jacckii Zgłoś #1 Napisano 2 Marca 2013 Witam wszystkich, pacjent to: passat B5FL 1.8T AWT bez gazu, seria, ok. 250 tys. km Kilka dni temu auto straciło moc i wyskoczył Check engine, Vag pokazał następujące błędy: 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean 35-00 - - 16517 - O2S B1 S1: Signal too Slow 35-10 - - - Intermittent błąd 16517 był już wcześniej i jedyne co zauważyłem to, że z rana odpalał po dłuższym kręceniu albo za drugim razem obecnie auto nie ma mocy w dolnej części obrotów, dusi się, zdarzyło się, że na zimnym silniku po dodaniu gazu zgasł, powyżej 4 tyś. ciągnie (raczej) normalnie nie czuć dławienia ponadto od pewnego czasu słychać świst turbiny załączam logi do analizy i proszę o interpretację: grupy 02, 115, 118: http://vaglog.rtnet.pl/jacckii_116436.html grupy 02, 115, 032: http://vaglog.rtnet.pl/jacckii_116435.html jeśli potrzeba dodatkowego info, logów z innych grup dajcie znać z góry wielkie dzięki za pomoc w ustaleniu usterki pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #2 Napisano 2 Marca 2013 Sprawdz szczelność dolotu od przpływomierza do turbo może ssać lewe powietrze którego nie zmierzyła przpływka, jeśli ok to cisnienie na listwie paliwa do sprawdzenia, byc może zapchany filtr lub pompka pada, ogólnie logi wyglądaja dobrze oprócz bardzo długich czasów wtrysku i korekty z bloku 32 na 20% co sugeruje uboga mieszanke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #3 Napisano 2 Marca 2013 Pokaż logi dynamiczne z 030,031,033. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german81 Zgłoś #4 Napisano 2 Marca 2013 narazie szczelnosc zostaw w spokoju zajmij sie sprawdzeniem cisnienia paliwa bo najprawdopodobniej pompa paliwa nie jest w stanie podac wystarczajacej ilosci paliwa i dlatego masz problemy z zapalieniem i szarpaniem . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacckii Zgłoś #5 Napisano 3 Marca 2013 logi z grup 30, 31, 33 w poniższym linku: http://vaglog.rtnet.pl/jacckii_116685.html zupełnie nie wiem jak je interpretować, możecie przetłumaczyć na polski? z ciekawości jeszcze raz zrobiłem logi z grup 02, 115, 118, auto dzisiaj przyspieszało dość równomiernie w całym zakresie obrotów ale nadal zamulone i logi wyglądają dużo gorzej niż poprzednie, czy ma to związek z korektą ok. 20% w grupie 032 ? http://vaglog.rtnet.pl/jacckii_116684.html jutro ścignę mechanika żeby sprawdził ciśnienie na listwie wtryskowej i dam znać dzięki za pomoc, pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeus1982 Zgłoś #6 Napisano 3 Marca 2013 Pamietaj ze jak resetujesz bledy , resetuja tez sie wartosci na kanale 32 , pojezdzij chwile i kontroluj co tam sie dzieje. jak dochodzi do 25% to odcina Ci turbinke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacckii Zgłoś #7 Napisano 3 Marca 2013 (edytowane) przed pierwszymi logami skasowałem wszystkie błędy i jazda, zauważyłem, że wartość korekcji stale rośnie przed dzisiejszymi logami nie było czego kasować, zero błędów pamiętałem, że korekcja osiągnęła poziom ponad 20% stąd było moje pytanie jeśli nie ma żadnych błędów to jak mogę Vagiem zresetować tego typu wartości? Edytowane 3 Marca 2013 przez jacckii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeus1982 Zgłoś #8 Napisano 3 Marca 2013 Nie jestem pewny na 100 % ale jak nacisniesz "kasuj bledy" to powinno sie skasowac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #9 Napisano 3 Marca 2013 zupełnie nie wiem jak je interpretować, możecie przetłumaczyć na polski? Po polskiemu to masz tu http://forum.vw-passat.pl/threads/129394-Diagnostyka-sond-lambda-i-katalizatora-1-8T. Sondy pracują. Masz za ubogo i stąd ciągłe wzbogacanie mieszanki. Zobaczysz jakie wyjdzie ciśnienie. Jeśli OK to trzeba się skupić na szczelności dolotu. czy ma to związek z korektą ok. 20% w grupie 032 ? W grupie 033 pierwsza wartość to korekta krótkoterminowa czyli to co dzieje się w danym momencie (zakres regulacji sondy), a następnie odzwierciedla się to w grupie 032. Co do dzisiejszych logów to wyraźnie widać tryb awaryjny. jeśli nie ma żadnych błędów to jak mogę Vagiem zresetować tego typu wartości? Nie jestem pewny na 100 % ale jak nacisniesz "kasuj bledy" to powinno sie skasowac. Dokładnie tak Nawet jak nie ma zapisanych błędów w pamięci to "kasuj błędy" kasuje adaptację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacckii Zgłoś #10 Napisano 4 Marca 2013 mechanik sprawdził dzisiaj ciśnienie paliwa: - po odpaleniu na wolnych obrotach wahało się między 2,8 -3,0 bara - po dodaniu gazu, pod obciążeniem spadało do 2 barów twierdzi, że to zdecydowanie za mało, że powinien trzymać 3,5 bara filtr paliwa wymieniłem ale to nie pomogło więc pompa paliwa do wymiany... ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german81 Zgłoś #11 Napisano 5 Marca 2013 wymien pompe na toprana lub vemo . w topranie jest orginał VDO a vemo jest dobrym zamienikiem . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacckii Zgłoś #12 Napisano 7 Marca 2013 pompa paliwa wymieniona, passat odżył w logach widać poprawę, czasy wtrysków się skróciły, a korekcja jest na zerowym poziomie zastanawiam się teraz nad ciśnieniem turbiny, bo chyba trochę jej już brakuje do ideału... możecie zerknąć na logi i skomentować ? na czym teraz powinienem się skupić? http://vaglog.rtnet.pl/jacckii_117287.html http://vaglog.rtnet.pl/jacckii_117288.html wielkie dzięki za pomoc pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german81 Zgłoś #13 Napisano 7 Marca 2013 wyglonda w miare ok , mozesz miec mała nieszczelnosc bo jak na AWT turbo za pózno osiaga wartosc zadana . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slawoy Zgłoś #14 Napisano 15 Marca 2013 pompa paliwa wymieniona, passat odży Możesz podać co to za pompę kupiłeś i ile Cie kosztowała? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacckii Zgłoś #15 Napisano 15 Marca 2013 Możesz podać co to za pompę kupiłeś i ile Cie kosztowała? Zdecydowałem się wymienić sam wkłąd pompy, koledzy wyżej polecili Topran więc taki zamówiłem w sklepie, w rzeczywistości na pudełku jest napisane Vika i ani słowa o Topranie, więc sam nie wiem co to jest i ile pożyje ale po rabacie kosztował 105zl, mam nadzieje że troche pożyje bo słabo ostatnio z kasą, pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach