Skocz do zawartości
Michal1980

Passat B8 od sierpnia 2014

Rekomendowane odpowiedzi

Radek a jakieś inne wrażenia niż spalanie? Jak np z wyciszeniem? Jak komfort jazdy? Jak działają lampy led?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie ok wyciszenie wg mnie lepsze niż w b7 ale to tylko moja opinia co do komfortu to cieżko mi powiedzieć jeżdzę "w koło komina" na razie żadna trasa lampy super szczególnie z dynamic light asist jadąc na długich z włączona funkcja wyłączają sie sektorami i nie oślepiają jadących z naprzeciw w terenie zabud ściemniają sie do mijania jasność i zasięg porównywalny z bi ksenonem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w gazecie Auto Swiat jest test nowego Superba. Zapowiada się naprawdę ciekawy pojedynek pomiędzy B8 a skoda. Moim zdaniem komfort jazdy może być lepszy w Superbie ale koncern VW nie dopuści do tego żeby materialy, wyciszenie i nowinki techniczne przebily B8. Natomiast w dzisiejszym Motorze B8 240KM zdecydowanie wygrywa z A4 i BMW3. Ja zamawiam B8 HL 1.8TSI DSG zaraz po nowym roku poniewaz będą nowe rabaty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
B8 240KM zdecydowanie wygrywa z A4 i BMW3.

 

To co za idiota robił takie porównanie? :wmorde

A4 to odpowiednik VW Jetty. BMW podobnie. Wiec co tu porównywać, skoro A4 i BMW3 są mniejsze od passata.

B8 powinni porównywać z A6. No i w takim wypadku - niestety nie ma co porównywać :haha Oczywiscie na niekorzysć VW .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A4 to odpowiednik VW Jetty. BMW podobnie. Wiec co tu porównywać, skoro A4 i BMW3 są mniejsze od passata.

 

Koledze chyba jeśli dobrze zrozumiałem chodzi o dane techniczne. Zarówno audi i BMW w tych modelach posiadają silniki o mocach około 240 koni a tak jak piszesz są mniejsze od passata więc powinny lepiej jeździć. Pozostawiam inne aspekty na boku jak jakość wykonania etc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mniejsze, większe, porównywać, nie porównywać... A nie zapomnieli już niektórzy, że dzielenie aut na segmenty, takie super klasyczne C, D, E stosują już tylko 3 marki? Audi, BMW i Mercedes (alfabetycznie żeby nie było) i one jeszcze się tego podziału trzymają ale tylko dlatego, że mogą sobie na to pozwolić i w sumie takie oczekiwania mają klienci "premium". Ciągłe rozrastanie się aut, mocniejsze silniki, komfort, CENA itd zacierają te granice.

I teraz, passat vs A6, czy passat vs A4? Moim skromnym, porównanie do A6 to czysta kpina ze względu na CENĘ. Niby jak w gazecie czy przy wódce ludzie mają porównać auta, gdzie cena jednego z nich to 50% ceny drugiego? Nawet patrząc na te segmenty rynku, A4 co klasa C, passat klasa D, A6 klasa E. Można by powiedzieć, że passatowi równie blisko do A4 co do A6 ;)

Zatem, moim zdaniem najeżdżanie na porównanie passata z Audi A4 to jakieś nieporozumienie bo te auta są stworzone żeby je porównać. Jeden zapłaci za ilość miejsca, drugi za znaczek a kasa się zgadza!

Aha, pod " Audi A4" równie dobrze można podstawić "BMW 3" i na to samo wyjdzie.

Ja teraz ujeżdżam poliftingowe w203 więc "premium w ch*j" i wcale nie uważam że nie można tego porównać do passka b6, można i wydaje mi się że będzie bardziej zasadne niż porównanie do E-klasy w211 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomasz76 skąd wiesz ze po nowym roku będą nowe rabaty? Ja też będę zamawiał 1.8 tsi hl tylko z manualem więc ta info bardzo mnie interesi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo z reguły zostają po nowym roku auta z datą produkcji z roku poprzedniego :D

Tylko wtedy juz masz ograniczony wybór , np: wyposażenia. I bierzesz to - co stoi na placu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A propos rabatów, na dzień dzisiejszy "wytargowałem" 7,5% za TDI 150KM. Ciekaw jestem tych rabatów na początku 2015. Przeglądając teraz dane techniczne i ceny to zdecydowałbym się na 1.8 TSI. Ktoś wie jakie ten motor ma przyspieszenie i spalanie w DSG bo nigdzie nie mogę znaleźć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od początku jak tylko można było zamawiac B8 rabat na firme był 7%. Po prezentacji rabat zmniejszyli do 5%. Obowiazuje on do końca roku. Nie mam dokładnej informacji jaki rabant będzie od stycznia ale na pewno się zmieni. Ja czekam i ryzykuje licząc ze będzie ponownie 7% albo i więcej wyjściowego rabatu co da lacznie upust w wysikosci 10-11%. Jeśli chodzi o test to jak najbardziej nalezy porownywac B8 do A4 i BMW3. Cena B8 w teście to 170tys , A4 232tys , BMW3 240tys. Na stronie autobild.de a następnie autobild.tv mamy ten sam test co w auto swiecie. Jest tam również pokazany test nowego Superba.

Na stronie autocentrum sa testy silnika 1.8tsi w Octavii i Leonie i tam wypada to rewelacyjnie a dodatkowo w B8 będzie nowsza generacja tego silnika wiec powinno być jeszcze lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie poczekam do stycznia, zobaczymy co będzie i co konkurencja zaoferuje. Na dzień dzisiejszy np. Ford czy Mazda dają tylko 3% upustu.

Na marginesie, dzisiaj miałem do dyspozycji 508 GT. Ciekawe auto, bardzo dobrze wykonane wewnątrz. Jednak prowadzenie i komfort odczułem jako gorszy niż w moim 6 letnim Mondeo. Stylistyka też mnie jakoś nie przekonuje. Tylko cena jest konkurencyjna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Motorze B8 240KM zdecydowanie wygrywa z A4 i BMW3.

nic nowego.

Auto swiat juz od kilku lat wsród czytelników nazywany jest VW/skoda świat

w innych gazetkach motoryzacyjnych tez cięzko znaleźć zwyciezców innych niz VW skoda gdy tylko wystepują w testach.

 

Co do samego testu z audi a4 i bmw 3.

audi to auto 6-7 letnie więc passat moze wygrac.

co do BMW 3...... nie wiem czxym innym prócz wielkościa passat może wygrac z BMW?????

tym ze w BMW mamy 3 lata darmowej obsługi a w passacie trzeba za nia płacic????

 

dlatego nie czytam tych testów

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Jeśli chodzi o test to jak najbardziej nalezy porownywac B8 do A4 i BMW3

Jak najbardziej tak bo to doładnie ta sama klasa, zdecydowanie nie nalezy passata porównywac z A6 mimo ze kiedyś miały wspolne silniki i zawieszenie. Kiedys tzn 11-17 lat temu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj w gazecie Auto Swiat jest test nowego Superba. Zapowiada się naprawdę ciekawy pojedynek pomiędzy B8 a skoda.

Gdyby jeszcze VAG nie wykastrowal Superba, to rzeczywiscie bylby ciekawy pojedynek, a tak, wydaje mi sie, ze walka bedzie nierowna.

Jak wczesniej przypuszczano - Superb nie bedzie juz miec motoru V6, za to bedzie TSI 280KM i TDI 190KM. Nie bedzie systemu twindoor (sedan mogacy otwierac bagaznik jak sedan albo jak hatchback), nie bedzie nawet swiatel LED, tylko bi-xenon. Czego jeszcze nie bedzie, to wyjdzie w praniu. Szkoda. Wyglada na to, ze za 3 lata wymienie S2 na B8...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomasz76 - tylko, że samochodów z tego roku jest bardzo, bardzo mało i już wiem, że raczej nie znajdę takiego jak chcę - pytałem w salonie...nawet jeśli zrezygnuję z 1.8tsi na rzecz 2.0tdi 150 to np wszystkie mają dsg, a ja nie chcę dsg. jest jeszcze kwestia koloru itd. Moim zdaniem po nowym roku nie zmieni się za wiele w rabatach - mają za duży popyt, żeby obniżać ceny. Teraz przecież czeka się 16 tyg na auto - przy B7 było to max 12 tyg, przeważnie koło 8-10 tyg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś odebrałem sedana TDI 150 km z DSG do testów na dwa dni.

Na początek kopnąłem się 200 km po autostradzie.

Wcześniej jeździłem też sedanem ale tylko 20 minut w premierową sobotę. Wtedy ani DSG ani TDI nie zrobiły na mnie wrażenia. Dziś jednak było inaczej. Samochód wystarczająco zrywny, elegancko przyspiesza. Ten 240 KM to musi fruwać.

DSG w miarę sprawnie działa. Dźwięk zimnego rozruchu pod światlami (start - stop) jednak jest okropny.

W najnowszym motorze jest test właśnie sedana TDI 150 KM. I napisali że DSG nie nadaje się do agresywnej jazdy. Może testowali to na torze, ja na dojeździe do autostrady a potem na zjazdach gazowałem sobie ile wlezie i byłem zadowolony.

Co prawda ja zamierzam zamówić 1.8 TSI ale może się skuszę na DSG.

 

Moje pozostałe spostrzeżenia:

 

- światła to miazga. Ksenony w Avensisie wydają się dużo gorzej oświetlać drogę. Ostatnie 50 km było po drodze lokalnej i tu szok. Niby cały czas świeciła się lampka długich ale ani jeden kierowca nie mrugnął mi że go oślepiam. Światła to włączały to wyłączały lewą stronę, doświetlając tylko pobocze. Kiedy zacząłem wyprzadzanie 3 ciężarówek doświetliła się lewa strona tak że idealnie widziałem czy nie idzie żadej pieszy czy rowerzysta poboczem. Ten światła są warte każdych pieniędzy.

 

- aktywny wyświetlacz zamiast tradycyjnych zegarów. Tu miałem największe obawy. Nie da się wyregulować jasności samego wyświetlacza. Reguluje się całość podświetlenia jednocześnie (w aucie z pakietem Ambient tak akurat jest). Czyli jeśli ściemniasz wyświetlacz to ściemnia się navi ale także podświetlenie przycisków. Dla mnie najlepszym ustawieniem na noc jest mapa po środku a zegary z boków. Mapa oczywiście w trybie nocnym. Wtedy przelączam duży ekran na jakieś multimedia czy radio. Bo tylko na tym wyświetlaczu za kierownicą coś się dzieje. Na dużej navi jest statyczna mapa z całą trasą. Mi się tak podobało, dużo łatwiej spojrzeć za kierownicę niż na dół na navi. Generalnie 2 h jazdy mnie nie zmęczyły ale podświadomie ciągnie do tego wyświetlacza. Może to kwestia ciekowości bo to nowość. Ja sobie zamówię.

 

- asystent pasa ruchu. Z tym gadzetem mam mieszane uczucia. Najpierw przyprawił mnie o zawał prawie bo jechałem w mocnym deszczu i bałem się przekroczyć 120 km/h. A to dlatego że miałem wrażenie że auto się ślizga. Tak jakby co chwila opony wjeżdzały w kałużę (aquaplaning). Ale po jakimś czasie odkryłem że to kierownica sama mi pod palcami się rusza bo to asystent pasa ruchu ciągle korygował pozycję auta. Mało przyjemne wrażenie w deszczu. Po wyłączeniu okazało się że i 180 da się jechać bez problemu (oczywiście tylko chwilę i dla testu bo pogoda nie była najlepsza). Ale kiedy w powrotnej drodze świadomie już włączyłem tego asystenta to powiem szczerze że jak będę wracał zaspany to chętnie skorzystam z jego usług. Najpierw wyświetla napis na zegarach, potem napis i dźwiek a na końcu jeśli dalej się nie reaguje gwałtownie przyhamowuje i piszczy. Oczywiście cały czas nie pozwala zjechać z pasa, nawet w zakręcie.

 

- tempomat. Kolejny super gadzet. Mało było aut ale po przestawieniu zasięgu na daleki odważyłem się najechać z prędkością 140 km na betoniarkę (pewnie koło 80 km/h jechała) i ... auto wyhamowało :-) Ale nogę miałem milimetr od hamulca. Jeśli jedzie się za autem i auto zjedzie na szybszy pas, nasz samochod nie przyspiesza głupio bo się przeszkoda usunęła tylko wyświetla stosowną informację i czeka co zdecyduje kierowca.

 

- system area view. No niby fajnie wszystko widać ale chyba 1500 zł można zaoszczędzić i wziąść tylko kamerę.

 

- hak można zamontować u dielera (2300). Ten elektrycznie składany i tak trzeba złapać ręką lub popchnąć nogą żeby się całkowicie schował. Ale za to gniazdo elektryczne ma w wygodnym miejscu (z boku, pod kulą). Rozkłada się przyciskiem w bagażniku (+nogą)

 

- w sedanie przydaje się elektryczne zamykanie bagażnika. Bo nie ma za co złapać klapy żeby ściągnąć na dół.

 

- w sedanie nie ma żadnego systemu do organizacji bagażnika, nawet żadnych haczyków na zakupu. Bzdura totalna. Żeby wyjąć zakupy z bagażnika trzeba wejść do niego prawie cały (przy okazji brudząc spodnie o tylny zderzak. Obowiązkowy gadżet to skrzynka przywiązana jakoś żeby nie latała.

 

- car net, mirror link ani mi ani sprzedawcy w salonie nie udało się tego uruchomić. Człowiek z salonu nawet nie wiedział jak te usługi uruchomić.

 

A teraz bzdury w konfiguratorze VW.

- z pakietem siedzenia nie da się zamówić drewnianej imitacji wykończenia deski i drzwi. Why? Odpowie mi ktoś? W Niemczech można. Diler nic na to nie poradzi.

- jeśli zamówisz standardowe felgi "London" to dłużej poczekasz na samochód.

- jeśli siedzenia elektrycznie ustawiane to tylko z pełną skórą. A ten miks alcantary i skóry dużo ładniej wygląda. Siedzenia w full skórze strasznie dołują wnętrze. Robi się strasznie ponuro. Zdjęcie z komórki więc jakość słaba. Zresztą takie siedzenia nie są u nas dostępne te ze zdjęcia miały elektryczną regulację ale nie były wentylowane. U nas takich nie zamówi się. Bardzo jestem ciekawy jak wyglądają wentylowane (wg niemieckiego konfiguratora perforacja jest tylko na boczkach i tylko (!) z przodu). Dziwnie to wygląda.

 

No i na koniec - GDZIE W SAMOCHODZIE ZA 180 tysięcy położyć jeb%*&^#y telefon????????

No niby jest super system Premium (tam gdzie mi ginie zasięg po drodze zawsze dziś też zginął) ale nie chcę telefonu w kieszenie bo mnie gniecie.

 

Jutro kolejne 400 km i jakieś 50 po mieście.

 

Ktoś ma jakieś pytania?

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2 dzień

 

Mam problem. Muszę zmienić zamówienie na swój samochód. Wyrzucam pakiet siedzenia i elektryczną roletę plus system area view i dokładam ... DSG. Ok, ja będę miał benzynę ale generalnie DSG z benzyną powinno nawet lepiej chodzić niż z dieslem.

Pytanie jaka to była wersja było do mnie? Highline. Na zdjęciu ma felgi 16" i zimówki. Zdjęcia wnętrza są z innego auta w salonie w Szwecji.

 

 

Wrażenia z dziś bardzo pozytywne. Łącznie przez dwa dni zrobiłem 666 km. Jeździłem 8h:07m a w zasadzie to sporo siedziałem na postoju i grzebałem w ustawieniach. Średnia prędkość jazdy 82 km/h a zużycie paliwa 7,5 l. 95% to tereny poza miastem. Część po niemieckiej autostradzie. Prędkości zwykle powyżej dozwolonych. Parę razy dobiłem do prędkości obiecanej przez producenta (218 km/h). Na końcu wg komputera zostało jeszcze paliwa na 200 km. Po kilku wolniejszych odcinkach śmiało mogę powiedzieć że spalanie poniżej 5 l/100 km jest do zrobienia bez większych wyrzeczeń (nawet nie do końca zgodnie z przepisami trzeba jechać).

Wg dytrybutora na stacji zużycie wyszło 7,7 l czyli trochę więcej niż wg komputera. Ale nie ja zalewałem bak na poczatku testu więc może ktoś wlał trochę mniej niż ja na końcu.

Z tempomatem da się w korku automatycznie jeździć. Ustawiamy sobie np 40 km/h i dajemy najkrótszą dozwoloną odległość i auto samo podjeżdza do przodu bez dotykania pedalów. Dopiero jak dłużej stoi auto przed nami to musimy lekko dotknąć gazu żeby ruszył. Dlaczego ustawiamy np 40 a nie 10 albo 20? Bo jak jest mniej to strasznie ślamazarnie rusza.

Nawigacja podaje czas dojazdu z kapelusza. Tzn dużo dłuższy niż w rzeczywistości. Chyba nie uwzględnia średniej prędkości tylko to co wynika z ograniczeń. Google Maps ciężko jest czasami dogonić, w przypadku tej dojeżdza się znacznie szybciej niż nawigacja pokazała np po przejechaniu 70% trasy.

 

Wracając do dyskusji o telefonie. W Octavi jest super miejsce nawet na dużego phona. W Superbie da się ppołożyć bezpiecznie telefon na pokrywie popielniczki. W Passacie na pokrywie nie bo wyleci a z kolei w popielniczce jest za mało miejsca nawet na niewielkie Blackberry Q10.

 

Jutro sprawdzę czy ten Passat miał na pewno zestaw telefoniczny premium. Bo co prawda elegancko zaciągnął wszystkie kontakty łącznie ze zdjęciami ale nie zauważyłem jakiegoś znaczącego poprawienia zasięgu.

 

Fajna jest możliwość zaprogramowania które drzwi/która strona odblokowuje się po otworzeniu auta przez kierowcę. W Avensisie dostaję gorączki wysiadając i siegając do klamki drzwi pasażera żeby dziecko wypuścić. Zawsze zapominam żeby odblokować. W Pasku można sobie to odblokować/zablować w menu.

 

Wczoraj pisałem o asystencie pasa ruchu. Jak już się wie, że to on tak kręci kierownicą to idzie się do tego przyzwyczaić i nawet da się jeździć z dużymi prędkościami. Wczoraj nie wiedziałem i myślałem że się ślizgam na kałużach :-)

 

 

Podsumowując auto bardzo fajne, robi spore wrażenie (paru niedowiarków stwierdziło Wow! po zobaczeniu wnętrza). Ale osobiście uważam że jest trochę za drogie. Gdyby nie kupowała go firma to chyba bym skończył na Higlinie + pakiet bussines + duża Navi (122 tysiące). A tak dodatki wywindowały cenę do prawie 180 tysięcy. A mówimy tu o benzynie 1.8 i manualu.

 

 

 

T.

IMG_20141215_181757.jpg

IMG_20141210_134349_hdr.jpg

IMG_20141210_134434_hdr.jpg

IMG_20141216_171922.jpg

Edytowane przez Tomek77
Dodanie opisu 2-go dnia testu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaka to byla wersja i jak ze spalaniem i jak sie prezentuje a tych 16 zimowych wg mnie za male te 16 sam mam te aspeny na lato i male

Edytowane przez marcinrz7463

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za fajną i szczegółową relację z testów B8. Odnośnie tego:

No i na koniec - GDZIE W SAMOCHODZIE ZA 180 tysięcy położyć jeb%*&^#y telefon????????

jak tylko wsiadam do samochodu to podpinam kabel do telefonu i wrzucam go do podłokietnika. :)

Edytowane przez Hyper
literówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i na koniec - GDZIE W SAMOCHODZIE ZA 180 tysięcy położyć jeb%*&^#y telefon????????

No niby jest super system Premium (tam gdzie mi ginie zasięg po drodze zawsze dziś też zginął) ale nie chcę telefonu w kieszenie bo mnie gniecie.

 

po drugim dniu jazdy żałowałbym że go kupiłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie przsadzajcie. Dla mnie tez bardzo wazne jest miejsce na telefon. A w B8 jest ono w miejscu popielniczki (choc Note 4 itp nie beda za duze), ewentulanie na niej, albo w miejscu na kubek, albo w podlokietniku, albo mozna sobie mate klepnac na kokpicie i polozyc telefon, albo kupic fajny uchwyt na magnez... itd itp;)

 

Mnie najbardziej ciekawia te swiatla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodałem opis drugiego dnia testu do posta #595 (powyżej).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności