Skocz do zawartości
Jarekt

Passat 1.8t AEB duże spalanie + muł

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy piszemy o tym samym bo raczej nie miałes 3 bar doładowanie bo to nie możliwe.

 

---------- Dodano o 18:48 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:44 ----------

 

Chyba ze chodziło ci o 0,3 tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie było mój błąd przy wpisywaniu. Max 0,4 bar przy 4000 obr powyżej 5000 spadało do 0,3. do 2000obr 0,1-0,12 przy 2500-3000 obr ciśnienie wzrasta do 0,2 . w okolicach 3000 obr wskazuje 0,3 aż w końcu przy 4000 obr osiąga swoje max 0,4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymien przepływomierz na prawidłowy dedykowany do twojego auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten jest prawidłowy dedykowany do mojego auta zakupiony 4 miesiące temu oryginał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w stagu masz parametr podciśnienie tam tez możesz podglądac aktualne podcisnienie i ciśnienie w kolektorze.

 

---------- Dodano o 19:24 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:23 ----------

 

To podmien na ten od kolegi bo niemożliwym jest żeby przy takim doładowniu było 150 g przepływu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mógłbyś mi powiedzieć w którym miejscu jest taka informacja?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jak informacja? wez zobacz jakie numery ma ta przepływka na obudowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Informacja gdzie w stagu jest parametr podciśnienia (odpaliłem program i szczerze mówiąc nie mogę nigdzie go zlokalizować ). Co do nr przepływki to sprawdzę jutro ale była kupowana wg starego numeru. Chyba że stara była już podmieniana od czegoś a tego już nie sprawdziłem w ETCe. Jutro sprawdzę ten numer. A gdybym całkiem odłączył przepływkę czy coś powinno mi się zmienić. Czy sterownik przyjmie wtedy jakieś stałe wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakiego staga masz ale powinien byc parametr "map" zdaje się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W prawym górnym rogu masz ciśnienie gazu i map. Po samym wyglądzie przebiegu mapy widać jak przebiegają czasy wtrysku i ciśnienie w kolektorze. Nie polecam jednak się tym sugerować bo często odbiega to od rzeczywistości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzisiaj numer przepływomierza , numery to 0 280 217 112 i 058133471A. Wg katalogów (ETKAS) ten przepływomierz jest od 1.8t aeb ale do wcześniejszych nr nadwozia niż moje więc czy u mnie będzie oszukiwał. Czy to może być przyczyna wydłużenia czasu wtrysków?

Edytowane przez Jarekt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ten przepływomierz jest od 1.8t aeb ale do wcześniejszych nr nadwozia niż moje więc czy u mnie będzie oszukiwał.

Więc postaraj się dorwać o takim nr jak powinien być u Ciebie i zrób loga dynamicznego z grupy 002.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pozostaje nic innego jak jechac do tego aso i niech wymieniaja, jak dobrac nie umią częsci nawet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj podrzuciłem przepływkę kolegi skasowałem błędy i zrobiłem logi. Wynik poniżej:

 

Log (0 - 002,007,025)

 

Według mnie nic się nie zmieniło. Dodatkowo podpięty miałem cały czas manometr i ciśnienie doładowania wyglądało jak we wcześniejszych postach czyli max 0,4 a w granicach 2000-2500obr 0,1-0,2 TRAGEDIA.

 

Podmieniłem również na chwilę czujnik ciśnienia atmosferycznego i przez chwilę się uśmiechnąłem. Po skasowaniu błędów i wykonaniu pierwszego laoga wyszło całkiem nieźle, wynik poniżej:

Log (0 - 002,007,025)

 

Było całkiem poprawnie. Przy 2000 obr auto miało już 0,4 bar i w max pompował do 0,5 (okolice 4000obr).

Szczęście nie trwało jednak długo i po przejechaniu kilku kilometrów logi wyglądały już następująco:

 

Log (0 - 002,007,025)

 

Oczywiście doładowanie również spadło i moc zniknęła

 

Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co może dolegać w moim aucie? Czy to może być sonda ?

Edytowane przez Jarekt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi juz brak pomysłów w każdych logach komp odczytuje za duże wartości maf a od tego zależy dołądowanie i czasy wtrysków, nie wiem może komp uszkodzony, podmiana na chwile jak masz od kogo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komputer jestem w stanie kupić i podmienić ale jak to wygląda od strony technicznej ? Czy wystarczy wyjąć stary i wpiąć nowy, czy dochodzi jakieś programowanie (np. immobilaizer) i czy jak coś pójdzie nie tak to czy w każdym momencie mogę wrzucić z powrotem stary i będzie działał. Czy jest taka mozliwość żeby mieć 2 sterowniki zaprogramowane pod jeden immo czy za każdym razem program. Jak w ogóle wykonuje się programowanie, oczywiście jeżeli jest taka konieczność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no tak tylko rzuciłem z tym kompem, narazie się wstrzymaj, sam nie wiem a ta przepływka co podmieniłes miała takie numery jak powinny byc czy takie same jak Twoja? możesz jeszcze zrobic test z wypiętym wężykiem od gruszki turbiny i kawałek sie przejechac, turbo powinno przeładowac możesz w tym czasie zrobic też loga i zobaczymy co pokaże przepływka, wtedy potwierdzimy że ecu tak steruje turbiną że jest za małe doładowanie, a turbinę to masz seryjna tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływka miała właściwe nr u kolegi pracuje bez zarzutu (dynamika i spalanie). Wężyk odpinałem wcześniej ale od razu mi przeładowywało. W zasadzie to jeszcze nie zaczynałem się rozpędzać a już było duże szarpnięcie i koniec. Czytałem gdzieś na forum że auto z odpiętym wężykiem rwie niesamowicie, zrywa przyczepność i ciągnie do powyżej 3000 obr u mnie z tego co pamietam nie dochodził do takich obrotów ale jutro sprawdzę to jeszcze raz. Turbinę mam seryjną , zregenerowaną naprawdę w dobrym zakładzie (miałem wcześniej alhambrę 1.8t AWC i też oddawałem turbo do regeneracji, szwagier jeździ nią do dzisiaj i cieszy się mocą). Jutro zrobię logi z odpiętym wężykiem lecz obawiam się że będzie to krótki pomiar. Z komputerem pisałem że nie ma problemu bo na allegro znalazłem kilka z moimi numerami w przedziale od 50 do 150 PLN więc do ogarniecia, najgorsze programowanie jeżeli jest konieczne. Czy sprawdzenie przepływomierza przy odpiętym wężyku od WG rzeczywiście da jakiś pogląd na stan komputera. Jaki powinien się zachować auto po jego odpięciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przepływka miała właściwe nr u kolegi pracuje bez zarzutu (dynamika i spalanie).

Trzeba było zrobić loga 002.

Wężyk odpinałem wcześniej ale od razu mi przeładowywało.

Jest pewność, że sztanga od WG jest właściwie ustawiona?

Sprawdzałeś korekty w grupie 008 tak jak pisałem wcześniej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chce Cie pakowac w kolejne koszta ale podmiana sterownika to w zasadzie tylko adaptacja vagiem i powinien działać ale to jeszcze do sprawdzenia. A przy tym jak Ci przełądowało miałes podpięty manometr widziałes jakie było cisnienie? dziwne że tak szybko Ci odcinało bo zanim turbina się rozkręci to troche trwa i do 3 tys powinien dojść a potem wiadomo że odetnie, ja nie wiem czy to komputer jest winny ale fakt jest taki że masz za duży przepływ na przepływomierzu do faktycznego ciśnienia doładowania a jaka jest tego przyczyna to trudno powiedzieć, w tamtych logach co dawałeś wczesniej przepływ na przepływomierzu wskazywałby moc na ok 190 km tutaj masz logi w miare prawidłowe jak na aeb http://vaglog.rtnet.pl/kylomc89_152431.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności