, bo wskazania i tak będą nie miarodajne i trzeba wymienić wtryski. Jak się spytałem czy na dzień dobry muszę włożyć 4 koła w silnik, to powiedział ze mogę kupić cały silnik za 1.5 tysia z rozbitego anglika. Co prawda wziąłem od niego numer, ale raczej tam nie wrócę. Jak Wam się to widzi? Zastanawiać się nad tym czy olać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach