Skocz do zawartości
Jarekt

Proszę o analizę logów Passat B5 1.8T AEB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Jestem nowym użytkownikiem forum chociaż już od dłuższego czasu korzystałem z z porad forumowiczów. lecz teraz mam problem z którym nie mogę sobie poradzić. Od pewnego czasu mój passat zaczął spalać dużą ilość paliwa tzn 12-13l benzyny na trasie przy prędkości do 120 km/h. auto ma gaz STAG 4 wtryski hana zielone, reduktor KME silver. Gazu spala odpowiednio więcej 13,5-15l. Pojawia mi się cały czas błąd 561 regulacja składu mieszanki dodawanie. Zmieniony został N75, przepływka była podmieniana z kolegą, zmienione świece, przewody podciśnienia, sprawdzony zawór DV. Auto muli tzn, nie przyśpiesza właściwie, nie czuć załączania turbo. Nie potrafię tego rozszyfrować więc bardzo proszę o pomoc. Logi robione na benzynie po wykasowaniu błędu

 

Log (0 - 002,007,025)

Log (1 - 009,010,011)

Log (2 - 002,003,004)

Edytowane przez Jarekt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Logi są ok. Czasy wtrysków w normie nie wskazują na większe spalanie. Próbowałeś odłączyć LPG i jeździć na samej PB??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem i nic się nie zmieniało tzn. spalanie cały czas w okolicy 12 litrów i wyskakuje błąd 561 złe dopasowanie mieszanki dodawanie, nie wiem od czego on jest. Auto jest trochę zamulone w dodatku podczas przyśpieszania zaczęło delikatnie poszarpywać jakby wypadały zapłony a przy puszczaniu pedału gazu podczas jazdy równą prędkością czuć mocniejsze szarpnięcie, efekt jest taki sam przy kolejnym dodaniu gazu. Wszystkie objawy występują na LPG i PB. Świece zmienione na nowe ok 1 miesiąc temu, silnik nie bierze oleju (zalewam 5W50) ma autentyczny przebieg 225000. Jest to moje trzecie auto z tym typem silnika, pierwszy był taki sam rok starszy (palił 11 gazu przy dość mocnej jeździe na trasie) , a poprzedni AWC w seacie alhambra. Mój passat jest teraz tak słaby że Alhambra którą wcześniej posiadałem, a jeździ nią teraz mój kolega z silnikiem o tej samej mocy czyli 150 km i 2t wagi w starciu do 100 zostawia mnie w tyle na odległość ok 20m, więc sporo. Coś jest ewidentnie nie tak a wizyty u miejscowych mechaników kończą się podłączeniem do komp. i kasowaniem kolejnych złotówek za skasowanie błędu. Stąd też moje próby logowania i szukania pomocy na forum. A czy w AEB jest możliwość sprawdzenia wydajności turbiny i doładowania, może w tym jest problem, i czy zapchany katalizator mógłby powodować takie objawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz jakies błedy prócz tego ze składu mieszanki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, tylko ten jeden. Pojawia się po przejechaniu kilku kilometrów od skasowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powtórz jeszcze raz logi z bloku 2 7 2 13 2 25 tylko tym razem zrób je do 6500 obr na PB . sprawdz tez po temperature w bloku 3 rozgrzej silnik do 90 w tym bloku i przejedz sie jadac normalnie z 5-10 km i sprawdz jaka jest temperatura w bloku 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w poniedziałek wkleję nowe logi i sprawdzę temperaturę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie logi zrobiłem dopiero dzisiaj rano bo miałem awarię komputera. Proszę o analizę.

Temperatura w bloku 3 zaraz po zrobieniu logów wynosiła 93 stopnie, potem podczas normalnej jazdy spadła do 91 i na tym poziomie się utrzymywała.

 

Log (0 - 002,013)

Log (1 - 002,007)

Log (2 - 002,025)

Edytowane przez Jarekt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Temperatura w bloku 3 zaraz po zrobieniu logów wynosiła 93 stopnie, potem podczas normalnej jazdy spadła do 91 i na tym poziomie się utrzymywała.

Temperatura OK.

Zarówno N75 jak i przepływomierz wskazują, że turbo dmucha i to całkiem całkiem.

Sonda ma chwilowe zawahanie i jej bym się przyjrzał: wymiana/podmiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sonde bym narazie zostawił w spokoju . trzeba sie najpierw zajac spalaniem stukowym bo jest ono niedopuszczalne .sprawdz kompresje i przeczysc wzmacniacz zapłonu na filtrze powietrza .przydało by sie zmierzyc jakie jest cisnienie doładowania .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wzmacniacz przeczyszczę i kompresję sprawdzę ale w jaki sposób można w AEB sprawdzić ciśnienie doładowania ( nie ma w nim chyba żadnego czujnika ), czytałem coś o wpinaniu manometru ale nie wiem gdzie i jak. Czy muszę z tym jechać do mechanika i czy każdy mechanik mi to sprawdzi ? Może macie namiar na kogoś w okolicy Radomia kto się tym zajmuje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem kompresje i jest po 11 bar więc jest ok. Przeczyszczony wzmacniacz zapłonu i sprawdzone ciśnienie doładowania, tu właśnie pewności nie mam czy jest ok bo przy pedale w podłodze na 3 biegu pokazuje ok 0,5 i to też nie zawsze. w większości przypadków ciśnienie wzrasta max 0,4 bar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

doładowanie jest ok . zrób jeszcze logi z bloku 2 7 jadac normalnie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmienię jeszcze świece bo przy sprawdzaniu ciśnienia okazało się mechanik jakieś 5 miesięcy temu zmienił mi z NGK na bosch super 4 (4 elektrody) nie miałem o tym pojęcia, byłem przekonany że zmieniał na takie jak były wcześnie j i za takie płaciłem. Jak dam radę to jutro zmieniam świece i zrobię logi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

świece zmienione i jak widać na logach jest poprawa (na PB prawie wcale nie występuje). Dodatkowo zamieściłem logi na LPG tam spalanie stukowe znikło całkowicie. Logi spalania stukowego były robione zaraz po zmianie świec, więc nie wiem czy ma to jakieś znaczenie (adaptacja mapy sterownika pod nowe świece) ale może stuki znikną po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Błąd 561 o złym składzie mieszanki nadal wyskakuje.

 

Czy przepływomierz nie pokazuje zbyt małych wartości ?

 

Log (0 - 002,007,013)

Log (1 - 002,007,013)

Log (2 - 002,007,025)

Log (3 - 002,007,013)

Edytowane przez Jarekt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przepłyka pokazuje w miare realne wartosci .jedyneco mi sie nie podoba to czasy wtrysku jak na AEB sa troche za długie i korekcja labda jest za duzo na plus . sprawdz cisnienie paliwa w pod obciarzeniem czyli tak samo jak bys robił logi tylko ze podłaczas manometr i w czasie jazdy obserwujesz jakie jest cisnienie .próbe robisz oczywiescie na 3 biegu od 1500-6500 obr z noga w podłodze .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po długiej przerwie.

Ciśnienia paliwa nie sprawdziłem gdyż w kilku warsztatach chcieli je sprawdzić na postoju a sam nie miałem sprzętu i pomysłu żeby zrobić to na drodze. Chciałem przyjrzeć się natomiast sądzie, oraz katalizatorowi. Wyjąłem katalizator, który następnie cały wybiłem i pustą puszkę postanowiłem zamontować z powrotem. Po wyjęciu kata okazało się że wokół wkrętki sondy jest szczelina na spawie (ponad połowa okręgu była nieszczelna). Spaw poprawiłem i pustą puszkę zamontowałem. Auto zrobiło się żywsze i błąd 561 złe dopasowanie składu mieszanki już się nie pojawił. zrobiłem dopiero ok 300 km ale wcześniej błąd pojawiał się już po kilku kilometrach. Nie wiem czy spowodowany mógł być nieszczelnością lub zapchanym katalizatorem (katalizator wyglądał że jest dobry tzn. zewnętrzna krateczka wkładu nie była w żaden sposób zapchana ale nie wiem co było w środku). Spalania jeszcze nie sprawdzałem ale mam pytanie; czy trzeba w jakiś sposób resetować ustawienia komputera po wykasowaniu błędów? Które kanały logować żeby sprawdzić czy jest poprawa w czasach wtrysku ? Obserwując czasy w programie do gazu AC GAS wychodzą na wolnych obrotach bez klimy i nawiewów ok 2,7 - 2,8 ms a to chyba za dużo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego czy na odpalonym silniku nie masz podciśnienia na bagnecie oleju.???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zrób logi z bloku 2 i7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności