tom_s Zgłoś #1 Napisano 8 Lutego 2014 (edytowane) Panowie jestem od niedawna posiadaczem B4 z ADZ (1,8). Chcę zmienić rozrząd i teoretycznie wiem co i jak i narzędzia też posiadam. Widzę jak po opisach to ma być zrobione wg procedur (i mam wydruk wymiany z autodaty). Kłopot taki że gdy kręcę wałem i ustawiam tak, aby znak OT na kole wałka rozrządu zgrywał się ze strzałką na obudowie, to wtedy brak jest oznaczeń (kropki) w okienku obudowy skrzyni - na kole zamachowym. W tym ustawieniu zdjąłem kopułkę aparatu zapłonowego i niestety tu też się nie zgrywa. Palec jest jakby odwrócony o 180 st. Zamiast być skierowanym lekko w prawo w stronę silnika (kierunek kreski na obudowie aparatu) to jest w drugą stronę. Co może być nie tak? Mogę wymienić pasek na marker czyli zostawić jak jest teraz ale jeśli da się jakoś poprawić żeby było zgodnie ze sztuką to wolałbym poprawić. Czy może być źle przykręcone koło od wałka rozrządu? Czy da się je w ogóle jakoś w złej pozycji zamocować? Na foto pokazuję co jest u mnie gdy zgrane są znaki OT i strzałka na kole wałka rozrządu. 1. koło zamachowe http://images64.fotosik.pl/637/c15c6ceb6709e671.jpg 2. aparat zapłonowy http://images62.fotosik.pl/637/0982310ce2e33e2e.jpg Edytowane 8 Lutego 2014 przez tom_s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #2 Napisano 8 Lutego 2014 koła masz na klinie wiec nie ma opcji... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom_s Zgłoś #3 Napisano 8 Lutego 2014 (edytowane) no własnie zacząłem oglądać fotki kół i to zauważyłem. Koło pasowe ma wcięcie do wałka rozrządu więc inaczej nie da się zamontować. Z drugiej strony do wału korbowego koło zamachowe ponoć też tylko w jednej pozycji da się skręcić bo śruby są niesymetryczne. Wychodziło by więc że mam przestawiony rozrząd ale... silnik pracuje poprawnie. Cieszę się z tego ale... Przy ustawieniu znaków OT dalej brak jest znaczników od rozrządu i zapłonu w okienku skrzyni. Jutro sprawdzę kawałek po kawałku w którym miejscu jest ten znak w stosunku do wałka rozrządu. Edytowane 9 Lutego 2014 przez tom_s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barteq49 Zgłoś #4 Napisano 9 Lutego 2014 Po pierwsze prawdopodobnie ustawiłeś na 4 cyl. Po drugie koło zamachowe masz tak brudne że nic tam zobaczysz.I nie kropka tylko zero tam jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toku74 Zgłoś #5 Napisano 9 Lutego 2014 "Zabawę" z mechaniką zacznij od czegoś prostrzego niż rozrząd i hamulce. Zresztą jak czujesz się na siłach to fajnie. Ciekawy jestem "efektów" końcowych. Jeżeli możesz to daj znać co tam zrobiłeś i jak pracuje silnik. Autodata dobrze opisuje wymianę paska w Twoim silniku. Tak na marginesie: mechaniki się nie da "nauczyć", ją trzeba rozumieć /to nie moje słowa, ale w pełni się z nimi zgadzam/. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom_s Zgłoś #6 Napisano 9 Lutego 2014 Koledzy nie wiem czy mnie źle zrozumieliście ale ja nie jestem noga z mechaniki który ma narzędzia tylko mam narzędzia i potrafię ich używać i ogólnie wiem co z czym się je A wymianę nie robię bo nie stać mnie na mechanika tylko takie rzeczy lubię robić sam jeśli czuję się na siłach. A gdybym się nie czuł to bym tego nie ruszał A nie widzę w tym nic złego jeśli ktoś wspiera się serwisówkami (np. autodata). Rozrząd już wymieniłem i wszystko działa jak należy (znaki poprawnie) poza ustawieniem tego aparatu zapłonowego. Faktycznie musi być odwrócony bo znak na kole pośrednim zgrywa się ze znakiem z koła na wale, a mimo to palec jest odwrócony o 180 stopni (jak pokazałem wyżej na foto). To jedno a drugie to jak napisał Barteq49 - jest tylko i wyłącznie kreska na kole zamachowym. Brak jest jak widziałem u innych na zdjęciach kropki do ustawiania rozrządu a dalej kreska na 6 stopni do zapłonu. Jak tutaj ustawia się zapłon w ADZ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #7 Napisano 9 Lutego 2014 (edytowane) Instrukcja - ustawiamy pierwszy tłok w GMP - dobrze byłoby sprawdzić, czy tym samym oba popychacze zaworów pierwszego tłoka są w górze (muszą być w górze) - zdejmujemy kopułkę by stwierdzić, że palec rozdzielacza jest skierowany w styk WN pierwszego cylindra (będzie!) Teraz już tylko dokładna minimalna korekcja na znaki i gotowe. Jak masz czym blokować, to blokuj rozrząd. Następuje wymiana paska. Edytowane 9 Lutego 2014 przez JAFO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #8 Napisano 9 Lutego 2014 poza ustawieniem tego aparatu zapłonowego Jest to typowa sprawa gdy nie wie się iż na kole wałka pośredniego jest znak który musi się pokryć z kołem pasowym na wale. Miałem podobnie, aparat był ustawiony pod to co wyszło po wymianie paska, jesli jednak wiemy o wspomnianych znakach to możemy poprawić błąd po wcześniejszej wymianie paska. Ja też mam dwie kreski na kole zamachowym a na kole walka posredniego mam kropkę która musi być w lini prostej z kreska na wale. Na fotach troszkę widać o czym piszę. Kluczyk widoczny na zdjęciu ułatwai ustawienie obi znaków w lini prostej. Jak mamy problemy ze zlokalizowaniem tych znaków to przed zdjęciem paska zwalamy kopułkę i cec***emy jej ustawienie lub robimy własne znaki na kole wałka pośredniego ina bloku silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom_s Zgłoś #9 Napisano 9 Lutego 2014 (edytowane) No i właśnie tym się posiłkowałem. o znakach na kole wałku pośredniego i tym na wale korbowym mówi autodata i tak też ustawiłem. Posiłkowałem się też tym zdjęciem które zamieściłeś - pokaże jak to wyszło u mnie. Jest ustawione na znaki (kropka na kole wałka pośredniego) a mimo to palec odwrócony o 180 stopni. Da się odwrócić aparat zapłonowy? Przy zdjętym pasku jeśli ustawiłem poprawnie sam palec czyli na kreskę na obudowie aparatu zapłonowego to wiadomo - znak na kole pośrednim był w złym miejscu. Więc zostawiłem z poprawnym ustawieniem na znaki na kołach. Edytowane 9 Lutego 2014 przez tom_s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toku74 Zgłoś #10 Napisano 9 Lutego 2014 Da się przestawić aparat. Musisz go wyjąć i wstawić poprawnie, a potem ustawić zapłon na lampę stroboskopową. Pewnie ktoś przed Tobą już to robił tylko w drugą stornę, bo mu kable nie pasowały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #11 Napisano 9 Lutego 2014 (edytowane) Od biedy bez lampy też sie da, na obwodzie aparatu jest wciecie które powinien wskazywać palec ale sam aparat trzeba odkręcić unieść do góry palec na znak i wkładamy z powrotem i.... ....zdziwienie bo nagle palec już nie wskazuje kreski jest spowodowane skośnymi zębami na ośce aparatu, czyli wyjmujemy aparat ponownie korygujemy błąd i wkładamy z powrotem. Zmieniamy kable w aparacie jak zmiana jest drastyczna i odpalamy, wiadomo jak się nie jest pewnym idealności zapłonu to albo robimy to na słuch, też się da, albo jedziemy na lampę Zapomniałem wspomniec że samym aparatem też mozemy kręcić aby idelanie spasować palec ze znakiem ale wiadomo staramy sie tak utrzymac pozycje aparatu aby wtyczka od halla była w najodpowiedniejszym miejscu. ---------- Dodano o 21:18 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:17 ---------- Edytowane 9 Lutego 2014 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tom_s Zgłoś #12 Napisano 11 Lutego 2014 Dzięki wszystkim za pomoc. Przekręciłem aparat, wszystko udało się ustawić, silnik pracuje ok. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach