Skocz do zawartości
DemoniK

[B6][BMR] Czy EGR reaguje prawidłowo?

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Szybka piłka. Tutaj log podczas jazdy. Czy podczas przyspieszania zawór nie powinien być całkowicie zamknięty? Dla odmiany log z takiego samego auta i tutaj EGR całkowicie zamknięty.

 

Z góry dzięki za opinię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie są logi wykonane w takich samych warunkach. U Ciebie silnik nie idzie na pełnym obciążeniu tylko delikatnie bawisz się pedałem gazu ale już w zakresie od 40 do 46 sekundy w logu 003 widać, że pedał gazu jest wdepnięty do podłogi i EGR całkowicie zamknięty czyli ten wycinek Twojego loga dopiero można powiedzieć, że jest identyczny z logiem z tego drugiego auta. Zatem EGR pracuje u Ciebie prawidłowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinię. Rzeczywiście bez sensu zrobiłem to zestawienie.

 

Generalnie to podejrzewam niewłaściwą pracę EGR z powodu dziwnego zachowania auta. Przykładowo dojeżdżam do świateł i w czasie postoju (automat nadal na D) daje się zauważyć cichszą, delikatniejszą pracę silnika. Spalanie chwilowe spada wtedy do nawet 0.5 l/h i na kierownicy niemal nie czuć drgań. Fajnie, tyle że kilka świateł później słyszę jak "coś" się przełącza i mamy negację powyższego. Silnik chodzi twardo, głośniej, spalanie wskakuje z powrotem na 0.8 l/h, by po chwili ponownie się uspokoić.

 

Moment przełączenia jest wyraźnie słyszalny. Może bez sensu spostrzeżenie, ale obserwuję takie zachowanie głównie przy poziomie paliwa między 3/4, a 1/2.

 

Nie to, że mam z tym jakiś problem, ale może jest proste wyjaśnienie. I nie ukrywam, że przyjemniej się jeździ w "delikatniejszym" trybie. Wypalanie DPF raczej odpada, bo z tego co pamiętam, to obroty wtedy skaczą na ~1000 i lekko wzrasta spalanie.

 

EGR na wolnych obrotach otwiera się delikatnie po pewnym czasie, dobrze pamiętam? W sumie mogę wykonać taki test. Poczekam na wolnych obrotach co się stanie. Czy wynik będzie podobny do oczekiwanego.

Edytowane przez DemoniK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
EGR na wolnych obrotach otwiera się delikatnie po pewnym czasie, dobrze pamiętam?

Jest ciut inaczej - na wolnych obrotach, bezpośrednio po odpaleniu silnika, EGR jest ciągle otwarty i tak trzyma przez około 2 minuty, potem się zamyka i cały czas jest zamnięty do czasu aż kierowca nie wdepnie na moment pedału gazu - wtedy EGR znowu się otwiera na kolejne 2 minuty lub do kolejnego wcześniejszsego (niż 2 minuty) depnięcia na pedał gazu na wolnych obrotach albo aż ktoś się wk....rwi i nie siądzie za kierownicą i depnie pedał gazu do oporu, śmigając np. A4 obok innych aut :) Jak będziesz sobie delikatnie pykał (obojętnie na któtym biegu) to EGR też będzie się otwierał na jakiś tam procent - ta samo przy jeździe z jednostajną prędkością - nic prostrzego tylko przejechać się z włączoną na stałe grupą 003 po wejściu w 01 Engine i zlogowanie lub patrzenie w aktualne wartości w ww. grupie - nic nie czyni Cię bogatszym w wiedzę lub doświadczenie od tego co sam zaobserwujesz bo inni sobie mogą gadać ale ...

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności