Skocz do zawartości
kevin27

Konsultacje logów Passat b5 fl 1.8T 150km AWT 2001

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proszę o konsultacje logów. Jest to część większego pomiaru, a tych logów nie umiem zinterpretować. Pomiar dynamiczny, na 3 biegu od 1500 do 6000 RPM. Auto w standardowej konfiguracji.

 

http://vaglog.rtnet.pl/kevin_162659.html

 

Objawy to "zamulenie" auta, falowanie obrotów, czasem dziwne drżenie silnika.

 

Kanał 020 - świece: wydaje mi sie, ze wszędzie powinno być '0' - czy świece kwalifikują sie do wymiany?

kanał 032 - sonda lambda - tu jestem kompletnie zielony

kanał 120 - moc silnika - zapewne jest to mało wiarygodny pomiar ale silnik powinien osiągać ok. 210Nm przy 1750 RPM.

 

Jakieś pomysły, sugestie ? :)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kanał 020 - świece: wydaje mi sie, ze wszędzie powinno być '0' - czy świece kwalifikują sie do wymiany?

Grupa 020 to przede wszystkim cofanie zapłonu przez spalanie stukowe. Same zera to ideał, ale jakieś pojedyncze niskie wartości nie są jakąś tragedią. U Ciebie jest już sporo. Co do świec jeśli masz LPG to wypada je co 50000km wymienić, aby cewki po tyłku nie dostawały.

kanał 032 - sonda lambda - tu jestem kompletnie zielony

Korekty długoterminowe. Jeździsz na ubogim składzie mieszanki.

kanał 120 - moc silnika - zapewne jest to mało wiarygodny pomiar ale silnik powinien osiągać ok. 210Nm przy 1750 RPM.

Grupę 120 zostaw w spokoju bo nic sensownego nam nie powie.

Zrób komplet podstawowych logów i zobaczy się jak to wszystko się przedstawia. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi z 002+033 i 115+118 będzie coś mozna więcej powiedziec bo w tym momencie auto wogóle nie jedzie sadząc po kanale 20 i korekcie w 032.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi :)

 

Grupa 020 to przede wszystkim cofanie zapłonu przez spalanie stukowe. Same zera to ideał, ale jakieś pojedyncze niskie wartości nie są jakąś tragedią. U Ciebie jest już sporo. Co do świec jeśli masz LPG to wypada je co 50000km wymienić, aby cewki po tyłku nie dostawały.
jeżdżę na PB. Rozumiem, ze polecasz wymianę świec, jakie są dopuszczalne wartości logów ? :)

 

Korekty długoterminowe. Jeździsz na ubogim składzie mieszanki.
jakie powinny być prawidłowe wartości logów? Czy ma coś do tego, ze w błędach silnika wyrzuca mi 17536 System to lean ?

 

Tu są logi z kanałów 002 ; 115 i 118. Poprawcie mnie jeśli coś źle interpretuje :)

http://vaglog.rtnet.pl/kevin_162671.html

 

 

kanał 002: przepływomierz - oczywiście widać że dużo zaniża. Rozglądam sie za nowym. Z ciekawostek: wlot do przepływomierza był zaklejony z 2 stron taśmą i zostawiona szczelina w środku aby przepływomierz pokazywał więkrza wartość.... i rzeczywiście pokazywał 100 g/s - taki trick poprzedniego właściciela ;p

Kanał 115: stosunek rzeczywistego doładowania turbiny do doładowania wzorcowego - wydaje mi sie, ze jest w normie. Turbo dmucha ok. 0,55 bara. Martwi mnie spadek powyżej 5 000 RPM. Czy to wina uszkodzonego przepływomierza ?

Kanał 118: doładowanie turbiny + zawór N75 - zawór N75 działa dobrze. Turbina j.w.

 

Zrób logi z 033
jakie powinny być prawidłowe wartości logów ?

 

Sorki, ze tak jednorazowo dużo informacji, ale nie chce wam gitary zawracać kiedy indziej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

100g to za mało na awt powinno być około 125. Turbo z tego co i się wydaje powinno dmuchać okolice 0.6bar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem, ze polecasz wymianę świec, jakie są dopuszczalne wartości logów ?

Jak nie wiesz kiedy były wymieniane to nie zaszkodzi. Co do wartości to szczerze mówiąc w serii standard to same 0, ale jak pojawią się od czasu do czasu wartości do ok 3* to nie ma co się martwić.

jakie powinny być prawidłowe wartości logów?

Grupa 032 jak najbliżej 0.

Czy ma coś do tego, ze w błędach silnika wyrzuca mi 17536 System to lean ?

Czyli ubogo i to sporo, że wali błędem.

 

kanał 002: przepływomierz - oczywiście widać że dużo zaniża. Rozglądam sie za nowym. Z ciekawostek: wlot do przepływomierza był zaklejony z 2 stron taśmą i zostawiona szczelina w środku aby przepływomierz pokazywał więkrza wartość.... i rzeczywiście pokazywał 100 g/s - taki trick poprzedniego właściciela ;p

Szkoda, że sobie pustej głowy nie zakleił ten poprzedni właściciel. Co mu to niby dało, że zmniejszył przepustowość wlotu, a tym samym mniejsza masa powietrza miała możliwość dostać się do układu.

Kanał 115: stosunek rzeczywistego doładowania turbiny do doładowania wzorcowego - wydaje mi sie, ze jest w normie. Turbo dmucha ok. 0,55 bara. Martwi mnie spadek powyżej 5 000 RPM. Czy to wina uszkodzonego przepływomierza ?

Turbo dmucha w miarę ok. Tylko czym dmucha, jak na przepływce nie ma... Sprawdź sobie szczelność, ale raczej bez wymiany przepływki się nie obędzie.

jakie powinny być prawidłowe wartości logów ?

Korekta krótkoterminowa jak najbliżej 0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za pomoc,

szerokości

pozdrawiam

:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Wymieniłem przepływomierz na Boscha i świece zapłonowe na platynowe NGK.

 

Profilaktycznie chciałbym skonsultować z Wami wymiany na przyszłość :)

 

http://vaglog.rtnet.pl/kevin_163165.html

 

Kanał 020: cylinder 1 i 4 są idealne, cylinder 2 i 3 można zaakceptować. Z faktur od poprzedniego właściciela wiem, ze wymienił tylko dwie cewki zapłonowe. Domyślam sie, że w 2 i 3 cylindrze są stare cewki i będę musiał je wymienić. Dobrze myślę ? :)

a tak na marginesie: kiedyś słyszałem o akcji serwisowej VW na wymianę cewek zapłonowych w ASO. Wie ktoś coś w tym temacie ? :)

 

Kanał 032: korekty długoterminowe powinny być jak najbliżej '0'. Może być jak jest ?

 

Pozdrawia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korekta 032 jak najbliżej zera u Ciebie może być, takie cofanie moze byc nie ma sensu kombinowac na razie, o akcje zadzwon do aso jesli masz te dwie jeszcze fabryczne, szkoda że noe zrobiłes kanału 002 jeszcze do tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wygląda to bardzo dobrze, możesz zainteresowac się jeszcze zaworem dv jesli go nie sprawdzałęś bo widze lekkie podbocie ciśnienia pod koniec loga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No wygląda to bardzo dobrze, możesz zainteresowac się jeszcze zaworem dv jesli go nie sprawdzałęś bo widze lekkie podbocie ciśnienia pod koniec loga.

też sie nad tym zastanawiałem. Co z nim zrobić, wymienić czy wyczyścić ?

 

Również zastanawia mnie spory spadek ciśnienia doładowania turbiny powyżej 5 000 RPM. Co to może być ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dv najlepiej sprawdzic w łapkach czy membrana nie dziurawa, wężyk od dv tez można sprawdzic czy nie sparciały, cisnienie spada bo tak jest napisany program, jest ok.

 

---------- Dodano o 17:28 ---------- Poprzednia wiadomość o 17:27 ----------

 

Zobacz spec bost z lewej = actual boost z prawej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności