viper1986 Zgłoś #21 Napisano 25 Kwietnia 2014 Od 2004 roku mam gaz, też na Stagu, też z niepodpiętym fioletowym przewodem do potencjometru przepustnicy. Też jest silnik krokowy + śruba regulacyjna. Oczywiście silnik krokowy jest tutaj tylko gadżetem. Cała regulacja jest śrubą. Ale że silnik znakomicie chodzi, nie spala 10l./100km gazu, nie ruszam tego. A mógł byś mi jeszcze powiedzieć jaki rodzaj emulacji masz ustawiony na przełącznikach? Słyszałem, że ma być " 1V na masę" ale nie wiem czy to ma jakieś znaczenie i czy tak po prostu mogę to przełączyć. Pozostaje mi jeszcze sprawdzenie samego zapłonu i jego ewentualna regulacja. Byłem nawet dziś u jednego "fachowca", ale jak zasugerował, że ustawi zapłon bez lampy kasując za to 40zł to podziękowałem. W następnym tygodniu pojadę do znajomego mechanika i skontroluje zapłon. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga0440 Zgłoś #22 Napisano 27 Kwietnia 2014 U mnie na suwaczkach/przełącznikach jest ustawione:1 - 2;ON, 3 - 4;DIP/OFF. Czyli jak wynika z opisu instrukcji sterownika gazu, jest to symulacja falą prostokątną 1V. Z tym że podkreślam jeszcze raz, po włączeniu zapłon€ silniczek krokowy (na trójniku ze śrubą) wysuwa się na ok. połowę swojego ruchu. Właściwa regulacja składu gaz/powietrze odbywa się ręcznie, za pomocą śruby. Spróbuj może z usterką którą opisujesz, dojść do ładu na benzynie. Jak na benzynie silnik będzie chodził poprawnie, można przejść na gaz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper1986 Zgłoś #23 Napisano 27 Kwietnia 2014 Gaz tymczasowo zostawię w spokoju. Spalanie mam ok, więc zostawię ten kontroler tak jak jest. Dziwna sprawa, bo szukając po kablach nie znalazłem emulatora jak na schemacie od Staga. Możliwe, że go nie zastosowano? Jutro jadę na sprawdzenie zapłonu i mam nadzieję, że to mi wszystko wyjaśni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #24 Napisano 28 Kwietnia 2014 CYTAT Przepływomierz rezystancja: pin 2-3, klapa zamknięta: 550ohm, klapa otwarta: 275 ohm pin 2-4, klapa zamknięta: 41ohm, otwarta: 795ohm Powinno być nieco inaczej, chociaż może to być błąd pomiaru/ kalibracja miernika/, bo na pracy do przyjęcia. 2 do 3 klapa zamknięta 610 ohma 2 do 4 klapa zamknięta 60 ohma 2 do3 klapa otwarta całkowicie 280 ohma 2 do 4 klapa otwarta całkowicie 780 ohma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #25 Napisano 28 Kwietnia 2014 Mierzenie oporności przepływki niewiele daje poza czujnikiem temp. który w niej jest. Sterownik potrzebuje volty i je mierzymy. Co oprności to błędy mogą być spore. Dla przykładu, zaśnidziałe połączenia na klemie akumulatora dają podobny efekt. Opór między klemą masy a blokiem silnika powinien wynosić zero omów a czasem odczyt jest zupełnie inny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper1986 Zgłoś #26 Napisano 28 Kwietnia 2014 A jeszcze powiedzcie mi: ta klapa, która jest w filtrze powietrza, widoczna po wyjęciu filtra w jakich warunkach powinna otwierać się? U mnie w tym momencie jest zamknięta czy to na postoju, czy to po przejechaniu się i rozgrzaniu silnika. P.s czekam na powrót mojego mechanika z urlopu i wtedy sprawdzę dopiero zapłon. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #27 Napisano 28 Kwietnia 2014 Chodzi chyba Ci o klapę termostatu podgrzewania powietrza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper1986 Zgłoś #28 Napisano 28 Kwietnia 2014 W obudowie filtra. Wyjmuje filtr, i widzę klapę. Z zewnątrz jest do niej podłączona falista rura w stronę kolektora wydechowego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #29 Napisano 28 Kwietnia 2014 w jakich warunkach powinna otwierać się? Podczas pracy silnika, im większe obroty tym klapa bardziej otwarta. Ta klapa to przepływomierz, pod plastikową czarną obudową masz potencjometr który podaje volty na sterownik, im klapa bardziej otwarta tym volty większe, ma to wpływ na dawkę benzyny. Jak położysz jedną rękę na obudowie a druga gwałtownie otworzysz przepustnice to poczujesz uderzenie klapy w zderzak w jej max otwarciu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper1986 Zgłoś #30 Napisano 28 Kwietnia 2014 Włodku, co to przepływomierz to ja doskonale wiem Znam go już za dobrze, bo już wiele nerwów mi przysporzył. Chodzi mi o klapę, plastikową w obudowie filtra powietrza. Steruje nią wężyk podciśnienia i do tego podłączona rura karbowana od strony silnika idąca. Podejrzewam, że to cudo otwiera się jak jest zimno na dworze. Tylko nie wiem czy to w ogóle się u mnie otwiera.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #31 Napisano 28 Kwietnia 2014 Chodzi mi o klapę, plastikową w obudowie filtra powietrza. Sorry, faktycznie Ta klapa to działa zależnie od temp zewnetrznej, jak zimno to klapa otwiera sie i leci ciepłe powietrze spod kolektora jak sie rozgrzeje pod maską lub jak jest ciepło to klapa sie zamyka, jej sterowanie to taki "dyngs" z dwoma króćcami w filtrze a zasilanie ma z podciśnień poprzez membranę. Ja zassiesz powietrze z membrany to klapa sie otworzy, najczęściej cały mechanizm jest zrąbany poprzez pęknięty wodzik klapy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper1986 Zgłoś #32 Napisano 28 Kwietnia 2014 A to teraz już wiem, że muszę powietrze zassać..a ja próbowałem wdmuchiwać i nic się nie działo z tą klapą Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper1986 Zgłoś #33 Napisano 16 Maja 2014 Problem w pewnym stopniu rozwiązany: Byłem dziś u swojego mechanika, wyregulował zapłon przyśpieszając go i auto zaczęło normalnie przyśpieszać bez efektu pustego pedału. Mechanik powiedział, że może być jeszcze przestawiony rozrząd o pół, jeden ząbek.. Niedługo i tak muszę go wymienić więc okaże się po wymianie czy będzie jeszcze lepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach