Skocz do zawartości
bbbb

Nieszczelność klimy?

Rekomendowane odpowiedzi

Niemal równo rok temu VCDS pokazał, że mam zbyt niskie ciśnienie w układzie klimatyzacji. Zatem napełniłem układ i... po roku znów pusta klima. No to do klimatologa, a tam okazuje się, że maszyna wyssała 200g czynnika. Na dodatek okazało się, że gniazdo(wtyczka) zaworu w sprężarce wygniło i po napełnieniu klima nie zadziałała. Fachman od klimy powiedział mi, że czynnik nie może w ciągu roku cały uciec. A te 200g to po prostu czynnik, który był w przewodach "maszyny klimatycznej". Powiedział mi też, że czynnik oczywiście z czasem się "ulatnia", ale nie szybciej niż co najmniej 3 lata, ale i tak powinno coś jeszcze zostać w układzie. Klimatolog kazał przyjechać za ok. 2 tygodnie i jak to określił prześwietli gdzie mogą być wycieki gdyż do układu dodał barwnika. W każdym razie 0,5 kzł wyrwało z kieszeni(napełnienie + wymiana zaworu).

Pytanie do znawców wszelkiej materii gdzie najczęściej(najprawdopodobniej) może ulatywać czynnik z układu klimatyzacji? Bo już zaczynam srać ogniem na samą myśl naprawy. I po cichu mam nadzieję(chociaż nikłą), że to przez ten zawór czynnik uciekał i dlatego wygniło gniazdo elektryczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chriso

poszukiwania zacząłbym od chłodnicy klimy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy. Sugestia chriso może okazać się trafna. Po wymianie chlodnicy mam spokój z klimą :victory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fachman od klimy powiedział mi, że czynnik nie może w ciągu roku cały uciec. .....

 

He, he...

Czyżby?

Czynnik chłodniczy to mieszanina gazów.

Jeśli jest nieszczelność, to gaz ucieka w kosmos.

Proste, nie?

Tak więc, jeśli jest nieszczelność w układzie, to gazu jest coraz mniej i im nieszczelność większa tym szybciej gaz ucieka.

Taka prosta fizyczna zasada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
He, he...

Czyżby?

Czynnik chłodniczy to mieszanina gazów.

Jeśli jest nieszczelność, to gaz ucieka w kosmos.

To jest chyba oczywista oczywistość. Chodzi o normalnie sprawnie działający układ klimatyzacji.

No cóż pojeżdżę trochę i podjadę do tego klimatologa i niech szuka dziury gdzie to ucieka. Wczoraj zrobiłem log klimy i wyszło mi takie coś Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/boguslaw.rydz_168069.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież wyciek z klimy sprawca się gazem z barwnikiem i specjalnymi okularami. Kiedyś w innym aucie gość mi znalazł w 30 sekund i kosztowało to z 50 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przecież wyciek z klimy sprawca się gazem z barwnikiem i specjalnymi okularami. Kiedyś w innym aucie gość mi znalazł w 30 sekund i kosztowało to z 50 zł.
A gdzie miałeś ten wyciek?
Klimatolog kazał przyjechać za ok. 2 tygodnie i jak to określił prześwietli gdzie mogą być wycieki gdyż do układu dodał barwnika.
Na szczęście ja będę miał to gratis w kosztach usługi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że chłodnica była nieszczelna, powiem tak, w moich poprzednich passatach nie zdażyło się żeby instalacja klimy była nieszczelna, zawsze winna była chłodnica. Auta 10-20 lat. Przy podłączaniu sprzetu do wtłaczania gazu widać na mierniku czy ciśnienie rośnie w układzie czy spada, jak spada to znaczy że jest nieszczelność. Niektórzy jak cały czynnik ucieknie, to najpierw sprawdzają zwykłym powietrzem pod ciśnieniem (tylko fachmanowi musi się chcieć przekręcić koncówkę od kompresora) z dodatkiem barwnika czy i gdzie ucieka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie maszyna sama robiła cały cykl tzn. wyssała czynnik, wytworzyła ciśnienie, a właściwie chyba podciśnienie(próżnię), które utrzymywało się na stałym poziomie, a następnie napompowała czynnika. Dlatego mam taką nikłą nadzieję, że u mnie ten nieszczęsny wygniły zawór przepuszczał. Bo gdy klima nie pracowała(podczas napełniania) to wszystko OK, ale gdy zaczęła pracować to może wtedy i przez pracujący zawór uciekał czynnik? Ale to bardziej moje domysły niż rozsądek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc sprawdzone. Klimatolog świecił latarką z fioletowym światłem i stwierdził, że nie widać żadnego wycieku. Oglądał przewody, chłodnicę i zaglądał w kratki nawiewu. Nawet czołgał się pod deską rozdzielczą i wg niego wycieków brak. Zobaczymy za kilka miesięcy, a w każdym razie systematycznie będę sprawdzał ciśnienie w układzie klimatyzacji jak ostatnio. Tylko nie wiem jakie powinno być prawidłowe. Ostatnio jak logowałem grupę 003 to ciśnienie wahało się mniej więcej w granicach 6-9 bar, czyli na razie zbliżone do pierwszego logowania po wymianie czynnika(i zaworu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie sprawdzasz i uzupełniasz na zaworze niskiego ciśnienie (Klima na MAX, chłodzenie obie strefy) według tej tabelki -

 

Przykład - Jeśli temp otoczenia wynosi +18°C to ciśnienie powinieneś mieć między 25 - 35 PSI

 

25 PSI to 1.723 BAR

35 PSI to 2.413 BAR

 

Przelicznik PSI na BAR

 

http://www.centauro-owners.com/articles/psibar.html

 

cisnienie.jpg

 

Dodam że właśnie wczoraj, kontrolnie sprawdzałem i dodawałem czynnika R134A po 8 latach od nowości. Używam klimy cały rok, NON STOP - Jestem zdania że, organ nie używany zanika i chyba coś w tym jest, bo nigdy jeszcze problemu z klimą nie było. Jeśli klima nie pracuje, to czynnik nie smaruje układu, który zaczyna być nie szczelny. Nawet w zimę powinna być uruchomiona raz na tydzień.

Co 6 mieś, wymieniam filtr kabinowy (droższą wersje z powłoką węgla aktywnego)

 

Pozdrawiam Lukasz.

Edytowane przez Doran

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciśnienie sprawdzasz na zaworze niskiego ciśnienie według tej tabelki
No toś mi teraz dał zagadkę. A jak to sprawdzić? Czy VCDS'em da radę, czy trzeba podłączyć jakiś manometr? Ja sprawdzałem tak jak wyżej, czyli w VCDS wybieram Klimatyzację i grupa 003. Ale u mnie te ciśnienia coś za wysokie.

Klimy też używam cały rok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj że zawory masz dwa, wysokiego i niskiego ciśnienia. Nie ma opcji pomyłki bo niskiego jest mniejszy. Interesuje nas tylko zawór niskiego ciśnienia w sprawdzeniu oraz w dodaniu czynnika do układu.

 

Niestety tylko manometrem lub ...

 

0000286_the_ez_chill_auto_air_conditioning_reusable_trigger_dispenser_gauge_300.jpeg

 

Ten zestaw dokładnie był w użyciu... (czynnik jest z olejem, nic nam więcej nie potrzeba)

264627.jpg

 

Dodam że wszystko SUPER i troszke grosika w kieszeni zostało, bo sam zrobiłem...

Jak kupie termometr, to zmierzę temp przy kratce wylotowej, ale zasada jest, że jeśli jest po niżej +10°C to jest OK - Na oko, to u mnie jest grubo po niżej :JC_fan:

 

No i stało się ... +1.8°C to max co dało się wycisnąć ... :mmm Temp, na zewnątrz +14°C

(25 min pod czas jazdy, na pełnym obiegu)

20140426_163528.jpg

Edytowane przez Doran

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łukasz, chłopie jesteś wielki!!! Czyli tym "dezodorantem" sam sobie uzupełniłeś czynnik? Jak tego dokonałeś, bo faktycznie jak mam dawać klimatologowi 150 PLN to wolę sobie sam takie coś zrobić. Czy ten pojemnik ma końcówkę przystosowaną czy trzeba użyć jakiegoś gadżetu aby napompować gazu. Jeżeli byłbyś uprzejmy to zrób jakiegoś manuala-przyda się.

Jaka jest u mnie terasz temperatura to nie powiem, ale leci wyraźnie chłodniejsze i tak na czuja to z całą pewnością mam poniżej +10 st.C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawory w autach są u standaryzowane i nie potrzeba żadnej "rzeźby"

 

Co do "manuala" to ten film, jest wystarczający i wiarygodny...

[video=youtube_share;ADaxQdPsSSA]

 

Proszę tylko nie zapomnieć o UŻYCIU TABELI CIŚNIEŃ

cisnienie.jpg

 

Satysfakcja z samodzielnego wykonania WIELKA) dodam że ja nie miałem nic uszkodzone, tylko 8 lat czynnik nie był uzupełniany.

 

Pozdrawiam Łukasz

Edytowane przez Doran

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój angielski jest na poziomie 2-latka, więc praktycznie nic nie zrozumiałem, ale film pokazuje wystarczająco jasno co i jak trzeba robić. Teraz tylko trzeba poszukać takiego zestawu i przeliczyć koszty. Dzięki za pomoc i zainteresowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak mam dawać klimatologowi 150 PLN
Jeszcze raz powtarzam,po co 150 jak można za 50 na grouponie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze raz powtarzam,po co 150 jak można za 50 na grouponie.
Tylko zapomniałeś dodać mały szczegół, a mianowicie ile km należy przejechać na najbliższy "Grupon z klimą".

Nawiasem mówiąc zbliżyłem się do tematu samodzielnego uzupełniania czynnika i na nasze polskie warunki chyba mało opłacalne. Tym bardziej, że u nas takiego zestawu nie znalazłem, a jedynie na E-Bay i nie sprzedają tego do Polski.

Znalazłem m.in. takie coś(plus sam czynnik): http://allegro.pl/tester-miernik-zestaw-do-napelniania-klimatyzacji-i4129704800.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności