Gonzo !!! Zgłoś #1 Napisano 25 Marca 2014 Silnik AVF - VW Passat B5 FL Temat wygląda następujące, mam pompki o nr. 038130073AA, jedna niestety już się skończyła. Byłem u jednego mechanika który stwierdził że można taką pompkę zastąpić taką o oznaczeniu 038 130 073 AL, ponieważ te moje zostały wycofane w 2001r z produkcji a zastąpiły je właśnie te z końcówką AL. I po założeniu takiej pompki nie będzie potrzeby robienia żadnych korekt w kompie. Czy ten mechanik miał racje? Może ktoś z forum to potwierdzić lub obalić to co powiedział? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bulanos Zgłoś #2 Napisano 25 Marca 2014 odpowiedź poszła na priva Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #3 Napisano 25 Marca 2014 Pompka BX jest zamienna z AA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #4 Napisano 25 Marca 2014 albo wymieniaj na używkę/ regeneruj swoją AA albo komplet PD AL czy tam co sobie wsadzisz, nie kombinuj z jedną inną. Co do programu to się nie wypowiem bo w tym nie siedzę ale u siebie mam właśnie AA a program był pod inne PD wgrany jak auto kupiłem ( możliwe że fabrycznie nawet), po wgraniu właściwego pod AA lepiej zaczęło to pracować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sivy07 Zgłoś #5 Napisano 26 Marca 2014 dev 14 pytanie do Ciebie, czy regulacja skoku pompowtryskiwacza ma wpływ na korekty w gr 13?? nie pisze na priv bo takiego info nie ma na forum więc się przyda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #6 Napisano 26 Marca 2014 odpowiedź poszła na priva A możesz tą tajemnica wyjąsnic czemu na priva? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #7 Napisano 26 Marca 2014 dev 14 pytanie do Ciebie, czy regulacja skoku pompowtryskiwacza ma wpływ na korekty w gr 13?? nie pisze na priv bo takiego info nie ma na forum więc się przyda. teoretycznie tak , a w praktyce może minimalnie, u mnie np. jest tak samo jak gadałem z kolegą o też grzebie z autami to też nie stwierdził różnicy między . Jednak warto ustawić książkowo nawet dla spokojnej głowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sivy07 Zgłoś #8 Napisano 27 Marca 2014 teoretycznie tak , a w praktyce może minimalnie, u mnie np. jest tak samo jak gadałem z kolegą o też grzebie z autami to też nie stwierdził różnicy między . Jednak warto ustawić książkowo nawet dla spokojnej głowy. no właśnie tez to wywnioskowalem. ustawialem u siebie ostatnio bez czujnika zegarowego. sposob taki że jedno koło do gory, 5 bieg i brat obracał kołem przód-tył a ją obserwowałem wałek. ustawione były różnie, jedna dokrecilem o 2,5 obrotu a inna pół obrotu. ustawilem wszystkie na ok180 stopni ale wpływu na korekty to nie miało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #9 Napisano 27 Marca 2014 dlatego też pisałem że czujnik zegarowy przy tym jest kpiną , bo ustawiając na 160* krzywdy też PD nie zrobisz, ustawiając na 225 jest tak samo jak na 180* (- korekty i cała reszta pierdół) zatem pole manewru jest ogromne i wzrokowo można na lajcie to ustawić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bulanos Zgłoś #10 Napisano 4 Kwietnia 2014 A możesz tą tajemnica wyjąsnic czemu na priva? Ponieważ nie ten dział do reklamowania firm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
all1212 Zgłoś #11 Napisano 8 Grudnia 2015 (edytowane) witam podepnę się pod temat. Zakupiłem passata z 2005r z silnikiem 1.9 tdi AVF i mam problem z silnikiem - nierówno chodzi. Podłączyłem kompa i sprawdziłem, że wypadają zapłony na trzecim cylindrze. Zdjąłem pokrywę i mam zamontowane pompowtryskiwacze każdy z innej beczki: 1. 038 130 073 AA 2. 038 130 073 AL 3. 038 130 073 BA 4. 038 130 073 AA dodam że sterownik silnika ma numer 038 906 019 KD (wg etki numer sterownika silnika zgadza się). Natomiast wg etki powinienem mieć pompowtryski 038 130 073 BA lub 038130 079FX. Taki pompowtrysk mam tylko na 3 cylindrze na którym wypadają zapłony i przekroczona jest wartość regulacji. Nie wiem teraz jaki pompowtrysk kupić na 3 cyliner bo ktoś kiedyś zmieniając pompowtryski mógł zmienić mapę dawki paliwa. Zakładając, że uszkodzony jest 3 pompowtrysk z jakim numerem mam kupić?????? A może zmieniając kiedyś pompowtryski na te z końcówką AA i AL(są to zamienniki) ktoś zmienił również mapę wtrysków w sterowniku silnika i teraz ten z końcówką BA przez to nie może wysądzicieR dawki paliwa i dlatego wypadają zapłony??????? Co o tym sądzicie. Edytowane 10 Grudnia 2015 przez all1212 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sensor Zgłoś #12 Napisano 8 Grudnia 2015 Sprobój dogiąć konektorki we wtyczce 3-ciego cylindra bo zdarza się że nie łączy dobrze i silnik nie rowno chodzi. Może pomoże. Ale fakt pompki kazdy z innej parafii wiec nie zazdroszczę. Jak planujesz większą moc to wymien na AL-ki + wizyta u tunera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
all1212 Zgłoś #13 Napisano 10 Grudnia 2015 Sprobój dogiąć konektorki we wtyczce 3-ciego cylindra bo zdarza się że nie łączy dobrze i silnik nie rowno chodzi. Może pomoże. Ale fakt pompki kazdy z innej parafii wiec nie zazdroszczę. Jak planujesz większą moc to wymien na AL-ki + wizyta u tunera pomylilem sie w nocy złe sprawdziłem numer i pompowtrysk 3 założony mam z numerem 038130073AR . wg etkii te pompowtryski z końcówka AR są zamiennikiem BA konektorki sprawdzone I łączą. teraz mam inny problem. wymieniłem wczoraj na próbę pompowtryski na takie z końcówka AG od 105KM auto odpalił ale strasznie telepalo silnikiem. po jakimś czasie silnik zgasł i nie odpalił już. Z powrotem zmieniłem pompowtryski na te które były pierwotnie ale nie mogę odpalić. kręce rozrusznikiem i nic. Komp błędów nie łapie.. Macie jakieś pomysły na szybko co to może być. wczoraj było już za późno aby szukać przyczyny. dzisiaj po pracy będę walczył dalej. Pomysły mile widziane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #14 Napisano 10 Grudnia 2015 Ja w awx mam pompki ar, co do odpalenia to powinien odpalic ,na tych od 105 koni byly inne czasy otwarcia dlatego tak telepalo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
all1212 Zgłoś #15 Napisano 12 Grudnia 2015 nie mogę sobie poradzić z tym silnikiem. Zakupiłem i założyłem dwie pompki AL. Czyli teraz mam takie pompki: 1. 038130073AA 2. 038130073AL 3. 038130073AL 4. 038130073AA pompki AL są zamiennikiem pompek AA. Po odpaleniu silnik równo pracował. Korekcje były przyzwoite. Byłem zadowolony, ale po paru minutach w miarę rozgrzewania zaczęło telepać silnikiem i budą. Korekcje bardzo się pogorszyły. Na vagu w grupie 18 na biegu jałowym zaczeło pokazywać wartości 4(powinno być 0) które się zmieniały z jednego na drugi pompowtrysk. Wymieniłem filtr paliwa i podpiąłem manometr na pompie tandem. Ciśnienie paliwa jest takie jak powinno być(na biegu jałowym ok.4 a przy 4000obr/min ok.8) . Konektorki przy pompowtryskach podoginane. Krzywki wałka rozrządu wizualnie są w porządku. Mają ładne stożki . W popychaczach brak dziur. Brak mi już pomysłów co może być przyczyną tak nierównej pracy silnika?????macie jakieś pomysły?????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaniel Zgłoś #16 Napisano 13 Grudnia 2015 witam podepnę się pod temat. Zakupiłem passata z 2005r z silnikiem 1.9 tdi AVF i mam problem z silnikiem - nierówno chodzi. Podłączyłem kompa i sprawdziłem, że wypadają zapłony na trzecim cylindrze. Zdjąłem pokrywę i mam zamontowane pompowtryskiwacze każdy z innej beczki: 1. 038 130 073 AA 2. 038 130 073 AL 3. 038 130 073 BA 4. 038 130 073 AA dodam że sterownik silnika ma numer 038 906 019 KD (wg etki numer sterownika silnika zgadza się). Natomiast wg etki powinienem mieć pompowtryski 038 130 073 BA lub 038130 079FX. Taki pompowtrysk mam tylko na 3 cylindrze na którym wypadają zapłony i przekroczona jest wartość regulacji. Nie wiem teraz jaki pompowtrysk kupić na 3 cyliner bo ktoś kiedyś zmieniając pompowtryski mógł zmienić mapę dawki paliwa. Zakładając, że uszkodzony jest 3 pompowtrysk z jakim numerem mam kupić?????? A może zmieniając kiedyś pompowtryski na te z końcówką AA i AL(są to zamienniki) ktoś zmienił również mapę wtrysków w sterowniku silnika i teraz ten z końcówką BA przez to nie może wysądzicieR dawki paliwa i dlatego wypadają zapłony??????? Co o tym sądzicie. masz silnik AVF czy AVB bo jesli masz AVF to pompki o nr .....AA i AL sa z tego silnika 131 KM (sam takie miałem ) a jesli masz AVB to potrzebna bedzie koreka softu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
all1212 Zgłoś #17 Napisano 13 Grudnia 2015 (edytowane) masz silnik AVF czy AVB bo jesli masz AVF to pompki o nr .....AA i AL sa z tego silnika 131 KM (sam takie miałem ) a jesli masz AVB to potrzebna bedzie koreka softu mam silnik AVF bo właśnie kupiłem tego passata i ten jest z 2005r. Pompki mam dobre, ale wg etki w tym modelu powinny być BA. Dzisiaj po nocy odpalił od strzała i silnik ładnie pracował. Korekcje były bardzo dobre, ale po paru minutach w miare rozgrzewania pracuje coraz gorzej i zaczyna nim telepać. Zastanawiają mnie wartości w grupie 18 bo w momencie kiedy go telepie wartości pokazują 4 i czasem 6 i się zmieniają pomiędzy pompowtryskami. po nocy odpalił od strzała, cisnienie na pompie tandem jest dobre, nie skacze, filtr paliwa wymieniony Jak jest zimny i równo pracuje to dawka paliwa w grupie 000 waha się między 10-15. Natomiast jak zaczyna nim telepać do dawka spada chwilowo nawet do 0. Oringi na pompkach wymieniłem. Edytowane 13 Grudnia 2015 przez all1212 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #18 Napisano 14 Grudnia 2015 Co to za filtr zamontowałeś? Kompresje sprawdzałeś? Pompa tandemowa LUK czy coś nowszego, podmieniana na inną sprawną? Pokaż logi na zimnym 001, 004 i łączony 013 + 018 + 023 oraz ponownie te same logi na ciepłym. Prawdopodobnie masz soft pod wtryski BA (AVF), a powinien być pod AA (AWX). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kwiecien94 Zgłoś #19 Napisano 15 Grudnia 2015 Witam, z tego wzgledu iz nie moge zalozyc nowego tematu, to chcialbym podlczacy sie z moim problemem do tego tematu. Jestem posiadaczem Passata b5 fl z 2001 roku AVF 130 km. Okazalo sie ze do wymiany mam dwa pompowtryski. Aktualnie przebywam w niemczech i dzisiaj dowiedzialem sie, ze numery pompowtryskow ktore znajduja sie w moim aucie to 038 130 079 bx i wyszlo na to ze to sa te mniej dostepne, szczerze to na allegro znalazlem jedna aukcje, 1200 zl jedna sztuka, niestety jest to troche za duzo dla mnie, a musze wymienic dwa z czterech... i moje pytanie jest takie, wyczytalem ze w tym roczniku auta byly rowniez montowane pompowtryski o numerze 038130073AL ktore sa o wiele bardziej dostepne, jest ich bardzo duzo na allegro. Czy do mojego auta musze wsadzic te same ktore akutalnie posiadam, czy jest jakas mozliwosc zamontowania tych o innych numerach ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach