Jump to content
poldeczek1

Dziwny problem Syczenie przy doawaniu gazu chłodnicaEGR

Recommended Posts

Witam mam taki dziwny problem od jakiegoś dłuższego czasu dochodzi syczenie podczas przyspieszenia

Myślałem ze to pęknięty wąż od intercoolera zawiozłem auto do mechanika popatrzył i stwierdził ze to syczenie jest gdzies pod spodem i faktycznie stojąc pod autem widać osmolenie gdzieś za DPF-em

Zawiozłem auto do znajomego mechanika myślę wywalę przy okazji DPF i naprawie nieszczelność

Niedługo dostaje telefon że syczenie jest z chłodnicy EGR

Teraz moje pytanie ponieważ mechanik nie rozebrał tego tylko kazał kupić ową chłodniczkę mam pytanie

 

1.Czy ktoś miał taką usterkę?

2 Jaki numer ma lub jak to ustrojstwo wygląda

 

3 czy da się to wywalić ten cały EGR wraz z chłodniczką ?

Passsat 2006 r BMP 4Motion

Edited by Blop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chłodniczki raczej nie wywalisz.

Znajduje się od dołu na bloku silnika od strony kabiny. Jest tam taka klapka regulująca przepływ spalin, pracująca na podciśnieniu. Najprawdopodobniej wyrobiła się oś, na której klapka się obraca i powstała nieszczelność. Nie znam numeru części, ale poczekaj a na pewno ktoś Tobie poda. Koszt używanej ok. 200-400zł nowa ponad 1000zł.

M

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam to u siebie uszkodzone od 2-3 lat. Nowa to koszt ok 1250-1300 zł (stan z przed ok 2 lat). Ale cena to tylko połowa problemu, wymiana to drugi zonk z napędem 4M. Trzeba chyba rozebrać płytę od zawieszenia, osobiście zrezygnowałem z wymiany na razie gdyż mam nowe opony a boje się że jak to mi ktoś porozbiera i źle poustawia to będę musiał kupować nowe opony ponownie (zwłaszcza że niedawno ustawiałem całe zawieszenie, przód i tył). W innym warsztacie zaproponowali mi wyjęcie silnika... Można też to ustrojstwo zaślepić w ciula, ale wtedy będzie kontrolka na tablicy od silnika, komp wykryje zaślepiony egr. 2 lata temu za programowe odłączenie egr chcieli ode mnie ok 800 zł i też się nie zdecydowałem. Same zaślepki do egr kupisz za 30 zł na allegro. Generalnie z uwagi na koszty jadę dalej z tą usterką, ale syczy jak diabli i nie wiem jaki ma to wpływ na silnik.

Edited by ru-dy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie przerabiam ten sam problem tyle, że w 1,9 BLS. Nowa to koszt ok 1300zł ja zaryzykowałem i kupiłem dzisiaj na allegro za 170zł z przesyłką, niby stan bardzo dobry przekonam się jak wymienię. Według ETKI do Twojego 2,0 BMP idzie taka sama jak do mojego BLS numer oryginału to 03G 131 512 G lub 03G 131 512 AD i 03G 131 512 S. W linku masz opis tej usterki tyle że w Touranie i zdjęcie tej chłodnicy. Pozdrawiam.

http://www.touranklub.pl/forum/printview.php?t=1535&start=0&sid=17d81a7ab3b97905206542b1eb2cb561

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też kupiłem na allegro 150 zł część już mam w domu w poniedziałek zawożę auto do znajomego mechanika i przy tej okazji wywalam DPF dam znać jak będzie zrobione pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Syczy podczas dodawania gazu podczas jazdy czy również na jałowym? Bo u mnie tylko podczas jazdy i nie jest to żaden wąż bo te były sprswdzane i uszczelniane niedawno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

najbardziej słychać podczas jazdy w zakresie 1300-2500 obrotów. Na biegu jałowym jak się dobrze wsłuchasz to również usłyszysz, tylko dłużej posłuchaj ponieważ to podciśnienie steruje cięgnem tej chłodnicy i na jałowym słychać raz mocniej a niekiedy prawie wogóle. Najlepiej to słychać od dołu, jak będziesz w kanale to zobaczysz gdzie jest okopcona chłodnica i gdzie uchodzą spaliny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie wymieniłem na używke, po 500km zaczęła syczec jeszcze bardziej niż stara. U mnie rozszczelnilo się ze strony silownika na łączeniu boku ze środkowa częścią. Oczywiście po zabiegu kierownica krzywo ale nie ustawiam bo znowu trzeba to rozbierać :/.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie do symeks. Czy dowiadywałeś się może o naprawę, regenerację tej oryginalnej, którą miałeś od nowości. Czytałem gdzieś na jakimś forum,że najprawdopodobniej jest możliwość dobrania uszczelnień do chłodnicy, jeśli rozszczelnienie jest w okolicy cięgna, tylko trzeba mieć ją w rekach:). Wymieniałeś sam? Ja mam zamiar wymieniać samemu tyle, że u mnie napęd standardowy. Może masz jakieś wskazówki? Ja również kupiłem używaną i też mam obawy ile mi posłuży, cena nowej trochę wysoka bo tylko oryginał brak zamienników. Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Daniel

Nie wiem czy była od nowości, nie wiedzialem nawet ze da sie regenerowac. kolega zalatwil inna ze szrotu wygladala ladnie ale jak pisalem wczesniej po okolo 500km jeszcze bardziej niz ta co mialem wczesniej syczy. wymienial mi kolega z moja pomoca, ale w przypadku 4motion to jest CIĘŻKO. zeszlo nam caly poniedzialek do 23 a nastepnego dnia o 5 jechalem do siebie do nl. teraz pewnie poszloby sprawniej bo w pewnym momencie zwatpilismy ze wogole da sie to wyciagnac. u mnie w podporze turbo jest splyw oleju dolnej sruby nie da sie odkrecic (blokuje przegub wew, poloska??) aby wyciagnac podpore i ulatwic sobie sprawe. dla ulatwienia wyciagnac da sie w strone kierowcy ( patrzac od dolu) po poodginaniu wezy od wody itd. wyglada na niemozliwe, ale da sie.

egr.jpg u mnie bylo nieszczelne na pewno w tym miejscu, obok zaworu raczej tez.

Edited by symeks

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tego nie idzie pospawać ? Przecież stal nierdzewną się spawa !

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i panowie po wszystkim

-chłodniczka wymieniona

-DPF usunięty fizycznie i programowo

-wymieniona osłona przegubu

Koszt to 500 zł za wszystko oprócz chłodniczki którą kupiłem sam 180 zł z przesyłką

Cena chyba dobra bo roboty w cholerę

Wrażenia opisze jak chwile pojeżdżę

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy u Ciebie ta chłodnicza też jest usytuowana z tyłu silnika, pomiędzy silnikiem a ścianą grodziową pod turbiną i dpfem? Wiesz jak oni ja wymieniali? Zdejmowali dolna płytę od zawieszenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tam gdzie piszesz

Co do demontażu zawieszenia to było tylko opuszczane nie całkowicie odkręcane dzięki czemu nie trzeba nastawiać zbieżności !

Share this post


Link to post
Share on other sites

a znasz jakieś bliższe szczegóły jak oni to robili? Znaczy jak niby opuścili to zawieszenie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co wiem to popuszcza się śruby ale nie wykręca ich do końca było o tym już gdzieś na forum pamiętam że ktoś nawet fotki wstawiał które śruby pzdr. A na zdjęciu poniżej chłodniczka wyciągnięta z auta gniazdo oski wyrobione tak konkretnie luz bardzo duży podobno ta nowa którą kupiłem jest wersją poprawioną

IMG_20130724_174221.jpg

Edited by poldeczek1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć. Poldeczek1 mam pytanie czy luz na ośce przy tej uszkodzonej chłodnicy jest na boki? Wczoraj otrzymałem paczkę z chłodnica i właśnie ją sprawdzam po przeczytaniu Twoich spostrzeżeń i na boki ośka w tej mojej jest sztywna można ją tylko wcisnąć po czym wskakuje na swoje miejsce zapewne jest na sprężynie. Nie była myta pod sprzedaż i zastanawia mnie, że jest lekkie okopcenie wokół tej ośki, ale z drugiej strony chyba nie może być całkowicie uszczelniona w tym miejscu. Jak to wyglądało u Ciebie. Wymiana dopiero we wtorek. 500zł za to wszystko to naprawdę bardzo mało, cena pewnie tylko dla Ciebie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luz w tej starej jest na boki i to dosyć spory w nowej też nie miałem żadnych śladów czyszczenia do sprzedaży ale też nie było żadnych śladów nieszczelności. Ktoś pisał ze można kupić zestaw naprawczy do tego zadzwoń do serwisu i zapytaj albo najlepiej pojedz bo przez telefon to różnie bywa

Co do ceny to rzeczywiście robił mi kolega ale wiem że za wywalenie samego dpf-a bierze około 500 zł wiec drogi nie jest a moim aucie dodatkową przeszkodą jest wał od napędu 4x4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

i mnie dopadła przypadłość z syczeniem uszkodzonej chłodnicy EGR o symbolu 03G131512AD.

Nowej cena kosmos. Na alle... są dwaj sprzedawcy, którzy oferują po regeneracji z 6 miesięczną gwarancją. Czy ktoś z Was ma może doświadczenie z taką po regeneracji? Warto kupić?

 

Pozdrawiam Arek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi syczy jak cholera... i wlasnie odkad wymienilem nowy EGR... kupiłem nówke... oryginalną.

i w tym czasie tez zregenerowalem DPF. myslalem ze to syczy z dpf... ale poczytalem ten wątek....

 

jak dokladnie dojsc do tego czy to jednak EGR ??? ma to się wiązac z zabrudzeniem ? wyciekiem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy