Skocz do zawartości
Emejcz

1.8T AEB Analiza logów - podwyższone spalanie, świst.

Rekomendowane odpowiedzi

Ogólnie to zmieniłem sobie tipa i przy okazji zrobiłem zdjęcie wirnika.

IMG_6071.jpg

Wygląda chyba dobrze, a minimalny luz jest wyczuwalny jedynie przy mocniejszej próbie ruszania wirnikiem.

 

Jako iż dziś przyszedł mi zamówiony manometr to zapytam, w jaki dokładnie sposób zmierzyć to ciśnienie z jakim turbo pompuje? Muszę wpiąć manometr bezpośrednio pod gruchę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wepnij sie w jakis wezyk przy kolektorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, witam ponownie. Wczoraj regulowałem a w zasadzie po prostu skróciłem sztangę WG, bo klapka była luźna i mi brzęczało przy schodzeniu z obrotów. Robiłem to na aucie bez odkręcania turba ani kolektora, więc nie miałem zbytniego pola manewru i zrobiłem to trochę na czuja. Nie wiem czy nie skróciłem jej o milimetr za dużo.

 

Pierwsze testy wypadły ok - nie czuję różnicy w samym przyśpieszaniu i VAG nie wywala błędów z przeładowania.

Dziś zrobiłem logi dynamiczne i zauważyłem, że w stosunku do logów sprzed pół roku DUTY CYCLE się nieco zmieniło.

 

Log obecny wygląda tak:

http://vaglog.rtnet.pl/log_183950.html

 

a log poprzedni tak:

http://vaglog.rtnet.pl/log_162381.html

 

W tym obecnym duty cycle spada do około 28% i nie idzie niżej, a w starym schodziło dużo bliżej zera. Teraz pytanie czy nowy log jest lepszy od starego czy odwrotnie?

 

Druga sprawa, wie ktoś może z czego wynika to stukowe które tam widać? Świece zmieniałem jakiś czas temu na NGK, a jeszcze pół roku temu nie wychodziło to stukowe w logach.

 

Jeszcze mam pytanie do obeznanych, przy jakim ciśnieniu powinna zacząć się podnosić klapka WG? Regulowałem na czuja, ale może zrobię to z manometrem jak poznam właściwe ciśnienie...

 

Logowałem na PB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, dziś przy powrocie do domu jak zacząłem trochę mocniej cisnąć odniosłem wrażenie, że brakuje mocy...

Jak wróciłem to od razu wziąłem kompa i na sprawdzenie.

Ewidentnie brakuje mocy, bo do setki w zależności czy pod górkę czy z górki rozpędza mi się w 12,5-14,5 sekundy, a poprzednio było około 9...

Nie wiem czy to wina turba (odniosłem wrażenie, że dziś go nie słyszałem, ale może złudne, bo mokro) czy przepływki, a może czegoś innego... Zrobiłem logi (robiłem pod górkę) i na moje oko przepływka podaje zbyt mało...

http://vaglog.pl/log_196698.html

Czy ktoś mógłby pomóc?

Czy przepływka może sobie tak nagle paść bez wcześniejszych ostrzeżeń i powodować właśnie takie osłabienie? Dodam, że nie mam jakiegoś szarpania itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływka podaje zbyt mało bo turbina za mało pompuje o ile wogóle pompuje patrzac na wysterowanie n75, daj 002+007+025 dla pewnosci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie wiedziałem czy przepływka jest zależna od turba. Myślałem, że może jak jest sprawna to daje zbliżoną wartość przy danych obrotach nawet jak turbo nie działa.

 

Zrobię jutro te logi, ale czy to znaczy, że czeka mnie wymiana turba?... czy może jeszcze coś z osprzętu leży?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem oględziny i chyba znalazłem... grucha nie trzyma - sztanga lata jak żyd po pustym sklepie przez co pewno wszystkie spaliny idą bokiem i stąd turbo nie pompuje, też mi się coś wydawało, że jest głośniej.

 

Nie wiem co tam w tej grusze siedzi, ale pewno jakaś sprężyna która pękła... Czy to powszechne zjawisko?

 

W tej sytuacji pewno muszę kupić nową...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to masz rozwiązanie, czy kupisz nowa czy uzywana turbine i tak trzeba bedzie wyciągnąc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no, kupię samą gruchę i założę bez zdejmowania turbiny.

Na alledrogo są jakieś nówki i niby dają 2 lata gwarancji więc może warto spróbować...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy założysz gruche bez odkręcenia kata i kolektora...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że jakoś mi się uda. Jakiś czas temu regulowałem tą sztangę bez zdejmowania turba, więc wiem, że odkręcić i zdjąć ją z klapki to zdejmę bez większych problemów. Najgorzej będzie wyjąć samą gruchę, bo coś mi się kojarzy, że przewód wodny który idzie od bloku do turba będzie blokował mocowanie, ale jak go odkręcę to powinno pójść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grucha wymieniona bez zdejmowania turba i kolektora. Jedyne co wymontowałem to mocowanie turba od spodu, dv, n75, filtr powietrza z obudową i lambdę. Czas roboty około 4h więc nienajgorzej.

Ustawiłem otwarcie na około 0,34 bara.

Czy wysterowanie jest w miarę ok czy może coś jeszcze poprawić?

http://vaglog.pl/log_197477.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób 002+025 bo z tego to za wiele nie można powiedzieć, termostat Ci nie trzyma temp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej jest ok male wysterowanie bo grucha nowa albo troche za mocno naciagnieta ale moze tak zostawic, auto pewnie jedzie jak dawniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki, tak zostawie póki co i zobaczę za jakiś czas jak się ułoży czy coś się zmieniło.

No troche mocniej niż fabrycznie naciągnąłem, bo dowiedziałem sie, że katalogowo powinno być 0,37bara gdy już jest otworzone na 4 milimetry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grucha wymieniona bez zdejmowania turba i kolektora. Jedyne co wymontowałem to mocowanie turba od spodu, dv, n75, filtr powietrza z obudową i lambdę. Czas roboty około 4h więc nienajgorzej.

Ustawiłem otwarcie na około 0,34 bara.

Czy wysterowanie jest w miarę ok czy może coś jeszcze poprawić?

http://vaglog.pl/log_197477.html

 

jak zmieniles gruche albo ustawiles wg bez odrecania turbo i kolektora jak tam nawet regulacji nie widac bez odrecenia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem tu nowy i mam problem ze swoim Passatem 1.8T 150KM

Silnik nie ma mocy jak na 150km Spalanie LPG Na poziomie 20l

Turbosprezarka po regeneracji

Nowy DV

N75

Sonda

Wężyki podciśnieniowe

 

Blędy z vaga

 

2 Faults Found:

 

00561 - Mixture Adaptation

 

13-10 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached - Intermittent

 

00561 - Mixture Adaptation

 

14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent

 

Prosił bym o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błędy sporadyczne, nie stałe.

Na przyszłość podawaj kod silnika. Zakładam że korekty masz w 007 i 008. Zrób jakieś logi dynamiczne i statyczne na Pb 002+007 do oceny czy nie masz dziury (po skasowaniu błędów).

Na 90% problemem jest gaz i pewnie padające wtryski LPG. Dlatego zabawę zacząłbym od zakręcenia gazu na butli (najlepiej go wyjeździć) i jazdy na Pb (z 50km). Wcześniej wyzeruj grupę 008.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kod silnika to AEB

Zorbie logi na bp i wrzucę je jeszcze dziś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności