Skocz do zawartości
BartekP

Prośba o analizę - Golf IV ALH - błąd 575

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

prośba o zerknięcie na logi golfa. Przycinała się turbina z błędem 575 - intake manifold pressure 17-00 - control difference

 

turbina ze zmienną geometrią - została wyjęta i wyczyszczona. po złożeniu okazało się że BS na grupie 11 gruszka się nie rusza więc została wymieniona na nową ale niestety dalej jest słabo. turbo prawie nie żyje, obroty dochodzą od 3,2 tys i dalej nie idzie i dalej pojawia się błąd 00575. zerknijcie na logi i powiedzcie co jeszcze sprawdzić bo pewnie w najgorszym wypadku została źle złożona turbina... aaa i do wymiany jest czujnik temp paliwa, który jest w pompie wtryskowej ale to raczej nie powinno mieć znaczenia

 

LOGI Statyczne

 

Log (0 - 003)

Log (1 - 007)

Log (2 - 023)

Log (3 - 001)

Log (4 - 010)

Log (5 - 011)

 

 

logi dynamiczne

 

Log (0 - 023)

Log (1 - 001,001)

Log (2 - 011)

Log (3 - 010)

 

 

jeśli trzeba jeszcze wrzucić jakieś logi to dajcie znać.

 

z góry dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logów starczy by stwierdzić, że zmienna geometria nie pracuje. Nie wiem jak to turbo zostało wyczyszczone i poskładane ale jeśli po rozbiórce okaże się, że pierścień sterujący kierownicami spalin jest założony prawidłowo (a myślę, że tak) to należy zwrócić uwagę na bieżnię wewnątrz muszli gorącej (pod pierścieniem z kierownicami spalin) czy zostały na niej spolerowane rysy po krawędziach kierownic spalin - jeśli rysy nadal są i to konkretne to masz przyczynę zakleszczonej zmiennej geometrii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tomek za informacje.

Dziś turbina będzie raz jeszcze wyciągana ale nie jest to łatwe zadanie gdyż jest w trudno dostępnym miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że nie jest łatwo ale nic innego Ci nie poradzę. Ja swojej nie wyciągałem tylko mechanik. Ja swoją tylko rozbierałem, czyściłem, polerowałem i składałem bo przed blokiem nie miałem możliwości jej zdemontować i założyć a zrobił to zaprzyjaźniony mechanik w cenie wymiany innych gratów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

turbina wyjęta i złożona ponowna po wyszlifowaniu jej na gładko i dalej wywala błąd 575. była składana z "pomocami naukowymi" z forum ale czy jest szansa że można ją źle złożyć? czy takie uszkodzenia widoczne na łopatkach wirnika jest groźne? na wirniku jest luz poprzeczny i wzdłużny ok 0,5 do 1 mm - będzie to jeszcze działać?

82f41674ac9cf491m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszelkie luzy wzdłużne wałka turbo to praktycznie lanie oleum z turbo do dolotu. To uszczelnienie wałka turbo nie może działać sprawnie. Ja miałem luzy wzdłużne w granicach 1.5 do 2,0 mm i turbo lało 2 litry oleju do dolotu na 2 tyś. km przebiegu. Skrzydełka wirnika części sprężającej turbo nie są duże ale z pewnością zaburzają wyważenie statyczne tego wirnika i jazda z tak uszkodzonym wirnikiem nie wpłynie na siłę doładowania turbo ale z pewnością ma duży wpływ na wyważenie tego wirnika i grozi szybszym lub późnym rozwaleniem całej turbosprężarki. Jeździć z tym możesz ale na własną odpowiedzialność. W turbo silnika ALH można z powdzeniem źle założyć pierścień regulujący kątem natarcia kierownic spalin więc nie wiem czy założyłeś go źle czy dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po zabiegach czyli regeneracji turbiny (luz na wałku był za duży), wymianie gruszki i czyszczeniu czujników wygląda to teraz następująco.

Log (0 - 010)

Log (1 - 011)

Log (2 - 023)

 

okazało się że w tym ALH siedzi turbo o oznaczeniu 038 253 019a , które było wsadzane do wersji 110 KM wiec jeszcze można coś dłubnąć ewentualnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i widać, że po regeneracji turbo później osiąga zadane ciśnienie - dosyć częsta przypadłość po regeneracji (wg opinii innych użytkowników).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skróć sztange tak aby max wypełnienie zaworku było koło 70%. Turbo będzie szybciej wstawać. Turbo w wersji 90KM jest identyczne co w 110.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Turbo w wersji 90KM jest identyczne co w 110.

Identyczne ale tylko w przypadku silnika 110 o symbolu AHF ale już nie jeśli chodzi o silnik 110 KM o symbolu ASV.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności