Skocz do zawartości
antost

Dziwne wskazania cisnienia doładowania - brak mocy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Samochod przechodzi mi w tryb awaryjny. Traci moc.

Turbine miałem po regeneracji jakieś 4 miesiące temu.

 

W błędach miałem kod 17965.

Dziwne jest to, że na kanale 11 w MB dla aktualnego ciśnienia doładowania mam 2983.5

W taką wartość przeskakuje po dogazowaniu i się zawiesza. Nawet na wolnych obrotach tak jest.

Rano jak jest zimny to zbiera się ładnie, aż się nie rozgrzeje i wtedy jest brak mocy i ta wartość jak wyżej.

 

Poniżej logi:

 

Grupy: 010,011,015 - http://vaglog.rtnet.pl/antoscik_122219.html

 

Teraz pytanie o co chodzi ?

Mam nadzieje, że turbina się nie rozleciała.

Edytowane przez antost

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, turbina się nie rozleciała. Albo fiksuje czujnik ciśnienia doładowania albo masz wiązkę do niego idącą padniętą. Podmień na próbę czujnik G71 ciśnienia doładowania) - ma końcówkę z numerem 051C więc pasuje od każdego silnika o oznaczeniu ASZ, ARL, AVF, AWX (dwa pierwsze oznaczenia silników są od silników Audi A3 i Golfa IV i też pasują). Jak na podmienionym czujniku będzie

to samo to masz wiązke padniętą od tego czujnika a siedzi on albo w intercoolerze albo na rurze plastikowej powietrza, która idzie od intercoolera (chłodnicy powietrza doładowanego) do kolektora ssącego a wszystko wskazuje na padnięty ten właśnie czujnik G71. Jego koszt na alledrogo to kwota 40 zł za sprawną używkę. Złe jego wskazania widać w grupie 011 i kolumnie Actual intake press - ciągłe i stałe wskazanie maksymalnego ciśnienia doładowania tak jak przy maksymalnie przeładowującym turbo z tym, że normalnie turbo tak nie przeładowuje przy wolnych obrotach a jedynie przy logach dynamicznych czyli przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu - podmień więc wpierw ten czujnik.

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mowa o czujniku N75 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, mowa o czujniku G71 oznaczonym nr 6 o tym

 

---------- Dodano o 20:37 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:32 ----------

 

Znalazłeś go ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak znalazłem. Już ciemno się zrobiło.

Jutro będę działał dalej i dam znać co i jak.

 

Dziękuje ślicznie jeszcze raz.

 

 

Ps. Idzie sprawdzić poprawność działania tego czujnika inaczej niż podmiana ?

Edytowane przez antost

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie logi pokazały, że ten czujnik fiksuje. Podmiana na inny pokaże czy się coś zmieni. Innej próby jego diagnozy nigdy nie spawdzałem i nawet nie znam. Pewnie gdzieś tam w formacie PDF jest jego diagnoza ale ja się nie dozukałem ale z całą pewnością coś jest nie tak z nim lub wiązką do niego.

 

---------- Dodano o 21:54 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:45 ----------

 

Wiązkę raczej wykluczam gdyż czujnik jest podwójny czyli w jednej jego obudowie siedzą dwa czujniki : G71- ciśnienia doładowania oraz G72 - temperatury powietrza w dolocie (tego, którego użytkownicy szukają na przepływce jako dodatkowy drucik i którego nie znajdują bo to normalny przypadek) - znajduje się on przecież w czujniku G72. Zazwyczaj usterka wiązki wali błędami obydwu czujników a skoro nie ma takich błędów i czujnik G71 pokazuje takie pierdoły to stawiam na niego czyli Tolka Banana - standardowa usterka w silnikach grupy V.A.G.

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszedłem dzisiaj i odkręciłem osłonę górną silnika.

Komputer na podszybie i zacząłem logowanie kanału 11 dla MB.

 

Zacząłem ruszać tą wtyczką i w momencie kiedy wartość mierzona była zawieszona na te ok 2800, spadła do prawidłowych wskazań.

Przegazowałem trochę i było chwilę dobrze i po jakimś czasie znów pokazuje stałą wartość.

 

Teraz pytanie czy to wtyczka czy może jak ruszałem to coś w tym czujniku "coś zaskoczyło" pod wpływem naprężeń (wywołanych ruchem wtyczki) i po czasie wróciło do złych wskazań czy może faktycznie coś z tą wtyczką i połączeniem z czujnikiem.

 

Pytanie jak to w miarę szybko sprawdzić czy to wina wtyczki. Gdzie jest drugi koniec tej wiązki bo tak byłoby najszybciej.

 

Dziękuje i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na forum, bo niedawno był podobny przypadek.

Stawiam na czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiązkę przewodów sprawdziłem przy samej kostce przez wbicie miernikiem w kable ok 3 cm za kostką.

Wszystkie przewody są OK.

 

Postanowiłem popukać śrubokrętem w ten czujnik od góry i jak na razie jest ok.

Ciekawe czy to chwilowa poprawa ale na razie jest dobrze i mam czas obejrzeć się za innym.

 

Dziękuje kolego Sztomel za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Jak tam Tomaszu objawy powróciły ? Od tygodnia mam taki sam problem objawy są identyczne. Logów nie zrobiłem ale ciśnienie ( na kanale 11 w MB dla aktualnego ciśnienia doładowania mam 2983.5) jest tak samo.

 

Czy takie objawy powoduje tylko ten czujnik lub jego okablowanie?

 

Kody błędów to tylko to:

 

 

 

 

 

 

 

 

Przebieg: 248220km

 

2 - ilosc znalezionych bledów. Oto one:

17965 - Regulacja ciœnienia do³adowania

P1557 - 35-10 - przekroczona granica regulacji - Sporadyczny

18043 - Magistrala danych uk³adu napêdowego

P1635 - 35-10 - brak informacji ze sterownika klimatyzacji - Sporadyczny

Kody gotowosci: 0 0 X X X

 

Dzięki za pomoc pozdrawiam

Edytowane przez artur94

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem całkiem napisać na forum o wynikach.

Wymieniłem czujnik i wróciło wszystko do normy.

Przewody dobre i tutaj nie szukałbym przyczyny bo to jednak jest solidnie zrobione.

Koszt używki to 50 zł (Łódź).

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zapomniałem całkiem napisać na forum o wynikach.

Wymieniłem czujnik i wróciło wszystko do normy.

Przewody dobre i tutaj nie szukałbym przyczyny bo to jednak jest solidnie zrobione.

Koszt używki to 50 zł (Łódź).

 

Pozdrawiam.

 

Jak już kopiłeś ten czujnik, to czy pamiętasz jaki był numer części do AWX, bo etka przestała mi działać?

 

Dzięki za odpowiedz pozdrawiam i szerokiej :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tym starym miałem dwa numery:

0 281 002 401

038 906 051 C

 

Nowy miał jeden z nich (nie pamiętam ale chyba ten dolny).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego mam tak samo, po zdjęciu pokrywy widać numer części. Dzięki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
038 906 051 C

dokładnie, w silnikach powyżej 115 KM chodzi o ten o nr powyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jeszcze raz pisze tylko żeby przekazać że przy takich objawach jak opisane powyżej. w moim przypadku po wymianie na nowy czujnik wszystko wróciło do normy.

Tylko mam jedno pytanie; Tak jak kolega pisał na początku :

 

-"Dziwne jest to, że na kanale 11 w MB dla aktualnego ciśnienia doładowania mam 2983.5"

 

Po wymianie czujnika wartość jest o wiele niższa coś koło 1081.2 program vag com sugeruje wyższe wartości.

 

Wiem że sie czepiam ale może komuś to pomoże.

 

Jaka powinna być prawidłowa wartość ciśnienia doładowania mierzona przez sprawny czujnik i czy różni się pomiędzy różnymi typami silnika np;1.9 ??

 

Pozdrawiam szerokiej drogi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności