Skocz do zawartości
zur

Proszę o analizę logów _ brak mocy z szarpaniem

Rekomendowane odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co robiłeś z oryginalnymi logami formatu csv, że vaglog ich nie przekonwertował prawidłowo - pewnie je wcześniej edytowałeś.

Ja jestem odmiennego zdania - wyraźny brak mocy do 2200 obrotów a potem już w miarę trzyma zadane ciśnienie. Sterownik silnika zapisał jakiś błąd ? Bo w tym logu dynamicznym 001 masz całkowite odcięcie paliwa, silnik nie zdechł po zrzuceniu skrzyni na bieg jałowy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sformatowałem oryginalne logi, bo byłe za długie. Jeśli chodzi o bliskość kolumn, to oryginalne też tak wyglądają, pewnie dlatego, że te logi są wykonane VAG CAN Professional. Wszystkie logi dynamiczne były zapisane do jednego pliku, nie mogłem modyfikować podczas jazdy, bo niestety żonka nie chciała pojechać. Więc rad nie rad sam te testy zrobiłem podczas jazdy, a ciężko podczas jazdy zmieniać nazwy logów. Logi statyczne też miałem zapisane w jednym pliku, aby zdążyć przed wyczerpaniem baterii laptopa z oprogramowaniem VAG CAN Pro.

 

Sterownik nie zapisał żadnego błędu. Pisząc brak mocy miałem na myśli całkowite odcięcie mocy, to jest zapisane w logu dynamicznym MB001, kiedy dawka wtrysku jest wyzerowana. To zdarzenie występuje sporadycznie, nie notorycznie po przekroczenie 2000 RPM. Wtedy hamowanie silnikiem było, naciskałem na gaz, ale auto nie reagowało, spadały obroty, silnik nigdy nie gasł (bieg jałowy był ratunkiem), naciśnięcie i zwolnienie gazu nic nie pomagało. Po roku znalazłem szybkie rozwiązanie na ten problem i tak jeżdżę - naciskam sprzęgło (bieg jałowy, zawór EGR się otwiera), zwalniam sprzęgło (zawór EGR się zamyka) i naciskam gaz i mam moc. Aby uniknąć braku mocy na długiej trasie, po prostu jechałem poniżej 2000 RPM, maksymalnie 1900 RPM, wtedy problem się nie pojawiał. Ale zmieniło się to od dwóch dni, brak mocy zdarza się też poniżej 2000 RPM na 1 i 2 biegu (dwa razy się zdarzyło, ale na krótkich odcinkach jazdy, nie wyjeżdżałem w dłuższą trasę). Brak mocy mam na 2-3 sekundy bez zmiany położenia gazu (3, 4, 5 lub 6 bieg), ale też bez powrotu mocy - ratuję się naciśnięciem sprzęgła lub redukcją biegu poprzez naciśnięcie sprzęgła. Dodam jeszcze, że jadąc pod górę jest mułowaty do tego stopnia, że obroty mi spadają i muszę redukować biegi na niższy, ale na szczęście zawsze wjechałem na każdą polską górę (w sudetach na narty) w najgorszym przypadku na biegu 1-szym. Auto lepiej się spisywało, gdy przez 30 minut zimą (10 minut latem) stał odpalony przed wyjazdem w podróż.

 

Jestem zupełnym laikiem i nie wiem, jakie wartości powinny być w tych blokach pomiarowych, od roku mam problem z mocą, po kilkunastu wizytach u mechaników (ASO i nie ASO) problem w dalszym ciągu jest. Po niepowodzeniach u mechaników zakupiłem program VAG CAN Pro za sprawą tego forum, aby wykonać te logi i liczyć na pomoc ze strony forumowiczów, ekspertów od diagnostyki.

 

Natomiast po zgłębieniu wypowiedzi forumowiczów z tego forum, nabyłem jakąś minimalną wiedzę i również podzielam Twój pogląd, że coś jest nie tak wcześniej przed 2100 - 2200 RPM dla dynamicznych logów MB001, 3, 8, 10, 11, bo nie mam maksymalnych wartości przy obrotach 1700 RPM, chyba, że w moim aucie powinno być tak, jak jest, kiedy auto ma obroty 2200. Co niektórzy forumowicze pisali, że dla niektórych silników maksymalne wartości powinny być osiągnięte przy 1700 RPM, a dla innych przy 1900 RPM. Z tym, że nie wiem, jakie obroty muszą być dla najwyższych wartości z tych logów dla mojego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś pomoże, co to może być uszkodzone?

 

Kiedy mam brak mocy naciskam sprzęgło lub sprzęgło i redukuję bieg na niższy niż jest w danej chwili wtedy moc (gaz) powraca.

 

Dodam jeszcze, że do tej pory wymieniono mi: chłodnicę recyrkulacji spalin, elektryczną pompkę paliwa w zbiorniku, kabel (nieszczelność) łączący zawór EGR z chłodnicą recyrkulacji spalin, oring na kolanku łączeniu kabli między przepływomierzem a sprężarką oraz zregenerowaną mam turbosprężarkę. Po regeneracji turbo miałem całkowicie zamulony samochód na każdym biegu i od niskich do wysokich obrotów, nie mogłem osiągnąć więcej niż 3000 obrotów i wyższej prędkości niż 100 km/s. Natomiast następnego dnia nie mam problemów z muleniem auta, natomiast brak mocy dalej są.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm brak reakcji na gaz jest jednocześnie z wciśniętym pedale hamulca, może tu warto podpatrzeć blok pomiarowy w ECU czy nie widzi wciśniętego hamulca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dniu wczorajszym po aktualizacji oprogramowania pojawił się CEL, po podłączeniu kompa system wykrył 3 błędy:

1) SAE P0472:60 Czujnik ciśnienia 1 spalin, Zwarcie z masą, Lamp off

2) SAE P0471:70 Czujnik ciśnienia 1 spalin, Niewiarygodny sygnał, Lamp off

3) SAE P2453:30 Filtr cząsteczek stałych, czujnik różnicy ciśnień, Niewiarygodny sygnał, Lamp off sporadyczny

 

Czy to znaczy, że czujnik różnicowy ciśnień jest uszkodzony, czy jest nieprawidłowo zlutowany pin w tym czujniku lub w docelowym elemencie, w którym ten czujnik sprawdza ciśnienie tj. za DPF, przed DPF, przed turbiną?

 

Oczywiście mam nadzieję, że to ostatnie uszkodzenie w sprawie braku mocy, bo chciałbym uniknąć kolejnych wymian sprawnych elementów.

 

Tylko dzięki temu, że mam VAGa nie zgodziłem się na wymianę na nowe pompowtryskiwacze (w ASO też mi potwierdzili, że to było słuszna decyzja, wartości wtrysku są prawidłowe), na nowy DPF (zapełnienie DPF - sadza - do 20%, popiół - 3g, ASO argumentacja, bo DPF jest już stary).

Edytowane przez zur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam i z gory przepraszam bo nie wiem czy w dobrym miejscu to pisze ale mianowicie posiadam paska 1,8 t +lpg 99r i jest totalny spadek mocy na kompie pokazano sensor 2 sonda lamnda wymienilem ja i nic sie nie zmienilo (stara miala bialy nalot ) auto wogole nie ma sily max 100km h szarpie a na jalowym wchodzi na obroty do 7 tys a podczas jazdy szarpie niemilosiernie calym silnikiem PAnowie nie mam pojecia co to moze byc dodam ze wszystkie filtry i swiece wymienione 3 miesiace temu a sprawa jest o tyle lipna ze teraz jestem za granica dokladnie w hamburgu koledzy prosz pomocy co to moze byc ja ne mam juz sily

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności