Skocz do zawartości
derton

Problem z rozpórką - Passat B5

Rekomendowane odpowiedzi

MOzesz podac numery z nich?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Udało mi się zakupić dzisiaj stalowe mocowania za śmieszne pieniądze bo aż 30 złotych za dwie sztuki :)

No właśnie tak to kosztuje:), widzę, że nie muszę Ci już odpisywać na priva, w moim przypadku jeszcze parę groszy bym Ci doliczył za przesyłkę, więc dobrze że kupiłeś blisko siebie. W każdym razie jeszcze jeden czy dwa komplety mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości sprawdziłem u siebie i śruby też przesuwają się. Z tego co pamiętam mocowanie mam stalowe ,a śruby dokręcone na maksa i kleju :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mówicie o tym kółeczku aluminiowym przykręcanym na dwie śruby do karoserii ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

VW ma spawane mocowania rozpórki do karoserii, nie ma tego rozwiązania co Audi. Z kolei Audi ma dodatkowo przykręcaną rozpórkę do ściany grodziowej na środku bo mocowania są przykręcane na śrubę. W obu przypadkach jest jakieś zabezpieczenie przed przesuwaniem się całej konstrukcji.

 

P.S. No i zdaje się, że jak ktoś wspomniał na forum - z rozpórką szedł w parze grubszy stabilizator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8D0 412 383E Aluminium

8D0 412 391B Stal Tylko na ebay jak patrzyłem to one są w a4 i w passacie do 2001 w benzyniakach

 

Co do samej rozpórki to mam takie odczucie że nic nie poprawiają a tylko pogarszają prowadzenie, ostatnio zdjełem swoją i chyba powędruje na allegro. Dla mnie przerost formy nad treścią.

Edytowane przez michalzip

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do tych mocowań aluminium/stal ... to co za różnica?

Nie trzymałem części w ręku ale po zdjęciach wydaje się, że miejsca gdzie wchodzą śruby w jednym i w drugim wypadku są z tego samego stopu , powtarzam tak mi się wydaję po fotkach. Niech mnie naprostuje ktoś kto to trzymał w łapach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to żeby poczuć jakąkolwiek różnice w prowadzeniu samochodu to trzeba jeszcze zamontować dolną rozpórkę.

 

P.S. No i zdaje się, że jak ktoś wspomniał na forum - z rozpórką szedł w parze grubszy stabilizator.

 

O tym nie wiedziałem :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co do tych mocowań aluminium/stal ... to co za różnica?

Nie trzymałem części w ręku ale po zdjęciach wydaje się, że miejsca gdzie wchodzą śruby w jednym i w drugim wypadku są z tego samego stopu , powtarzam tak mi się wydaję po fotkach. Niech mnie naprostuje ktoś kto to trzymał w łapach :)

No to prostuję Cię:), gwinty w mocowaniach aluminiowych są aluminiowe, robione na zasadzie "dziura w aluminium i gwintowanie", w stalowych są wspawane stalowe grube tulejki z gwintem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to prostuję Cię, gwinty w mocowaniach aluminiowych są aluminiowe, robione na zasadzie "dziura w aluminium i gwintowanie", w stalowych są wspawane stalowe grube tulejki z gwintem.

 

No i super :ok

 

U mnie po wymianie na gwint po stronie kierowcy jest taki dźwięk tarcia metal o metal na nierównościach. Sprawdzę te mocowania, które tutaj są omawiane. Ewentualnie do głowy przychodzi mi jeszcze ten okrągły talerzyk , co jest między sprężyną a tym mocowanie amorka przykręcany na dwie śruby. Spodziewam się , że on się przesuwa u mnie ... te śruby co jest przykręcony o ile dobrze pamiętam tęż są chyba z aluminium :hmmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

te śruby co jest przykręcony o ile dobrze pamiętam tęż są chyba z aluminium :hmmm

No niestety, znowu Cię rozczaruję, są stalowe, tylko tak głupio wyglądają biało.:-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No niestety, znowu Cię rozczaruję, są stalowe, tylko tak głupio wyglądają biało.

 

a idź pan w cho***ę :D , nie no żartuję .. dzięki za sprostowania :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
VW ma spawane mocowania rozpórki do karoserii, nie ma tego rozwiązania co Audi. Z kolei Audi ma dodatkowo przykręcaną rozpórkę do ściany grodziowej na środku bo mocowania są przykręcane na śrubę. W obu przypadkach jest jakieś zabezpieczenie przed przesuwaniem się całej konstrukcji.

 

P.S. No i zdaje się, że jak ktoś wspomniał na forum - z rozpórką szedł w parze grubszy stabilizator.

 

VW rowniez ma krecona po srodku rozporke do grodzi ;)

 

---------- Dodano o 20:23 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:16 ----------

 

8D0 412 383E Aluminium

8D0 412 391B Stal Tylko na ebay jak patrzyłem to one są w a4 i w passacie do 2001 w benzyniakach

 

Co do samej rozpórki to mam takie odczucie że nic nie poprawiają a tylko pogarszają prowadzenie, ostatnio zdjełem swoją i chyba powędruje na allegro. Dla mnie przerost formy nad treścią.

 

Oczywiscie ze poprawia tylko zalezy kto co lubi. Jesli mial byc gwint, 29mm stabilizator I wszystkie nowe wachacze to zobaczyl bys roznice w prowadzeniu I przyczepnosci. Gdybys dolozyl gorna rozporke na tym zestawieniu to roznica byla by kolosalna. Dokladajac dolna I kolejne 2 dolne to juz hardcore. Ale ma to plusy I minusy. Na rownej drodze prowadzi sie I trzyma jak na szynach. Na dziorach I koleinach tak sztywne zawieszenie z duza trakcja wciaga cie w dziory szarpiac autem I jedziesz jak pijany z tad masz odczycie pogorszenia komfortu. Badzmy szczerzy sportowy set up to nie na polskie drogi bo tylko pogarsza nizeli polepsza ko

mfort.

Edytowane przez Lenin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiscie ze poprawia tylko zalezy kto co lubi. Jesli mial byc gwint, 29mm stabilizator I wszystkie nowe wachacze to zobaczyl bys roznice w prowadzeniu I przyczepnosci. Gdybys dolozyl gorna rozporke na tym zestawieniu to roznica byla by kolosalna. Dokladajac dolna I kolejne 2 dolne to juz hardcore. Ale ma to plusy I minusy. Na rownej drodze prowadzi sie I trzyma jak na szynach. Na dziorach I koleinach tak sztywne zawieszenie z duza trakcja wciaga cie w dziory szarpiac autem I jedziesz jak pijany z tad masz odczycie pogorszenia komfortu. Badzmy szczerzy sportowy set up to nie na polskie drogi bo tylko pogarsza nizeli polepsza ko

mfort.

 

Tutaj muszę się zgodzić z przedmówcą :) Zanim założyłem rozpórki to czytałem, że np. dotychczas trzeszczące plastiki zamilkną i poprawia się trakcja ale już po założeniu okazało się, że autko zrobiło się na tyle sztywne za można zapomnieć o komforcie jazdy a plastiki jak trzeszczały to teraz słychać je jeszcze bardziej :sciana

Plusy takie, że można sobie pozwolić na więcej w zakrętach ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiscie ze poprawia tylko zalezy kto co lubi. Jesli mial byc gwint, 29mm stabilizator I wszystkie nowe wachacze to zobaczyl bys roznice w prowadzeniu I przyczepnosci. Gdybys dolozyl gorna rozporke na tym zestawieniu to roznica byla by kolosalna. Dokladajac dolna I kolejne 2 dolne to juz hardcore. Ale ma to plusy I minusy. Na rownej drodze prowadzi sie I trzyma jak na szynach. Na dziorach I koleinach tak sztywne zawieszenie z duza trakcja wciaga cie w dziory szarpiac autem I jedziesz jak pijany z tad masz odczycie pogorszenia komfortu. Badzmy szczerzy sportowy set up to nie na polskie drogi bo tylko pogarsza nizeli polepsza ko

mfort.

 

Może źle to ująłem mam górną i dolne rozpórki querlenkerstreben-4.jpg nówki wahacze stabilizator 29mm i 1be

Podejrzewam że największy problem to jest te 1be. Tak jak mówisz na równej drodze jest bajka ale większość dróg jakie pokonuje to są właśnie dziury i koleiny, a na takich drogach moim zdaniem rozpórki to udręka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wciaga ci auto w nierownosci, prawda? Wlasnie tak to dziala. Karoseria sie tak usztywnia ze jak wpadasz w dziore to cala masa auta I cie wciaga bo auto sie nie skreca a przechyla cale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mając chwilkę wolną wrzucam zdjęcia z wymiany mocowań amortyzatorów :)

Jak wspomniałem wcześniej kupiłem stalowe mocowania i oddałem je do piaskowania i malowania. Przy wymianie jest okazja do nasmarowania i sprawdzenia wahaczy ;) Aluminiowe mocowania posiadają dłuższe gniazda śrub więc do stalowych kupiłem krótsze też wzmacniane. Po wymianie wszystkiego i porządnym skręceniu stukanie ustało więc jeśli ktoś ma okazje do wymiany mocowań na stalowe to polecam :) Niestety okazało się, że guma na końcówce drążka uszkodziła się ale jak na razie nie ma luzu :/

 

3rlq.th.jpg1wwz.th.jpghy7s.th.jpgjivk.th.jpgr5ig.th.jpg8lk2.th.jpgig3n.th.jpgphsz.th.jpgu3oy.th.jpg85ap.th.jpgetfv.th.jpgb6pb.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ty na gwincie latasz I sie dziwisz ze ci sie rozporka ruszala w aluminiowych siodlach? :lol3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To ty na gwincie latasz I sie dziwisz ze ci sie rozporka ruszala w aluminiowych siodlach?

 

Po założeniu gwintowanego zawieszenia nie było problemu dopiero po jakimś czasie zaczęło stukać. Rozpórka ruszała się bo gwinty w siodłach były pourywane. Nie brałem pod uwagę wymiany na stalowe mocowania przy zakładaniu gwintowanego zawieszenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No gwint ci je tak wytlukl w polaczeniu z rozporkami;) Na takim zestawie zawias masz pewnie sztywniejszy ze 4-5 razy bardziej niz na standardize wiec I aluminiowe gwinty byly szarpane jak szmata po podlodze I sie rozbily....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności