Ziewal Zgłoś #1 Napisano 6 Czerwca 2013 Problem mam tego typu że czasem przy hamowaniu a dokładniej już w samej końcówce hamowania jak już praktycznie się zatrzymuję czasem czyć jak auto pulsuje, dodam że tarcze są proste i w bardzo dobrym stanie a klocki nowe, rozebrałem wszystko zdjąłem tarcze przczyściłem złożyłem i przez chwile było ok ale problem powrócił no to zregenerowałem wszystkie zaciski wymieniając dwie porwane gumki osłaniające tłoczek przesmarowałem prowadnice zacisku ładnie odpowietrzyłem układ i przez jeden dzień było ok po czy znowu zaczyna delikatnie pulsować nie zależnie czy to nie równa droga czy prosta jak stół nagrałem filmik na którym widać że tarcze są równiutkie ale zaniepokoiło mnie to co widać od 10 sekundy tak jak by tarcza była nie równo odlana czy to może mieć wpływ na to pulsowanie ? dodam że tarcze wymieniłem rok temu w kwietniu i do tego roku do kwietnia było ok aż zmieniłem koła na letnie i się zaczęło ktoś ma jakieś pomysły ? dlaczego po zdjęciu i przeczyszczeniu było przez chwile ok dlaczego po ponownym rozebraniu też było ok po czym problem znów się pojawia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
@BERGER@ Zgłoś #2 Napisano 7 Czerwca 2013 Nie przesuwałeś tarcz po piaście jak miałeś odkręcone koła ? może jakiś brud się dostał pomiędzy tarczę a piastę i nie doległa dobrze? Zacząłbym od zdjęcia tarczy i wyczyszczenia dokładnie piasty i tarczy Ja miałem tak właśnie bo kolega który robił mi hamulce wysmarował piasty miedzianką, przy zmianie kół przesunąłem tarcze i miedzianka się obrała.... :\ spędziłem miłą sobotę na czyszczeniu piast i tarcz ekstrakcyjną... w twoim przypadku może to być brud, albo nawet smar ze śrub od kół jak smarowałeś. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #3 Napisano 7 Czerwca 2013 wszystko wyczyszczone i niczym nie smarowane dwa razy to robiłem więc to nie to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #4 Napisano 7 Czerwca 2013 Znajdź zakład który zrobi owalizacje tarczy - przynajmniej będziesz wiedział czy z nią wszystko ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #5 Napisano 7 Czerwca 2013 Łysy myślałem o tym ale kurze jaki zakład to robi bo na zwykłej tokarce tego nie sprawdze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #6 Napisano 7 Czerwca 2013 (edytowane) No na zwykłej bez szans. Mi robili w ASO jak miałem problem z biciem na nowej tarczy. A może pompa vacum zaczyna świrować ? Tylko czy to by się objawiało w końcowych fazach hamowania ? Edytowane 7 Czerwca 2013 przez Łysy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damianko Zgłoś #7 Napisano 7 Czerwca 2013 Zdejm tarcze, zawieź do dobrego tokarza i będziesz miał spokój Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomazo72 Zgłoś #8 Napisano 7 Czerwca 2013 Damianko ma rację. Ja w zeszłym roku kupiłem nowe tarcze, i po kilku tygodniach jedna zaczęła minimalnie bić . Zdjąłem obie i podjechałem do tokarza polecanego na forum . Przetoczył mi obie zbierając dosłownie mikrony . Ważne jest, aby zrobił 3 powierzchnie - tą, która przylega do piasty też. Zapłaciłem za całość 50 zł , i auto teraz hamuje niesamowicie płynnie . Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #9 Napisano 7 Czerwca 2013 Teraz dużo warsztatów oferuje przetaczanie tarcz bezpośrednio na piaście auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #10 Napisano 7 Czerwca 2013 Za tarcze zapłaciłem jakieś 160 zł po rabacie więc jak mam wydać stówe albo lepiej za przeoczenie to wolę kupić nowe tarcze pomimo że stare są równiusieńkie względem kklocków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damianko Zgłoś #11 Napisano 7 Czerwca 2013 Za tarcze zapłaciłem jakieś 160 zł po rabacie więc jak mam wydać stówe albo lepiej za przeoczenie to wolę kupić nowe tarcze pomimo że stare są równiusieńkie względem kklocków Ale czym mierzyles bo tu chodzi o dziesiąte części milimetra jakby nie patrzeć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #12 Napisano 7 Czerwca 2013 witam a koła wyważone??? warto sprawdzic czasami mały odwaznik potrafi narobic klopotu i wydatkow ja bym zaczal od tego sprawdzic wage koł i to czy przypadkiem nie jest opona gdzies w jakims miejscu bardziej przytarta (przychamowana) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomazo72 Zgłoś #13 Napisano 7 Czerwca 2013 Mnie to kosztowało 50 zł za komplet , tak więc nie tak dużo . A nówki też mogą się źle ułożyć ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #14 Napisano 7 Czerwca 2013 powoli będę eliminował przyczyny zaczne może faktycznie od wyważenia kół chodziaż przy hamowaniu nic nie bije nawet przy prędkości 140-160 km/h jak dam ostro po hamulcach to wszystko jest ok dzięki panowie za rady dam znać jak się uporam z problemem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KAWA Zgłoś #15 Napisano 7 Czerwca 2013 na początek sprawdził bym czujnikiem zegarowym czy przypadkiem piasta nie ma bicia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #16 Napisano 7 Czerwca 2013 na początek sprawdził bym czujnikiem zegarowym czy przypadkiem piasta nie ma bicia gdyby piasta była krzywa to było by tak za każdym razem a nie jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KAWA Zgłoś #17 Napisano 7 Czerwca 2013 gdyby piasta była krzywa to było by tak za każdym razem a nie jest ok ale jak tarcza była zła to też powinno być cały czas , a przypadkiem pod koniec hamowania nie włącza ci się abs Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #18 Napisano 7 Czerwca 2013 Nic się nie włącza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregor1890 Zgłoś #19 Napisano 7 Czerwca 2013 Ja kiedyś coś takiego miałem w audi 80 i okazało się ze opona była jakaś trefna na wyważarce nic nie pokazało zmieniłem opony i przeszło tylko ze u mnie od początkowej fazy hamowania biło a w czasie jazdy zero bicia wiec z głupa sprawdź koła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #20 Napisano 8 Czerwca 2013 Trudno tak zgadywać ale może być, że abs ci się załancza w końcowym etapie hamowania, na forum są takie tematy i też tak miałem w poprzednim pasku. Jeśli nie znajdziesz innej przyczyny tego to sprawdź vagiem prędkości obrotowe kół. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach