domcioo20 Zgłoś #1 Napisano 10 Stycznia 2014 Witam. Mam pytanie odnosnie silnikow diesla bez klapy gaszacej... W poprzednim aucie mialem silnik AFN ktory nie posiadal takowej klapy no i powiem szczerze, ze praktycznie samochod sam zgasl :mniam Nic nie bylo uszkodzone i po wymianie turbiny dzialal jak wczesniej, ale przezycie tego bylo masakryczne Aktualnie mam a6 c5 wlasnie z tym silnikiem, no i czasami zastanawiam sie co by bylo gdyby... Stalo mi sie cos takiego jak z passkiem? Czytalem na necie troche opini... Jedni pisza zeby zatkac doplyw powietrza, inni zeby przeciac waz paliwowy a jeszcze inni zeby go zdusic ruszajac z 5 biegu? Czy ktos z forumowiczow orientuje sie dokladnie co trzeba bylo by zrobic aby auto zgasic i nie narobic w nim jakis duzych szkod? Czy do silnika niewyposazonego w klape gaszaca mozna ja jakos zamontowac? Za wszystkie odpowiedzi bardzo dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #2 Napisano 10 Stycznia 2014 (edytowane) Klapa gaszaca niewiele pomaga bo obroty sa za wysokie. Odciecie przewodow nic nie da bo rozszczelniona turbina podaje rozgrzany olej do cylindrow ktory najzwyczajniej dziala jak paliwo. Tak jak napisales, albo odciac doplyw powietrza albo wrzucic piatke i na hamulec, co nie jest latwe bo przy wysokich obrotach najzwyczajniej skrzynia zgrzyta jak szalona. Szczerze to taka akcja konczy sie czesto wymiana silnika bo nawet po krotkim podaniu silnikowi obrotow 6krmp albo wiecej konczy sie pogietymi korbami. Dla mnie sie kiedys rozbiegal na postoju Terrano 2.4 td, mial i klape gaszaca i wylaczylem zaplon, pozniej piatka i puszczenie sprzegla, oczywiscie hamulec i sprzeglo wytrzymalo. Znam tez przypadek passata gdzie sprzeglo nie wytrzymalo i silnik sie rozsypal, korba wyszla bokiem. Edytowane 10 Stycznia 2014 przez szymin89 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krackers Zgłoś #3 Napisano 11 Stycznia 2014 Klapa gaszaca niewiele pomaga bo obroty sa za wysokie. Jak dolot i erg są czyste i szczelne, to ręczne zamknięcie klapki w AWX i AVF musi zdusić silnik. Sprawdzałem przy 2,5 tyś obrotów i normalnie gasł, tylko że egr był elegancko wyczyszczony i zaślepiony a uszczelka między egr a kolektorem nowa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach