problemz Zgłoś #1 Napisano 2 Marca 2014 (edytowane) Jako że sam często korzystam z tego forum, a nie znalazłem tutaj konkretnej instrukcji - jedynie naprawdę mnóstwo informacji w wielu pojedynczych postach, postanowiłem podczas rozbiórki tylnych prawych drzwi w moim paserattim zrobić małe foto-story dla potomnych. Rozbiórkę wykonywałem celem naprawy: - klamki - bo zrobiła się luźna, - przelutowania płytki zamka - bo brak było oświetlenia kabiny/przestrzeni pod nogami podczas otwarcia - zapewne zimne luty. Potrzebne narzędzia: - śrubokręt krzyżak (duży) - mały śrubokręt płaski (zegarmistrzowski) - TORX - T9, T10, T20, T25 - klucz - nasadka 10 z grzechotką, albo inna 10 (byle wygodniej) - STAR/SPLINE - M8 - lutownica - browar.... (jak się wkur****, że ci coś nie idzie) - odrobina chęci... Rozbiórkę zaczynamy od zjechania szybą w dół i zdjęcia tapicerki drzwi. Dolna śruba koło lampki - TORX T25. Małym płaskim śrubokrętem podważamy zaślepkę uchwytu, tu już może się okazać potrzebny łyk browara, bo zaślepka potrafi siedzieć mocno na swoim miejscu... Pod zaślepką dwie śruby na duży krzyżak: No i możemy szarpać tapicerkę. Za punkt początkowy może posłużyć dolna lampka - wyjmujemy ją, odpinamy kabel i mamy dziurę, gdzie wkładamy paluchy i ciągniemy - mocno ale z wyczuciem i poruszamy się po obwodzie tapicerki od dołu do góry. Punkty gdzie są kołki montażowe zaznaczyłem na dalszej fotce. Jak już kołki puszczą - 6 sztuk - to pchamy boczek do góry, aż wypadnie z rantu drzwi. Teraz zaglądamy od strony szyby i odpinamy: głośniczek (ja mam go poklejonego bo wypadał), przycisk sterowania szyby i wypinamy linkę od klamki wewnętrznej: ciągniemy osłonkę i zdejmujemy zaczep. Teraz mamy taki oto widok. Żółtymi strzałkami zaznaczyłem miejsca na kołki (1 już się urwał...). Czerwone znaczniki to miejsca śrub na klucz 10, które wykręcamy. Zielone zaznaczenie to linka idąca do zamka, którą również "wypychamy" razem z uszczeleczką z blachy a także kołki mocujące sam zamek do blachy, które po odkręceniu zamka wyciskamy z blachy. Jeśli nikt tego przed nami nie rozbierał będą tam jeszcze wspomniane kołeczki. Teraz wykręcamy sam zamek: magiczna śrubka mocująca zaślepkę wkładki - ukryta za uszczelką. I tu możemy natrafić na spory problem. Śruba jest pod klucz..... hmmmm... no właśnie. Jakiś STAR?? Poprawcie mnie panowie, jeśli ktoś ma odpowiednią wiedzę. Pasuje oczywiście TORX 20. Ale radzę użyć naprawdę dobrego bita, ostrego, nie zjechanego - choć i to nie ustrzegło mnie przed obrobieniem śruby Radzę mocno dociskać śrubokręt lub lepiej użyć wkrętarki. Śruba - jak już co niektórym wiadomo - nie wykręca się do końca - nie da się jej wyjąć. Zwalnia ona jedynie wkładkę/zaślepkę wkładki, którą teraz możemy wyjąć i zrzucić linkę z klamki zewnętrznej. Jeszcze tylko dwie śruby zamka - STAR/SPLINE M8. Zanim zdejmiemy blachę razem z zamkiem i całym mechanizmem szyby, trzeba się jeszcze pozbyć szyby. Koło głośnika mamy gumową zaślepkę, której trzeba się pozbyć. Jeżeli na początku rozbiórki nie zapomniałeś zjechać szybą w dół - zobaczysz taki widok: No to jedziemy dalej [ATTACH=CONFIG]115321[/ATTACH] Kolejny super patent VW... Jest kilka teorii odnośnie wyjmowania kołka zaznaczonego na żółto, a musisz go wyjąć żeby pozbyć się tego zaznaczonego na czerwono. Osobiście nie radzę wpychać do do środka, jeśli nie pójdzie lekko - można połamać plastikowe prowadnice szyby. Ja wkręciłem wkręta w środkowy bolec i wyszarpałem go na zewnątrz. Ufff... Duuży łyk browara. Szyba cała :marecek Duży kołek wpychamy do środka, potem go wyjmiemy. [ATTACH=CONFIG]115322[/ATTACH] Teraz kiedy szyba jest uwolniona chwytamy ją i wyciągamy do góry, wsuwamy między uszczelki (tak jakby była zamknięta) i klinujemy jakoś, żeby nie wpadła z powrotem do środka. Ja użyłem gąbki. No i możemy pozbyć się blachy. U mnie trzymała się mocno na kleju, którym są posmarowane jej brzegi, ale płaski śrubokręt, siła x gwałt i się podda. Potem tylko trochę żonglerki żeby ją wydostać razem z zamkiem - kręcimy zgodnie z ruchem wskazówek zegara, trochę w dół - żeby zamek się wydostał zza prowadnicy szyby i do góry. (Tu już z wyjętym zamkiem - wisi na lince) [ATTACH=CONFIG]115323[/ATTACH] Kołki, które trzymają szybę możemy już teraz wsadzić z powrotem na swoje miejsce w szybie - najpierw duży, potem mały w środek - tak żeby wystawał tyle samo po obu stronach. Przy montażu szybę z kołkami wsuniemy w uchwyt, aż zrobi nam "klik". Spokojnie, nie pęknie, uchwyt jest w kształcie stożka. [ATTACH=CONFIG]115324[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]115325[/ATTACH] Teraz możemy zabrać się za sam zamek. Temat wielokrotnie poruszany na forum i wielokrotnie odsyła nas do źródła: http://www.taligentx.com/passat/maintenance/doorlockmechanism/ To bardzo dobry manual, z którego dowiemy się jak rozebrać, co lutować i jak złożyć zamek. Dostrzegłem jednak mały błąd: [ATTACH=CONFIG]115326[/ATTACH] Śruba oznaczona na foto jako TORX 10 to w rzeczywistości TORX 9. 10-tki są w miejscach zaznaczonych białymi kółkami. Co do samej elektroniki zamka, tu niestety nie zrobiłem fotki. Oprócz jednego zimnego luta, zaśniedziałych innych odkryłem na płytce lekko utlenione ścieżki... Naprawiłem je lutując od punktu do punktu cieniutkie przewody. Jak już zamek polutujemy, poskładamy do kupy, warto go podpiąć i sprawdzić czy wszystko działa. Jeśli jest OK składamy drzwi. Przy okazji naprawiłem także luźną klamkę, która wypadła z uchwytów zaznaczonych na czerwono - trzeba je lekko rozgiąć i wsunąć tam klamkę na swoje miejsce. Podczepiamy linkę od zamka - nie napinajmy jej za mocno!!!, bo można potem mieć problem z otwarciem drzwi. Na foto widać też zaznaczone żółtymi strzałkami uchwyty, które trzymają zaślepkę wkładki. Kręcąc śrubą mechanizm obraca się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara i blokuje nam wkładkę na swoim miejscu. [ATTACH=CONFIG]115327[/ATTACH] Jako, że ja swoją śrubę obrobiłem ledwo udało mi się ją wkręcić z powrotem (a trzeba ją wkręcić bo nie da się ruszyć klamką zewnętrzną, albo będzie wam wypadać klamka jak w moim przypadku). Na przyszłość postanowiłem nie ruszać już śruby, zmodyfikowałem troszkę zaślepkę wkładki. [ATTACH=CONFIG]115328[/ATTACH] Zeszlifowałem zaczepy na korpusie zaślepki i jej system mocowania (nie pytajcie na jaki :sese). Przy okazji wstawiam foto, co było przyczyną problemów z drugimi tylnymi drzwiami a przy okazji z migającym oświetleniem wewnętrznym. Bo oprócz lutowania zamka trzeba było uporać się z popękaną otuliną na kablach między drzwiami a karoserią. Rozbierając drzwi warto poświęcić te kilka minut, zdjąć gumę i obejrzeć przewody! [ATTACH=CONFIG]115329[/ATTACH] Przez taką pierdołę, przez pół roku przekopałem kilometry kabli pod wykładziną i rozebrałem wszystkie zamki w drzwiach... Edytowane 10 Marca 2014 przez jedrus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sivy07 Zgłoś #2 Napisano 2 Marca 2014 do warsztatu proponuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #3 Napisano 2 Marca 2014 W drugiej części zdjęcia nie banglają ( potem to scalę w całość ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
problemz Zgłoś #4 Napisano 2 Marca 2014 Poprawione zdjęcia z drugiej części. No będzie super jak będzie w jednym poście... A jak tak jeszcze raz na spokojnie to poczytałem to dochodzę do wniosku, że kołki z szyby może lepiej próbować wyjąć przed odkręceniem blachy z drzwi... Jak sobie przypomnę co ja się tego ***** natargałem to się sam dziwię, że się nie odkleiła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #5 Napisano 2 Marca 2014 Manual :ok Małym płaskim śrubokrętem podważamy zaślepkę uchwytu, tu już może się okazać potrzebny łyk browara, bo zaślepka potrafi siedzieć mocno na swoim miejscu... lepszy jest nóż Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #6 Napisano 3 Marca 2014 Poprawione zdjęcia z drugiej części nadal nie widać zdjęc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
problemz Zgłoś #7 Napisano 9 Marca 2014 Przed scaleniem w jeden post fotki były.... A teraz znów nie da się wrzucić więcej niż 10. Jak mam to poprawić panie moderator? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #8 Napisano 9 Marca 2014 Zmień nazwę "STAR" na Spline, bo aż w oczy razi, ja Stara w swoim aucie nie widziałem Hehe opis w końcu OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #9 Napisano 9 Marca 2014 To problem natury technicznej zgłosiłem gdzie trzeba . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekbarczak Zgłoś #10 Napisano 10 Marca 2014 też czekam na resztę fotek. dziś zabrałem się za rozbieranie drzwi, drzwi nie otwierają się od zewnątrz. Doszedłem do odkręcania śrub 10 i poległem, co dalej. Tak trafiłem na ten temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
problemz Zgłoś #11 Napisano 10 Marca 2014 Zmień nazwę "STAR" na Spline, bo aż w oczy razi, ja Stara w swoim aucie nie widziałem Hehe opis w końcu OK. Nazwa star pojawia się tu: http://www.taligentx.com/passat/maintenance/doorlockmechanism/ Jak kupowałem klucze to gość też mi mówił że to Spliny.... ale tu na forum już nikt tej nazwy nie powtarzał. drzwi nie otwierają się od zewnątrz Za mocno naciągnięta linka klamki zewnętrznej, albo ci spadła. Poczekajmy na resztę fotek, niech spece od forum naprawią :umm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #12 Napisano 11 Marca 2014 Załatwione (nie działają miniaturki , ale foty się otwierają). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gawel Zgłoś #13 Napisano 26 Kwietnia 2014 Niestety ale fotki nadal nie działają Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golas333 Zgłoś #14 Napisano 29 Czerwca 2014 ...ciągle nie działają... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gepardzik Zgłoś #15 Napisano 20 Lipca 2014 ....szkoda....nadal nie bangla... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MOŁ Zgłoś #16 Napisano 10 Września 2014 Jak z tymi zdjęciami z drugiej części? Uda się je poprawić? A może nowe linki chociaż? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
donpablobb Zgłoś #17 Napisano 9 Października 2014 Przyłączam się do próśb. Wiadomo kiedy uda się poprawić brak zdjęć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bigbolec Zgłoś #18 Napisano 6 Lipca 2015 Moderatory, odgrzewam. Co ze zdjęciami? Już niedługo rok, a ich nie widać.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janusz1 Zgłoś #19 Napisano 6 Lipca 2015 Witam Moderatora.W dalszym ciągu nie widać zdjęć,a my czekamy. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #20 Napisano 7 Lipca 2015 Zdjęcia niestety przepadły :dupablada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach