Skocz do zawartości
stade

N75 Kabel + dotknol silnika,zwarcie i mega prolem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie i panie ;)

 

Mam mega problem z moim paskiem.Dzis przypdkowo kabel ( + ) od zaworu N75 dotknol kolektora i chyba zwarcie sie zrobilo.Od tamtej pory silnik klekocze jak traktor ,po przejsciach traktor :/ podlaczylem kompa i wyskoczylu mi bledy

engine4.jpg

 

Po skasowniu odrazu wracaja,wymienilem przeplywke na nowego bosha ale zero poprawy.Wogole jakby przeplywka nie reagowala na wyciagniecie wtyczki czy jej wlozenie.Kiedys sprawdzalem i odrazu byla zmiana w pracy silnika a teraz nic a nic.

 

Czy moze mi ktos powiedziec czy do czujnikow sa jakies specjalne jeszcze bezpieczniki ???

Lub czy ktos ma jakies pomysly ???

 

Prosze o szybka odp bo pojutrze wyjezdzam a autem nie da sie jezdzic :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź bezpieczniki nr 29, 32, 34

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to sprawdzilem na poczatku (kabina) wszystkie OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze ktos wie jak wyglada zawor n75 w passku b6 i w ktorym miejscu sie znajduje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam logi statyczne,bo jechac i deynamiczne robic to nie ma czym :/

 

Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/twoj.mail_137609.html

Grupy: 004,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/twoj.mail_137610.html

Grupy: 014,018,023 - http://vaglog.rtnet.pl/twoj.mail_137611.html

 

BS

 

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/twoj.mail_137613.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/twoj.mail_137614.html

 

 

Moze to cos powie :/ EGR sie nie przejmowac bo wylaczona wtyczka byla,pozatym zaslepiony.Wyskakuje jeszcze dodatkowo blad od pedalu hamulca co mnie dziwi.Powariowalo w aucie od tego :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy sprawdziłeś bezpieczniki ?

Od tego zacznij.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak juz sprawdzilem,w kabinie wszystkie i dwa kolo komputera .zaden spalony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co robiłeś z autem że, ten kabel dotknął silnika? może przyczyny trzeba poszukać gdzie indziej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To malo istotne ale powiem,poprzedni wlasciciel cos tam robil i nie bylo orginalnej wtyczki tylko samice jakos tam zaizolowane,nie robilem z tym nic bo dzialalo i nic sie nie dzialo.Niestety przelecialem z duzo predkoscia przez dziury i jeden kabel sie wypiol.Odrazu brak turbo wiec pod mache i chcialem go wlozyc,zdazylem sie poparzyc i go puscilem a on polecial na kolektor i zaiskrzyl :/ od tamtej pory jezdzi jak ursus,stary trraktor ...... Kupilem nowa przeplywke bosha a tu dalej blad i zero reakcji,jak na starej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie elementy, których dotyczą błędy, mają wspólne zasilanie. Tego zasilania właśnie nie ma (zrobiłeś zwarcie). Obwód ten zabezpieczony jest bezpiecznikiem.

Sprawdź dokładnie wszystkie bezpieczniki w obudowie sterownika silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak koledzy radzą sprawdź bezpieczniki. Te wszystkie urządzenia zasilane + są z jednego źródła, a sterowanie masą % z ECU. Niestety nie mam schematu, żeby powiedzieć dokladnie który to bezpiecznik. Jeżeli sprawdziłeś wszyskie, które są z boku w desce rozdzielczej to są jeszcze bezpieczniki pod osłoną w której zamontowany jest włącznik świateł i w komorze silnika na podszybiu.

Edytowane przez lation

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystkie elementy, których dotyczą błędy, mają wspólne zasilanie. Tego zasilania właśnie nie ma (zrobiłeś zwarcie). Obwód ten zabezpieczony jest bezpiecznikiem.

Sprawdź dokładnie wszystkie bezpieczniki w obudowie sterownika silnika.

 

Kurcze kolego,dzieki zes mnie zmotywowal by sprawdzic te bezpieczniki jeszcze raz ;) Auto wrocilo do zycia,az milo cieszyc sie jazda :)

Ale co najlepsze,sprawdzilem te bezpieczniki.Jak na zlosc wzrokowo byly sprawne,ale cos mnie skusilo by powymieniac na nowe wszystkie male bo akurat mialem zestaw.Po kolei i pojedynczo i winny byl jeden z nich schowany za przekaznikami.Omaly wlos bym go nie zauwazyl.Ciekawi mnie fakt ze mawet teraz na niego patrze i jest caly aczkolwieg po wymianie na nowy kolpotow nie ma :D

 

Postawil bym Ci piwo kolego naprawde ale jak to zrobimy ??? wyslij mi dane a ja Ci przeleje na piwo ;) ,szkoda tylko ze pospieszylem sie z kupnem przeplywomierza aczkolwieg i tak juz przeklamywal. Nie wazne,moge z spokojna glowa pojsc spac

 

Dzieki raz jeszcze ,tobie LATION rowniez za chec pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzić jak traktor może ze względu na n108 i rozjechany kat wtrysku... (225), tak jak mówi kolega tomnik sprawdź wszystkie bezpieczniki, potem szukaj po kablach które idą do n75. Wydaje mi się, że idą one od ecu, a napewno jeden. Może tam sie cos sypło? Niech ktoś zweryfikuje moją wypowiedź

 

 

 

hehe nieważne:P

Edytowane przez podobny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jedna prosbe,ma ktos schemat podlaczenia zaworu N18 od EGR,chodzi mi o przewody gumowe bo rozlaczalem a teraz nie wiem dokladnie ktory gdzie :/

Edytowane przez stade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale co najlepsze,sprawdzilem te bezpieczniki.Jak na zlosc wzrokowo byly sprawne

 

Ja zawsze bezpieczniki sprawdzam kontrolką na 12 V. Bez wyciągania i o wiele szybciej. Jak masz napięcie przed bezpiecznikiem a nie masz za bepiecznikiem to jesteś w domu :) Tak z ciekawości gdzie jest bezpiecznik od urządzeń, które padły Ciebie?

 

mam jeszcze jedna prosbe,ma ktos schemat podlaczenia zaworu N18 od EGR,chodzi mi o przewody gumowe bo rozlaczalem a teraz nie wiem dokladnie ktory gdzie :/

 

Schematu nie mam ale nie powinno być z tym problemu. Jeden przewód w którym po uruchomieniu silnika będziesz czuł podciśnienie (zasysanie) podłączasz w miejscu opisanym na elektrozaworze (VAC), (Out) to wyjście sterowanie do zaworu EGR a trzeci to połączenie z atmosferą.

Edytowane przez lation

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dgfzdsfsc.jpg

 

Schowany za przekaznikami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

po powrocie z serwisu zauważyłem, że jeden przewód prawdopodobnie od N75 jest niepodłączony (trzeci dolny przewód) - jak na zdjęciu

DSC_0203-2.jpg

 

Gdzie on powinien być podłączony i jakie są konsekwencje jego niepodłączenia? Czy mogę to zrobić bez wizyty w serwisie?

dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności