migor Zgłoś #1 Napisano 16 Lutego 2013 (edytowane) Witam! Jak już pisałem w podforum "kody błędów" pod dłuższym czasie spokoju z autem przed dłuższą trasą podpiąłem VAG i zobaczyłem: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent auto zachowywało się normalnie a że do wyjazdu zostało parę godzin to skasowałem błąd i w drogę... Po ok tysiącu kilometrów podpiąłem znowu VAG i powyższego błędu nie było ale....dzisiaj znowu wyskoczył. Nie zauważam jakiejś różnicy w prowadzeniu auta ale zrobiłem dzisiaj logi i mam prośbę o rzucenie okiem, czy przepływka ok, co oznacza ten nagły spadek doładowania do poniżej 1,5b no i skąd ten błąd? Edytowane 16 Lutego 2013 przez migor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #2 Napisano 16 Lutego 2013 Jak ja lubię te hafty z Koniakowa. Michał, wgraj sobie na kompa vaga 311.2N a nie te polskie blubry bo od szlaczków to większość forumowiczów głowa boli. W Vagu 311.2N będziesz miał wartości cyfrowe (łatwiejsze do ogarnięcia a nie grafikę ozdobną). Na silnikach benzynowych się nie znam ale widzę, że zamiast przeładowania to w logach widać niedoładowanie - zwłaszcza w ostatnim hafcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migor Zgłoś #3 Napisano 16 Lutego 2013 Hafty są moje ale jak się nie podobają to wysyłam csv logi.rar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #4 Napisano 16 Lutego 2013 Teraz ładnie widać niedoładowanie, od razu lepiej się patrzy na wartości cyfrowe a nie graficzne. Nie mam jednak doświadczenia z silnikami Pb więc o diagnozę prosi się doświadczonych w tym temacie użytkowników Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migor Zgłoś #5 Napisano 18 Lutego 2013 może po weekendzie komuś uda się na to rzucić trzeźwym okiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #6 Napisano 18 Lutego 2013 Wrzuć te logi najpierw tu: http://vaglog.rtnet.pl/ , a następnie skopiuj linki i wklej tu z powrotem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migor Zgłoś #7 Napisano 18 Lutego 2013 dla Was mogę je jeszcze nawet w jpg wysłać proszę: http://vaglog.rtnet.pl/michal-gorecki_115082.html http://vaglog.rtnet.pl/michal-gorecki_115083.html http://vaglog.rtnet.pl/michal-gorecki_115090.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #8 Napisano 18 Lutego 2013 Dłuższych się nie dało Jeden log z doładowania jest w miarę OK, ale w drugim wyraźnie turbo nie osiąga ciśnienia zadanego. Zaloguj po dwie grupy 002 i 115 oraz 002 i 118. Możliwe, że N75 szwankuje lub inne elementy odpowiadające za sterowanie turbiną. Program gdzie robiłeś?? Zadane prawie 1,3 bara to max dla k03. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migor Zgłoś #9 Napisano 18 Lutego 2013 wykresy okroiłem a logi....sami chcieliście program przyjechał z autkiem ze szwajcarii. no właśnie na drugim logu widać nagły spadek ciśnienia aktualnego ("turbo2.jpg" z pierwszego posta), nie mam pojęcia co to może znaczyć szczególnie w połączeniu z błędem o przeładowaniu... Zrobię połączone logi jak tylko wymienię przeciekający uszczelniacz półosi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migor Zgłoś #10 Napisano 24 Lutego 2013 zrobiłem logi na dwóch kanałach jednocześnie, przed logowaniem skasowałem błąd 17965 ale gdzieś w trakcie logowania wyskoczył ponownie... 002, 115: http://vaglog.rtnet.pl/michal-gorecki_115740.html 002, 115: http://vaglog.rtnet.pl/michal-gorecki_115757.html 002, 118: http://vaglog.rtnet.pl/michal-gorecki_115758.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #11 Napisano 24 Lutego 2013 Dziwię się, że nie widzisz znacznej różnicy w jeździe i nie ma innych błędów. W logu gdzie turbo osiąga ciśnienie zadane pojawiają się kosmiczne czasy wtrysku, a tam gdzie nie osiąga ciśnienia zadanego czasy są OK. Poszukaj kanału z sondą lambda nie wiem jak w APU, ale na pewno między 030-033 coś będzie i zaloguj. N75 jest za mało wysterowany, albo sterownik tnie ciśnienie, albo sam zawór się zacina. Przydałoby się podejrzeć 115 i 118 łącznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german81 Zgłoś #12 Napisano 24 Lutego 2013 sprawdz cisnienie paliwa na poczatek ,a najłatwiej by było dojsc do ładu jak bys wgrał serie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migor Zgłoś #13 Napisano 24 Lutego 2013 (edytowane) Wydaje mi się, że tylko jeden log jest miarodajny (115 tam gdzie actual boost przekracza 2bary) - robiony jako pierwszy, w kolejnych logach actual boost to max ~1,5bara - wydaje mi się, że po pierwszym logu wyskoczył błąd przeładowania i sterownik ogranicza wtedy ciśnienie, czy tak może być? W pierwszym logu max(spec boost) = 2250 a max(actual boost) = 2200. Czy ten log jest OK? Max(inj on time) = ~28msek. - czy to jest czas wtrysku paliwa? Act nigdy nie przekracza spec. Pytanie kiedy wyskakuje błąd 17965? Czy po przekroczeniu jakiejś wartości ciśnienia określonej w programie? ---------- Dodano o 23:49 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:45 ---------- PS jakiś rok temu miałem wymienianą turbinę, program nie zmieniany, przed wymianą też były wartości doładowania > 1bar (nie pamiętam czy aż 1,2b) ale wtedy błędy przeładowania nie było ---------- Dodano o 23:59 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:49 ---------- PS 2 Znalazłem chyba pierwsze logi jakie robiłem w passacie: http://forum.vw-passat.pl/threads/49362-1-8T-prosba-o-analize-logow Na logu z gazem wciśniętym w podłogę widać max spec boost ~2,3bara, max actual boost <2b. Obecnie (po wymianie turbiny rok temu) maksymalne aktualne ciśnienie doładowania to 2,2bara. Czy ta różnica 0,2bara może wynikać z wymiany turbo na nową? Może jest tak, że wymiana turbiny na nową umożliwiła dopompowanie tych dodatkowych 200mb ale w zamian mam błąd przeładowania ---------- Dodano o 00:13 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:59 ---------- PS 3 Ostatni wykres z pierwszego posta przedstawia chyba właśnie moment wystąpienia błędu przeładowania? Edytowane 24 Lutego 2013 przez migor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german81 Zgłoś #14 Napisano 25 Lutego 2013 na tamtych logach tez była kaszana .jazda na takim programie doprowadzi do wymiany na 3 sinik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migor Zgłoś #15 Napisano 25 Lutego 2013 (edytowane) dlaczego tak sądzisz? 1.8T ma chyba sporo rezerwy i 2bary z turbiny to nie powinien być kosmos dla tego silnika. No chyba, że ktoś jeździ zero jedynkowo: albo z pedałem w podłodze albo z nogą na hamulcu, ja po wymianie turbo prezentuję raczej PSJ nawet nie zauważyłem, że ponad pół bara mi brakuje PS mechanik, który wymienia mi dzisiaj uszczelnienie na półośkach zauważył jakąś dziurkę w okolicy DV, załatane, przeładowania już nie ma. Dzięki za pomoc! Edytowane 25 Lutego 2013 przez migor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german81 Zgłoś #16 Napisano 25 Lutego 2013 sam silnik 1.8 t jest w stanie duzo znies tylko twoja turbina k03 nie jest wstanie zniesc cisnienia 1,2 bara. tak samo silnik nie jest w stanie zniesc tak długich czasów wtrysku które sa powodem spalania stukowego co moze prowadzic do powypalania dziur w tłokach . ale jak dla mnie mozesz wgrac tam jeszcze ostrzejszy program na 2 bary i zarzynac dalej motor . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migor Zgłoś #17 Napisano 25 Lutego 2013 spokojnie niczego nie zarzynam turbo wytrzymało 250tys km i padło dlatego, że przez ponad 4 godziny pałowania non stop (!) gaziarzowi nie udawało się wyregulować gazu, ja autem jeżdżę już jakieś 5 lat i z silnikiem zero problemów, tak jak pisałem - momenty kiedy auto poczuło doładowanie ~1b mogę policzyć na palcach jednej ręki przez te 5 lat (no może obu rąk ). Fakt, że silnik ma dopiero 135tys km. Program jest mocny. To też fakt. Sam pewnie o chipie nawet bym nie pomyślał. Ale tak już autko zakupiłem. Moim zdaniem i tak "wszystko" zależy od kierowcy, jakby się uprzeć to można i na serii samochód zarżnąć. A komfort na trasie jest nieoceniony, jak już pasiorek kiedyś się zestarzeje to ciężko będzie się przesiąść na mniej KM... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migor Zgłoś #18 Napisano 11 Września 2013 Problem jednak się nie rozwiązał....byłem z tym u mechanika, pomierzył ciśnienia, mówi że wygląda OK i nie wie skąd ten błąd Dla przypomnienia: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent Dodatkowo czasami pojawiają się chwilowe (kilka - kilkanaście sekund wahania prędkościomierza, najczęściej przy ok 140kmh i wskazówka wtedy waha się oscylacyjnie +/- 15kmh. Wrzucam nowsze logi: http://vaglog.rtnet.pl/badboy11_141675.html http://vaglog.rtnet.pl/badboy11_141671.html http://vaglog.rtnet.pl/badboy11_141672.html http://vaglog.rtnet.pl/badboy11_141673.html http://vaglog.rtnet.pl/badboy11_141674.html http://vaglog.rtnet.pl/badboy11_141676.html Przed i po każdym logu patrzyłem czy nie ma błędu na VAG. Pierwsze cztery logi (na przemian benzyna/lpg) to pedał gazu w podłodze. Błąd nie wyskoczył ale widac niedoładowanie turbiny. Piąty log - z normalnej jazdy na lpg, obr <4 tys, podczas tego przejazdu wyskoczył błąd przeładowania. Szósty log - chciałem zobaczyc czy błąd wyskoczy na benzynie żeby wykluczyc, że jest to sprawka instalacji LPG. No i podczas tego przejazdu też błąd wyskoczył. Co to może byc? Podczas wahania prędkościomierza chyba czasami czuję "przerwy w gazie", auto jakby chciało na przemian przyspieszac i zwalniac. Myślałem, że to N75 ale duty cycle wygląda OK. Proszę o poradę bo walcze z tym tematem z przerwami już ponad pół roku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #19 Napisano 12 Września 2013 (edytowane) trzeba było też zlogować chociaż raz 002 i 020 i 033 z tych logów wynika tylko że ecu ogranicza doładowanie do 0,3 bara bo jest jakiś problem tylko nie wiadomo z czym bo wkleiłeś tylko logi z doładowania, co do tego programu już poprzednicy napisali do czego się nadaje poza zarzynaniem turbiny nie osiąga nic więcej niż 1.8t po lajtowym chipie. Edytowane 12 Września 2013 przez bodzik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #20 Napisano 12 Września 2013 byłem z tym u mechanika, pomierzył ciśnienia Jakie ciśnienia mierzył i jakie wartości były. Jeżeli oczekujesz pomocy tu to musimy znać wszelkie zmierzone wartości. 17965 - Charge Pressure Control: Positive DeviationP1557 - 35-10 - - - Intermittent Wystarczy otworzyć pierwszy log z brzegu i już to widać, że jest problem. Przed i po każdym logu patrzyłem czy nie ma błędu na VAG. Pierwsze cztery logi (na przemian benzyna/lpg) to pedał gazu w podłodze. Takim sposobem tracisz tylko paliwo. Wyłącz gazownie i rób logi tylko na PB bo nigdy nie dojdziesz ładu i nikt Ci nie pomorze. Błąd nie wyskoczył ale widac niedoładowanie turbiny. A widzisz jakie jest miejscami ciśnienie zadane? Bo już każdy zwrócił na to uwagę tylko nie Ty. To co ten program próbuje wyciągnąć z tej turbiny to jest nie realne, no chyba, że masz coś lepszego niż K03. I tak jak mówię. Wyłącz LPG skasuj błędy i adaptacje sterownika, którą gaz może rozjeżdżać i zrób logi najlepiej: 002+033, 003+020, 115+118. Łukasz w APU z tego rocznika wsad idzie po OBD czy tylko lutowanie? Bo tu nie obędzie się bez korekty softu, no chyba, że sam zainteresowany woli zarżnąć turbinę do końca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach