lolodn Zgłoś #1 Napisano 10 Lutego 2014 (edytowane) Witam byłem w warsztacie aby skasować błąd poduszki. Co się okazało po podpięciu komputera - mechanik powiedział, że najprawdopodobniej uszkodzony jest komputer główny. Odczytałem numer komputera : 038 906 019 A. Na allegro jest trochę tych komputerów ale nie ma takiego z końcówka "A". i pytania: 1. Czy jest możliwość naprawy? 2. Jakie są ewentualne koszty naprawy kompa? 3. Jest gdzieś napisane co oznaczają te znaki na końcu? 4. Czy jak wlożę komputer z tym samym oznaczeniem trzeba będzie go jakoś adaptować? 5. Czy jak włożę komputer z innym oznaczeniem (w sensie oznaczenia literowego na końcu) coś złego się stanie? Edytowane 10 Lutego 2014 przez lolodn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #2 Napisano 10 Lutego 2014 A co to znaczy, że komputer jest uszkodzony? Może się mylę, ale pewnie mechanik klasycznie nie mógł się połączyć z poduchami i rzucił taką diagnozę. Tym bardziej, że bardziej prawdopodobna byłaby usterka sterownika poduszek, a to co wrzuciłeś wyżej to ECU silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio82 Zgłoś #3 Napisano 10 Lutego 2014 Kolego czy twój pasek:manga zaliczył dzwon i wyskoczył problem z poduszką?? czy tak bez niczego i pojawił sie błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolodn Zgłoś #4 Napisano 10 Lutego 2014 Kolego czy twój pasek:manga zaliczył dzwon i wyskoczył problem z poduszką?? czy tak bez niczego i pojawił sie błąd Nie dzwonka nie miał jeżdżę nim od 3 lat i ani razu poduszki nie eksplodowały. Komputer mechaniora nie mógł skasować błędu. Wyskoczył napis, uszkodzony ecu. w którym miejscu jest sterownik poduszek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio82 Zgłoś #5 Napisano 10 Lutego 2014 tunel srodkowy przed lewarkiem biegów.Posprawdzaj tam przewody czy nie sa załamane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolodn Zgłoś #6 Napisano 10 Lutego 2014 (edytowane) tunel srodkowy przed lewarkiem biegów.Posprawdzaj tam przewody czy nie sa załamane. Czyli muszę wyjąć ten cały plastikowy element co idzie spod kokpitu do tyłu gdzie jest drążek biegów i ręczny? I bardzo ważne pytanie... Jak sprawdzić czy to konkretnie ten sterownik siadł? A co to znaczy, że komputer jest uszkodzony? Może się mylę, ale pewnie mechanik klasycznie nie mógł się połączyć z poduchami i rzucił taką diagnozę. Tym bardziej, że bardziej prawdopodobna byłaby usterka sterownika poduszek, a to co wrzuciłeś wyżej to ECU silnika. Nie dawno sam prubowałem podłaczyć paska do laptopa. Pokazał się błąd którego nie dało sie wykasować. Nie pamiętam numeru błędu itp. Ale kiedy sprawdziłem w internecie ten kod błędu to wyskoczyło mi coś w stylu: Możliwość uszkodzenia komputera ECU. ktoś się pytał też gdzie jest ten komputer to powiedziano, że za licznikiem. A ja myślę, że chodzi o komp głowny. Edytowane 10 Lutego 2014 przez lolodn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #7 Napisano 10 Lutego 2014 Wiesz, jakbyś znał dokładnie kod błędu, to byłoby łatwiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio82 Zgłoś #8 Napisano 10 Lutego 2014 kolego czy ty robisz cały skan vag-com czy tylko próbujesz się połączyć ze sterownikiem poduszek? I czy możesz połączyć się ze sterownikiem silnika??a co do rozbiórki tego to podaje link http://forum.vw-passat.pl/threads/80467-Jak-wymontowac-sterownik-airbag post 4.Bo jeśli nie możesz się połączy ze sterownikiem poduszek to tylko do tego możesz się przyczepić. Jeśli błąd wyskoczył tak bez przyczyny (czyli nie zaliczył dzwona) to może być wtyczka przy śniedziała od sterownika i nie łączy. Ale zdarza się tez i zwarcie (przetarte kabelki) i sterownik się "wysra" Koledzy jak źle tłumacze to poprawcie mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolodn Zgłoś #9 Napisano 10 Lutego 2014 kolego czy ty robisz cały skan vag-com czy tylko próbujesz się połączyć ze sterownikiem poduszek? I czy możesz połączyć się ze sterownikiem silnika??a co do rozbiórki tego to podaje link http://forum.vw-passat.pl/threads/80467-Jak-wymontowac-sterownik-airbag post 4.Bo jeśli nie możesz się połączy ze sterownikiem poduszek to tylko do tego możesz się przyczepić. Jeśli błąd wyskoczył tak bez przyczyny (czyli nie zaliczył dzwona) to może być wtyczka przy śniedziała od sterownika i nie łączy. Ale zdarza się tez i zwarcie (przetarte kabelki) i sterownik się "wysra" Koledzy jak źle tłumacze to poprawcie mnie. Z tego co pamiętam to ze sterownikiem air-bag się połączył ale błędu nie dało się wykasować. (tak mi się wydaje) mówiąc "robisz cały skan vag-com" co masz na myśli? Czy jeżeli okaże się, że kabel lub styki zaśniedziały i wszystko zrobię to błąd z pozycji laptopa i vag-a powinien dać się usunąć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio82 Zgłoś #10 Napisano 10 Lutego 2014 Cały skan - chodziło mi o Auto-Scan. Jak będziesz jeszcze raz podłączał interfejs to zrób print screena z vag-com z tym błędem Jeśli usuniesz usterkę to błąd powinien się skasować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #11 Napisano 10 Lutego 2014 Jeśli błędu nie daje się wykasować, wiec jest to uszkodzenie trwałe, Tylko teraz musisz sprawdzić, czy to taśma w kierownicy, czy poduszka pasażera, czy czujnik uderzen bocznych. Zmień mechanika - może inny odczyta ci błędy, a nie od razu wyda wyrok, ze komp walniety jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolodn Zgłoś #12 Napisano 10 Lutego 2014 (edytowane) Cały skan - chodziło mi o Auto-Scan.Jak będziesz jeszcze raz podłączał interfejs to zrób print screena z vag-com z tym błędem Jeśli usuniesz usterkę to błąd powinien się skasować Tak zrobię Jutro najprawdopodobniej uda mi się jak żona z pracy wróci. _____________ Dobra udało się oczywiście z problemami: Wywalał się błąd programu. Ale zrobiłem sam na własną rękę : Chassis Type: 3B - VW Passat B5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,57,58,76 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Controller: 038 906 019 A Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 0801 Coding: 00002 Shop #: WSC 00028 No fault code found. Readiness: N/A ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Controller: 8E0 614 111 AH Component: ABS/ASR 5.3 FRONT D00 Coding: 00012 Shop #: WSC 00028 No fault code found. ---------------------------- 8 Address 08 Controller: 3B1 907 044 B Component: CLIMATRONIC V 1.0.0 Coding: 05000 Shop #: WSC 00028 No fault code found. ------------------------------- 9 NIE POŁĄCZONO ----------------------------- 15- AIRBAGS Address 03: Controller: 1JO 909 607 A Component: AIRBAGS VW3 S V04 Coding: 00065 Shop #: WSC 00028 VAG-COM Version: Release 409.1-US Control Module Part Number: 1J0 909 607 A Component and/or Version: AIRBAG VW3 S V04 Software Coding: 00065 Work Shop Code: WSC 00028 1 Fault Found: 65535 - Internal Control Module Memory Error 00-00 - - --------------------------------------- 16 NIE POŁĄCZONO -------------------------------- 17 Address 17 Controller: 3B1 919 860 C Component: B5- KOMBIINSTR VDO V01 Coding: 04140 Shop #: WSC 00028 No fault code found. -------------------------- Reszty już nie sprawdzałęm bo nie mam podzespołów np xenonów ani navi ani park assist... tak że albo się nie połączył albo nie ma błędów Edytowane 11 Lutego 2014 przez lolodn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żabol1505732874 Zgłoś #13 Napisano 11 Lutego 2014 588 Zapłonnik poduszki powietrznej kierowcy - N95 zbyt mała oporność - BŁĄD SPORADYCZNY 1217 Zapalnik poduszki powietrznej bocznej lewej - N199 zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY 1218 Zapalnik poduszki powietrznej bocznej prawej - N200 zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY 588 Zapłonnik poduszki powietrznej kierowcy - N95 zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY 1217 Zapalnik poduszki powietrznej bocznej lewej - N199 zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY 1218 Zapalnik poduszki powietrznej bocznej prawej - N200 zwarcie do masy - BŁĄD SPORADYCZNY Ja mam takie błedy i takze nie wiem co i jak:) byłem w serwisie to powiedzieli ze trzeba by było auto zostawic na dłuzej bo oni by musieli zobaczyc w komputerze i ze moze komputer zle czyta;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #14 Napisano 11 Lutego 2014 65535 - wyspana zawartość pamięci sterownika. Częsta przyczyna przy np. odpalaniu na padniętym akumulatorze. Kontrolka poduch jak się zachowuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolodn Zgłoś #15 Napisano 11 Lutego 2014 65535 - wyspana zawartość pamięci sterownika. Częsta przyczyna przy np. odpalaniu na padniętym akumulatorze. Kontrolka poduch jak się zachowuje? Akumulator mam z lipca 2013 wiec igła. kontrolka poduch zachowuje się tak, że cały czas się świeci i błędu wykasować się nie da ani z pozycji laptopa i vaga ani z pozycji konkretnego sprzętu w warsztacie samochodowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #16 Napisano 11 Lutego 2014 No to albo drugi sterownik poduch albo naprawa tego poprzez wylut i ponowne zaprogramowanie czystym wsadem tego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolodn Zgłoś #17 Napisano 11 Lutego 2014 No to albo drugi sterownik poduch albo naprawa tego poprzez wylut i ponowne zaprogramowanie czystym wsadem tego. Co masz na myśli mówiąc drugi sterownik? Gdzie on jest? Co to jest naprawa poprzez wylut i jak go się programuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #18 Napisano 11 Lutego 2014 Skoro zadajesz takie pytania sorry, nie naprawisz tego sam. A Google Ci odłączyli? Drugi sterownik w sensie sprawny, inny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolodn Zgłoś #19 Napisano 11 Lutego 2014 (edytowane) No piszesz tak wieloznacznie, że sam za jakiś czas nie zrozumiesz siebie. Też Ci mogę zajechać takim grypsem ze nic z tego nie zrozumiesz:) Nie pisze żeby się kłócić. Tylko uzyskać pomoc. Czyli rozumiem że nic się nie da zrobić tylko wymiana sterownika. jeżeli włoże taki sam sterownik trzeba będzie go jakoś adaptować? Jeżeli włoże inny sterownik co sie stanie? Edytowane 12 Lutego 2014 przez lolodn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolodn Zgłoś #20 Napisano 12 Lutego 2014 Witam. odpowiedzcie mi tylko na pytanie czy jeżeli włoże taki sam sterownik trzeba będzie go adaptować? i co się może stać jeżeli włożę sterownik z podobnym numerem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach