89Bartezz Zgłoś #1 Napisano 14 Lutego 2013 No więc wczoraj pobawiłem się vagiem wyskoczyło mi 5 błędów: -00668 -01117 -17978 -18027 -18008 Po usunięciu ani jeden nie wrócił do dziś. Dziś po podpięciu pod kompa powrócił błąd 00668 - za niskie zasilanie ECM Wyczyściłem styki na akumulatorze. akumulator jest nowy ma 2 tygodnie. Wtyczkę do komputera potraktowałem kontakt sprayem, przekaźnik 219 wyczyszczone nóżki, we wnętrzu jak nowy, wyczyściłem wszystkie wtyczki pomiędzy budą a puszką komputera w silniku. Bezpieczniki wszystkie dałem nowe. Dołożona dodatkowa masa z silnika na budę Pod kierownicą na listwie zasilającej jest takie samo napięcie jak na zaciskach akumulatora. Ładowanie na akumulatorze na wolnych obrotach bez obciążenia wynosi 14.4 i takie samo jest na listwie zasilającej pod kierownicą. Zaś VAG w grupie 12 widzi ledwo 14.14 Gdy włącze światła, ogrzewanie szyb i dmuchawę napięcie na akumulatorze spada do 13.9 zaś na VAGu pokazuje 13.6 a niekiedy i spadnie na 13.3 Ogólnie auto nie ma problemu z zapalaniem, nic się nie dzieje niepokojącego chodź raz zdarzyło mi się że migała kontrolka z ładowania przez kilka sekund i już chyba od 2 tygodni nic się nie działo z nią. Dodam że mam podłaczone odcięcie zapłonu pod przewód zasilający przekaźnik 219 ( czerwony kabel z zielonym paskiem) Komputer mam ten poszukiwany przez wiele osób z końcówką GA, auto ma już magistrale CAN Jak ktoś wie w passacie b5 przed liftem skąd idzie zasilanie komputera i gdzie jego masa jest podłaczona to bym postarał się i to wyczyścić Z góry dziękuję za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
89Bartezz Zgłoś #2 Napisano 15 Lutego 2013 Dziś miałem niewiele czasu ale powalczyłem troszkę i co znalazłem. Z kompa z dużej wtyczki wychodzi grubszy od innych przewód brązowy czyli masa. Przewód ten nie wchodzi nigdzie przez wtyczki do wnętrza pojazdu tylko tak jakby w zawiniętą taśmą wiązkę. Wiązka z pudła komputera na podszybiu przechodzi przez grodź do komory silnika. Z wiązki tej wystaje jeden grubszy drut ( 2 razy grubszy jak ten masowy z komputera) i dochodzi do punktu wspólnej masy pod zbiornikiem wyrównawczym cieczy. Pytanie : Czy to wspólna masa dla przekaźników i komputera ( łączy się gdzieś pod tą taśmą i wychodzi jeden kabel do tej masy w komorze silnika) Pytanie 2 : do przekaźnika 219 dochodzi grubszy kabel czerwony z zielonym paskiem. Na tym kablu mam zrobione odcięcie. Od czego jest dokładnie ten kabel? Bo może odcięcie alarmu powoduje spadek napięcia i potem te napięcie traci się dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
89Bartezz Zgłoś #3 Napisano 6 Kwietnia 2013 Dziś po dłuższym czasie mając chwile czasu sprawdziłem auto vagiem i wywaliło mi znowu masę błędów z tym ładowaniem. Przypominam że na pracującym silniku ładowanie na aku i listwie pod kierownicą wynosi 14.4 a vag widzi 13.6 Z tego co widzę jest błąd 18008 na terminalu 15 stacyjki za niskie napięcie. Czy może to oznaczać koniec kostki stacyjki? bo przez nią płynie prąd do przekaźnika świec żarowych, kompa itd i na niej traci się prąd ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #4 Napisano 9 Kwietnia 2013 Cześć, błąd mówi o niewiarygodnej wartości napięcia. Czy w innych sterownikach np. w airbag masz zapisane błędy? Zacisk 30 o którym mowa to stały plus i nie przechodzi przez stacyjkę. Najprawdopodobniej masz uszkodzony mostek w alternatorze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
89Bartezz Zgłoś #5 Napisano 10 Kwietnia 2013 Nie ma w innych sterownikach błędów. tylko te co są tutaj. No alternator chyba też się kończy bo jakieś 2 miesiące temu zaczęła mi migać kontrolka ładowania przez chwile ale od tej pory spokój. Na alternatorze 14.4 v a na kompie odczytuje trochę ponad 13. Wczoraj wyrzuciłem odcięcie bo miałem je założone na kablu który dochodzi do przekaźnika 219 i zobaczymy czy coś się poprawiło jak podepnę dziś do kompa bo wyczytałem na forum golfa,że tam facet ten kabel miał uszkodzony i też mu wyświetlało identyczne błędy link do tematu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=465468 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
89Bartezz Zgłoś #6 Napisano 10 Kwietnia 2013 (edytowane) Sprawdziłem pod kompem i teraz napięcie wynosi 13.98 i waha się do 13.8 więc jest lepiej. Po włączeniu świateł ( 100 watowe żarówki przednie), klimy, ogrzewania tylnej szyby i długich na raz spadło na kompie do 13.5 i jak na razie błędami nie wali. Trzeba będzie rozebrać reszte instalacji i popatrzeć na inne przekaźniki lub połączenia Chyba mam winowajcę. Zmierzyłem wyjście plus po zapłonie na kostce stacyjki i wynosi tylko 13.5 v, gdzie na złączu 15 pod kierownicą wynosi 14.4. Jutro wsadzę inną kostkę i zobaczymy efekt Edytowane 10 Kwietnia 2013 przez 89Bartezz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
89Bartezz Zgłoś #7 Napisano 19 Maja 2013 No więc niestety błędy dalej wyskakują. kostki stacyjki jeszcze nie wymieniałem ale zauważyłem dziś podczas jazdy, że nagle podczas przyspieszania odcięło mi turbo, więc zjechałem na stację w celu resetu, wyłączyłem zapłon, włączam a tu wszystkie kontrolki na liczniku się lekko żarzą i usłyszałem 3 piknięcia, po czym po chwili zaświeciły się normalnie, zapaliłem auto i nic się nie robiło, ładowanie w normie, dojechałem do domu 50 km i nic się nie działo z tym. Wszystkie masy sprawdzone plus dorobione swoje, wtyczki wyczyszczone przy ecu i przekaźnik od kompa też, komp nadal widzi mniejsze napięcie niż na aku i pod kierownica na listwie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
89Bartezz Zgłoś #8 Napisano 17 Sierpnia 2014 Żeby nie zostawić tematu bez zakończenia na przyszłość to powodem siania tych błędów była kostka stacyjki,po wymianie do tej pory nie wyrzuciło ani razu tych błędów. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach