Skocz do zawartości
ABDP

Problem z odpalaniem

Rekomendowane odpowiedzi

Rozrusznik kręci jak wcześniej kiedy nie było problemu moim zdaniem normalnie, akumulator zdrowy ponad 80ah. Napięcie nie spada kręci ok. Zwykle jakby łapał na dwa gary bo na +- 400 obr/min ale ostatnio zero jakby odcięty zapłon dopoiero za 4 razem na kilka garów i odpalił. Dzisiaj 4^C na dworze i odpalił od strzała. W garażu stał 3 dni odpalił od strzała...

A co do szklanek byłaby różnica w temp ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziś dostałem nowy czujnik g62, za nim go założyłem zrobiłem mały test, włożyłem stary czujnik do lodu i przekręciłem zapłon (brak cyknięcia z przekażnika) , jednocześnie dałem probówkę na fajkę z świec i co się okazało że ECU nie podał napięcia na świece, następnie założyłem nowy czujnik włożyłem do lodu , przekręciłem zapłon ECU podał napięcie na świece (odrazu było słychać cyknięcie) i probówka się zapaliła, a więc założyłem nowy czujnik i jutro dam znać jak odpalił na zimnym

Edytowane przez omaxp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moze glupie pytanie ale jak kreci rozrusznik? Spotkalem sie z czyms takim ze krecil troche wolniej bo byl zuzyty, bateria tez najlepsza nie byla i po prostu zbyt mala predkosc i slabe cisnienie nie pozwalalo na odpalenie z pierwszego strzala.

 

Zawieszajace sie szklanki tez powoduja ze ciezko odpalic samochod, dopiero po dluzszym kreceniu sie udaje.

 

Opisz jeszcze czy chwile przed odpaleniem slychac jakby lapal na jeden gar i dopiero pozniej pali na wszystkie czy obojetnie ile krecisz to jak odpala to na wszystkie.

 

A więc:

 

Podpiąłem pod kompa sprawdziłem czujnik wg. instrukcji i jest ok, różnica temp. wynosi - 2 C, sprawdziłem przy okazji błędy:

 

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation

 

18-10 - Upper Limit - Intermittent

 

Tylko ten wywaliło.

 

Jeżeli chodzi o rozrusznik to kręci dobrze, jest nowy akumulator. Przed odpaleniem ( nie zawsze) ale często właśnie łapie jakby na jeden lub 2 gary i dodanie troszkę gazu powoduję, że załapie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bartekseat

Witam.

Uzasadnię wypowiedz ,,szymin89,,

Co do akumulatora ma rację i jeszcze jedno chodzi o rozrusznik.Jest kwestia tzn. ilości obrotów do dawki paliwa przy odpalaniu ,,Nazywa się to ,,mapa wtrysku ,, przypuśćmy że podczas odpalania sterownik do podania dawki musi osiągnąć 100 obr/na 1 min a on ma 97 i tu jest problem w niektórych przypadkach pomagała wymiana akumulatora. Druga możliwość to wypracowany rozrusznik który nie kręci tylu potrzebnych obrotów do odpalenia , wtedy trzeba zająć się rozrusznikiem na mocniejszy który szybciej kręci albo reanimacja starego. Ostateczna opcja to wgranie nowej opcji w komputer czuli WYMAGANE OBROTY DO ODPALENIA ze 100 na 95. ZDAJE TO EGZAMIN W VW I SKODA.

 

Pozdrawiam i życzę usunięcia usterki.

 

---------- Dodano o 18:59 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:52 ----------

 

Gr@rM!

Co do twoich błędów wymiana czujnika temp. wtrysku jest potrzebna w momencie gdy jet przekłamanie 5 st,C

 

---------- Dodano o 19:03 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:59 ----------

 

Jeśli chodzi o szklanki ,,regulatory olejowe ,, miałem taką usterkę ale przy benzyniaku że pompa oleju wytwarzała za duże ciśnienie i otwierała regulatory ale wtedy nie odpalisz za chiny ludowe... wymieniłem pompę oleju i jak pomogło w 100 %

 

---------- Dodano o 19:04 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:03 ----------

 

Zmierz ciśnienie oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie co jest wymieniłem czujnik rano auto odpala po postoju właśnie testowałem je, słychać jak załącza się przekaźnik od świec i odpala silnik normalnie, tylko jest problem z wskaźnikiem temperatury bo dźwiga się na 75 stopni i stoi :( czy możliwe że zaciął się termostat ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na 90% tak tylko stary czujnik źle wskazywał a termostat miałeś już dawno uszkodzony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na starym czujniku temperatura stałą na 90 stopni zawsze ale autko żle odpalało, a tutaj na odwrót nowy czujnik auto wreszcie odpala a wskaźnik temperatury staje na ok 75 stopni :(( pomocy !!!

 

---------- Dodano o 20:31 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:25 ----------

 

na 90% tak tylko stary czujnik źle wskazywał a termostat miałeś już dawno uszkodzony

 

tylko ciekawe który teraz termostat ?? bo tam są 2 jeden przy czujniku i drugi na bloku silnika ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat przy pompie wody. O dwóch to ja nawet nie słyszałem :blink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w AWX termostat znajduje się zaraz za alternatorem tam gdzie biegnie ta plastikowa rura do bloku silnika ?? jaki termostat polecasz ?? kupić zwykły za 30 zł czy oryginał za 100 zł ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ostateczna opcja to wgranie nowej opcji w komputer czuli WYMAGANE OBROTY DO ODPALENIA ze 100 na 95. ZDAJE TO EGZAMIN W VW I SKODA.

 

Jestem w stanie zrobić to sam mając VAGA?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie totalna lipa :( wymieniłem czujnik temperatury ( kupiłem na allegro za 30 zł) temperatura silnika sięga ledwo 70 stopni, a więc kupiłem nowy termostat z wahlera , rozgrzałem auto i dalej to samo temperatura sięga 70 i ani rusz więcej , ręce mi opadają co to może być ??

 

---------- Dodano o 15:16 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:15 ----------

 

dodam że problem odpalania po postoju już wyeliminowałem, gdzie problemem był wadliwy czujnik G62, teraz mam kolejny problem bo na zegarach nie umie osiągnąć powyżej 70 stopni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
więc kupiłem nowy termostat z wahlera , rozgrzałem auto i dalej to samo temperatura sięga 70 i ani rusz więcej , ręce mi opadają co to może być ??
był już kiedyś poruszany temat na forum że można kupić już niesprawny termostat ,a najlepiej to bedzie jak podepniesz go pod komputer i wtedy zobaczysz co i jak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wahler to nie ori, jeden z lepszych ale mimo to badziewie mozna kupic. Sprawdz w garnku przy jakiej temp sie otwiera (powinien tuz przed zagotowaniem sie wody otworzyc). Mozliwe tez ze kupiles zly, w TDI byly dwa typy. jeden z takim grzybkiem/blaszka a drogi bez.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem w garnku i otwiera się dopiero jak się woda gotuje dość mocno, a jak zgaszę ogień nad garnkiem to momentalnie się zamyka termostat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co z czujnikiem? Co pokazuje na vagu? G62 to tak na prawde dwa czujniki, jeden sygnal idzie do sterownika a drugi na zegary moze jeszcze on falszowac. sprawdz tez czy nie masz zbyt duzego cisnienia w ukladzie chlodzenia- po nagdzaniu przewody moga byc twarde ale nie jak kamien, warto zajzec do zbiorniczka czyli czy przez przewod przelewowy plynie plyn, jesli plynie to pompa wody jest ok, jesli nie moze byc uwalona.

 

Czujnik mozesz jeszcze sprawdzic mierzac opor. Kazdej temp odpowiada konkretny opor, gdzies jest na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ma ktoś zdjecie taj vacum pompy przy moim silniku? mi raz pali lepiej raz gorzej,ale dziś po 8godz na mrozie masakra tak ciężko lapal..... ,co to może być?

 

---------- Dodano o 20:19 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:14 ----------

 

czy może to odpalanie mieć związek z sporadycxnym falowaniem obrotow? dodam ze klocki tarcze super ale heble nie sa jakies ekstra, uważam ze przy tym stanie okładzin i tarcz przy dotknieciu lekkim pedala powinna być lepsza reakcja,a żeby dobrze hamować trzeba dość mocno wcisnąć pedAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny przypadek, pedał po kilkukrotnym naciskaniu robił się twardy jak skała, hamulce tez były słabe, ostatecznie wymieniłem pompe vacum i wszystko chula jak należy, sprawdź jeszcze czy króciec nie jest luźny

 

---------- Dodano o 22:02 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:59 ----------

 

Wracając do tematu zimnego silnika, na zewnątrz mamy - 8 stopni auto za nic nie chce mi przekroczyć 60 stopni na liczniku, w sobotę zrobię mały test na czujniku G62 bo już mi szkoda kasy żeby kupować w ciemno, dodam że w aucie mam cieplutko po 5 km, spalanie w normie, auto jest dynamiczne a temperatura na blacie to max 60 stopni, górny wąż jest ciepły (daje mu max 50 stopni) czy oprócz czujnika G62 albo termostatu może być coś jeszcze ??

Edytowane przez omaxp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie. Dzisiaj miałem problem z odpaleniem. Na dworze -12 a samochód nie odpalił, kręciłem kilka razy i nic. W czasie kręcenia na zegarach różne kontrolki mi się zapalały i centralny sam zamykał i otwierał. Odpaliłem dopiero jak znajomy podłączył kable, nie czekaliśmy aż się podładuje tylko od razu odpalił jak to się mówi od strzała. Czy nie wygląda to jakby winny był akumulator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz siece zarowe. TDI odpalaja nawet przy minusowych temp gdy swiece sa popsute a wlasciciele nie sa tego swiadomi. Problem sie zaczyna jak jest za zimnno zeby silnik odpalil, albo za wolno rozrusznik kreci i akumulator nadwyrezony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdz siece zarowe. TDI odpalaja nawet przy minusowych temp gdy swiece sa popsute a wlasciciele nie sa tego swiadomi. Problem sie zaczyna jak jest za zimnno zeby silnik odpalil, albo za wolno rozrusznik kreci i akumulator nadwyrezony.

 

Może w weekend uda mi się sprawdzić świece, aku i rozrusznik bo narazie czas mi na to nie pozwala. Narazie zastanawiąją mnie te wariujące kontrolki i centralny zamek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności