Skocz do zawartości
Brawo

Seat Toledo ASV 110 KM Analiza Logów

Rekomendowane odpowiedzi

bardzo proszę o analizę logów w moim Seacie Toledo ASV bo już mi ręce opadają

Powymieniałem w nim większość rzeczy począwszy od przepływki skończywszy na dwumasie ale ostatnio jak dałem turbinkę do czyszczenia bo auto łapało muła na niskim zakresie obrotów wzięli mi na hamownie i wyszło, że auto ma 80 KM! :oszit

Mechanicy coś tam podłubali i powiedzieli, że jeszcze nie jest do końca dobre i może być jeszcze uszkodzona pompa wtryskowa.

Auto po odebraniu po górach dość śmigało aż do testów na trasie... Przy 160 km/h zaczęło okresowo trząść budą (epicentrum trzęsienia było gdzieś od strony pasażera) i znów muł niesamowity. Żeby się zebrało lepiej ze skrzyżowania trzba by było wyjść i pchać lub zwykłe konie dać :/:

 

Wklejam logi z pełnej diagnostyki auta mam nadzieję, że coś doradzicie jak go uzdrowić...

 

Grupy 000: http://vaglog.rtnet.pl/durze_P_167462.html

Grupy 001: http://vaglog.rtnet.pl/durze_P_167458.html

Grupy 003: http://vaglog.rtnet.pl/durze_P_167465.html

Grupy 004: http://vaglog.rtnet.pl/durze_P_167466.html

Grupy 007: http://vaglog.rtnet.pl/durze_P_167457.html

Grupy 008: http://vaglog.rtnet.pl/durze_P_167463.html

Grupy 010: http://vaglog.rtnet.pl/durze_P_167459.html

Grupy 011: http://vaglog.rtnet.pl/durze_P_167467.html

Grupy 014: http://vaglog.rtnet.pl/durze_P_167460.html

Grupy 013: http://vaglog.rtnet.pl/durze_P_167464.html

Grupy 018: http://vaglog.rtnet.pl/durze_P_167461.html

 

Dodam, że dzień przed diagnostyką pojawiły się pewne błędy:

 

18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster

P1654 - 35-00 - -

Readiness: N/A

(wygląda na to, że był uszkodzony czujnik temperatury - może to przez to, że wypiąłem go do wyczyszczenia styków ponieważ był uwalony w oleju. Lecz robiłem to przy wypiętym akumulatorze i czekałem z 20 min z wpięciem??)

 

oraz 01316 - ABS Control Module

49-10 - No communications - Intermittent

 

Po ich wczorajszym skasowaniu błędy się nie pojawiły po zakończeniu próby dynamicznej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz 3 problemy w aucie z powodu których nie jedzie jak powinien.

1. Turbina nie pracuje płynnie. Powodem może być źle przeprowadzony zabieg czyszczenia VNT lub zła regeneracja (zależy co było robione).

2. Niskie wskazania przepływomierza, które obcinają dawkę paliwa (widać w logach)

3. Kiepski program w aucie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za pomoc.

 

Ad 1. To właśnie turbinkę odebrałem tydzień temu z czyszczenia. Więc teraz musiał bym zwrócić im do poprawy?

Ad.2. Heh, przepływka niecały rok temu zmieniona (ręce opadają). Czy to może być spowodowane zabrudzeniem przez włożenie złej jakości filtra (harta- co za bubel!)? i gazowanie auta do 180 km/h. Miałem go tylko jeden dzień (niestety ten dzień, kiedy się depnęło dla sprawdzenia) i na następny zmieniłem na "Manna" i zabrałem się za czyszczenie przepływki płynem Liquid Moll, więc może to coś pomoże? W razie czego zacząłem już robić nowe logi to je postaram się wrzucić czy coś się poprawiło chociaż w tym zakresie.

Ad 3. Hmm... Oj tego to już kurcze nie wiem. To musiał bym wrzucać do autka cały nowy sofcik??

 

A jeszcze mogę się dowiedzieć co może być spowodowane pojawieniem się tego błędu:

18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster

P1654 - 35-00 - -

Readiness: N/A

 

Dziś skubaniec znów się pojawił :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. ewidentnie turbo "szaleje", N75 nie może sobie poradzić ze złapaniem cisnienia

2. co do przepływki (nie napisałeś czy był czyszczony EGR, jaka to przepływka - nowa czy używka, jakiej marki)

3. błąd 18062

np. tutaj: http://forum.vw-passat.pl/threads/9050-18062-Please-check-DTC-Memory-of-Instrument-Cluster

4. masz coś zmienione (np. wtryski) ?

5. dawkę masz kapkę za małą (może ktoś wtryski wymieniał) ? no chyba, że ASV ma mniejszą dawkę niż np. AFN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ad1. Jeśli chodzi o N75 wymieniłem go jakieś pół roku temu ponieważ auto na trasie nie chciało jechać powyżej 160 km/h - po wymianie lepiej ale dalej słabe na niskim zakresie obrotów :/. Zauważyłem ostatnio łapiąc za wężyk do n75, że jest trochę miękki jak by właśnie słabe ciśnienie dochodziło więc wymieniłem ten kawałek razem z drugim idącym do zaworu elektromagnetycznego N 239 jak też uszczelniłem poksyliną ruszający się króciec przy pompie vacum (podobnież typowa usterka pomp firmy Luk powodująca zasysanie lewego powietrza).

 

ad2. Przepływka oczywiście wymieniona na oryginalną nówkę boschowską pasujęcą do danego typu auta z tym, że przy niej nękały mnie dwie rzeczy:

- różniła się tym, że miała wewnątrz większych kratek kółko z mniejszymi krateczkami 038 906 461 b (ale podobnież od 2005 stare przepływomierze zostały wycofane i wymienione na te modele)

- na uszczelce były widoczne ślady oleju (chyba dla lepszego montażu) oraz wypluła przy czyszczeniu jakieś brudy :/

 

Co do Egr oczywiście był czyszczony i zaślepiony razem z kolektorem ale niestety uszkodzona była powierzchnia spodnia łącząca się z rurką do turbiny, przez którą były chyba przedmuchy nawet pomimo uszczelnienia sylikonem i niestety podczas ponownego montażu kolektora niektóre gwinty mocujące się obrobiły (na szczęście głowica cała :) ), więc wymieniłem ostatnio Egr i kolektor na używany (czyszczony) dając nowe uszczelki (oprócz tej blaszanej na zaślepieniu rurki od turbinki). Teraz jest przynajmniej poprawa przy gaszeniu (nie szarpie) oraz autko się ciut lepiej się zbiera. Ciekaw jestem jak poradzi sobie na nowych logach dynamicznych ale postanowiłem z tym poczekać do wymiany gumy na przegubie zewnętrznym i czujnika temperatury o czym poniżej :)

 

co do podpunktu 3. Dziękuję za tą stronkę :). Właśnie mi się pojawia ten błąd na silniku po wypięciu i ponownym wpięciu akumulatora (tylko bez intermittent - sporadyczny) razem ze sporadycznym błędem w Can Gatewau oraz instruments dotyczącym błędu ABS conrol module i dziś się zamierzam wziąć za sprawdzenie bezpieczników :). Tylko jeszcze w razie "W" jak by nie było to to jak podpiąć się pod licznik i sprawdzić dobrze ustawienia Gateway??

 

ad.4 I tu jesteśmy przy wtryskach przy których jak na razie nic nie grzebałem. Mechanik gdy dałem turbinkę do czyszczenia stwierdził, że prawdopodobnie pompa wtryskowa siada i że lepiej dla poprawy osiągów wymienić. Z tym, że koleś mnie trochę zbulwersował tym, że po demontażu egr oraz kolektora potrzebnego do wyjęcia turbiny nie dał nowych uszczelek, przez co właściwie pojawiły się większe przedmuchy, powiedziałem mu, żeby sprawdził układ kierowniczy, a ten zabrał się za sprawdzenie zawieszenia i powiedział, że wszystko ok (a tu z pod kierownicy delikatnie podcieka :(). Niby to najlepszy mechanik w okolicy specjalizujący się w autach volkswagena :)

 

Natomiast dawka w moim przypadku to istny temat rzeka... W trzech warsztatach ustawiana cztery razy i za każdym razem tłumaczono się, że zła :). W końcu ostatni mechanik dał na ustawienia początkowe dawki i na tym się skończyło, więc sam już nie wiem jak ma być. Wiem tylko, że przy odpaleniu teraz lekko szarpie oraz jest z lekka z auta mułek choć ale kolejne logi kontrolne najwcześniej po włożeniu czujnika temperatury (w logach na zimnym silniku dość spore rozbieżności pomiędzy temperaturami cieczy, paliwa oraz powietrza), które podobnież może oddziaływać na spalanie oraz wywoływać czkawkę silnika do 2000 obwrotów...

 

http://vaglog.rtnet.pl/durze_P_167857.html

http://vaglog.rtnet.pl/durze_P_167858.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc tak... Dziś dostałem termostat i go od razu wymieniłem, po czym zabrałem się za ponownie robienie logów i oto efekty mojej pracy łącznie z wyżej wspominanymi poprawkami nad dolotem oraz szczelnością przewodów:

 

Grupy: 000,000,000,000 - http://vaglog.rtnet.pl/durze_P_168397.html

Grupy: 001,001 - http://vaglog.rtnet.pl/durze_P_168395.html

Grupy: 003,003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/durze_P_168393.html

Grupy: 004,004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/durze_P_168392.html

Grupy: 007,007 - http://vaglog.rtnet.pl/durze_P_168390.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/durze_P_168394.html

Grupy: 010,010 - http://vaglog.rtnet.pl/durze_P_168389.html

Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/durze_P_168391.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/durze_P_168398.html

Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/durze_P_168396.html

Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/durze_P_168399.html

 

Z osobistych spostrzeżeń mogę dodać, że turbina lepiej chodzi, auto jest nieco bardziej dynamiczniejsze jak przed poprawkami, lepiej się gasi i chyba lepiej wskazuje temperaturę.

Tylko męczy mnie test G70 ponieważ przepływomierz chyba dalej coś złe wartości podaje :(.

I takie pytanie: czy to może mieć coś wspólnego z posiadaniem katalizatora, a zaślepieniem EGR czy też może także wskazywać skutki kończących się innych podzespołów (np. na wstępie wspominana przez mechanika pompa wtryskowa czy też wtryski) ponieważ sprawdzałem paragon za przepływkę i kupiłem dokładnie we wrześniu nówkę nieśmiganą. :dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa jest dobra i możesz o niej zapomnieć.

Problem jest w zmiennej geometrii, bo ciśnienie bije jak oszalała.

Dawka jest cięta, stąd wyniki w logu 008 - jest to wina przepływki, możliwe, że również programu.

Katalizator nie ma wpływu na powyższe.

Zacznij od turbo, później LMM podmień na ori, a na koniec weryfikacja softu.

Masz jakieś stare logi zaraz po wgraniu programu???

Mżna by porównać jak wtedy to wyglądało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To świetnie, że pompa jest w porządku bo na ładną i drogą minę bym się wpierniczył.

Oj to źle, że tak zmienna geometria ciśnienie bije?

Więc chyba lepiej oddać na gwarancję przepływkę? Akurat za parę dni wybieram się do warsztatu, w którym mi ją ściągali i zakładali to mogę o niej nadmienić parę epitetów ;).

Czyli turbo jeszcze raz przeczyścić czy dać komuś do sprawdzenia, o przepływomierz spytam się najwyżej w warsztacie czy nie mają na podmiankę do sprawdzenia, a jeśli chodzi o soft to możesz podpowiedzieć jak to mniej więcej zrobić gdyż niestety mechanicy u mnie niezbyt kumaci komputerowo są i nie wiem czy wiedzą co to są logi ;).

Niestety nie mam starych logów po wgraniu programu ponieważ nie grzebałem sam przy aucie, a pierwsze logi jakie robiłem to są te ze z początku wątku (wtedy zaopatrzyłem się w kabelek). Autko mam od 3 lat, a tak to jeździło po Holenderskich drogach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ręką jak pracuje sztanga przy turbinie, jest na to mnóstwo sposobów w necie.

Dobry i pewny sposób to sprawdzenie ręką lub obserwacja ruchu sztangi przy włączonym 011BS.

Przepływkę możesz przemyć, również wszystko znajdziesz na necie.

Daj znać jak coś poprawisz.

powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha to o ten sposób sprawdzenia turbiny chodzi. O to już mniej więcej wiem, a resztę faktycznie już dopatrzę co i jak :).

Dzięki za naprowadzenie.

Przepływkę już myłem i chyba nie wiele się zmieniło od pierwszych logów, więc chyba zostaje tylko faktycznie sprawdzenie za pomocą podmianki bądź zwrot na gwarancję.

Dziękuję i postaram się wrzucić logi po poprawkach nad tymi dwiema rzeczami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Więc zajrzałem pod maskę auta na pracę sztangi podczas pracy na BS oraz także sam namacałem jak ona chodzi.

Turbina na ustawieniach początkowych pracuje dość płynnie z tym, że zastanawia mnie jej zakres pracy ponieważ pracuje na długości ok. 1cm, co wydaje mi się za mało, a po próbowaniu wciśnięcia sztangi ręcznie dość ciężko chodzi.

Byłem dziś u mechanika z wykonanymi logami oraz prośbą o sprawdzenie przepływomierza (u niego w końcu kupiłem). Podobnież próbował z podmianą na inny i auto dalej było mułowate oraz powiedział, że podpinał pod komputer i stwierdził, że błędy nie wyskakują na komputerze co z resztą wiadomo. Popsikali jeszcze styki i łączenia nastawnika i autko do odebrania.

 

Jeśli chodzi o samą dawkę to jeszcze raz sprawdziłem i skubana faktycznie jakby się przestawiła ponieważ jeszcze pamiętam, jak mechanik mówił, że ustawił na ok. 4 mg dlatego nasuwają się dwa pytania:

 

1. Czy jest możliwa zmiana dawki w trakcie jazdy bądź podczas odpięcia akumulatora?

2. Czy owa dawka 4 mg ma wynosić na włączonym klimatroniku czy też na wyłączonym (tzw. bez obciążenia)??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawka ustawiona ma być na wyłączonych wszystkich odbiornika, typu światła, radio, klima...

Dawkę ustaw na 3,2mg będzie cacy.

Co do pracy sztangi - zabrudzona VNT skoro dopiero po dociśnięciu palcem dochodzi do końca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do pracy sztangi - zabrudzona VNT skoro dopiero po dociśnięciu palcem dochodzi do końca.

 

albo źle wyczyszczona albo rozkręcana była na sztandze/ograniczniku - może też pomylili się przy składaniu. Auto będzie mułowate, bo przy takim ciśnieniu sterownik obcina co ma zapisane dla bezpieczeństwa. Napraw/reklamuj turbo a potem można szukać dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm. W sumie nie wiem czy po dociśnięciu palcem turbina dochodzi do końca ponieważ tego nie sprawdzałem ;). Sprawdzałem pracę turbiny na włączonym silniku (kiedy jest uniesiona do góry) jak pracuje lecz ciężko było ją docisnąć. Z tym, że oczywiście tą kontrolę wykonałem na nierozgrzanym silniku żeby się nie sparzyć :).

Lecz chyba faktycznie ona powinna lepiej pracować oraz zastanawia mnie ten centymetrowy zakres pracy. Czy czasem nie powinna się poruszać w granicach 1,5 - 2 cm??

To jednak reklamować jej niedoczyszczenie?

Jeszcze zastanawia mnie właściwie jej praca. Słychać dziwne odgłosy dobiegające z końca rury wydechowej jak by tarcie zerdzewiałego metalu czy cuś oraz po testach dynamicznych było słuchać jakieś postukiwanie dochodzące bodajże od katalizatora choć ostatnio ucichło nawet po dłuższym rozgrzaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odgłosy od turbiny? :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że tak długo nie pisałem na temat swojego auta ale tak się złożyło z pracą oraz innymi obowiązkami.

Oczywiście cały czas coś grzebałem i poprawiałem w swoim Tolku, żeby pozbyć się upierdliwych przyczyn mulenia auta lecz nic więcej nie wskórałem, a sam problem zaczął się pogłębiać ;(. Ostatnio testując na trasie dostało ponownie muła niesamowitego, że nie chciało dłużej ciągnąć jak do 160 km/h oraz strasznie wolno się zbierało. Myślałem, że to może być także przyczyna w przewodach paliwowych gdzie co jakiś czas przepływają przez nie pęcherzyki powietrza oraz towarzyszą temu odgłosy okresowego podrygiwania jak by zębatek ocierających się o siebie. Sprawdziłem przewody od pompy paliwowej w poszukiwaniu wycieków (nic nie było), wymieniłem gumowy oring na pompie paliwa, na filtrze zawór zwrotny/podgrzewacz oraz założyłem nowe uszczelki, zmieniłem opaski, a także przewody paliwowe od pompy do wtrysków i nic nie dało. Dalej są pęcherze powietrza oraz wraca się paliwo z pompy do filtra po zagrzaniu silnika zostawiając w wężach dochodzący do 3 cm pęcherz. Także zająłem się przewodami podciśnienia ponieważ zauważyłem przetarcie na przewodzie prowadzącym do turbiny przez co guma się bardzo załamywała, poprawiłem opaski na gumie prowadzącej do turbiny i zająłem się rozruszaniem samej sztangi przez co nieco dynamika się poprawiła od 2000 obrotów lecz poniżej jeszcze słabe auto oraz podczas jazdy jak też na jałowym biegu klekotowi silnika towarzyszą głuche odgłosy jak by coś stukało lecz nie potrafię sprawdzić skąd dokładnie one dochodzą jak też mechanicy u których zostawiałem auto :(. Do tego dochodzi dzisiejsza kontrola konta wtrysku, która sama się zmieniła (na pierwszych oraz późniejszych logach kąt wynosił 55, 54, a teraz doszedł do 49 oraz temperatura paliwa 141).

Czy to mogło być spowodowane zlikwidowaniem usterki o kodzie błędu 18062? (w moim przypadku została zlikwidowana poprzez dociśnięcie kości do licznika) Czy jednak to będzie padająca coraz bardziej pompa wtryskowa powodująca nie tylko zmianę kąta wtrysku ale także przestawienie się dawki??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Należy wymienić czujnik temperatury paliwa, który znajduje się pod dekielkiem nastawnika pompy wtryskowej - zabawa na 10min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Należy wymienić czujnik temperatury paliwa, który znajduje się pod dekielkiem nastawnika pompy wtryskowej - zabawa na 10min.

 

Hmm.. :hmm

Zagłębiłem nieco więcej wiedzy już o możliwej cenie oraz objawach walniętego czujnika temperatury i z tego co przeczytałem to objawy by były takie, że w grupie 000 z której komputer bierze wartości pomiarowe do tdi Timing pokazane wykazane by było 0, natomiast w grupie 007, sekcja 01 by było widać wartości ujemne np. -5 bądź -45 itp.

Mi w grupie 000 sekcja 9 właśnie była wartość 147 co chyba dawało normę (zakres wartości wymaganej 85-170). Choć właściwie mogę się mylić oraz nie sprawdzałem teraz grupy 007 jak też grupy 003 w sekcji 017 Instruments.

Co o tym sądzisz kolego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawno już tutaj nie pisałem ponieważ zająłem się bardziej pracą co jakiś czas doglądając swojego Seacika i postanowiłem wymienić czujnik temperatury paliwa ponieważ po dłuższej obserwacji "ustawień początkowych" grupy 000 zauważyłem skoki temperatur z zakresu 140 - 0. Może coś właściwie źle przykręciłem ponieważ niestety nie dało to wielkiego efektu choć ustąpiły wahania. Także wziąłem cię za poprawę wymienionych wężyków ponieważ niestety 3,2 nieco się obrywały przy wkładaniu (szczególnie na akumulator Vacum :/). Tak więc jest coś lepiej choć ciśnienie przy turbicne wskazuje na wakumierzu 0,4 normalnie, a na ustawieniach początkowych grupy 11 dochodzi do 0,6 i nie wiem czy to jest za mało. W sumie zostały mi wężyki 5mm do wymiany i czy to może przez nieszczelność w nich powstałą??

Także przypadkiem wypadła mi do wewnątrz auta na obudowę śrubka i musiałem całą ją ściągać wciskając się pod auto i przy okazji zauważyłem, że koło gruszki turbiny jest jakaś grubsza stalowa rurka z niewielką plecionką z której chyba cieknie olej brudząc przy tym sztangę i mam pytanie czy ta nieszczelność może wpłynąć na utratę dynamiki auta ponieważ dalej jak miało mułka tak ma. W dodatku strasznie mnie wkurzają te 3 cm pęcherze czasem wychodzące po zgaszeniu auta :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności