Skocz do zawartości
Ziewal

Nie równo odlana tarcza ? Pulsowanie przy dohamowaniu !

Rekomendowane odpowiedzi

Problem mam tego typu że czasem przy hamowaniu a dokładniej już w samej końcówce hamowania jak już praktycznie się zatrzymuję czasem czyć jak auto pulsuje, dodam że tarcze są proste i w bardzo dobrym stanie a klocki nowe, rozebrałem wszystko zdjąłem tarcze przczyściłem złożyłem i przez chwile było ok ale problem powrócił :/ no to zregenerowałem wszystkie zaciski wymieniając dwie porwane gumki osłaniające tłoczek przesmarowałem prowadnice zacisku ładnie odpowietrzyłem układ i przez jeden dzień było ok po czy znowu zaczyna delikatnie pulsować nie zależnie czy to nie równa droga czy prosta jak stół :/ nagrałem filmik na którym widać że tarcze są równiutkie ale zaniepokoiło mnie to co widać od 10 sekundy tak jak by tarcza była nie równo odlana czy to może mieć wpływ na to pulsowanie ? dodam że tarcze wymieniłem rok temu w kwietniu i do tego roku do kwietnia było ok aż zmieniłem koła na letnie i się zaczęło ktoś ma jakieś pomysły ? dlaczego po zdjęciu i przeczyszczeniu było przez chwile ok dlaczego po ponownym rozebraniu też było ok po czym problem znów się pojawia :/

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie przesuwałeś tarcz po piaście jak miałeś odkręcone koła ? może jakiś brud się dostał pomiędzy tarczę a piastę i nie doległa dobrze?

Zacząłbym od zdjęcia tarczy i wyczyszczenia dokładnie piasty i tarczy :]

Ja miałem tak właśnie bo kolega który robił mi hamulce wysmarował piasty miedzianką, przy zmianie kół przesunąłem tarcze i miedzianka się obrała.... :\ spędziłem miłą sobotę na czyszczeniu piast i tarcz ekstrakcyjną... w twoim przypadku może to być brud, albo nawet smar ze śrub od kół jak smarowałeś. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko wyczyszczone i niczym nie smarowane dwa razy to robiłem więc to nie to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajdź zakład który zrobi owalizacje tarczy - przynajmniej będziesz wiedział czy z nią wszystko ok :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łysy myślałem o tym ale kurze jaki zakład to robi bo na zwykłej tokarce tego nie sprawdze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No na zwykłej bez szans. Mi robili w ASO jak miałem problem z biciem na nowej tarczy.

 

A może pompa vacum zaczyna świrować ? Tylko czy to by się objawiało w końcowych fazach hamowania ?

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejm tarcze, zawieź do dobrego tokarza i będziesz miał spokój

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Damianko ma rację.

 

Ja w zeszłym roku kupiłem nowe tarcze, i po kilku tygodniach jedna zaczęła minimalnie bić .

Zdjąłem obie i podjechałem do tokarza polecanego na forum .

Przetoczył mi obie zbierając dosłownie mikrony . Ważne jest, aby zrobił 3 powierzchnie - tą, która przylega do piasty też.

Zapłaciłem za całość 50 zł , i auto teraz hamuje niesamowicie płynnie .

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz dużo warsztatów oferuje przetaczanie tarcz bezpośrednio na piaście auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za tarcze zapłaciłem jakieś 160 zł po rabacie więc jak mam wydać stówe albo lepiej za przeoczenie to wolę kupić nowe tarcze pomimo że stare są równiusieńkie względem kklocków

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za tarcze zapłaciłem jakieś 160 zł po rabacie więc jak mam wydać stówe albo lepiej za przeoczenie to wolę kupić nowe tarcze pomimo że stare są równiusieńkie względem kklocków

 

Ale czym mierzyles bo tu chodzi o dziesiąte części milimetra jakby nie patrzeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam a koła wyważone??? warto sprawdzic czasami mały odwaznik potrafi narobic klopotu i wydatkow ja bym zaczal od tego sprawdzic wage koł i to czy przypadkiem nie jest opona gdzies w jakims miejscu bardziej przytarta (przychamowana)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie to kosztowało 50 zł za komplet , tak więc nie tak dużo . A nówki też mogą się źle ułożyć ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powoli będę eliminował przyczyny zaczne może faktycznie od wyważenia kół chodziaż przy hamowaniu nic nie bije nawet przy prędkości 140-160 km/h jak dam ostro po hamulcach to wszystko jest ok dzięki panowie za rady dam znać jak się uporam z problemem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na początek sprawdził bym czujnikiem zegarowym czy przypadkiem piasta nie ma bicia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na początek sprawdził bym czujnikiem zegarowym czy przypadkiem piasta nie ma bicia

 

gdyby piasta była krzywa to było by tak za każdym razem a nie jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdyby piasta była krzywa to było by tak za każdym razem a nie jest

 

ok ale jak tarcza była zła to też powinno być cały czas , a przypadkiem pod koniec hamowania nie włącza ci się abs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie włącza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś coś takiego miałem w audi 80 i okazało się ze opona była jakaś trefna na wyważarce nic nie pokazało zmieniłem opony i przeszło tylko ze u mnie od początkowej fazy hamowania biło a w czasie jazdy zero bicia wiec z głupa sprawdź koła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trudno tak zgadywać ale może być, że abs ci się załancza w końcowym etapie hamowania, na forum są takie tematy i też tak miałem w poprzednim pasku. Jeśli nie znajdziesz innej przyczyny tego to sprawdź vagiem prędkości obrotowe kół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności