maciekk Zgłoś #1 Napisano 4 Kwietnia 2014 Witam w pasacie z 2009 2.0tdi cr 81kw wyskoczył błąd p2009 dot klap gdzie znajduje się element odpowiedzialny za te nastawy pod egr czy przy kolektorze ssącym prawej strony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roobter Zgłoś #2 Napisano 4 Kwietnia 2014 Witam.Mam to samo przy uruchamianiu silnika,można skasować i jechać nawet 500 km.Po wyłączeniu i odczekaniu kilku minut błąd powraca.Proszę o podpowiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #3 Napisano 4 Kwietnia 2014 Mi dwa razy póki co przycieły się klapy w egr i tryb awaryjny. Wykasowane błędy auto przegonione i póki co cisza i spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciekk Zgłoś #4 Napisano 5 Kwietnia 2014 klapa w kolektorze ssącym sterowania strumieniem powietrza zwarcie z masą tylko u mnie są dwie klapy jedna pod egr a druga przy kolektorze z prawej strony teraz tylko który nastawnik uszkodzony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #5 Napisano 5 Kwietnia 2014 Ta przy kolektorze. Chcę się mylić ale w cbaa nastawnik jest zintegrowany z kolektorem dolotowym i trzeba wymienić całość. W cbab jest osobno. Maciek czy ty na pewno masz silnik cbab? Bo albo masz cbaa albo nie masz 81kW Pod egr to jest klapa gasząca. Ona nie daje żadnych błędów, nawet jak się zepsuje, a w cr-kach też lubi się psuć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciekk Zgłoś #6 Napisano 5 Kwietnia 2014 błąd w opisie cbdc 81kw, i rzeczywiście serwis chce całość z kolektorem 03l129711E 1746 pln ale nastawnik jest na cięgle i kręcony na trzy wkręty torx do kolektora znalazłem takowy na allegro wiec jest wymienny ? tylko czy po wymianie się go kalibruje a i co dziwne jak odepnę kostkę z klapy gaszącej to cięgło w nastawniku działa sam nie wiem skąd ten błąd, przy kostce są 2 plusy masa i para skręconych przewodów w warkocz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #7 Napisano 5 Kwietnia 2014 No to jesteś w domu. Zerknij czy elektronika w klapie nie jest zasyfiona olejem. Jeśli cięgno pracuje to nastawnik jest OK. Tak na marginesie to zarówno z zepsutą klapą jak i padniętym nastawnikiem można jeździć i jeździć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciekk Zgłoś #8 Napisano 5 Kwietnia 2014 klapa w kolektorze ssącym sterowania strumieniem powietrza zwarcie z masą ale z czego ten błąd p2009 nie jest to drażniące tylko chętnie bym pozbył się tej kontrolki to teraz to zgłupiałym kurcze czego się czepić podmienić ten nastawnik przy ssącym czy klapa pod egr tylko jak odpisem kostkę pod egr to błąd był inny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #9 Napisano 5 Kwietnia 2014 Jeżeli nastawnik działa po odpięciu klapy to go nie wymieniaj bo po co. Spróbuj zrobić obejście zasilania do nastawnika i będziesz wiedział Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciekk Zgłoś #10 Napisano 5 Kwietnia 2014 ok postaram się rozebrać peszel wiązki i przewody zobaczyć możne tam coś gnije Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maxis1982 Zgłoś #11 Napisano 7 Kwietnia 2014 Witaj maciekk, mam Passata B6 2.0 TDI CR 110 KM rok produkcji 2009. Mam ten sam problem, od tygodnia zapala sie i nie gaśnie żólta lampka a komputer wskauje błąd P2009. Myślałem, że to wina zapchanego DPFa i dolałem do baku płyn na wypalanie DPFa i przegnałem auto, odkręciłem też EGRa i go wyczyściłem ale błąd skasowany ciągle wraca. Doszedłeś u siebie co to było? Na co powinienem zwrócić uwagę u siebie? Auto wydaje się chodzić tak samo jak przed usterką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciekk Zgłoś #12 Napisano 7 Kwietnia 2014 no i niestety przewody są ok jutro powinienem mieć nowy nastawnik podmienię i zobaczymy co będzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciekk Zgłoś #13 Napisano 10 Kwietnia 2014 Po wymianie nastawnika klap wszystko wróciło do normy błędy znikły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maxis1982 Zgłoś #14 Napisano 10 Kwietnia 2014 A podpowiesz mi jaki jest koszt tego nastawnika i jak sie dokładnie nazywa, nr części? Pewnie będzie u mnie to samo, mam identyczny silnik a przewody wydaja sie byc ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciekk Zgłoś #15 Napisano 11 Kwietnia 2014 za nastawnik 450 a numer musisz czytać z obudowy jest na boku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roobter Zgłoś #16 Napisano 15 Kwietnia 2014 za nastawnik 450 a numer musisz czytać z obudowy jest na boku maciekk,nastawnik nowy ,czy używany za 450 zł.i gdzie?jakieś namiary... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciekk Zgłoś #17 Napisano 25 Kwietnia 2014 nowy znalazłem na allegro serwis zabił mnie cena i niestety z całym kolektorem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach