Meon Zgłoś #1 Napisano 3 Maja 2014 Witam, posiadam passata 1.9 TDI AVB przebieg ok 196 000. Samochód marzenie, wszystko działa i śmiga.. Zrobiłem nim jakies 50 000 km, można powiedzieć bez większej awarii. Czeka mnie kilka dość dalekich tras, więc postanowiłem sobie sprawdzić kablem błędy. W silniku nie było żadnych błędów, jednak podkusiło mnie sprawdzić pompowrtryski. Niestety trochę się zmartwiłem tym, co zobaczyłem. Zacząłem na silniku po dłuższej trasie, po ok godzinie postoju, oto co zobaczyłem: Później przejechałem kilka kilometrów z podłączonym komputerem, drugim programem. Po postoju wyświetliło coś takiego: W czasie jazdy wartości z 0.0 zmieniły się chyba na 4.0(podobno to normalne). Jednak w innych polach wartości zwiększały się. Jest się czym przejmować? Jeździć, wymieniać? Kontrolować? Co się może stać jak w czasie trasy wskazówki wyjdą poza granicę normy? Dodam, że samochód działa jak marzenie. Jeśli napisałem w złym temacie, proszę o przeniesienie - nie kasowanie. Szukałem odpowiedniego działy i jest to dla mnie bardzo ważne. Z góry dziękuję za pomoc obeznanym ludziom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #2 Napisano 4 Maja 2014 Jak na moje oko to sie musisz przygotowywac do wymiany 4 wtryskiwacza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mareklazar1 Zgłoś #3 Napisano 5 Maja 2014 Potwierdzam czwarty leje.... wartosci w okolicy 2.0 oznaczaja ze juz sie konczy.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Meon Zgłoś #4 Napisano 6 Maja 2014 Wiem, tylko jest tak od jakiegos czasu i samochód działa jak należy. Skoro działa, to dlaczego wymieniac? Nie powiększa się to "lanie". Może stać się coś samochodowi jeśli dalej tak będę jeździł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mareklazar1 Zgłoś #5 Napisano 7 Maja 2014 Zasada jest taka że jeżeli jeden "nie wyrabia się" albo "przelewa" to reszta za niego "nadrabia" Skoro jeden masz walniety to pozostałe trzy musza pracowac ciezej, co je bardziej zuzywa... Jeden masz juz do wymiany a mozesz miec wkrotce pozostale trzy... To tak lopatologicznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Meon Zgłoś #6 Napisano 8 Maja 2014 Łopatologicznie, to ten n 3-cim cylindrze też już ma jakieś odchyły.. Proszę aby jeszcze ktoś doświadczony się wypowiedział. Może przejadę trasę ok 1200km, z wlanym do baku jakimś specyfikiem do pompek? Może jest po prostu przytkany czy coś? Nie chciałbym pierw jednego wymieniać, a miesiąc później drugiego.. pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #7 Napisano 9 Maja 2014 Mozesz zalac jakiegos specyfika, nie powinno to zaszkodzic. Korekcje ujemne powinny sie obnizyc gdy juz uporasz sie z korekcjami dodatnimi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mic15hal Zgłoś #8 Napisano 9 Maja 2014 Generalnie korekcjami na "-" nie mamy sobie co zawracać głowy Ujemna korekcja oznacza, że dany pompowtryskiwacz jest w dobrej formie Natomiast co do pompowtrysku #4 - ja bym nie lał żadnych specyfików do baku, bo cały syf z powrotem i tak trafi na wtryskiwacze.. W mojej opinii, polecam zastosować się do tej instrukcji http://forum.vw-passat.pl/threads/138212-Czyszczenie-pompowtryskiwaczy-preparatem-Liqui-Moly I jeszcze dodam, że pompowtryskiwacz nie musi być koniecznie do wyrzucenia. Być może wytarło się uszczelnienie, spadła kompresja i stąd wysoka dodatnia korekcja. Uszczelniacze na jeden pompowtryskiwacz to koszt ~35zł(dobrze jest wymieniać komplet na każdym wtryskiwaczu). Podobną sytuacje do Twojej miałem w swoim aucie(przy czym u mnie korekcja już była +2,99) i wymiana uszczelnień + zmiana miejsc pompowtryskiwaczy (zamieniłem miejscami #1 z #2) naprawiła problem i korekcje oraz praca silnika wróciły do normy Także nie wyrzucaj tego wtryskiwacze do śmieci jeszcze Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #9 Napisano 9 Maja 2014 (edytowane) Natomiast co do pompowtrysku #4 - ja bym nie lał żadnych specyfików do baku, bo cały syf z powrotem i tak trafi na wtryskiwacze.. Do baku to faktycznie slaby pomysl ale to co podeslales tez nie jest idealnym rozwiazaniem (a przynajmniej to zaprezentowane w pierwszym poscie). Ja osobiscie rowniez do baku dolalbym jakis srodek ktory troche tam oczysci a nastepnie zmiana filtra paliwa. Edytowane 9 Maja 2014 przez kuebk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mic15hal Zgłoś #10 Napisano 9 Maja 2014 Do baku to faktycznie slaby pomysl ale to co podeslales tez nie jest idealnym rozwiazaniem (a przynajmniej to zaprezentowane w pierwszym poscie). Jakiś argument? Do baku to faktycznie slaby pomysl Ja osobiscie rowniez do baku dolalbym jakis srodek ktory troche tam oczysci No to się zdecyduj... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuebk Zgłoś #11 Napisano 9 Maja 2014 Skoro masz 2 odrebne od siebie obiegi, to wydaje sie sensownym rozwiazaniem "wyczyszczenie" obu a nie tylko jednego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pither Zgłoś #12 Napisano 9 Maja 2014 Panowie, Zauważyłem, że mój pasek zaczął jakby więcej palić, do tego trzęsie się na wolnych obrotach (początkowo od czasu do czasu, teraz już często), do tego czasami mam problem z jego odpaleniem, zwłaszcza rano... początkowo stawiałem na świece, ale gdyby to była ich wina to po zagrzaniu silnika drganie powinno ustąpić...a tak nie jest - trzęsie bez względu czy zimny czy ciepły...a i czasami nierówno chodzi przez chwilę po odpaleniu...słyszałem, że w 1.9 problemem były przepływomierze, ale tego nie obstawiam...dwumasę podobno robił poprzedni właściciel ... Panowie, co to może być? Czy ktoś z Warszawy lub bliskich okolić poratowałby mnie podłączeniem pod kompa, może wówczas coś by pokazało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #13 Napisano 10 Maja 2014 Meon , mam taki sam silnik co ty tylko przebieg 305 000, popatrz jak się porawiło po ostatnim LM Spróbuj najpierw tego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Meon Zgłoś #14 Napisano 13 Maja 2014 LM? To uszlachetniacz do paliwa, czy ten środek, który się daje bez ropy do spalania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #15 Napisano 15 Maja 2014 LM - Liqui Moly - diesel spulung , bezpośrednio do pompek http://forum.vw-passat.pl/threads/138212-Czyszczenie-pompowtryskiwaczy-preparatem-Liqui-Moly Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach