bbbb Zgłoś #1 Napisano 5 Kwietnia 2014 Niemal równo rok temu VCDS pokazał, że mam zbyt niskie ciśnienie w układzie klimatyzacji. Zatem napełniłem układ i... po roku znów pusta klima. No to do klimatologa, a tam okazuje się, że maszyna wyssała 200g czynnika. Na dodatek okazało się, że gniazdo(wtyczka) zaworu w sprężarce wygniło i po napełnieniu klima nie zadziałała. Fachman od klimy powiedział mi, że czynnik nie może w ciągu roku cały uciec. A te 200g to po prostu czynnik, który był w przewodach "maszyny klimatycznej". Powiedział mi też, że czynnik oczywiście z czasem się "ulatnia", ale nie szybciej niż co najmniej 3 lata, ale i tak powinno coś jeszcze zostać w układzie. Klimatolog kazał przyjechać za ok. 2 tygodnie i jak to określił prześwietli gdzie mogą być wycieki gdyż do układu dodał barwnika. W każdym razie 0,5 kzł wyrwało z kieszeni(napełnienie + wymiana zaworu). Pytanie do znawców wszelkiej materii gdzie najczęściej(najprawdopodobniej) może ulatywać czynnik z układu klimatyzacji? Bo już zaczynam srać ogniem na samą myśl naprawy. I po cichu mam nadzieję(chociaż nikłą), że to przez ten zawór czynnik uciekał i dlatego wygniło gniazdo elektryczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chriso Zgłoś #2 Napisano 5 Kwietnia 2014 poszukiwania zacząłbym od chłodnicy klimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Halfik Zgłoś #3 Napisano 5 Kwietnia 2014 Miałem podobne objawy. Sugestia chriso może okazać się trafna. Po wymianie chlodnicy mam spokój z klimą :victory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafflex Zgłoś #4 Napisano 5 Kwietnia 2014 Fachman od klimy powiedział mi, że czynnik nie może w ciągu roku cały uciec. ..... He, he... Czyżby? Czynnik chłodniczy to mieszanina gazów. Jeśli jest nieszczelność, to gaz ucieka w kosmos. Proste, nie? Tak więc, jeśli jest nieszczelność w układzie, to gazu jest coraz mniej i im nieszczelność większa tym szybciej gaz ucieka. Taka prosta fizyczna zasada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #5 Napisano 6 Kwietnia 2014 He, he...Czyżby? Czynnik chłodniczy to mieszanina gazów. Jeśli jest nieszczelność, to gaz ucieka w kosmos. To jest chyba oczywista oczywistość. Chodzi o normalnie sprawnie działający układ klimatyzacji. No cóż pojeżdżę trochę i podjadę do tego klimatologa i niech szuka dziury gdzie to ucieka. Wczoraj zrobiłem log klimy i wyszło mi takie coś Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/boguslaw.rydz_168069.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #6 Napisano 7 Kwietnia 2014 Przecież wyciek z klimy sprawca się gazem z barwnikiem i specjalnymi okularami. Kiedyś w innym aucie gość mi znalazł w 30 sekund i kosztowało to z 50 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #7 Napisano 7 Kwietnia 2014 Przecież wyciek z klimy sprawca się gazem z barwnikiem i specjalnymi okularami. Kiedyś w innym aucie gość mi znalazł w 30 sekund i kosztowało to z 50 zł. A gdzie miałeś ten wyciek?Klimatolog kazał przyjechać za ok. 2 tygodnie i jak to określił prześwietli gdzie mogą być wycieki gdyż do układu dodał barwnika. Na szczęście ja będę miał to gratis w kosztach usługi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #8 Napisano 7 Kwietnia 2014 Oczywiście że chłodnica była nieszczelna, powiem tak, w moich poprzednich passatach nie zdażyło się żeby instalacja klimy była nieszczelna, zawsze winna była chłodnica. Auta 10-20 lat. Przy podłączaniu sprzetu do wtłaczania gazu widać na mierniku czy ciśnienie rośnie w układzie czy spada, jak spada to znaczy że jest nieszczelność. Niektórzy jak cały czynnik ucieknie, to najpierw sprawdzają zwykłym powietrzem pod ciśnieniem (tylko fachmanowi musi się chcieć przekręcić koncówkę od kompresora) z dodatkiem barwnika czy i gdzie ucieka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #9 Napisano 8 Kwietnia 2014 U mnie maszyna sama robiła cały cykl tzn. wyssała czynnik, wytworzyła ciśnienie, a właściwie chyba podciśnienie(próżnię), które utrzymywało się na stałym poziomie, a następnie napompowała czynnika. Dlatego mam taką nikłą nadzieję, że u mnie ten nieszczęsny wygniły zawór przepuszczał. Bo gdy klima nie pracowała(podczas napełniania) to wszystko OK, ale gdy zaczęła pracować to może wtedy i przez pracujący zawór uciekał czynnik? Ale to bardziej moje domysły niż rozsądek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #10 Napisano 25 Kwietnia 2014 No więc sprawdzone. Klimatolog świecił latarką z fioletowym światłem i stwierdził, że nie widać żadnego wycieku. Oglądał przewody, chłodnicę i zaglądał w kratki nawiewu. Nawet czołgał się pod deską rozdzielczą i wg niego wycieków brak. Zobaczymy za kilka miesięcy, a w każdym razie systematycznie będę sprawdzał ciśnienie w układzie klimatyzacji jak ostatnio. Tylko nie wiem jakie powinno być prawidłowe. Ostatnio jak logowałem grupę 003 to ciśnienie wahało się mniej więcej w granicach 6-9 bar, czyli na razie zbliżone do pierwszego logowania po wymianie czynnika(i zaworu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doran Zgłoś #11 Napisano 25 Kwietnia 2014 (edytowane) Ciśnienie sprawdzasz i uzupełniasz na zaworze niskiego ciśnienie (Klima na MAX, chłodzenie obie strefy) według tej tabelki - Przykład - Jeśli temp otoczenia wynosi +18°C to ciśnienie powinieneś mieć między 25 - 35 PSI 25 PSI to 1.723 BAR 35 PSI to 2.413 BAR Przelicznik PSI na BAR http://www.centauro-owners.com/articles/psibar.html Dodam że właśnie wczoraj, kontrolnie sprawdzałem i dodawałem czynnika R134A po 8 latach od nowości. Używam klimy cały rok, NON STOP - Jestem zdania że, organ nie używany zanika i chyba coś w tym jest, bo nigdy jeszcze problemu z klimą nie było. Jeśli klima nie pracuje, to czynnik nie smaruje układu, który zaczyna być nie szczelny. Nawet w zimę powinna być uruchomiona raz na tydzień. Co 6 mieś, wymieniam filtr kabinowy (droższą wersje z powłoką węgla aktywnego) Pozdrawiam Lukasz. Edytowane 29 Kwietnia 2014 przez Doran Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #12 Napisano 26 Kwietnia 2014 Ciśnienie sprawdzasz na zaworze niskiego ciśnienie według tej tabelkiNo toś mi teraz dał zagadkę. A jak to sprawdzić? Czy VCDS'em da radę, czy trzeba podłączyć jakiś manometr? Ja sprawdzałem tak jak wyżej, czyli w VCDS wybieram Klimatyzację i grupa 003. Ale u mnie te ciśnienia coś za wysokie.Klimy też używam cały rok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doran Zgłoś #13 Napisano 26 Kwietnia 2014 (edytowane) Pamiętaj że zawory masz dwa, wysokiego i niskiego ciśnienia. Nie ma opcji pomyłki bo niskiego jest mniejszy. Interesuje nas tylko zawór niskiego ciśnienia w sprawdzeniu oraz w dodaniu czynnika do układu. Niestety tylko manometrem lub ... Ten zestaw dokładnie był w użyciu... (czynnik jest z olejem, nic nam więcej nie potrzeba) Dodam że wszystko SUPER i troszke grosika w kieszeni zostało, bo sam zrobiłem... Jak kupie termometr, to zmierzę temp przy kratce wylotowej, ale zasada jest, że jeśli jest po niżej +10°C to jest OK - Na oko, to u mnie jest grubo po niżej No i stało się ... +1.8°C to max co dało się wycisnąć ... :mmm Temp, na zewnątrz +14°C (25 min pod czas jazdy, na pełnym obiegu) Edytowane 29 Kwietnia 2014 przez Doran Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #14 Napisano 27 Kwietnia 2014 Łukasz, chłopie jesteś wielki!!! Czyli tym "dezodorantem" sam sobie uzupełniłeś czynnik? Jak tego dokonałeś, bo faktycznie jak mam dawać klimatologowi 150 PLN to wolę sobie sam takie coś zrobić. Czy ten pojemnik ma końcówkę przystosowaną czy trzeba użyć jakiegoś gadżetu aby napompować gazu. Jeżeli byłbyś uprzejmy to zrób jakiegoś manuala-przyda się. Jaka jest u mnie terasz temperatura to nie powiem, ale leci wyraźnie chłodniejsze i tak na czuja to z całą pewnością mam poniżej +10 st.C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doran Zgłoś #15 Napisano 27 Kwietnia 2014 (edytowane) Zawory w autach są u standaryzowane i nie potrzeba żadnej "rzeźby" Co do "manuala" to ten film, jest wystarczający i wiarygodny... [video=youtube_share;ADaxQdPsSSA] Proszę tylko nie zapomnieć o UŻYCIU TABELI CIŚNIEŃ Satysfakcja z samodzielnego wykonania WIELKA) dodam że ja nie miałem nic uszkodzone, tylko 8 lat czynnik nie był uzupełniany. Pozdrawiam Łukasz Edytowane 27 Kwietnia 2014 przez Doran Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #16 Napisano 27 Kwietnia 2014 Mój angielski jest na poziomie 2-latka, więc praktycznie nic nie zrozumiałem, ale film pokazuje wystarczająco jasno co i jak trzeba robić. Teraz tylko trzeba poszukać takiego zestawu i przeliczyć koszty. Dzięki za pomoc i zainteresowanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #17 Napisano 28 Kwietnia 2014 jak mam dawać klimatologowi 150 PLNJeszcze raz powtarzam,po co 150 jak można za 50 na grouponie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #18 Napisano 28 Kwietnia 2014 Jeszcze raz powtarzam,po co 150 jak można za 50 na grouponie.Tylko zapomniałeś dodać mały szczegół, a mianowicie ile km należy przejechać na najbliższy "Grupon z klimą".Nawiasem mówiąc zbliżyłem się do tematu samodzielnego uzupełniania czynnika i na nasze polskie warunki chyba mało opłacalne. Tym bardziej, że u nas takiego zestawu nie znalazłem, a jedynie na E-Bay i nie sprzedają tego do Polski. Znalazłem m.in. takie coś(plus sam czynnik): http://allegro.pl/tester-miernik-zestaw-do-napelniania-klimatyzacji-i4129704800.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach