Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w pasacie z 2009 2.0tdi cr 81kw wyskoczył błąd p2009 dot klap gdzie znajduje się element odpowiedzialny za te nastawy pod egr czy przy kolektorze ssącym prawej strony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam to samo przy uruchamianiu silnika,można skasować i jechać nawet 500 km.Po wyłączeniu i odczekaniu kilku minut błąd powraca.Proszę o podpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi dwa razy póki co przycieły się klapy w egr i tryb awaryjny. Wykasowane błędy auto przegonione i póki co cisza i spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klapa w kolektorze ssącym sterowania strumieniem powietrza zwarcie z masą tylko u mnie są dwie klapy jedna pod egr a druga przy kolektorze z prawej strony teraz tylko który nastawnik uszkodzony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta przy kolektorze. Chcę się mylić ale w cbaa nastawnik jest zintegrowany z kolektorem dolotowym i trzeba wymienić całość. W cbab jest osobno. Maciek czy ty na pewno masz silnik cbab? Bo albo masz cbaa albo nie masz 81kW

 

Pod egr to jest klapa gasząca. Ona nie daje żadnych błędów, nawet jak się zepsuje, a w cr-kach też lubi się psuć :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

błąd w opisie cbdc 81kw, i rzeczywiście serwis chce całość z kolektorem 03l129711E 1746 pln

ale nastawnik jest na cięgle i kręcony na trzy wkręty torx

do kolektora znalazłem takowy na allegro wiec jest wymienny ? tylko czy po wymianie się go kalibruje a i co dziwne jak odepnę kostkę z klapy gaszącej to cięgło w nastawniku działa sam nie wiem skąd ten błąd, przy kostce są 2 plusy masa i para skręconych przewodów w warkocz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jesteś w domu. Zerknij czy elektronika w klapie nie jest zasyfiona olejem. Jeśli cięgno pracuje to nastawnik jest OK. Tak na marginesie to zarówno z zepsutą klapą jak i padniętym nastawnikiem można jeździć i jeździć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klapa w kolektorze ssącym sterowania strumieniem powietrza zwarcie z masą ale z czego ten błąd p2009 nie jest to drażniące tylko chętnie bym pozbył się tej kontrolki to teraz to zgłupiałym kurcze czego się czepić podmienić ten nastawnik przy ssącym czy klapa pod egr tylko jak odpisem kostkę pod egr to błąd był inny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nastawnik działa po odpięciu klapy to go nie wymieniaj bo po co. Spróbuj zrobić obejście zasilania do nastawnika i będziesz wiedział

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok postaram się rozebrać peszel wiązki i przewody zobaczyć możne tam coś gnije

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj maciekk, mam Passata B6 2.0 TDI CR 110 KM rok produkcji 2009. Mam ten sam problem, od tygodnia zapala sie i nie gaśnie żólta lampka a komputer wskauje błąd P2009. Myślałem, że to wina zapchanego DPFa i dolałem do baku płyn na wypalanie DPFa i przegnałem auto, odkręciłem też EGRa i go wyczyściłem ale błąd skasowany ciągle wraca. Doszedłeś u siebie co to było? Na co powinienem zwrócić uwagę u siebie? Auto wydaje się chodzić tak samo jak przed usterką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i niestety przewody są ok jutro powinienem mieć nowy nastawnik podmienię i zobaczymy co będzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie nastawnika klap wszystko wróciło do normy błędy znikły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A podpowiesz mi jaki jest koszt tego nastawnika i jak sie dokładnie nazywa, nr części? Pewnie będzie u mnie to samo, mam identyczny silnik a przewody wydaja sie byc ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za nastawnik 450 a numer musisz czytać z obudowy jest na boku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
za nastawnik 450 a numer musisz czytać z obudowy jest na boku

 

maciekk,nastawnik nowy ,czy używany za 450 zł.i gdzie?jakieś namiary...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nowy znalazłem na allegro serwis zabił mnie cena i niestety z całym kolektorem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności