mster559 Zgłoś #1 Napisano 9 Listopada 2013 Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post, ponieważ nigdy nie było potrzeby zakładania nowego tematu, zawsze wystarczyła szukajka:) A więc tak: Zakupiłem Passata 1.9 TDI AWX z 2003r 230tyś (pewnie ok 350tyś) Od samego początku walczę z problemem braku mocy do 2 tyś. Od tej granicy autko jedzie juz całkiem przyzwoicie. Brakuje błędów w ECU. Urwał się czujnik temperatury zewnętrznej pod zderzakiem (mam nadzieje ze to nie problem)Opiszę co już sprawdziłem. 1: Podmianka n75 z n18= brak poprawy 2: Sprawdziłem szczelność dolotu, IC = na uszczelkach troszkę puszcza dopiero powyżej 3 barów. 3: Szczelność podciśnienia = sprawdzona Wakuometrem wszystko szczelne. 4: Pompa Vacum = -0.9 bara. troszkę powoli ładuje ale utrzymuje podciśnienie w układzie 5:Geometria suszarki sprawna (chyba że coś w środku jest nie tak ale sztanga pracuje jak masło zarówno na ciepło jak i zimno,) 6:Jeszcze raz sprawdziłem N75. tylko już w czasie jazdy z podpiętym wakuometrem. Pracuje prawidłowo nie brakuje mu podciśnienia. Wszystko zgodnie z wskazaniami (VAG-Mb-grupa011) 7:W ramach depresji wywaliłem EGR (zaślepiłem) Brak efektów. 8: Turbo nie ma luzów na wirniku. nie przyciera itp. Wydaje mi się że zostaje tylko zapchany katalizator (jeszcze oryginalny 2003), walnięta przepływka (oryginalna z 2003), wałek rozrządu albo już nie wiem co. Proszę fachowców o pomoc. Logi: Statyczne BasicSettings: Grupa 000 http://vaglog.rtnet.pl/denis74_148676.html Grupa 003 http://vaglog.rtnet.pl/denis74_148677.html Grupa 011 http://vaglog.rtnet.pl/denis74_148678.html Statyczne MeasBlocks: Grupa 000 http://vaglog.rtnet.pl/denis74_148679.html Grupa 001 http://vaglog.rtnet.pl/denis74_148680.html Grupa 003 http://vaglog.rtnet.pl/denis74_148681.html Grupa 004 http://vaglog.rtnet.pl/denis74_148682.html Grupa 018 http://vaglog.rtnet.pl/denis74_148683.html Grupa 007 http://vaglog.rtnet.pl/denis74_148684.html Grupa 013 http://vaglog.rtnet.pl/denis74_148685.html Grupa 023 http://vaglog.rtnet.pl/denis74_148686.html Dynamiczne: Grupa 003 http://vaglog.rtnet.pl/denis74_148687.html Grupa 008 http://vaglog.rtnet.pl/denis74_148688.html Grupa 004 http://vaglog.rtnet.pl/denis74_148689.html Grupa 001 http://vaglog.rtnet.pl/denis74_148690.html Grupa 000 http://vaglog.rtnet.pl/denis74_148691.html Grupa 011 http://vaglog.rtnet.pl/denis74_148692.html Grupa 010 http://vaglog.rtnet.pl/denis74_148693.html Z góry przepraszam za błędy w logowaniu. Uczę się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german81 Zgłoś #2 Napisano 9 Listopada 2013 sa 3 mozliwosci zapchany kat, zle zregenerowana turbina , padniete wtryski . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobylak2206 Zgłoś #3 Napisano 9 Listopada 2013 Widzę kolego że ostro szukasz... tu i na elektrodzie... Już chciałem ci tam podlinkować forum passata ale patrze że i tu też już jesteś.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mster559 Zgłoś #4 Napisano 9 Listopada 2013 Widzę kolego że ostro szukasz... tu i na elektrodzie... Już chciałem ci tam podlinkować forum passata ale patrze że i tu też już jesteś.. Hehe no właśnie brakuje mi już własnej inwencji twórczej i szukam pomocy gdzie się da:) A co do kolegi "German81" miałem nadzieję że logi pomogą troszkę ocenić stan wtrysków. Właśnie też skłaniam się ku katalizatorowi i ewentualnemu rozebraniu turbiny. Ale najpierw chciałem dowiedzieć się czy są jeszcze jakieś rażące problemy w samym silniku. dawka, przepływka itp itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #5 Napisano 9 Listopada 2013 szukaj w układzie podciśnienia wężyki szczelne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mster559 Zgłoś #6 Napisano 9 Listopada 2013 Tak jak pisałem. Szczelne. Specjalnie nawet zakupiłem wakuometr żeby mieć 100% pewności;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
besthorn Zgłoś #7 Napisano 10 Listopada 2013 (edytowane) Obserwowałeś sztangę przy robieniu BS 11 jeśli nie to popatrz: opisz jak pracuje grucha powinieneś usłyszeć wstawanie turbiny, chociaż po logach widać ze nie wstaje Edytowane 10 Listopada 2013 przez besthorn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mster559 Zgłoś #8 Napisano 10 Listopada 2013 No właśnie. Pytanie tylko czemu nie wstaje. Sztanga pracuje delikatnie wciąga opada wszystko jak powinno. Nawet odkręciłem gruszkę podniosłem ją max do góry (coś na wzór zapieczonej geometrii) i dalej nie było mocy w dolnym zakresie obrotów. Zostaje chyba tylko zbyt mała dawka (nie umiem tego sprawdzić) przez co brakuje spalin do napędzenia suszarki, albo jakiś problem z wydalaniem przez co nie może rozpędzic turbo. Ostatecznie trzeba będzie rozebrać turbinkę i ewentualnie wymienić. Idę właśnie ciąć katalizator. zobaczymy co tam siedzi:) Umie ktoś sprawdzić po logach stan przepływki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Biszczan Zgłoś #9 Napisano 10 Listopada 2013 Za mała dawka paliwa w dynamicznym 001 stąd w dolnym zakresie obrotów brak mocy. U Ciebie: http://vaglog.rtnet.pl/denis74_148690.html Tak powinno być: http://vaglog.rtnet.pl/Biszczan19_148727.html W tym temacie kolega miał zapchany kat: http://forum.vw-passat.pl/threads/137274-avf130KM-brak-mocy-powyzej-2000obr-min-prosze-o-analize Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mster559 Zgłoś #10 Napisano 10 Listopada 2013 Za mała dawka paliwa w dynamicznym 001 stąd w dolnym zakresie obrotów brak mocy. U Ciebie: http://vaglog.rtnet.pl/denis74_148690.html Tak powinno być: http://vaglog.rtnet.pl/Biszczan19_148727.html W tym temacie kolega miał zapchany kat: http://forum.vw-passat.pl/threads/137274-avf130KM-brak-mocy-powyzej-2000obr-min-prosze-o-analize O no i właśnie o taką analizę mi chodziło.. Powiedz jeszcze kolego czemu tak się dzieje. Przepływka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german81 Zgłoś #11 Napisano 10 Listopada 2013 z dawka to nie niejest tak do konca . dawka jest wyliczana z przepływu powietrza ,a on jest zalezny od tego jak pompuje turbo .wiec jesli turbo nie pompuje to nie ma przepływu i ECU nie zieksza dawki paliwa .wytnij kata co do wtrysków jedyna opcja sprawdzenia wtrysków to wyjac je i sparawdzic na maszynie ,na te warosci z logów odnosnie korekt ma za duzo zeczy wpływu zeby okrslac na nich stan wtrysku . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mster559 Zgłoś #12 Napisano 10 Listopada 2013 Kata dziś wywaliłem. Był czysty. Silnik lepiej się wkręca na biegu jałowym i o wiele lepiej schodzi z obrotów. słychać Turbinkę. Ale mocy jak nie było tak nie ma. Ciekaw jestem czy przepływka może robić takie objawy. Troszkę to dziwne żeby zawsze od 2 tysiecy postanowiła pracować prawidłowo. Dodam ze rano odpala bez problemu ale dziwnie się dławi przez kilka pierwszych sekund i wali siwo niebieskiego bąka. Wygląda jak by brakowało mu troszkę paliwa. Na pewno profilaktycznie trzeba by sprawdzić uszczelniacze na pompkach i styki w wtyczkach. Ciekaw jestem czy stan pompy tandemowej (vacum) może mieć wpływ na dawkę paliwa. Jak myślicie sprawdzić ciśnienie jakie produkuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #13 Napisano 10 Listopada 2013 (edytowane) Na próbę odłącz zawór ogrzewania http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d9378c65f59bb5d5.html oraz zaślep wężyk śrubką Edytowane 11 Listopada 2013 przez Rufus110hp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mster559 Zgłoś #14 Napisano 11 Listopada 2013 Muszę zobaczyć czy coś takiego u mnie jest. A co to ma na celu:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mster559 Zgłoś #15 Napisano 11 Listopada 2013 A więc nic takiego nie znalazłem s moim silniku. Teraz muszę jechać do Francji na kilka dni (praca:( ) ale jak wrócę zaczynam dalej szukać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Madzia Zgłoś #16 Napisano 15 Listopada 2013 Ja bym jeszcze sprawdzila z calkiem odpietym wydechem, jak wtedy rozsnie MAF. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mster559 Zgłoś #17 Napisano 16 Listopada 2013 A więc tak. Wymieniłem wałek rozrządu, czyli tradycyjnie w TDI PD wtarł się. No i miałem dziurki w szklankach. Poprawa jest ale dalej nie idzie tak jak powinien. Spalanie na postoju 1.5l. przy ustawionej synchronizacji na 0.0 a jak zaszaleję i ustawie na 8.0 to mi grzecznie spalanie spada do 0.5.. czyli coś z rozrządem nie tak. No i pojechałem do fachowców od ChipTuningu. zwiększali dawkę paliwa ile tylko sie dało.. Powinien kopcić jak smok.. ale nie kopcił i mocy mu nie przybyło . Kombinowali cały dzień i ewidentnie wtryski zapchane. Jak bardzo by się nie starali nie idzie wcisnąć więcej paliwa do cylindrów. Trzeba kombinować dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german81 Zgłoś #18 Napisano 16 Listopada 2013 po wymianie wałka ustawiałes pompki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mster559 Zgłoś #19 Napisano 16 Listopada 2013 był w warsztacie. Jak się ustawia pompki to bym od razu sprawdził czy nic nie spierniczyli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Madzia Zgłoś #20 Napisano 16 Listopada 2013 Ja bym podmieniła w takim wypadku wtryski na inne. Ewidentnie problem jest z brakiem paliwa. Skoro nie ma paliwa, nie ma gazów wylotowych aby napędzić turbinę, wtedy MAF nie wzrasta, przez co cięta jest dawka paliwa i kolo się zamyka. Znajdź jakieś wtryski na podmianę chociaż na chwile, albo te oddać do sprawdzenia na stole. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach