Skocz do zawartości
Dandek88

Dziwny odglos z okolic rozrzadu. FILM 1.9 tdi AWX.

Rekomendowane odpowiedzi

Lenin.... podsyłasz filmy które Tobie pasują pod Twoją teorię. Później robisz wodę ludziom z mózgu.

 

Filmy skomentuje tak :

 

Silnik w Borze.... jest poprzecznie zamontowany. Wibracje i akustyka całkiem inaczej się rozchodzi w tych samochodach. Silnik też jaj nie urywa aczkolwiek chodzi całkiem "normalnie".

 

Silnik VP 1.9.... fajne nagranie :D Tłucze niesamowicie. Mój AAZ tak pracuje... a to tylko TD :D

 

 

A silnik VP V6 2.5 TDI ludzie znają tylko ze starych jednostek.... i Ty chyba też. Posłuchaj jak pracują BAU, BCZ, BDG, BDH - zmienisz zdanie.

 

Pomijając modyfikacje.... tu masz zdrowe V6:

 

Teraz posłuchaj swoich silników.

 

Przeciez to V6 co wkleiles chodzi identyko. Po za tym mialem Allroada przez okolo 3 lata to znam to na pamiec. Grzechotnik az uszy bola (choc mi sie on podoba ale nie o tym mowa) i niestety ale glosny okrutnie.

 

Po otwarciu maski nie ma roznicy czy silnik wzdluznie czy poprzecznie.

 

Nie wiem czy tylko czytasz ostatni post czy zwracasz uwage na ciaglosc wypowiedzi.

Wspomnialem ze swoja opinie podpieram codzienna praca przy tych autach. Tygodniowo slysze z bliska conajmniej 10 TDIkow wiec mam porownanie. Przynajmniej tego co po wawie smiga.

 

---------- Dodano o 03:58 ---------- Poprzednia wiadomość o 03:54 ----------

 

kumpel ma passata b5 110 km na pompie VP i chodzi ciszej niż mój PD :) na filmiku to nie to samo jak sie słyszy w rzeczywistości ,2.5 v6 jak zimny to chodził głośniej ,po nagrzaniu już jego praca była o wiele przyjemniejsza i w środku nie było drgawek na wolnych obrotach,takich delikatnych ale zawsze przez to ze v6 ,szklanki ,wałek mam w dobrym stanie ,pompki też ale możliwe że przydałaby sie im regulacja,na wolnych obr mam spalanie 0,9-1.1 l to troche dużo,kąt wtrysku zapewne przestawiony,muszę do kogoś z tym podjechać na regulacje

 

Ale mi nie chodzi o glosnosc panowie. Ja caly czas draze ta kulture czyli to czy silnik pracuje miekko czy twardo jak mlotek i kowadlo.

 

PD klepie jak to diesel, ale tak glucho i ton pracy jest nizszy.

VP klepie metalicznie, jego klekot przypomina nieco brzmienie mercow.

VP v6 klepie juz na maksa twardo z uwagi na 2 cylindry wiecej i wieksza ilosc suwow.

 

A glosnosc pracy to jeszcze insza inszosc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy tylko czytasz ostatni post czy zwracasz uwage na ciaglosc wypowiedzi.

Wspomnialem ze swoja opinie podpieram codzienna praca przy tych autach. Tygodniowo slysze z bliska conajmniej 10 TDIkow wiec mam porownanie.

 

 

Czytam całość... wychwytuję tylko ważniejsze rzeczy ;) Temat Twojej pracy nie sposób ominąć... w 80% postów się tym chwalisz.

 

 

 

 

 

 

Z mojej strony dziękuję za rozmowę. Moderatorów przepraszam za niepotrzebny spam w temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam widze że temat dawno nie odwiedzany więc ponowie pytanie otóż mam takie samo szuranie dziwny odgłos jak kolega Dandek88 w pierwszym poście w tym temacie identyczne jak w 20 sekundzie w/w filmiku jak pasek rozrządu został delikatnie poluźniony szuranie dziwny odgłos zmniejszył się czy to coś poważnego rozrząd wymieniany kwiecień 2013 Gates pompa wody też wymieniany rolki nie wiem bo Passata mam od września 2013 a na fakturach nie wiedziałem rolek pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ponawiam temat czy ktoś pomoże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ponawiam temat czy ktoś pomoże

 

seba86 miałem to samo po wymianie rozrządu przejechałem 15 tys i już nie mam tego odgłosu wiec nie ma czym się przejmować tylko jeździć i z czasem samo przejdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KAWA dzięki za podpowiedź trochę drażni mnie to szuranie ale myślisz że to wina świeżego paska rozrządu czy może jakaś rolka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem wymieniony cały rozrząd z pompą wody, napinaczem, rolką, pełen komplet i też strasznie mnie to denerwowało ale przestałem szukać na siłę bo tylko szkoda nerwów i kasy

 

myślę że pasek musiał się dopasować do starych kół zębatych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem swiezo po wymianie rozrzadu wraz z pomopa i jakims tlumikiem drgan. Slychac dalej tak samo wiec moze to jednak nie rozrzad ?

 

Jak juz pisalem wymieniony napinacz i rolka paskow klinowych i tez nie pomoglo.

 

Wiem ze szkoda nerwow i kasy ale ***** przeciez chyba da sie cos z tym zrobic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wymieniałeś sprzęgiełko alternatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ale to raczej nie to. Dzwiek dobiega od rozrzadu nie od altka...

 

EDIT: pozatym zrzucilem paski i dalej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli macie problem z takim jęczeniem w okolicach rozrządu to popuszczajcie pasek... to samo przerabiałem u siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

 

Również mam problem z dziwnymi dźwiękami spod maski. dla lepszego zobrazowania daje filmiki:

 

 

 

Najpierw pojawił sie ten chropowaty dźwiek z okolicy zaworu EGR. mechanik wyczyścił mi ten zawor ale nic nie pomogło. I zastanawiam się czy wymienic caly EGR? zaslepić go ? a może wymienić przetwornik cisnienia n18 ? a może to zupelnie nie związane z EGR - macie jakies pomysły ?

 

 

natomiast dziś rano pojawil sie nowy dźwęk (pisk, gwizd) z okolicy pasków. dźwiek ten utrzymuje sie caly czas, bez wzgledu czy silnik zimny czy ciepły. macie pomysł co może byc przyczyną ? czy to moze byc zbyt naciągniety pasek rozrządu? napinacz? koło pasowe ? cos zwiazane z alternatorem? sam juz nie wiem.

 

za wszelka pomoc i sugestie wielkie dzięki

Edytowane przez hermit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dalej z tym dzwikiem jezdze. Czekam na foto od kolegi z forum jak popuscic ten pasek i sprawdze czy pomoglo.

 

BTW: Wczoraj przechodzac przez pasy w krakowie tak slucham... ktos mi auto buchnal i jedzie rozgladam sie a tutaj inny passat ktory wydaje taki sam dzwiek :) Moze to taka przypadlosc ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja dalej z tym dzwikiem jezdze. Czekam na foto od kolegi z forum jak popuscic ten pasek i sprawdze czy pomoglo.

 

BTW: Wczoraj przechodzac przez pasy w krakowie tak slucham... ktos mi auto buchnal i jedzie rozgladam sie a tutaj inny passat ktory wydaje taki sam dzwiek :) Moze to taka przypadlosc ?

 

a czy Twoje dźwięki sa podobne do tych z moich filmików ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Inny. Moj dzwiek jest na 1 poscie tego tematu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hermit u Ciebie piszczą paski rolki już pewnie tez nie są pierwszej młodości... rozrząd kiedy wymieniany ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do tematu ponieważ u mnie po wymianie rozrządu również pojawił się ten szum, szmer... Jest identycznie jak u Dandek88

Jestem pewien że tego nie było. Jak kupowałem passata 5 miesięcy temu skusiłem się na ten egzemplarz gdyż właśnie ładnie silnik pracował a teraz jest totalna lipa. A najbardziej drażni to, że nie wiadomo czy nic nagle nie strzeli?

Wymieniony kompletny rozrząd Napinacz hydrauliczny i rolka NTN, pasek Gates, pompa wody Dolz.

Pojeździłem po mechanikach i jeden stanowczo obstawił pompę wody, reszta tylko gdybała .

Dodam że popuszczenie paska kompletnie nic nie dało, zwiększyła się tylko przerwa miedzy napinaczem a tą łopatką od rolki, z 4mm do 6mm.

Rozrząd wymieniał mechanik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ku przestrodze. Właśnie zerwał się w moim passacie pasek rozrządu..........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

duże szkody ? podczas jazdy czy postoju ? ile zrobiłeś km od wymiany rozrządu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności