antost Zgłoś #1 Napisano 13 Kwietnia 2013 (edytowane) Witam. Samochod przechodzi mi w tryb awaryjny. Traci moc. Turbine miałem po regeneracji jakieś 4 miesiące temu. W błędach miałem kod 17965. Dziwne jest to, że na kanale 11 w MB dla aktualnego ciśnienia doładowania mam 2983.5 W taką wartość przeskakuje po dogazowaniu i się zawiesza. Nawet na wolnych obrotach tak jest. Rano jak jest zimny to zbiera się ładnie, aż się nie rozgrzeje i wtedy jest brak mocy i ta wartość jak wyżej. Poniżej logi: Grupy: 010,011,015 - http://vaglog.rtnet.pl/antoscik_122219.html Teraz pytanie o co chodzi ? Mam nadzieje, że turbina się nie rozleciała. Edytowane 13 Kwietnia 2013 przez antost Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #2 Napisano 13 Kwietnia 2013 (edytowane) Nie, turbina się nie rozleciała. Albo fiksuje czujnik ciśnienia doładowania albo masz wiązkę do niego idącą padniętą. Podmień na próbę czujnik G71 ciśnienia doładowania) - ma końcówkę z numerem 051C więc pasuje od każdego silnika o oznaczeniu ASZ, ARL, AVF, AWX (dwa pierwsze oznaczenia silników są od silników Audi A3 i Golfa IV i też pasują). Jak na podmienionym czujniku będzie to samo to masz wiązke padniętą od tego czujnika a siedzi on albo w intercoolerze albo na rurze plastikowej powietrza, która idzie od intercoolera (chłodnicy powietrza doładowanego) do kolektora ssącego a wszystko wskazuje na padnięty ten właśnie czujnik G71. Jego koszt na alledrogo to kwota 40 zł za sprawną używkę. Złe jego wskazania widać w grupie 011 i kolumnie Actual intake press - ciągłe i stałe wskazanie maksymalnego ciśnienia doładowania tak jak przy maksymalnie przeładowującym turbo z tym, że normalnie turbo tak nie przeładowuje przy wolnych obrotach a jedynie przy logach dynamicznych czyli przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu - podmień więc wpierw ten czujnik. Edytowane 13 Kwietnia 2013 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antost Zgłoś #3 Napisano 13 Kwietnia 2013 Mowa o czujniku N75 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #4 Napisano 13 Kwietnia 2013 Nie, mowa o czujniku G71 oznaczonym nr 6 o tym ---------- Dodano o 20:37 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:32 ---------- Znalazłeś go ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antost Zgłoś #5 Napisano 13 Kwietnia 2013 (edytowane) Tak znalazłem. Już ciemno się zrobiło. Jutro będę działał dalej i dam znać co i jak. Dziękuje ślicznie jeszcze raz. Ps. Idzie sprawdzić poprawność działania tego czujnika inaczej niż podmiana ? Edytowane 13 Kwietnia 2013 przez antost Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #6 Napisano 13 Kwietnia 2013 (edytowane) Właśnie logi pokazały, że ten czujnik fiksuje. Podmiana na inny pokaże czy się coś zmieni. Innej próby jego diagnozy nigdy nie spawdzałem i nawet nie znam. Pewnie gdzieś tam w formacie PDF jest jego diagnoza ale ja się nie dozukałem ale z całą pewnością coś jest nie tak z nim lub wiązką do niego. ---------- Dodano o 21:54 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:45 ---------- Wiązkę raczej wykluczam gdyż czujnik jest podwójny czyli w jednej jego obudowie siedzą dwa czujniki : G71- ciśnienia doładowania oraz G72 - temperatury powietrza w dolocie (tego, którego użytkownicy szukają na przepływce jako dodatkowy drucik i którego nie znajdują bo to normalny przypadek) - znajduje się on przecież w czujniku G72. Zazwyczaj usterka wiązki wali błędami obydwu czujników a skoro nie ma takich błędów i czujnik G71 pokazuje takie pierdoły to stawiam na niego czyli Tolka Banana - standardowa usterka w silnikach grupy V.A.G. Edytowane 13 Kwietnia 2013 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antost Zgłoś #7 Napisano 14 Kwietnia 2013 Poszedłem dzisiaj i odkręciłem osłonę górną silnika. Komputer na podszybie i zacząłem logowanie kanału 11 dla MB. Zacząłem ruszać tą wtyczką i w momencie kiedy wartość mierzona była zawieszona na te ok 2800, spadła do prawidłowych wskazań. Przegazowałem trochę i było chwilę dobrze i po jakimś czasie znów pokazuje stałą wartość. Teraz pytanie czy to wtyczka czy może jak ruszałem to coś w tym czujniku "coś zaskoczyło" pod wpływem naprężeń (wywołanych ruchem wtyczki) i po czasie wróciło do złych wskazań czy może faktycznie coś z tą wtyczką i połączeniem z czujnikiem. Pytanie jak to w miarę szybko sprawdzić czy to wina wtyczki. Gdzie jest drugi koniec tej wiązki bo tak byłoby najszybciej. Dziękuje i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #8 Napisano 14 Kwietnia 2013 Poszukaj na forum, bo niedawno był podobny przypadek. Stawiam na czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antost Zgłoś #9 Napisano 14 Kwietnia 2013 Wiązkę przewodów sprawdziłem przy samej kostce przez wbicie miernikiem w kable ok 3 cm za kostką. Wszystkie przewody są OK. Postanowiłem popukać śrubokrętem w ten czujnik od góry i jak na razie jest ok. Ciekawe czy to chwilowa poprawa ale na razie jest dobrze i mam czas obejrzeć się za innym. Dziękuje kolego Sztomel za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artur94 Zgłoś #10 Napisano 4 Maja 2013 (edytowane) Witam wszystkich. Jak tam Tomaszu objawy powróciły ? Od tygodnia mam taki sam problem objawy są identyczne. Logów nie zrobiłem ale ciśnienie ( na kanale 11 w MB dla aktualnego ciśnienia doładowania mam 2983.5) jest tak samo. Czy takie objawy powoduje tylko ten czujnik lub jego okablowanie? Kody błędów to tylko to: Przebieg: 248220km 2 - ilosc znalezionych bledów. Oto one: 17965 - Regulacja ciœnienia do³adowania P1557 - 35-10 - przekroczona granica regulacji - Sporadyczny 18043 - Magistrala danych uk³adu napêdowego P1635 - 35-10 - brak informacji ze sterownika klimatyzacji - Sporadyczny Kody gotowosci: 0 0 X X X Dzięki za pomoc pozdrawiam Edytowane 16 Maja 2013 przez artur94 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antost Zgłoś #11 Napisano 4 Maja 2013 Zapomniałem całkiem napisać na forum o wynikach. Wymieniłem czujnik i wróciło wszystko do normy. Przewody dobre i tutaj nie szukałbym przyczyny bo to jednak jest solidnie zrobione. Koszt używki to 50 zł (Łódź). Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artur94 Zgłoś #12 Napisano 5 Maja 2013 Zapomniałem całkiem napisać na forum o wynikach.Wymieniłem czujnik i wróciło wszystko do normy. Przewody dobre i tutaj nie szukałbym przyczyny bo to jednak jest solidnie zrobione. Koszt używki to 50 zł (Łódź). Pozdrawiam. Jak już kopiłeś ten czujnik, to czy pamiętasz jaki był numer części do AWX, bo etka przestała mi działać? Dzięki za odpowiedz pozdrawiam i szerokiej :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antost Zgłoś #13 Napisano 5 Maja 2013 Na tym starym miałem dwa numery: 0 281 002 401 038 906 051 C Nowy miał jeden z nich (nie pamiętam ale chyba ten dolny). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artur94 Zgłoś #14 Napisano 5 Maja 2013 Dzięki kolego mam tak samo, po zdjęciu pokrywy widać numer części. Dzięki i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #15 Napisano 14 Maja 2013 038 906 051 C dokładnie, w silnikach powyżej 115 KM chodzi o ten o nr powyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artur94 Zgłoś #16 Napisano 16 Maja 2013 Witam jeszcze raz pisze tylko żeby przekazać że przy takich objawach jak opisane powyżej. w moim przypadku po wymianie na nowy czujnik wszystko wróciło do normy. Tylko mam jedno pytanie; Tak jak kolega pisał na początku : -"Dziwne jest to, że na kanale 11 w MB dla aktualnego ciśnienia doładowania mam 2983.5" Po wymianie czujnika wartość jest o wiele niższa coś koło 1081.2 program vag com sugeruje wyższe wartości. Wiem że sie czepiam ale może komuś to pomoże. Jaka powinna być prawidłowa wartość ciśnienia doładowania mierzona przez sprawny czujnik i czy różni się pomiędzy różnymi typami silnika np;1.9 ?? Pozdrawiam szerokiej drogi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach